Jakie kolumny na wiele lat?

Zaczęty przez marekw 76, Styczeń 18, 2018, 20:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

marekw 76

Nie, nie mieszkam w UK. To nie ja :) Ja w Irlandii siedze a tutaj przyslowiowa dupa jest >:(
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

miniabyr

Cytat: Michał w Styczeń 21, 2018, 09:15będziesz zgrzytał zębami,że zmarnowałeś czas i pieniądz
I jest coś prawdziwego w tym co pisze Michał,dlatego że za relatywnie nieduże pieniądze można kupić jakość za którą teraz trzeba by dać pierdylion złotych monet Współczesne konstrukcje irytują najbardziej ceną ,która nie idzie w parze z naszymi oczekiwaniami . Coś co było high endem(np. wzmacniacze ,kolumny) wiele lat temu w dalszym ciągu nim jest!
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Michał

Cytat: miniabyr w Styczeń 21, 2018, 09:21
Cytat: Michał w Styczeń 21, 2018, 09:15będziesz zgrzytał zębami,że zmarnowałeś czas i pieniądz
I jest coś prawdziwego w tym co pisze Michał,dlatego że za relatywnie nieduże pieniądze można kupić jakość za którą teraz trzeba by dać pierdylion złotych monet Współczesne konstrukcje irytują najbardziej ceną ,która nie idzie w parze z naszymi oczekiwaniami . Coś co było high endem(np. wzmacniacze ,kolumny) wiele lat temu w dalszym ciągu nim jest!
+1

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Flip Back

Cytat: McGyver w Styczeń 20, 2018, 23:38Na oryginalne piankowe zawieszenia? Wątpię.
Nie ma problemu z dostępem do nowych i oryginalnych. Jak ktoś oczywiście chce.

tomasz_pianista

Cytat: elem w Styczeń 21, 2018, 10:06
Cytat: tomasz_pianista w Styczeń 20, 2018, 23:18NS 1000 to obecnie wydatek około 5000zł.


absolutny top Yamahy NSX-10000 to 8400 USD

http://www.gelorabaru.com/yamaha-nsx10000?search=yamaha 

Drogo i daleko ale pomarzyć można :)

http://www.thevintageknob.org/yamaha-NSX-10000.html

Jeszcze mieli Yamaha GF-1,ale to już unikat. Kosztowały fortunę i dziś pewnie też.

http://www.thevintageknob.org/yamaha-GF-1.html
Grupa ratowania poziomu.

Therion

Cytat: marekw 76 w Styczeń 20, 2018, 23:52czy lepiej "klasyki", czy coś z 16 Hz

Ja od 8? lat żyję radosnie z Hyperionami III i nie zamierzam ich zmieniać. Są idealne, lubię każdy aspekt ich brzmienia. Zakup był strzałem w 10kę.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Michał

Cytat: tomasz_pianista w Styczeń 21, 2018, 10:41
Cytat: elem w Styczeń 21, 2018, 10:06
Cytat: tomasz_pianista w Styczeń 20, 2018, 23:18NS 1000 to obecnie wydatek około 5000zł.


absolutny top Yamahy NSX-10000 to 8400 USD

http://www.gelorabaru.com/yamaha-nsx10000?search=yamaha 

Drogo i daleko ale pomarzyć można :)

http://www.thevintageknob.org/yamaha-NSX-10000.html

Jeszcze mieli Yamaha GF-1,ale to już unikat. Kosztowały fortunę i dziś pewnie też.

http://www.thevintageknob.org/yamaha-GF-1.html
Nigdy nie zrozumiem dlaczego koncern,który osiągnął taki audioolimp,podejmuje decyzję o zaprzestaniu produkcji i zaczyna rozmieniać swój kapitał i markę na drobne,produkując jakieś amplitunery i zabawkowe kolumny Sovao,czy jakośtak-masakra!

miniabyr

Cytat: Michał w Styczeń 21, 2018, 11:49Nigdy nie zrozumiem dlaczego
Kasa  jest głównym  sprawcą wszystkiego.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

rudy-102

Cytat: marekw 76 w Styczeń 20, 2018, 23:08A i w super cenie i w super stanie to jeszcze nie widziałem :(
No tak. One kosztują mniej więcej tak jak się nazywają. W euro.

