Shape of Sound - czy to dobry krok?

Zaczęty przez octagon, Styczeń 21, 2016, 20:54

Poprzedni wątek - Następny wątek

octagon

Witam.
Mam dylemat. Obecnie jestem posiadaczem Ad Fontes z Goldringiem 2500 oraz LAR'em LPS-1.
Zastanawiam się czy zamiana Ad Fontesa na Shape of Sound z ramieniem 12" (plinta dostosowana do mich potrzeb "wizualnych") z wkładką AT OC9ML3 będzie tym krokiem naprzód? Bardzo proszę o jakąś poradę, ewentualnie wskazanie kierunku rozwoju, że tak powiem:)
Po głowie chodzi mi tez Linn Sondek LP12, ten podstawowy z ramieniem Pro-Jecta, ale to jest najtańsze ramię (nawet nie Evo), a poza tym ponownie z wkładką MM no i cena około 10-11 tys. Też przewija mi się Kuzma, podstawowy model z ramieniem Regi i wkładką Dynavector za 10tys:

http://vinylgold.pl/2014-pro-1.html&type=1&id_category=657

Jednak przyglądając się tym ofertom (Linn, Kuzma) mam wrażenie, że (szczególnie w przypadku Linn'a) po prostu wciska się za spore pieniądze gramofon ze zwykłym ramieniem, wmawiając, że kupuje się legendę, która wymaga praktycznie natychmiastowego upgrejdu.

Czy jednak dać sobie spokój i dostosować u Andrzeja ramię do danej wkładki MC i ewentualnie zainwestować w tworzony, chyba, obecnie stabilizator obrotów na podstawie pomysłu Zontek'a?   

Link do Shape of Sound:

https://pl-pl.facebook.com/shapeofsound

http://www.highfidelity.pl/@main-2541&lang=

frywolny trucht

Jak długo masz AF? Czy przeraża się złożoność, skomplikowanie  regulacji?
Układ Pawła jest gotowy, można go montować do AF.


p.s. Zadałeś pytanie czy warto zmienić AF na coś innego w miejscu gdzie jest chyba najwięcej użytkowników tego szmelcu. Spodziewasz się zimnej, chłodnej oceny sytuacji? Niedoczekanie :)

Mam AF po przeróbce ramienia z wkładką Benz Micro Glider L i tak myślę, że daleko jeszcze do granic możliwości tego napędu. Zajrzyj do wątku o Fontku jak się zabawiam masą efektywną i bydle znosi to ze stoickim spokojem.
Tu gdzieś będzie pod koniec: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=3.0 A najlepiej poczytać calość :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Moim skromnym zdaniem to AT OC9ML3 ze względu na swoją w miarę dużą podatność jak na mc powinna sobie poradzić z lekkim ramieniem AdFontes. A poza tym to:
Cytat: octagon w Styczeń 21, 2016, 20:54w przypadku Linn'a) po prostu wciska się za spore pieniądze gramofon ze zwykłym ramieniem, wmawiając, że kupuje się legendę, która wymaga praktycznie natychmiastowego upgrejdu.
Cytat: octagon w Styczeń 21, 2016, 20:54Czy jednak dać sobie spokój i dostosować u Andrzeja ramię do danej wkładki MC i ewentualnie zainwestować w tworzony, chyba, obecnie stabilizator obrotów na podstawie pomysłu Zontek'a?   
chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Ten stabilizator jest gotowy. Właśnie czekam na przesyłkę. Jak wszystko podepnę to opisze w odpowiednim wątku.

frywolny trucht

Poczytałem o tym Szejpie i dopiero teraz skojarzyłem, że Andrzej o nim wspominał, trzymałem nawet ramię w dłoniach ;) OK. Tak czy tak, nie pozostaje nic innego jak pojechać do Zgierza i porównać, bo przecież ten gramofon nie stoi w każdym salonie, a co własne ucho to własne.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

octagon

Cytat: rudy-102 w Styczeń 21, 2016, 21:17Ten stabilizator jest gotowy. Właśnie czekam na przesyłkę. Jak wszystko podepnę to opisze w odpowiednim wątku.

