Drugie ramię czy kolejny gramofon?

Zaczęty przez marekw 76, Sierpień 16, 2017, 13:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

OOOOOOOOooooooooooooooooo to ja nie chcę aby muliło... :'(
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

gratefullde

Cytat: marekw 76 w Sierpień 18, 2017, 22:40
OOOOOOOOooooooooooooooooo to ja nie chcę aby muliło... :'(
Dobry dac :D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

tomasz_pianista

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 18, 2017, 22:34
Cytat: marekw 76 w Sierpień 18, 2017, 22:31to tłumienie olejowe jest złe

Muli.


??? Jakiś konkret?

Tłumienie olejowe (Fluid damper) w ramionach które miałem jest opcją, można go używać lub nie. Np. SME 3009 S2 Imp. ma dodatkową opcję, zwaną FD 200. W zestawie są trzy "wiosełka", oprócz tego można kombinować z gęstością silikonu.

http://audiokarma.org/forums/index.php?threads/fluid-damping-my-sme-3009-series-ii-improved.593973/

Jak widać, gość zadowolony.

Fluid Damper mam też w SME 3009 Series III oraz w Jelco 750. W Series III jest przydatne ze względu na niską masę efektywną. Jeszcze się nie bawiłem tym ramieniem za dużo szczerze mówiąc.

Tutaj dyskusja o tym czy w Jelco warto dodać "oil" czy nie: http://theartofsound.net/forum/archive/index.php/t-31025.html

Grupa ratowania poziomu.

vasa

Tłumień są dwa rodzaje; albo w rurce tłumione są drgania pasożytnicze rzędu kilkuset do kilkunastu tysięcy hz do tego stosowane są różne olejki, silikony albo kawałki balsy ładowane do rurki. I to jest dobre [emoji16]
Albo konstruowane są tłumiki w oparciu o miskę oleju i jakieś pióro, wiosło lub inny element moczony w oleju. Te machiny mają tłumić drgania o częstości kilku - kilkunastu hz. Czyli mają ratować ramię przed rezonansem globalnym. I one mulą. Np obecnie robione SME.
Gdybyście trafili kiedyś takie ramię Z PRAWIDŁOWO DOBRANĄ WKŁADKĄ to posłuchajcie z wiosłem w górze i opuszczonym. Różnica jest wyraźna.
PS To wszystko było o wkładkach MC LO. MM-ek nie słyszałem.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

marekw 76

Wszystko fajnie. Tyle tylko, ze Jelco 750 wraz z kablem to dobrze ponad 2500 kola wyjdzie...
I jeszcze kombinacje z podstawa, dopasowac wysokosc pod AF... Na razie same minusy :-\
Trzeba bedzie to przemyslec...

sorry za brak polskich znakow
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

tomasz_pianista

No cóż, takie są ceny, obecnie każde sensowne ramię to koszt powyżej 1200 zł. A nowe to już w ogole nie wspominam, najtansze SME od 4000 w górę. Nawet Rega jest bardzo droga.

Ogólnie od paru lat jest najgorszy moment na wchodzenie w analog, ceny sprzętu jak i płyt są dla mnie zbyt wysokie.
Grupa ratowania poziomu.

marekw 76

"Ogólnie od paru lat jest najgorszy moment na wchodzenie w analog, ceny sprzętu jak i płyt są dla mnie zbyt wysokie".

I wcale nie zapowiada sie aby "moda" miala minac...
Wczoraj znajomy "prawie" kupil gramofon w walizce bo cena zajebista 70Euro... Dodam tylko, ze nie ma ANI JEDNEJ plyty ale chcial sie przekonac jak brzmi analog... Smutne...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

tomasz_pianista

Płyty zbieram od ponad 10 lat, pamiętam że moje wejście w analog związane było z tym, że ceny winyli były po prostu niższe niż CD...
Grupa ratowania poziomu.