Stefan2s

Cytat: marekw 76 w Styczeń 19, 2018, 22:17
Ja te 4307 bardzo chcę posłuchać, dzięki za info. A w jakim metrażu Ci nie podeszły?
U mnie grają z Lebena na 25 m2 i jest bardzo ok. Nota bene, szanse na kupienie ich w Polsce wydają mi się znikome...
Mac Mini MOD,ToppingE30, Leben 300F, JBL Studio Monitor 4307, Sennheiser HD 600, Denon 3910, Tomanek, Bada 5600, Belden 9497, Belden 8402, Wireworld, Elecaudio

McGyver

Cytat: miniabyr w Styczeń 21, 2018, 04:27Miałem okazje posłuchać tych ostatnich w słynnym pokoju w Łodzi i wytrzymalem trzy utwory . Dla mnie nieporozumienie z mojego estetycznego punktu słyszenia.
Osobiście jestem użytkownikiem kolumn Studio16Hertz od kilkunastu lat do chwili obecnej. Bardzo je sobie cenię. Byłem również na odsłuchu w Łodzi, i ... hm, jest to formalny high-end na pewno. Ale jest to też granie zupełnie nie w moim typie. Rozumiem że komuś może się nie podobać. Niemniej wnioskowanie o całokształcie twórczości Studio16Hertz na podstawie li tylko odsłuchu w Łodzi jest ... hm, jakby to powiedzieć... nieuprawnione. Wiele kolumn S16H gra w normalnych pokojach, na elektronice innej niż dCS, i jest to zazwyczaj diametralnie inna stylistyka grania niż w Łodzi. Często nie ma takiego formalnego highendu jak w Łodzi, ale za to jest radość słuchania. Gdyby ktoś chciał się przekonać, to zapraszam do mnie.
I proszę nie traktować tego wpisu jako reklamę S16H, lecz jedynie jako odniesienie do nieco zbyt daleko idących wniosków z jednego odsłuchu w Łodzi.


miniabyr

Niestety prezentacja w Łodzi nie przynosi chluby tym kolumnom i reszcie sprzętu  . Jeśli  np.w utworach które słuchałem nie byłem wstanie rozróżnić kontrabasu od basu syntetycznego  raczej niefajnie świadczy o takim high-end'e . To że zostało tam wsadzone dużo kasy we wszystko ,włącznie  z adaptacją akustyczną  jest trudne do podważenia-bo tak jest . Jednak efekt końcowy jak dla mnie jest rozczarowujący .  Na portalu konkurencyjnym jeden z użytkowników  opisał swoje wrażenia z pobytu w Łodzi . I z przykrością muszę zgodzić z nim w wielu punktach . Niestety jego krytyka spowodowała istne trzęsienie ziemi. Ja jestem bardziej stonowany. Ale to oczywiście moja opinia oraz gusta wiec nie musicie się z nią zgadzać . Tak czy siak polecam wizytę w Łodzi aby mieć swoje zdanie.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

McGyver

#89
Cytat: miniabyr w Styczeń 21, 2018, 16:08Tak czy siak polecam wizytę w Łodzi aby mieć swoje zdanie.
Swoje zdanie, owszem, ale zdanie o graniu systemu (na który składają się nie tylko kolumny, ale także specyficzna elektronika, specyficzne ustroje akustyczne i specyficzne okablowanie) w pokoju w Łodzi i tylko tam.
Ja bym raczej polecał wizyty u zwykłych użytkowników kolumn S16H którzy nie władowali w ustroje akustyczne i kable większej kasy niż w same kolumny. To bardziej reprezentatywne dla tych kolumn niż pokój w Łodzi. Bo ilu użytkowników zbuduje sobie taki system i taki pokój jak w Łodzi? Dwóch, trzech? Większość swoje systemy wstawia do normalnych pokojów z minimalnymi adaptacjami akustycznymi, bądź wręcz z żadnymi. Elektroniki dCS też raczej mało kto używa (osobiście sporą część klocków dCSa uważam za bezduszne sucholce).
Reasumując, jak chcesz wiedzieć jak gra u Rafała w Łodzi, to tam jedź. Jeżeli jednak chcesz wiedzieć jak grają kolumny Studio16Hertz, to umów się z dwoma - trzema zwykłymi ich użytkownikami, albo po prostu sobie wypozycz takie kolumny.
Natomiast sprowadzanie grania kolumn Studio16Hertz wyłącznie do tego co słychać w pokoju w Łodzi jest bez sensu.