Zamawiałeś go u Andrzeja czy Pawła? Jak to w ogóle wygląda i jak "instaluje się" w Ad Fontes? Jaki koszt jeśli możesz napisać?

Ad Fontes mam około 3 lat. W sumie to jestem bardzo zadowolony. Teraz tylko żałuję, że poskąpiłem kasy na fornir wysoki połysk, mam mat:)

Moje uwagi odnoszą się do dwóch spraw. Pierwsza to wspominane tu obroty. Chciałem nawet w jakiś sposób nanieść paski tarczy stroboskopowej na rant jednego z talerzy aby móc korygować ręcznie obroty podczas odtwarzania płyty, ale nie wiem jak to zrobić, a na audiostereo nikt nie odpowiedział na moje pytanie.

Druga sprawa, to niemożliwość wymiany ramion przez fakt, że kable wchodzą do plinty. Jestem z Białegostoku i do Andrzeja mam kawałek. Każda więc przeróbka to spore koszty i problemy logistyczne...

To, że mojej żonie sam gramofon wizualnie nie przypadł do gustu, w sumie nie jest żadnym powodem...:) 

octagon

Jeszcze jedno pytanie. Co byście z MC polecili po Goldringu 2500?

pelot

#6
CO do Linna  osobiście mam Sondeka z końca lat 70tych ,z wymienioną wyżej wkładką AT  OC  tyle że II i DL103R.Ten gramofon jak na swoją niezwykle prostacką konstrukcję gra wybitnie .Jedna wada miękkie zawieszenie, nie przejdziesz koło niego żeby czegoś nie wyłapał z otoczenia , co za tym idzie przy  głośnym słuchaniu też mu się udziela. Musi mieć solidną podstawę , najlepiej na ścianie półka. Up grady robią z niego dość drogą maszynę , a do tego ceny podzespołów  są kosmiczne  . Po pełnym up gradzie  wartość jego może wzrosnąć niemal że do 50 tyś zł. Biorąc pod uwagę topowe wyposażenie, ramię , wkładkę , jednym sowem, Klimax

frywolny trucht

#7
Cytat: octagon w Styczeń 21, 2016, 21:43Moje uwagi odnoszą się do dwóch spraw. Pierwsza to wspominane tu obroty. Chciałem nawet w jakiś sposób nanieść paski tarczy stroboskopowej na rant jednego z talerzy aby móc korygować ręcznie obroty podczas odtwarzania płyty, ale nie wiem jak to zrobić, a na audiostereo nikt nie odpowiedział na moje pytanie.

Wiesz, że jest program na komórkę, który pokazuje obroty? Na Androida jest free.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.apkossa.rpmeter

Na jabłuszko drogi nie jest. Działa rewelacyjnie. Kładziesz komórę na talerzu i już. Gdzieś tu są filmiki...

Cytat: octagon w Styczeń 21, 2016, 21:43Druga sprawa, to niemożliwość wymiany ramion przez fakt, że kable wchodzą do plinty. Jestem z Białegostoku i do Andrzeja mam kawałek. Każda więc przeróbka to spore koszty i problemy logistyczne...

Z grubsza chodzi o to, że jak się bawiłem obciążając lekkie ramię aluminiowe, zwiększając jego masę efektywną- nie było żadnych dramatycznych różnic. Nie ma tak, że kupisz trochę niepasującą wkładkę i nic tylko się utopić. Oczywiście sprawdzałem wkładkę inną niż Denon 103, czyli gwóźdź totalny, ale jednak dość typową MC!
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

pelot

Jeszcze jedno ograniczenie w Linn-ie 9" ramiona , na mój gust musi być co najmniej 12", szukaj takiego werku który to umożliwia.

frywolny trucht

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1002.0 Żeby nie było wątpliwości. Sprawdzaliśmy tylko tego na Androida i działa perfekt.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: octagon w Styczeń 21, 2016, 21:43
Cytat: rudy-102 w Styczeń 21, 2016, 21:17Ten stabilizator jest gotowy. Właśnie czekam na przesyłkę. Jak wszystko podepnę to opisze w odpowiednim wątku.

