Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

tomasz_pianista

Ale plintę masz konkretnie funkową:) Ad fontes po zderzeniu z zebrą:)
Grupa ratowania poziomu.

Rafał.T

Cytat: pan-troglodytes w Marzec 09, 2017, 18:20Ufff... wreszcie ktoś się zdecydował. Z jakim paskiem kupiłeś?

Od jakiegoś czasu już, używam tego wynalazku z okrągłym paskiem - jest dobrze.

malg

Odałem Denona DL-103R na reklamację Oczekując na wynik postanowiłem założyć Philipsa

Od dziś rano u mnie zamiast Goldring Eroica LX gra Philips GP 422 MK II




malg

Naprawdę gra bardzo dobrze, tak jak pisał frywolny.
Pogra parę dni to napiszę coś więcej o wrażeniach.




malg

Zapomniaem napisac jak skalibrowałem

Nacisk do kalibracji 1,5, potem do początkowego grania ustawiłem 1.0g
Jak widać na zdjęciu mocowany z headshell-em cienkim,
  rezonans wyszed (metoda na oko)l:
     poprzeczny - 8-9Hz
     pionowy (niezauważalny)  - 9-10Hz


Resztę szczegołów i parametry w wątku o wkładce po odsłuchach



paul_67

Założyłem okrągły pasek  hand made o średnicy 2,5 mm.Ten wymiar  jest idealny.Fi 3 za gruby, a 2 lata, góra-dół.Zespalałem Super Glue.Butapren nie dał rady.Guma się rozkleiła po dwóch godzinach .Obroty stabilne.Pasek kosztował grosze.Mam jeszcze dwa zapasowe:)

frywolny trucht

422  :o
Umieram z zazdrości...
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

moon

#2582
na swiezo, pokrywa z innej perspektywy;)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

malg

Cytat: frywolny trucht w Marzec 12, 2017, 21:19
422  :o
Umieram z zazdrości...
Niestety igła MKII a nie 4CH

ostatnio na jebaju 422 poszła za 196 Euro (body + igła),
jest aukcja 422 w pełnym rynsztunku link wrzuciłem tu:
http://audiomaniacy.pl/index.php?board=38.0




pan-troglodytes

Obiecałem, że napiszę kilka słów odnośnie porównania Fontka z Pro-Jectem The Classic. Ja nie umiem ładnie pisać o dźwiękach ale może komuś ta bazgranina da choć cień wyobrażenia tego czego można się po obu tych gramofonach spodziewać.

Podczas weekendu miałem czas i ochotę aby obok Ad Fontesa z wkładką AT-OC9III postawić moją zakupową ,,świeżynkę" - Pro-Ject The Classic z wkładką AT150SA. Fontes gra z preampem Lehmann Decade - tranzystorowe coś w klasie A, bez sprzężenia zwrotnego (czyli bardzo ,,audiofilsko"), The Classic z preampem wbudowanym w McIntosha (tylko MM). Kolumny to Magnepany 1.7. Pomieszczenie około 35 m2, poddasze, z rozsądną adaptacją akustyczną.

Ad Fontes i OC9 to bardzo udane zestawienie. Stereofonia precyzyjna, scena dźwiękowa budowana na wysokości kolumn i w głąb, dość szeroka scena. Bardzo dokładna lokalizacja źródeł dźwięku. Przestrzenność na dobrym poziomie, Fontes dobrze oddaje małe i średnie pomieszczenia. Dynamika w porządku aczkolwiek potrafi się zrobić bałagan przy większych składach. Mam wrażenie, że nie jest to ostatnie słowo w dziedzinie różnicowania głośności nagrań - czasem potrafi zrobić się hałaśliwie i nieprzyjemnie, zwłaszcza przy większych składach muzycznych. Dźwięk raczej delikatnie ochłodzony, ładny i obfity bas, niepogrubione wokale, pięknie wybrzmiewająca góra pasma, bez śladów zapiaszczenia i nadmiernej ostrości. Brzmienie raczej analityczne i szczegółowe niż romantyczne. Technicznie, po ustawieniu Geodiskiem żadnych kłopotów typu IDG. Brak antyskatingu, nie słyszę potrzeby używania go w Fontku.

Pro-Ject i AT150SA to całkiem inna bestia. Gra tak jak spodziewać się można po miękko zawieszonych gramofonach - z ogromną przestrzenią i trójwymiarowymi planami. Ma się wrażenie przebywania na środku sceny, pomiędzy muzykami. Przestrzenność jest dominującą cechą tego zestawienia. To bardzo przyjemne uczucie siedzieć w pierwszych rzędach i obserwować muzyczny spektakl ale po dłuższym czasie można się zmęczyć. The Classic potrafi czarować nagraniami, powiększa źródła dźwięku, nadaje słodkości na średnicy, co powoduje aż ciarki na plecach - wokale są wielkie, piękne i nieprawdziwe. Góra pasma szczegółowa, selektywna i również osłodzona. Dołu wystarczająco wiele, jest to bas twardy i zdecydowany, krótko wybrzmiewający. Technicznie - władka ustawiona Geodiskiem, co jest trochę upierdliwe przy Classicu, musiałem użyć pomocy w postaci laserowego wskaźnika. Antyskating ustawiony według zaleceń producenta. Żadnych zniekształceń nie udało mi się wysłuchać.