GregWatson

A nawet kiedyś płyty winylowe były tylko ciut droższe od kaset jeszcze jak nie było CD. Dzisiejsze ceny to raczej kwestia popularności winyli. I pomyśleć że tanie sieciówki sprzedają winyl od 50 zł wzwyż bo taka jest moda.
Trochę tego i trochę tamtego też.

elem

#35
Tomasz, jestes pewny, że w 2007 ceny winyli były niższe niż CD?  Jeśli chodzi o nowe wydawnictwa, to na pewno tak nie było. Pracowałem wtedy u majorsa i pamiętam ceny.
Jeśli chodzi o używane, to chyba też nie. Sporo wtedy kupowałem w US. Ceny uzywanych CD w Secondspin wahały się od 2 do 5 USD za jazz z Columbii czy Blue Note.  Używane winyle (NM) to minimum 8 USD. Górna granica jak zwykle zależała od wydania. Oczywiście, były tez LPs po 1-2 USD  ale dziś tez kupisz za tyle, jeśli chcesz.
Winyle były tanie w latach 80-tych i na początku 90-tych, po wejściu na rynek CD. Kupowałem w DE po 2-3 DM a najtańsze CD kosztowały ok 7 DM (jakas klasyka bez wartości artystycznej). Używane LPs były za grosze, taczka za 5 marek i nikt nie chciał brać :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

marekw 76

O ile ja pamietam to ten stosunek cen kaset i winyli to nie do konca byl taki mininimalny.
Mialem taka zaprzyjazniona ksiegarnie (w jednej czesci ksiazki a w drugiej muzyka) gdzie chodzilem (jako dziecko) po komiksy i pozniej (jako ten starszy nastolatek) po muzyke.
Pamietam, ze ceny winyli  byly zawsze conajmniej polowe wyzsze od ceny kaset.
Czasem trzeba bylo brac kasete bo plyta byla zbyt droga... ale to i tak nie byly dzisiejsze, chore (wedlug mnie) ceny.

A potem ta cala moja zbieranina poszla gdzies... jak o tym pisze to mnie szlag trafia!
I ja od dwoch lat probuje wrocic do analogu.

tradycyjne sorry za brak polskich znakow
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

GregWatson

Cytat: marekw 76 w Sierpień 19, 2017, 12:48Pamietam, ze ceny winyli  byly zawsze conajmniej polowe wyzsze od ceny kaset.

Same kasety drogie nie były ale chcąc kupić winyl to tak mniej więcej trzeba było zapłacić prawie jeszcze raz tyle ale to nie były tak chore ceny jak dzisiaj - tu masz całkowitą rację.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

A tu jest chyba ciekawe ramię z osprzętem za ciekawą cenę. Pewnie coś będzie można jeszcze zbić.

SME 3009 S2+HEADSHELL SME+ KABEL SME

http://allegro.pl/ramie-sme-3009-s2-headshell-sme-kabel-sme-i6930045824.html


Trochę tego i trochę tamtego też.

tomasz_pianista

Grupa ratowania poziomu.

marekw 76

A co to za ramie jest LINN Basik LVV?
Jakis znajomy znajomego podobno ma do sprzedania z gramofonem Revolver? :)
Tak pytam bo mi tu kolega z pracy sie wczytal...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

tomasz_pianista

Z licytacji zawsze jest mniej niż 1500.
Grupa ratowania poziomu.

tomasz_pianista

Cytat: marekw 76 w Sierpień 19, 2017, 14:50
A co to za ramie jest LINN Basik LVV?
Jakis znajomy znajomego podobno ma do sprzedania z gramofonem Revolver? :)
Tak pytam bo mi tu kolega z pracy sie wczytal...

Linn Basik to stare, najtańsze ramię Linna. Szaału nie ma, ale źle też nie jest.