Zamawiałeś go u Andrzeja czy Pawła? Jak to w ogóle wygląda i jak "instaluje się" w Ad Fontes? Jaki koszt jeśli możesz napisać?

Sterownik zamówiłem bezpośrednio u Pawła. Wygląda tak


Na razie mogę Ci tylko teoretycznie odpowiedzieć.
Na spód talerza naklejasz samoprzylepną tarczę stroboskopową, a na górę plinty pod talerzem czujkę na podczerwień. Z zasilacza Od Andrzeja w zasadzie pozostaje obudowa i transformator. Pokrętło nie będzie już potrzebne. Mam nadzieję, że uda mi się tą płytkę wsadzić w poprzednią obudowę, jak nie to kupię jakąś nową. W płytce masz wejście na przełącznik 33 / 45 obr. Urządzenie samo się kalibruje przez kilkanaście minut. Potem ma działać. Za kilka dni napiszę więcej.

vasa

Cytat: octagon w Styczeń 21, 2016, 20:54Mam dylemat.
Tego Shape nigdy nie słuchałem ani nie widziałem to i nic nie napiszę. Linn to klasa sama w sobie ale raczej nie na poziomie podstawowym. Pelot dobrze pisze. Natomiast Kuzma, nawet podstawowy, to jest bardzo dobra maszyna. Postawiona na czymś stabilnym, zaopatrzona w dobrą wkładkę MC i odpowiednio skalibrowana (tam jest unipivot :(  ) zagra świetnie.
Jednak, moim zdaniem, jeżeli zastanawiasz się nad poprawą dźwięku a nie leczysz nervosy to ze zmianą napędu powinieneś jeszcze chwilę poczekać. Masz dobry napęd, dobre pre i największy postęp uzyskasz kupując MC LO i trafa na wejście do LAR-a. Nie musi to być Verto Ortofona, spokojnie można kupić dopasowane Lundahle. (które zresztą siedzą w Verto)
Cytat: octagon w Styczeń 21, 2016, 21:45Jeszcze jedno pytanie. Co byście z MC polecili po Goldringu 2500?
Wydaje mi się że bez ryzyka wpadki możesz kupić AT OC9 III, Benza Micro (a la carte, na ile fantazja pozwala) lub coś z serii Cadenza lub Quintet Ortofona.
Quintet Black był odsłuchiwany i się podobał. Co do niższych modeli to wiedzy brak.
W linku masz katalog wkładek MC. Może coś Ci podpasuje. http://audiomaniacy.pl/index.php?board=43.0

Jak to powiedział Prezes Frywolny o przejściu na MC LO; jakbym wiedział to bym lat nie marnował :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

miniabyr

Uwaga ważne. Potrzebny wam będzie kawał blachy ,który robic bedzie za radiator bo grzeje się niemiłosiernie. Ja jeszcze w swoim Zontku nie mam tego układu zamontowanego  ,tylko czekam na sygnał od Pawła na apgrejd.Na razie mam ten układ położony obok gramofonu.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

miniabyr

Kurcze Frywolny Truchcie wrzuć może ten mój wątek ze zdjeciem do zakładki z Ad Fontesem bo tu tak średnio pasuje. Sorry .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Skywalker

Ekhm, Octagonie.
Tak BTW Linna - bo właśnie sobie czytam ten wątek. Mam pytanie: czy Twoja opinia o tym gramofonie poparta jest odsłuchami, czy też po prostu sobie poczytałeś ?

octagon

Cytat: Skywalker w Styczeń 22, 2016, 00:01Tak BTW Linna - bo właśnie sobie czytam ten wątek. Mam pytanie: czy Twoja opinia o tym gramofonie poparta jest odsłuchami, czy też po prostu sobie poczytałeś ?

