Micro Seiki DD-40

Zaczęty przez kangie, Maj 08, 2015, 12:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Cytat: GregWatson w Styczeń 17, 2018, 15:57Masz droższą wersję tego ramienia MA-505 S czyli silver.
Taką samą jak ty tę dedykowaną do DD-40, ale regulacje są te same tylko mamy dźwignie, a nie pokrętło do regulacji wysokości ramienia i inną wajchę windy.

Cytat: marekw 76 w Styczeń 17, 2018, 16:49Kiedyś też kupię MS ale nie po to aby zdradzić AF >:(
Idzie w dobre ręce więc trudno to nazwać zdradą, trafiła się okazja więc skorzystałem taki miałem plan już od dawna.
Podszedłem bowiem do tego pragmatycznie, że skoro mam zamiar kiedyś kupić droższą i bardziej delikatną wkładkę to ramie musi być perfekcyjne na innym poziomie wykonania.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

marekw 76

Cytat: Piterski w Styczeń 17, 2018, 17:00Podszedłem bowiem do tego pragmatycznie, że skoro mam zamiar kiedyś kupić droższą i bardziej delikatną wkładkę to ramie musi być perfekcyjne na innym poziomie wykonania.
No, to jest argument.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Piterski

Cytat: marekw 76 w Styczeń 17, 2018, 17:05
Cytat: Piterski w Styczeń 17, 2018, 17:00Podszedłem bowiem do tego pragmatycznie, że skoro mam zamiar kiedyś kupić droższą i bardziej delikatną wkładkę to ramie musi być perfekcyjne na innym poziomie wykonania.
No, to jest argument.

Tak samo postąpiłem wcześniej przesiadając się z Projecta 6.1 z Ortofonem 540 na Ad Fontes z Dynavector DV20x2LO.
W obu przypadkach to był dobry ruch, pamiętam że pan Andrzej był wtedy trochę sceptyczny do mojego pomysłu.
Pewnie gdybym powiesił na nim 540 też było by super ale ja chciałem iść w MC.

Teraz trafi na niego wkładka starsza dostanę na pewno Ortofona VMS20 i może też Shurem95edm.
Paczka w drodze zobaczę co też kolega wysłał i będę je zakładał kalibrował sprawdzał jak to gra.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Podstawową wersją ramienia 505 jest MA-505 ale były także ulepszenia MA-505S oraz MA-505L. Pomijam wersję tych ramion dedykowane pod gramofony DD-8 czy DD-40 - tam były zmodyfikowane wersje MA-505 (różniące się sposobem montażu i osadzenia w samym gramofonie). Wymiarowo MA-505 i MA-505S to to samo jednakże w tej drugiej użyto trochę srebra do jego wykonania. MA-505L to ramię dłuższe od pozostałych. Także jest różnica w cenie tych modeli.
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

A wiecie, że MS DD40 ma S/N -62 dB, a Denon DP 300F -60 dB? Może trzeba było poprzestać na samym ramieniu i założyć je na PD 444?   ;) Tak poza tym, to gdzie wątek o MS przenieść? do DD40 czy do ramienia 505?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

elem

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 17, 2018, 18:28A wiecie, że MS DD40 ma S/N -62 dB, a Denon DP 300F -60 dB?

Naprawdę nie ma powodu aby podniecać się tym parametrem. S/N taśmy matki to około 55 dB.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Zdębiałem  :o , szczególnie jak się szuka drogiej wkładki MC LO... To jaki parametr jest ważny i po co szukamy coraz bardziej zaawansowanych konstrukcji? Na raz- jutro wszyscy kupujemy Denona DP 300F w takim razie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

tomasz_pianista

Problem z tym parametrem jest taki, że każdy mierzy inaczej i stare gramofony często mają wyższy S/N od nowych, bazowych modeli.

Grupa ratowania poziomu.

frywolny trucht

Uczciwie przyznam, że wątpię w ten parametr w Denonie. Sądzę, że to pomiar ważony, a prawda leży w okolicach -45-50 dB dla pomiaru nieważonego. Plinta to puste, plastikowe pudło z mechanizmem automatyki. Jak się w nią puka w czasie grania, to słychać w kolumnach jakby ktoś pukał do drzwi  ;D ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 17, 2018, 19:28Zdębiałem   , szczególnie jak się szuka drogiej wkładki MC LO... To jaki parametr jest ważny i po co szukamy coraz bardziej zaawansowanych konstrukcji?

