Słuchamy gramofonu przez pre słuchawkowe

Zaczęty przez Michał z Gdańska, Wrzesień 02, 2016, 17:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Michał z Gdańska

Koledzy Forumowicze!

Mam Ad Fontesa od dłuższego czasu. Przyszedł czas na "wzmacniacz słuchawkowy". Ale taki, na którym mógłbym go słuchać. Nawiązałem kontakt z firmą z Kluczborka, który jest skłonna takowy wykonać.
Kupiłem dziś testowe słuchawki Sennheser HD 598 (w sensie nie - docelowe) i po podłączeniu do mojego wzmaka i końcówki Rotel (serii 10) poczułem rozczarowanie. A dodatkowo - słuchawki grały razem z kolumnami:) Nie jestem specem, nie przewidziałem tego, że trzeba odłączyć okablowanie kolumn.
Ponieważ ten wzmak słuchawkowy będzie miał też przełącznik na ORTO, obawiam się, że problemy z okablowaniem narastają i narastają. Mój zaufany P. Andrzej z Sonus Oliva dziś w rozmowie telefonicznej powiedział, że będę mógł skorzystać z wyjść TAPE 1 i TAPE 2 na wzmaku ROTELA, aby za każdym razem nie wyjmować wtyków do kolumn. Coś możecie doradzić, potwierdzić, zaprzeczyć? Dzięki!

rudy-102

Cześć Michał. To prawda wzmacniacz słuchawkowy podłaczasz do wzmacniacza głównego do wyjść TAPE. Ma to jedną wadę, że musisz słuchać na włączonym wzmacniaczu. Możesz go jednak wyciszyć do zera.

moon

dlatego ja zrobilem przelacznik, zeby sie tak nie bawic
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

frywolny trucht

Co wy knujecie?
Nie prościej podłączyć tor gramofonowy: gramofon > pre phono> AUX IN we wzmaku, a wyciągnąć sygnał do słuchawkowca przez PRE OUT lub REC OUT i słuchać z różnych źródeł na słuchawkach?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

moon

Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

frywolny trucht

Bo pewnie masz jaką wydłubkę w drewnie lampową, ale Rotel??
;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 02, 2016, 19:15
Co wy knujecie?
Nie prościej podłączyć tor gramofonowy: gramofon > pre phono> AUX IN we wzmaku, a wyciągnąć sygnał do słuchawkowca przez PRE OUT lub REC OUT i słuchać z różnych źródeł na słuchawkach?
REC AUT to pryecież to samo co TAPE REC. Przez gniazda PRE AUT nie chciało u mnie zadziałać.

rudy-102

Cytat: moon w Wrzesień 02, 2016, 19:12
dlatego ja zrobilem przelacznik, zeby sie tak nie bawic
Można przełącznik i można też rozdzielacz sygnału. Trzeba tylko sprawdzić czy jakość dźwięku się nie zmieni.
Można też po prostu przepinać kable, ale tego pewnie nikt nie chce.

frywolny trucht

Cytat: rudy-102 w Wrzesień 02, 2016, 20:00REC AUT to pryecież to samo co TAPE REC

TAPE OUT? Wyjście sygnału. Ale współczesne wzmaki nie mają pętli magnetofonowej.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: Michał z Gdańska w Wrzesień 02, 2016, 17:06wzmaka i końcówki Rotel (serii 10) poczułem rozczarowanie. A dodatkowo - słuchawki grały razem z kolumnami:)
Czy to jest RA-10 ?

rudy-102

Bo jeśli tak to masz tam taki przełącznik.



Jak wetkniesz słuchawki i przełączysz na speakers off to powinny grać tylko słuchawki bez głośników.

rudy-102


frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

No wiem. Dałem ciała.

To co mam nie nazywa się pętla magnetofonowa.

frywolny trucht

Myślałem, że mnie zabiłeś :) To co tam w końcu masz?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: Michał z Gdańska w Wrzesień 02, 2016, 20:31
Ja nie mam takiego przełącznika, a mój zestaw to ROTEL RB 1072 i RC 1070.
Michał. Do czego jest ten przełącznik CONTOUR?

rudy-102


Jakub


rudy-102

To jeszcze raz od początku bo chyba mam pomysł.
Michał. Podłącz słuchawki do gniazda w RC 1070, a RB 1072 pozostaw całkowicie wyłączone. W takim układzie słuchawki powinny grać, a końcówka pozostaje zgaszona.

moon

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 02, 2016, 19:40Bo pewnie masz jaką wydłubkę w drewnie lampową, ale Rotel??

nie, cayina nie mam w drewnie jedynie espressivo;)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Michał z Gdańska

Contour służy do zmiany barwy głosu, powinien być w pozycji neutralnej, ale w zależności od utworu niektóre brzmią lepiej przy zmianie pozycji tego pokrętła.
Odnośnie braku przełącznika "speakers off", - spotkałem się z opinią, że charakteryzuje to lepszy wzmacniacz.

Pytanie z innej beczki - czy specjalnie robiony wzmacniacz słuchawkowy będzie miał zazwyczaj lepsze brzmienie niż wbudowany w przedwzmacniacz "ogólny"? Jaka jest Wasza praktyka?

frywolny trucht

Cytat: Michał z Gdańska w Wrzesień 03, 2016, 14:07Pytanie z innej beczki - czy specjalnie robiony wzmacniacz słuchawkowy będzie miał zazwyczaj lepsze brzmienie niż wbudowany w przedwzmacniacz "ogólny"? Jaka jest Wasza praktyka?

Najprościej ( ale nie najmądrzej) przełożyć jest kilogramy użytych części na pieniądze :) Układ gramofonowy, słuchawkowy składa się z elementów, które kosztują. Jeżeli kupisz integrę za 2 tys, która posiada pre gramofonowe i słuchawkowe- siłą rzeczy układy te kosztują grosze, bo trzeba w dwóch tysiącach parę rzeczy jeszcze zawrzeć. Więc jeśli kupisz pre słuchawkowe czy gramofonowe za 2 tys- jest mało prawdopodobne by nie sprało dupy układowi w integrze. Co innego vintage. Kupujesz amplituner za 800 zł i może się okazać, że jest lepsze niż współczesne dedykowane pre za 2000 zł. Ale to wynika z tego, że kiedyś ten sprzęt był droższy, więc ładowano dobre podzespoły, a i gramofon wtedy był podstawowym źródłem. Natomiast ze słuchawkowcem z lat 70-tych się nie spotkałem. Pewnie były rzadkością. Musiała starczyć dziurka w amplitunerze.

Sprawa się komplikuje jeszcze bardziej gdy kupujesz współczesną integrę za powiedzmy 10 tys i pytasz o pre słuchawkowe. Ponoć np w Lebenie CS 300 jest zaj..iste. Sądzę, że nie ma sensu wydawać 2 tys na osobne pre.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

A próbowałeś podłączyć tak jak wyżej napisałem?
Cytat: rudy-102 w Wrzesień 02, 2016, 21:02Podłącz słuchawki do gniazda w RC 1070, a RB 1072 pozostaw całkowicie wyłączone. W takim układzie słuchawki powinny grać, a końcówka pozostaje zgaszona.

Jakub

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 03, 2016, 14:32Ponoć np w Lebenie CS 300 jest zaj..iste.

Tam nie ma żadnego pre słuchawkowego, tylko cztery rezystory na wyjściu z traf głośnikowych.

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93