Linna słuchałem tylko raz. Najwyższy model. Nie mogę powiedzieć, że to co usłyszałem rzuciło mnie na kolana. Już wtedy miałem Ad Fontesa i na zasadzie "pamięci" brzmienia Linn jakoś szczególnie nie deklasował mego gramofonu. Co do samego Linna to nie jest tak, że jestem przeciw, wręcz przeciwnie. Sam projekt gramofonu bardzo mi się podoba. Upgrejdy tak samo (pomijając koszty). Po prostu nie rozumiem tego, że do obudowy z napędem dokłada się najtańsze ramie Pro-Jecta, które miałem w moim starym RPM 5.1, który zamieniłem na Ad Fontes i sprzedaje się za 10 tys. Tego nie rozumiem, jaki to miałby być krok do przodu w moim przypadku. Dystrybutor też, na moje pytanie, jakby się obraził, stwierdzając, że de facto ramię dostaję za darmo, bo oddzielnie wszystkie elementy wyniosą drożej. To po co mi coś za darmo, co jest krokiem wstecz za większe pieniądze? Pomijam już fakt, że w podstawowym Sondeku jest wkładka MM, której też nie chcę. Wychodzi na to, że zestawu w moim przypadku w ogóle nie ma sensu kupować.
A poza tym, Linn to świetna firma. Własnie czekam na zamówiony Linn Majik DS:) Zaraz będzie trzeci tydzień:(

octagon

Cytat: vasa w Styczeń 21, 2016, 23:23Masz dobry napęd, dobre pre i największy postęp uzyskasz kupując MC LO i trafa na wejście do LAR-a. Nie musi to być Verto Ortofona, spokojnie można kupić dopasowane Lundahle. (które zresztą siedzą w Verto)

Czy Pan Czyżewski byłby w stanie takie trafa wykonać?
Tak, w ogóle to o co chodzi z tymi trafami? Tego tematu praktycznie nie ogarniam. W przypadku AT OC9 III to trafa jakie powinny mieć parametry? Czy do każdej wkładki potrzebne są inne trafa?

A tak na marginesie, to bardzo chciałem Wam podziękować za rzeczowe porady. Pomiędzy Audiomaniacy a Audiostereo jest przepaść merytoryczna i kulturowa:) Oczywiście na korzyść Audiomaniacy:)

Skywalker

Bo widzisz, tak się składa, że ja Sondeka dość intensywnie używam, i to nie w podstawowej konfiguracji, bynajmniej (tak około Akurate) już od lat 5ciu.
I moje odczucia są bardzo zbliżone do odczuć Pelota. Podobnie, jak Pelot, uważam, że bardzo ważne jest ustawienie tego gramofonu. Zarówno w sensie "izolacji od otoczenia", jak i stosownego zasetupowania (np. naciągu sprężyn). Zatem doświadczenia mam, niejako, osobiste, i podzielam również opinię Pelota. Co do Kuzmy nie będę się wypowiadał, bo - nie słuchałem. Natomiast dość istotny jest fakt, że te gramofony stały się legendami nie dlatego, że były legendami ;) a dlatego, że jednak "swoimi osobami" oferowały pewien poziom dźwięku, nie uważasz ?
Co do strategii marketingowej Linna nie będę się wypowiadał, zauważę jedynie, że produkt to jedno, a strategia to drugie.  No i bardzo ważna sprawa, nie umniejszając bynajmniej Panu Andrzejowi - ja naprawdę nie jestem pewien, czy ramię gramofonowe, produkowane w warunkach domowych, było, nie było, jest w stanie dorównać ramieniu produkowanemu jednak w warunkach przemysłowych.
Co do czasu oczekiwania na Majika - jest to efekt tego, że Linn produkuje sprzęt na bieżąco, a nie "na zapas, coby leżał w magazynie". Podstawową strategią Ivora było zachowanie całego procesu produkcyjnego w Szkocji. Taka to osoba, że nie chciałą przenosić fabryk do Chin :) Oznacza to również, niestety/stety (w zależności od punktu widzenia), że siła robocza jest droższa, a więc - trzeba sensownie zarządzać procesem produkcyjnym. W efekcie powstała jedna z najnowocześniejszych w europie linii produkcyjnych , która - właśnie - zajmuje się produkcją sprzętu na bieżąco, w miarę napływu zamówień. Czasem, niestety, oznacza to również pewne poślizgi. Ale tak, czy inaczej - również nie ma to związku z jakością dźwięku Sondeka.
A co do samego Majika - jak już przyjdzie, to "na pewno będzie Pan zadowolony" :) - to naprawdę świetne urządzenie. Używam od 6ciu lat, i już zapomiałem, jak wygląda płyta CD. Zresztą teraz, przy wymianie amplifikacji, również przeszedłem w całości na rozwiązania linnowskie, nawiasem mówiąc. Integra Majika przyszła wczoraj. Dzisiaj przychodzi końcówka 4x100. Jeśli ktoś myśli o połączeniu kolumn PMC z amplifikacją Linna, i lubi miło zaokrągloną średnicę, bardzo fajny, pełny dźwięk, to polecam :)

