Jaki gramofon ?

Zaczęty przez Magreeltoreel, Luty 28, 2016, 17:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

malg

jak mi kasa dopłynie, to bym chętnie zapolował na sp-25

Therion

Jaki gramofon proponujecie do 8tys zł?

Zależy mi, żeby był ładny jak AdFontes :)
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

tomasz_pianista

A Ty nie masz Ad fontesa?
Grupa ratowania poziomu.

GB

Zamierzam przesiąść się z mojego starego Bernarda na nowy gramofon oraz przy okazji odświeżyć swój sprzęt stereo.

W jednym ze sklepów słuchałem dwóch gramofonów i wstępnie padł wybór na produkt Thorens'a. Rozważam dwa modele: TD-295 MKIV lub TD-240-2.

Proszę o Wasze opinie na temat opcji. Istotny parametr dla mnie to automatyczne wyłączanie się gramofonu po zakończeniu słuchania i podniesienie ramienia. Oba w.w spełniają ten wymóg.

Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

christo

Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 12:35
W jednym ze sklepów słuchałem dwóch gramofonów i wstępnie padł wybór na produkt Thorens'a. Rozważam dwa modele: TD-295 MKIV lub TD-240-2.
Oba te gramofony kosztują blisko 4 tys. Rozumiem więc że taki zakładasz budżet. Czy sprzęt z drugiej ręki wchodzi w grę czy ma być nowy?
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

GB

Cytat: christo w Styczeń 18, 2017, 12:42
Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 12:35
W jednym ze sklepów słuchałem dwóch gramofonów i wstępnie padł wybór na produkt Thorens'a. Rozważam dwa modele: TD-295 MKIV lub TD-240-2.
Oba te gramofony kosztują blisko 4 tys. Rozumiem więc że taki zakładasz budżet. Czy sprzęt z drugiej ręki wchodzi w grę czy ma być nowy?
Ze względów praktycznych i czasowych nie planuje zakupu używanego sprzętu. Budżet taki jak wspomniałeś.

Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

christo

Te thorensiaki to nic nadzwyczajnego niestety... Od Bernarda może to i lepsze ale bardziej bym stawiał na krok w bok. Skoro jednak chcesz nowy i ma to być koniecznie półautomat, nie masz zbyt wielkiego wyboru. Za ok. 2 tys masz pro-ject xpression comfort z wyłącznikiem krańcowym. Wprawdzie nie podnosi ramienia na koniec ale płytę zatrzymuje. Do gramofonów manualnych można też dokupić dynks podnoszący ramię przy końcu płyty. Dostępny w sklepach Q-Up i wintydżowy at-6006 (można upolować na ebay'u).
Jeśli gdzieś tam dopuszczasz jednak sprzęt używany, zainteresuj się automatami Denona albo JVC.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

GB

Myślę że używane odpadają.

Jaki w takim razie manual z wkładką podnosząca ramię, aby były lepsze od podanych przeze mnie?

Ten pro-ject będzie lepiej  grał Thorens'a.

Dlaczego Thorens'y są słabe? O o tym decyduje?

Z góry dziękuję za info i dotychczasowe odpowiedzi.



Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

frywolny trucht

Cytat: Therion w Styczeń 17, 2017, 11:31
Jaki gramofon proponujecie do 8tys zł?

Zależy mi, żeby był ładny jak AdFontes :)

To bardzo trudne pytanie. Transrotory zaczynają się np od 11 tys. Muarah (polski produkt) 11 tysi bez ramienia.
Do tych kwot masz raczej paskowce z silnikiem w plincie i krótkie ramię często bez regulacji nawet VTA.
Pewnie dlatego użytkownicy AF szukają wśród najlepszych konstrukcji z lat 80-tych

Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 17:11Myślę że używane odpadają.

A gdyby posiadały gwarancję roczną i były w stanie tip top? Dzisiejsze półautomaty i automaty to kaplica.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Takiego mieli w zbliżonym budżecie w albedo:

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93


GB

A gdyby posiadały gwarancję roczną i były w stanie tip top? Dzisiejsze półautomaty i automaty to kaplica.
[/quote]

W stanie tip top i gwarancją byłaby to opcja. Co powoduje że obecne automaty i 1/2 to kaplica?