marekw 76

#90
Cytat: Stefan2s w Styczeń 21, 2018, 15:40U mnie grają z Lebena na 25 m2 i jest bardzo ok. Nota bene, szanse na kupienie ich w Polsce wydają mi się znikome...
Troszkę mnie zmartwiłeś, bo miałem nadzieję przynajmniej ich posłuchać :(
Dziękuję również za wpisy na temat 16Hz. Zdania są podzielone więc to tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że wypadałoby ich posłuchać. Rozumiem Maca, wiem, że jemu trudno o tym pisać ale tym bardziej cieszę się, że skrobnął kilka zdań. Zresztą napisał, że zaprasza do siebie jak coś więc gdybym był tam w pobliżu to się pojawię :) A już kiedyś zapraszał mnie na innym forum ale ja dureń nie skorzystałem :(
Rozumiem, że YB nikt nie słuchał?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

miniabyr

Mam nadzieję ,że kolumny 16Hz grają lepiej niż to co słyszałem w Łodzi . Zapewne tak jest .Jednak jadąc do mitycznego pokoju (bardzo miły właściciel  z którym sporo przegadałem na tematy niezwiązane z audio) ,zachwalanego jako  wzorzec wszystkiego co w audio najlepsze ,szok spowodowany rozczarowaniem jest nieprawdopodobnie duży. Więc jak ktoś zawita w tamto miejsce w celach poznawczych niech ma to na uwadze . Jedziecie do referencji . Cokolwiek to znaczy.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

marekw 76

I jeszcze napiszcie co to za pokój w Łodzi?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Michał

Cytat: marekw 76 w Styczeń 21, 2018, 18:05
Cytat: Stefan2s w Styczeń 21, 2018, 15:40U mnie grają z Lebena na 25 m2 i jest bardzo ok. Nota bene, szanse na kupienie ich w Polsce wydają mi się znikome...
Troszkę mnie zmartwiłeś, bo miałem nadzieję przynajmniej ich posłuchać :(
Dziękuję również za wpisy na temat 16Hz. Zdania są podzielone więc to tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że wypadałoby ich posłuchać. Rozumiem Maca, wiem że jemu trudno o tym pisać ale tym bardziej cieszę się, że skrobnął kilka zdań. Zresztą napisał, że zaprasza do siebie jak coś więc gdybym był tam w pobliżu to się pojawię :) A już kiedyś zapraszał mnie na innym forum ale ja dureń nie skorzystałem :(
Rozumiem, że YB nikt nie słuchał?

Wtedy kiedy kupowałem Monitor Studio,była to jedyna para w tej części Europy. Ta linia praktycznie w całości jedzie do Azji.

Michał

Cytat: Stefan2s w Styczeń 21, 2018, 15:40
Cytat: marekw 76 w Styczeń 19, 2018, 22:17
Ja te 4307 bardzo chcę posłuchać, dzięki za info. A w jakim metrażu Ci nie podeszły?
U mnie grają z Lebena na 25 m2 i jest bardzo ok. Nota bene, szanse na kupienie ich w Polsce wydają mi się znikome...
Bardzo ładnie to wygląda :)

miniabyr

Wejdź na audiostereo i w zakładce (chyba) kluby   znajdź wątek "klub miłośników odsłuchów u Rafała M" . Tak to się chyba nazywa.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

marekw 76

Już mam. Dzięki za namiar :D
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Lutek

#97
Cytat: miniabyr w Styczeń 21, 2018, 04:27
Miałem okazje posłuchać tych ostatnich w słynnym pokoju w Łodzi i wytrzymalem trzy utwory . Dla mnie nieporozumienie z mojego estetycznego punktu słyszenia.

Przepraszam, ze taki dlugi tekst w tym watku, ale pomyslalem, ze dodatkowo da on tez troche do myslenia koledze marekw 76.