Jakub

Cytat: Skywalker w Styczeń 22, 2016, 08:52Integra Majika przyszła wczoraj. Dzisiaj przychodzi końcówka 4x100. Jeśli ktoś myśli o połączeniu kolumn PMC z amplifikacją Linna, i lubi miło zaokrągloną średnicę, bardzo fajny, pełny dźwięk, to polecam

Wireless, załóż może nowy wątek o tym, bo to ciekawe.

pelot

Cytat: octagon w Styczeń 22, 2016, 06:55
Cytat: Skywalker w Styczeń 22, 2016, 00:01Tak BTW Linna - bo właśnie sobie czytam ten wątek. Mam pytanie: czy Twoja opinia o tym gramofonie poparta jest odsłuchami, czy też po prostu sobie poczytałeś ?

Linna słuchałem tylko raz. Najwyższy model. Nie mogę powiedzieć, że to co usłyszałem rzuciło mnie na kolana. Już wtedy miałem Ad Fontesa i na zasadzie "pamięci" brzmienia Linn jakoś szczególnie nie deklasował mego gramofonu. Co do samego Linna to nie jest tak, że jestem przeciw, wręcz przeciwnie. Sam projekt gramofonu bardzo mi się podoba.  tak samo (pomijając koszty). Po prostu nie rozumiem tego, że do obudowy z napędem dokłada się najtańsze ramie Pro-Jecta, które miałem w moim starym RPM 5.1, który zamieniłem na Ad Fontes i sprzedaje się za 10 tys. Tego nie rozumiem, jaki to miałby być krok do przodu w moim przypadku. Dystrybutor też, na moje pytanie, jakby się obraził, stwierdzając, że de facto ramię dostaję za darmo, bo oddzielnie wszystkie elementy wyniosą drożej. To po co mi coś za darmo, co jest krokiem wstecz za większe pieniądze? Pomijam już fakt, że w podstawowym Sondeku jest wkładka MM, której też nie chcę. Wychodzi na to, że zestawu w moim przypadku w ogóle nie ma sensu kupować.
A poza tym, Linn to świetna firma. Własnie czekam na zamówiony Linn Majik DS:) Zaraz będzie trzeci tydzień:(
W całej rozciągłości masz w zupełności rację. Co  do budowy LP12  , pamiętam gdy kurier przywiózł mojego i zacząłem go ustawiać ,po odkręceniu osłony dolnej,chwilowo się załamałem. Nasz Daniel to jak statek kosmiczny ,w porównaniu do niego. Prymitywność tej konstrukcji jest porażająca , ramka z drzewa plus kilka sprężyn wytłoczka z  nierdzewki pod talerz i łożysko, arm board ze sklejki, ot i cały gramofon za 10 tyś pln( ramię niby  gratis), Pytam za co??? jak wspomniał Masza w innym wątku jesteśmy dymani i to jest ewidentny przykład .Muszę kiedyś się wziąć i zamontować  na Daniela AT OC 9 i porównać  z Linnem, ciekawe jak wielka jest różnica . 

Skywalker

Cytat: Jakub w Styczeń 22, 2016, 09:41
Cytat: Skywalker w Styczeń 22, 2016, 08:52Integra Majika przyszła wczoraj. Dzisiaj przychodzi końcówka 4x100. Jeśli ktoś myśli o połączeniu kolumn PMC z amplifikacją Linna, i lubi miło zaokrągloną średnicę, bardzo fajny, pełny dźwięk, to polecam

Wireless, załóż może nowy wątek o tym, bo to ciekawe.