Linnowskie Basik+ jest już całkiem fajne, na pewno lepsze niż Rega RB 250/300. A wyżej to już AKito, Ittok, Ekos, ceny odpowiednio coraz wyższe.
Grupa ratowania poziomu.

marekw 76

Cytat: tomasz_pianista w Sierpień 19, 2017, 15:54
Linn Basik to stare, najtańsze ramię Linna. Szaału nie ma, ale źle też nie jest.
Już też doczytałem. Ale i tak dzięki za odpowiedź. Ono jest lekkie a cena wraz z tym gramofonem (revolver :) cokolwiek to jest) to około 1600plnów. Kolega mnie dziś przekonywał, że nie ma to jak LINN i żeby brać bo to istny Hajend:)
Już zacząłem na wkładkę zbierać więc myślę, że z moim podejściem niedługo kupię jakąś MCLO i jeśli mi się spodoba to dokupię ramię... Zdecydowałem bowiem, że chyba wolę drugie ramię niż trzeci gramofon.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

ahaja

Na takim 'szkieletorze' można powiesić zacne ramiona: https://goo.gl/photos/3eD3UBekseneJDEM9

Olejowe tłumienie jak już jest w inwentarzu ramienia to niech sobie będzie. Niektórym z takim tłumieniem to i grają wkładki 'od czapki do ramienia dobrane' ... ;-)
A na poważnie - to tak jak Frywolny i Vasa napisali.

Jelco 750L o tyle jest dobre, że z racji wymiennego headshella można założyć praktycznie każdą wkładkę i zagra. To w swoich pieniądzach 'best buy'.

marekw 76

Oko  ;)
Tak wiec krotka pilka: ramie Jelco 750L, ramie AdFontes czy kolejny gramofon. Co byscie wybrali majac 3 kola?

Tradycyjnie przepraszam za brak polskich ogonkow.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

GregWatson

Pozwolę sobie trochę odświerzyć temat bo wraz z nowym ramieniem szukam ciekawego pomysłu na zamontowanie jego w gramofonie.  Jednakże chciałby pójść bardziej w kierunku oddzielnej bazy niż montowania na samej plincie gramofonu. Widziałem takie rozwiązanie np w gramofonie Ad Fontens.
Ktoś ma podobne pomysły? Może się nimi podzielić? Szczególnie chodzi mi o oddzielną bazę a nie o coś montowane na plincie czy przy plincie.

Trochę tego i trochę tamtego też.

kangie

#48
Mam pomysł. Potrzebne warunki brzegowe do projektu typu:
- na czym postawisz? W sensie jakości, płaskości powierzchni, wymiarów stołu. Ważne dla wiedzy gdzie jesteśmy w osi pionowej Z. Wypadałoby dać regulację wysokości i poziomu od spodu.
- jaki gramofon? Jak wygląda plinta. Potrzebne fotki albo rysunek, żeby pilnować współrzędnych X i Y jednej konstrukcji od drugiej
- jakie ramię, mocowanie, gdzie wyjście przewodami?

Jestem w stanie wykonać taki projekt i pomóc przy jego wdrożeniu, ustawieniu itp. Najlepiej widzę wizję lokalną. Powstanie w ciągu 1h szkic albo dwa szkice, na podstawie których "opitoli" się resztę spraw.

Przyznam, że "osobiście nie jestem zwolennikiem" odseparowania ramienia od plinty głównej. Odległość montażowa osi obrotu ramienia od osi szpindla jest wg mnie "święta", ale rozumiem że jest potrzeba, wynikająca najprawdopodobniej z braku chęci psucia oryginalnej plinty MICRO. Ustawiałem tę odległość u siebie suwmiarką o zakresie 0-400mm i rozdzielczości pomiarowej  0,02 lub 0,05mm (wartość działki elementarnej) - już dokładnie nie pamiętam.

No, ale jeśli "klient" bardzo chce, to można coś ciekawego wykonać. Pytanie czy ma być po taniości, czy idziemy dalej. Jeśli dalej to koń-kretny blok aluminiowy i frezowanie, trochę otworów gwintowanych, przelotowych. Obstawiam że ma być schludne i ładne wykończenie powierzchni.
Life is too short for boring HiFi.

Bacek

Jeżeli gramofon ma jakiekolwiek zawieszenie (plinty czy "sprężynujące" nóżki) i talerz może chodzić osobno od ramienia zewnętrznego to stawianie ramienia poza plintą to nie najlepszy pomysł.