Pozdrawiam
GB
______________
Pozdrawiam
Grzegorz

MAC

Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 18:33Co powoduje że obecne automaty i 1/2 to kaplica?

Budżetowo-masakryczna budowa ramienia.
Za 4 tysiące naprawdę możesz sobie kupić świetny drapak pod warunkiem, że nie będzie to urządzenie nowe.
Do nowego bez kwoty powyżej 10 tys nie ma co podchodzić.

frywolny trucht

#663
Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 18:33W stanie tip top i gwarancją by byłaby to opcja. Co powoduje że obecne automaty i 1/2 to kaplica?

Dryndnij do Albedo ( audio connect) czy coś mają, lub będą mieli w założonych przez ciebie pieniądzach. Zanotuj model i podaj tutaj. Zastanowimy się wspólnie czy warto. Oni ciągają te gramofony z Japonii, pytaj czy gramofon ma przełącznik na 220V.

Dlaczego współczesne konstrukcje automatyczne i półautomatyczne są be? Po pierwsze- aby dojść do takiego poziomu technologicznego jaki opanowały gramofony na koniec lat 80-tych, musiało upłynąć kilkadziesiąt lat badań i rozwoju.
Było o tyle łatwo, że długo nie istniał konkurencyjny zapis. Jeśli popatrzysz jak zaawansowaną, złożoną konstrukcją jest podana wcześniej Jamaszka: http://www.thevintageknob.org/yamaha-YP-D71.html to wystarczy jeden rzut oka i widać, że podane przez Ciebie Thorensy to zabawki. Przedszkole przy doktoryzacji. Czym się to fizycznie objawia? W każdym strategicznym miejscu konstrukcji. Słabsze napędy ( większe pływanie obrotów), słabszy stosunek szum/ sygnał ( bo głośniejszy silnik, łożysko, trafo brzęczy), prostsze i mniej precyzyjne ramiona. Ja lubię Pro-Ject-a ale i im się trafiają gibające się talerze. W 1978 roku w fabryce Yamahy-byłaby to rzecz nie do pomyślenia. Zapewne po takiej wpadce cały zarząd popełniłby seppuku.
Po prostu dziś nie ma takiej kasy na inwestowanie w rozwój produkcji gramofonowej. To co było pobankrutowało, a nawet jak firma się uchowała w jakiejś magicznej formie i tak zaczyna z bardzo niskiego poziomu technicznego.  Pewną odskocznią, nową drogą- są manufaktury robiące gramofony paskowe, często ważące mnóstwo kilogramów. To jest współczesne spojrzenie na gramofonowy hajend. No ale takiej nieaudiofilskiej funkcji jak podniesienie ramienia nie uświadczysz. Bo to się nie godzi. Dziś najbardziej się ceni pełen manual.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kawosz

Cytat: masza w Styczeń 18, 2017, 18:39Do nowego bez kwoty powyżej 10 tys nie ma co podchodzić.
O należy się kolejka :D . Jak to ma grać i masz się nie dotykać to rozważ co Chłopaki piszą bo mądrze piszą :)

kawosz

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 18, 2017, 18:53Po prostu dziś nie ma takiej kasy na inwestowanie w rozwój produkcji gramofonowej.
Pełna zgoda . Jest jeden wyjątek Technol wrócił :D. Ale to 15 klocków chyba trzeba za nówkę zapłacić

MAC

Ale czy to tak samo solidna konstrukcja jak stare 1200 tego nie wie nikt...

christo

A miało być tak pięknie... Już widziałeś oczami wyobraźni nowiutkiego Thorensa na półce a tu masz! Przyszli, we łbie namieszli...  :) Ale słuchaj chłopaków. Racje mają. Przewalili masę sprzętu i niestety. Wszystko co dobre w analogu już było. Moja trzydziestoletnia Yamaha ma parametry nieosiągalne dla współczesnych konstrukcji w dużo wyższym budżecie niż twój zakładany. No i ma podnoszenie ramienia i zatrzymywanie silnika przy końcu płyty. :) Tak więc poczytaj, popytaj. Frywolny ma racje. Zadzwoń do paru sklepów, spytaj co mogą ci polecić, zapisz modele i dopytaj.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

merlin1973

Pozdrawiam S.CH.