Jakubie, jak wszystko podłączę, przytaskam trochę kabli głośnikowych (bo to muchos cablos speakeros potrzeba do tri-ampingu ;) ) to opiszę. Na razie gram na integrze, więc pełni mocy jeszcze nie ma (4x100 przychodzi dzisiaj). A i tak jest ... lepiej, niż z Krellem S-300i. Jest odczuwalny pewien niedostatek basu (Krell dawał go więcej), ale tzw. ogólna jakość dźwięku jest (znacznie) lepsza, IMHO. Żadnego rozmycia, nie ma też czegoś, co ja na swój użytek nazywałem "tępą" górną średnicą, a co mi w Krellu bardzo przeszkadzało - tutaj nie ma. Lepsze też jest wypełnienie średnicy. Naprawdę miłe granie. Jakiegoś black metalu to na tej konfiguracji się nie posłucha, ale - jazz, klasyka - jest bardzo świetnie, rock "środka", że tak powiem - PF, LZ - też jest OK. 

vasa

#21
Jakie są zasady  ustawiania sprężyn w Linnie?
U mnie też jest zawieszenie elastyczne i kalibracja jest koszmarem.
Zasada jest taka żeby przy jednakowym naciągu wszystkich sprężyn drgania talerza miały 6hz.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

tomasz_pianista

Linn raczej nie wiele różni się od Thorensa 150/160. Thorens 125 LB to już wyższa półka, tylko trzeba tam wpakować SME 3012.

Wołanie 10 tys. za Linna, tak samo jak wołanie prawie 10 tys. za Thorensa 160 HD (współczesny gramofon) jest śmieszne.

Oczywiście rozumiem, że sekta Linna zobowiązuje, ale dobrze zrobiony thorens z ramieniem SME/Linn niczym nie odbiega dźwiękowo (mówie zwłaszcza o TD 150 z łożyskiem kulkowym+PSU+sprężyny Linna).

Jedyne co jest fajne w Linnach to jakość wykonania i dbałość o szczegóły. Ramiona są fantastyczne, nawet dość budżetowy Linn Akito. Ale cena obecnie jest zupełnie nie adekwatna, jeszcze kilka lt temu LP12 Valhalla+Ittok chodziły za 3000zł.
Grupa ratowania poziomu.

frywolny trucht

Cytat: miniabyr w Styczeń 21, 2016, 23:28Kurcze Frywolny Truchcie wrzuć może ten mój wątek ze zdjeciem do zakładki z Ad Fontesem bo tu tak średnio pasuje. Sorry .

Ja myślę, że trzeba podwajać, potrajać i poczwarzać :) Tak jak mi się wydawało, że wszyscy już potrafią użyć komórki do sprawdzenia obrotów tak nadal trza wklejać :) Niech zostanie tutaj i wbij duplikat do Fontka. OK? Albo choc linki zarzucać? Niech jest to samo w paru miejscach.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Cytat: vasa w Styczeń 22, 2016, 10:46Jakie są zasady  ustawiania sprężyn w Linnie?
U mnie też jest zawieszenie elastyczne i kalibracja jest koszmarem.
Zasada jest taka żeby przy jednakowym naciągu wszystkich sprężyn drgania talerza mają mieć 6hz.

Może załóżmy wątek techniczny o miękko zawieszonych gramofonach? Można by się podzielić uwagami na temat różnych rozwiązań w naszych napędach.


Cytat: Skywalker w Styczeń 22, 2016, 09:59ogólna jakość dźwięku jest (znacznie) lepsza, IMHO. Żadnego rozmycia, nie ma też czegoś, co ja na swój użytek nazywałem "tępą" górną średnicą, a co mi w Krellu bardzo przeszkadzało - tutaj nie ma. Lepsze też jest wypełnienie średnicy. Naprawdę miłe granie. Jakiegoś black metalu to na tej konfiguracji się nie posłucha, ale - jazz, klasyka - jest bardzo świetnie, rock "środka", że tak powiem - PF, LZ - też jest OK.

Brzmi jak coś dla mnie :)