Podsumowując - kłamstwa potrafią być piękne. I przyjemne. Czasem dobrze jest dać się omamić pięknym słówkom i dźwiękom. Jednak prawda, jak to zwykle z nią bywa, jest najlepsza, choć czasem przykra w odbiorze.

Słuchałem płyt Sampha ,,Process", Bonobo ,,Migration", Tinariwen ,,Elvan", Vivaldi Recomposed by Max Richter, Coltrane ,,My Favorite Things"  i paru innych ale już nie w całości.



marekw 76

#2585
Niedawno miałem urodziny i żona się postarała, od wtorku na ramieniu Ad Fontesa wisi sobie Denon Dl 110.
Podpięty pod Yaqin ms 23b gra zajebiście! Mało tego - miało być znacznie ciszej niż z wkładki MM a jest porównywalnie lub nawet delikatnie głośniej.
Świetna scena, super stereofonia i genialna dynamika!
Czasem mam wręcz wrażenie zbyt dużej ilości dźwięków :)
Ta wkładka jest wręcz stworzona dla mnie :)
Jestem strasznie zadowolony.

Gdyby ktoś wahał się czy wieszać Denona na AF to śmiało można to zrobić!
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

malg

Cytat: marekw 76 w Marzec 17, 2017, 19:15
Gdyby ktoś wahał się czy wieszać Denona na AF to śmiało można to zrobić!

Zbyt uogólniłes, jest kilka wkładek denon: 103, 103R, 301, .... no i Twoja

A co wisiało u Ciebie przed 110-tką ?

gratefullde

Cytat: marekw 76 w Marzec 17, 2017, 19:15i żona się postarała, od wtorku na ramieniu

W sumie fajnie :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

marekw 76

Chodziło mi o powyższego, DL 110.
A u mnie wcześniej wisiała Shure m97xe - wiem, porażka ale to już przeszłość...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

krzysiek

Pamiętam, jak na początku przeskoczyłem z AT95e i OM10 na Denona DL-110 - coś pięknego
Modwright KWI-200, Dynaudio Special 25, Chord Qutest, poprzednio na forum jako blackholesun

Hubertrs

Cytat: marekw 76 w Marzec 17, 2017, 19:15Podpięty pod Yaqin ms 23b gra zajebiście! Mało tego - miało być znacznie ciszej

To teraz pozostaje Ci tylko wymiana przedwzmacniacza, im szybciej to zrobisz tym lepiej.

marekw 76

Cytat: blackholesun w Marzec 17, 2017, 19:36Pamiętam, jak na początku przeskoczyłem z AT95e i OM10 na Denona DL-110 - coś pięknego
Mam właśnie to samo i troszkę dzięki Tobie :)
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

frywolny trucht

Cytat: blackholesun w Marzec 17, 2017, 19:36
Pamiętam, jak na początku przeskoczyłem z AT95e i OM10 na Denona DL-110 - coś pięknego

Ja ciągle pamiętam jak wróciłem z Benz Micro Glider SL na Philips GP 412 Mk2 :) To dopiero jest piękne :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Cytat: Hubertrs w Marzec 17, 2017, 19:38To teraz pozostaje Ci tylko wymiana przedwzmacniacza, im szybciej to zrobisz tym lepiej.
Planuję LARa w przyszłości...
A Ty już nie masz Yaqina?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

marekw 76

Cytat: frywolny trucht w Marzec 17, 2017, 19:39Ja ciągle pamiętam jak wróciłem z Benz Micro Glider SL na Philips GP 412 Mk2 :) To dopiero jest piękne :)
Na philipsa też zapoluję ;)
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

gratefullde

Cytat: marekw 76 w Marzec 17, 2017, 19:40edwzmacniacza, im szybciej to zrobisz tym lepiej.


Jakie masz pre phono obecnie?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

malg

z ciekawości zapytam,
które ramie mas na AF zamontowane ?

Hubertrs

Cytat: marekw 76 w Marzec 17, 2017, 19:40
Planuję LARa w przyszłości...
A Ty już nie masz Yaqina?
Juz od jakiegos czasu smiga EAR, nie mniej jednak uwazam ze yanek to calkiem fajne pre tyle ze na poczatek. Bede go milo wspominal

marekw 76

Cytat: gratefullde w Marzec 17, 2017, 19:43Jakie masz pre phono obecnie?
Yaqin ms 23b jeśli to do mnie pytanie...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

marekw 76

Cytat: malg w Marzec 17, 2017, 19:44z ciekawości zapytam,
które ramie mas na AF zamontowane ?
Mam to najnowsze - mosiądz chromowany (?)
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n