Nie pisałem, że jest nieważny, tylko, że nie ma co się podniecać tą wielkością. Jak wspomniał tomasz pianista, nie wiadomo jak mierzoną. Podstawa to stabilność obrotów. Układ może być cichy ale dźwięk będzie sie kołysał. Napęd to jedna część układanki. Więcej już nie piszę, bo się rozgadamy w nieodpowiednim wątku :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

brbr



Teraz trafi na niego wkładka starsza dostanę na pewno Ortofona VMS20 i może też Shurem95edm.
Paczka w drodze zobaczę co też kolega wysłał i będę je zakładał kalibrował sprawdzał jak to gra.
[/quote]

Poleciały Ortofony - MM / vms3 mkII i MC/ mc10 mkII. Może to będzie krok w stronę MC? Piotr potrafi wyciągnąć sedno ze szlachetniejszego przetwornika :)

Piterski

Cytat: brbr w Styczeń 17, 2018, 20:26Poleciały Ortofony - MM / vms3 mkII i MC/ mc10 mkII. Może to będzie krok w stronę MC? Piotr potrafi wyciągnąć sedno ze szlachetniejszego przetwornika :)

No to będzie zabawa  :D, mam dwa protractory i postaram się wycisnąć co się z nich da na maxa.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Wkładki doszły. Potrzebuje pomocy w odnalezieniu informacji. chodzi o zalecaną siłę nacisku dla wkładki Ortofon MC10 MkII. Dal MC10 Super znalazłem ale dla tego modelu co mam już nie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

elektroboy

Cytat: Piterski w Styczeń 19, 2018, 11:16
Wkładki doszły. Potrzebuje pomocy w odnalezieniu informacji. chodzi o zalecaną siłę nacisku dla wkładki Ortofon MC10 MkII. Dal MC10 Super znalazłem ale dla tego modelu co mam już nie.

christo

Cytat: Piterski w Styczeń 19, 2018, 11:16Potrzebuje pomocy w odnalezieniu informacji. chodzi o zalecaną siłę nacisku dla wkładki Ortofon MC10 MkII.
1.3-1.8 g
W załączniku manual
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

Piterski

O to właśnie ten model Christo, dzięki.
Jak fajnie zagra wypróbuję ja na Micro Seiki :)
Wczoraj się doktoryzowałem z ustawień azymutu i jego wpływu na czystość przechodzenia ścieżek testowych na płycie HiFi News.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

christo

Cytat: Piterski w Styczeń 19, 2018, 12:10Jak fajnie zagra wypróbuję ja na Micro Seiki :)
Stare ortofony serii MC to świetne wkładki ale bardzo wymagające. Miałem MC20 i niestety nawet nuda się poddała. Poziom wyjściwy 0.07mV to już hardcore. Bez dobrych traf (zalecane do niej trafo STM-72 miało przekładnię bodaj 1:50) ani rusz.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

Piterski

A pro po docisków w Micro Seiki chciałem zwrócić uwagę na pewien aspekt.
Na zdjęciu (może słabo widać) ale po labelem jest zagłębienie w gumowej macie, nawet krążek do singli jest głąbiej niż cześć podtrzymująca płytę. Kładłem docisk od Fonciaka i zastanawiałem się czemu płyta się ugina.
Ugina się dlatego ze docisk ma mniejsza średnice i wciska płytę w to zagłębienie. Za dobre to raczej nie jest bo jak jest wystarczająco ciężki to odkształca płytę. Wydaje mi się, że w tym przypadku lepszy będzie docisk z nakrętką bo można go zablokować tak by płyta była lekko dociskana, a nie "wpychana" w to zagłębienie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Cytat: christo w Styczeń 19, 2018, 12:30Stare ortofony serii MC to świetne wkładki ale bardzo wymagające. Miałem MC20 i niestety nawet nuda się poddała. Poziom wyjściwy 0.07mV to już hardcore. Bez dobrych traf (zalecane do niej trafo STM-72 miało przekładnię bodaj 1:50) ani rusz.
Zobaczymy może Sensor da sobie radę bo ma nastawy już od 0,3mV i daje dość mocny sygnał. Pytanie czy potem zagra u kolegi.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

ahaja

MC10 mkII ma 0,2mV. Nacisk 1,5-2g.

malg

Cytat: Piterski w Styczeń 19, 2018, 12:35
A pro po docisków w Micro Seiki chciałem zwrócić uwagę na pewien aspekt.
....Kładłem docisk od Fonciaka i zastanawiałem się czemu płyta się ugina.
Docisk od Fontka jest chyba za cięzki do Micro Seiki, nie zależnie od tego wgłębienia

GregWatson

Micro Seiki produkowało dwa rodzaje stabilizatorów (docisków) ST-10 oraz ST-20 o wagach z tego co pamiętam pierwszy 600 gram drugi 800 gram. Oba są zbyt ciężkie na DD-40. Ja wykorzystuje ten nowy o wadze 250 g oraz jeszcze inny o wadze 320 g.
Natomiast do gramofonu MR-711 - 550 g i 840 g - ale ten to taki gramofon typowo "fizyczny" ciężki i toporny.
Odnoszę wrażenie, że DD-40 jest delikatnym gramofonem i mam pewne obawy do wieszania dużych ciężarków.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

Cytat: GregWatson w Styczeń 22, 2018, 09:37Odnoszę wrażenie, że DD-40 jest delikatnym gramofonem i mam pewne obawy do wieszania dużych ciężarków.
Też tak sądzę bo po zdjęciu docisku się dłużej kręci. Druga sprawa to średnica tych docisków a rozmiar wgłębienia pod labelem.
Jak będę miał wolny grosz to kupię taki zasikany. W zależności od potrzeby dociskam płytę i nie obciążam łożyska.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.