Przetwornik cyfrowo-analogowy DAC

Zaczęty przez GregWatson, Sierpień 26, 2014, 14:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Rozpocznę od tego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przetwornik_cyfrowo-analogowy

No właśnie. Interesuje mnie co słuchacie (jakiego DAC-a), co Waszym zdaniem zdaje egzamin i z czego jesteście zadowoleni, co warte jest zakupu a czego unikać.

Takie abc... dla wszystkich tych, którzy chcą w to wejść i dla tych co już siedzą i myślą o rozbudowie/wymianie na lepszy.

Pytam, bo sam jestem zielony a chcę coś fajnego kupić. Ale generalnie sam temat wymaga szerokiego spojrzenia na urządzenia. Taka rzetelna ocena tego typu urządzeń.
Trochę tego i trochę tamtego też.


axolotl

Cos co mam, cos co mnie oczarowalo ....

Matrix mini dac podpiety po optyku o laptopa. To nie tylko swietny dac ale rowniez wzmacniacz sluchawkowy, ktory zjadl mojego starego klona lehmanna na sniadanie.

Pozdrawiam.

spalon

A jeśli można zapytać to jakich słuchawek używasz pod Matrix mini dac ?

axolotl

Najpierw byly cal! ale zle sie zgrywaly. Teraz sa bayery 250 omow 770 pro i jest wiecej niz rewelacyjnie.

spalon

To świetnie że się tak to połączenie sprawdziło u Ciebie . Ciekawe czy to kwestia tego że wzmacniacz w Matrix mini dac lepiej zgrywa się z słuchawkami wysoko-omowymi czy to po prostu kwestia lepiej dopasowanych do niego słuchawek .
Wiele dobrego słyszałem o 250 omowych Beyerdynamic 770 pro ale niestety nie miałem okazji posłuchać.

axolotl

Stawiam na jedno i drugie, omy oraz dobor sluchawek..... ja zakonczylem szukanie sprzetu do odsluchu ....:)

spalon

Dla mnie poszukiwania zestawu słuchawkowego skończyły się na lampowym wzmacniaczu WBA Grand Twin i słuchawkach AKG K 701 oraz dla uzupełnienia HD 600 , a jako przetwornik cyfrowo-analogowy służy DAC Havana

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

vasa

Podczas ostatniego AS rozmawiałem z wystawcami proponującymi dac-a odtwarzającego gęste pliki.