Trudne sa dla mnie do zrozumienia tak diametralnie rozne opinie o jakosci dzwieku danego systemu. Czy ktos moze zaprzeczyc, iz niedoscignionym wzorcem jakosci brzmienia jest dzwiek z instrumentow na zywo ? Czyz nie do tego wzorca powinnismy porownywac brzmienie muzyki odtwarzanej ? Jesli zatem dwie grupy osob brzmienie jednego i tego samego systemu oceniaja diametralnie roznie, to dla mnie oznacza jedno: osoby z jednej z tych grup powinny koniecznie zabrac sie za sluchanie i jeszcze raz sluchanie instrumentow grajacych na zywo - oczywiscie najlepiej w dobrych warunkach akustycznych. No i wlasnie takim przykladem sa opinie sluchaczy po kazdym Audioshow, jak i ten nieszczesny - podobno - super pokoj odsluchowy w Lodzi, za jakies kosmiczne pieniadze.  Wiekszosc sluchaczy po odsluchach w tym pokoju jest pod wrazeniem i uwazaja, ze dzwiek jest wybitny, hi-end-owy, a nawet, iz lepszego nie slyszeli, a np. kolega WLM po odsluchach w tym miejscu dokladnie opisal poszczegolne aspekty dzwieku i ocenil je negatywnie, za co (za taka swoja opinie) zreszta zostal solidnie zrugany. Podobnie Ty uwazasz, ze dzwiek jest po prostu zly, jesli piszesz, ze wytrzymales tylko  trzy utwory. Wlasnie w zwiazku z tym klubowym łodzkim watkiem, ja dla przeciwwagi kiedys zalozylem taki swoj watek, aby zainicjowac dyskusje:
http://www.audiostereo.pl/klub-milosnikow-i-nie-milosnikow-odsluchow-u-lutka_134064.html/page__hl__lutka
W pierwszym wpisie napisalem - miedzy innymi:
"...niezmiernie ciekawym dla mnie bedzie to, jak sie maja wydane kwoty - 0,5mln vs ponizej 15 kzl - do przyrostu jakosci dzwieku, w zwiazku z czym, czy takie wydatki na systemy maja w ogole sens, bo musicie przyznac, ze w tym wypadku jakosc dzwieku - wg sluchaczy - u Rafala powinna byc juz porazajaco, nieporownywalnie wyzsza. Tu juz powinno sie mowic o przepasci dzwiekowej. Tyle tylko, aby sie dowiedziec jakiego kalibru sa to roznice musialyby sie do mnie pofatygowac rowniez osoby, ktore sluchaly u Rafala, bo inaczej tego nie ustalimy."
No i rozwinela sie troche dyskusja, kilka osob zadeklarowalo, ze oczywiscie wpadnie do mnie, na PW napisalo do mnie rowniez kilku kolegow, ze przyjada do mnie posluchac..., no i na tym koniec. W zwiazku z tym watkiem nikt nie przyjechal do dzisiaj, aby pozniej podyskutowac na ten temat w tym moim watku, a ten wisi sobie gdzies daleee...ko na dole martwy :-(.










miniabyr

Lutek nie wiem jak mogę odpowiedzieć . To trudne  . Może tak spróbuję . Nie ma to znaczenia ile ktoś wpakował pieniędzy w system . Jeśli jest dobrze skrojony to będzie to słychać . Moim zdaniem w tej referencji referencyjny jest tylko efekt wizualny . Niestety nie przekłada się to na dźwięk ! Chciałbym usłyszeć więcej dobrego a usłyszałem niedociągnięcia. Ja podpisuję się pod tym co napisał wlm ,ale bez osobistych wycieczek .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Lutek

Oczywiscie, ze bez wycieczek, ale temat tego diametralnie roznego slyszenia i pozniejszych ocen jest ciekawy i - moim zdaniem - jedna z grup sluchaczy oceniajacych diametralnie roznie ocenia niewlasciwie w zwiazku ze slaba, lub wrecz zadna znajomoscia brzmienia instrumentow na zywo i pozniej jest tylko takie porownywanie jednych kolumn  do drugich (tak oczywiscie tez trzeba), bez - tak naprawde - prawidlowej, wlasciwej oceny jakosci brzmienia w zwiazku z nie posiadaniem jakiegos takiego zakodowanego w mozgu tego niedoscignionego wzorca brzmienia.