GB

Rozumiem, że teraz nie ma takich inwestycji na rozwój, ale wydaje mi się że nie są konieczne, wystarczy wzorować się na tym co było.

Czy te wszystkie parametry, o których piszecie i różnice vintage vs current  będą przeze mnie słyszalne?

Rozumiem i podziwiam, że dążycie do perfekcji - jednak moje ucho to ucho zupełnego laika i daleko mu do audiofilskiego. W takim razie pytanie: czy ono to zamontuje, wychwyci?

Powiem tak: podczas odsłuchu słuchałem Audio Techniki LP 1200 i Thorens'a - nie było znaczącej różnicy. Czy będę więc ją słyszał kiedy zainwestuje w sprzęt, o którym piszecie?

Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

frywolny trucht

Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 21:47Rozumiem, że teraz nie ma takich inwestycji na rozwój, ale wydaje mi się że nie są konieczne, wystarczy wzorować się na tym co było.

Nie bardzo jest jak. Takie firmy jak Thorens i Lenco- tak bardzo zmieniły profil, tak bardzo straciły fundamenty, że są dziś w temacie gramofonów jak dziecko we mgle.


Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 21:47Czy te wszystkie parametry, o których piszecie i różnice vintage vs current  będą przeze mnie słyszalne?

Oczywiście. Brak dynamiki, zamuła na skrajach pasma, problemy z tym jak brzmi płyta na początku i na końcu strony.

Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 21:47Rozumiem i podziwiam, że dążycie do perfekcji - jednak moje ucho to ucho zupełnego laika i daleko mu do audiofilskiego. W takim razie pytanie: czy ono to zamontuje, wychwyci?

Perfekcja? Po pierwsze i najważniejsze, jak kupisz nowy gramofon za 4 tys. i  usłyszysz u kogoś coś fajnego- masz 2 koła w plecy przy odsprzedaży? Tymczasem wybitne modele vintage tańsze już nie będą. Oczywiście trzeba zweryfikować przed zakupem jakoś stan tegoż starocia. No i znaleźć takie w cenie niewybuchanej wyobraźnią sprzedawcy.

Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 21:47Powiem tak: podczas odsłuchu słuchałem Audio Techniki LP 1200 i Thorens'a - nie było znaczącej różnicy. Czy będę więc ją słyszał kiedy zainwestuje w sprzęt, o którym piszecie?

I to dopiero źle świadczy o Thorensiaku.




ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 21:47wystarczy wzorować się na tym co było.
Niby tak, tyle że nie ma już linii produkcyjnych, nie ma ludzi. Zostało tylko logo i dział marketingu :(
Cytat: GB w Styczeń 18, 2017, 21:47podczas odsłuchu słuchałem Audio Techniki LP 1200 i Thorens'a - nie było znaczącej różnicy. Czy będę więc ją słyszał kiedy zainwestuje w sprzęt, o którym piszecie?
Zmieniam auto co 4 lata. Wsiadam do nowego i potrzebuję 10 tys km żeby się do niego przyzwyczaić.
Podobnie jest z grajkiem, z początku słuchasz. Z czasem usłyszysz.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

GB



Cytat: frywolny trucht w Styczeń 18, 2017, 21:59

I to dopiero źle świadczy o Thorensiaku.

Będę przewrotny i zapytam - czy to być może dobrze świadczy o AT? Skoro tak to może inwestować w AT?

Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

frywolny trucht

Nie. To smutna kopia starego, kultowego ( w pewnych kręgach)Technicsa, ale zupełnie nie trzyma jego parametrów. S/N na poziomie -50dB  sugeruje, że lepiej kupić maszynę do szycia z Lidla.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GB

Zaraz S/N dla TD 240-2, który jest automatem wynosi
76. Chyba, że coś zamieszałem. Źródło poniżej.

http://www.tophifi.pl/gramofony/gramofony/thorens-td-240-2.html

Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz