Gramofon + kolumny + wzmacniacz do 5000-7000 PLN

Zaczęty przez SVART, Marzec 12, 2015, 11:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

kangie

#50
Cytat: SVART w Marzec 24, 2015, 09:43Ten Pro-Ject baaardzo ładny, ale żeby dopłacać prawie 1000 PLN za fale Parov Stelar, to dla mnie bez sensu. Teraz jest oczekiwanie na potwierdzenie kiedy będzie dostępny Carbon Debut Esprit, bo musi być cały w bieli .
Szczerze? Już wolałbym zapłacić 1100zł i mieć ten gramofon (z lepszym napędem i ramieniem) niż pakować się w tanie Pro-Jecty.

http://www.djshop.pl/i12010,audio-technica,audio-technica-at-lp120-usb-c-wersja-z-wkladka-w-komplecie-.html

Cytat: frywolny trucht w Marzec 24, 2015, 11:16Tutaj opinie tych co zamienili MDF na akryl ( za akrylowy talerz Acryl It trzeba dać koło 400zł)
Z tego co mi wiadomo, nasz GregWatson przesiadł się na akrylowy talerz. Ja miałem tylko MDFowy pokryty PVC i w takim stanie puściłem go na Śląsk.

frywolny trucht

Jest to jakaś konkurencja. Ale nie biała:)
A poważnie, te karbonowe ramionka z 2M Red dają -zdaje się- bardziej otwarty i żywy dźwięk. Nigdy nie porównywałem bezpośrednio, ale tak mi jakoś wychodziło zwykle. Przy czym mogło to też wynikać z tego, że wcześniej do AT standardowo montowali AT 91, a AT 95 E jest wyraźnie żywsza ( z AT 95 jest w Twoim linku). W każdym razie warto się przyjrzeć temu, jeśli to będzie w ogóle możliwe, przed zakupem.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

Jeśli dziewczyna uparła się na białą plintę, to trzeba kupić białą i tyle ;)

Słyszałem tę AudioTechnikę w tym DJShopie. Przypomina konstrukcje Technicsa. Do tego ramienia widziałbym wkładkę AT-440MLA. Chyba idealnie zgrałaby się rezonansowo. A wtedy z dobrym preampem mogłoby być nieciekawie dla "konkurencji" ;)

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

#54
Mają i Technicsy i Reloopy. W zeszłym roku byłem tam i kupiłem dwa headshelle Technicsa.
Ceny niestety wysokie, ale tak przyglądając się wielu dzisiejszym / współczesnym gramofonom w podobnej cenie - zastanawiam się za co miałbym tyle zapłacić, bo chyba nie za dźwięk, który zaproponują.

Nawet najtańszy Transrotor ze standardowym ramieniem (całość ok. 9-11 kPLN) nie wywarł ma mnie wrażenia. Może zły dzień wtedy miałem...

SVART

Cytat: kangie w Marzec 24, 2015, 11:21Szczerze? Już wolałbym zapłacić 1100zł i mieć ten gramofon (z lepszym napędem i ramieniem) niż pakować się w tanie Pro-Jecty.

Tłumaczyłem, nie przejdzie. Musi być biały. Nawet w Redze nie pasował czarny talerz :(. ....swoją drogą, mój pierwszy gramofon był podobny do tej AT (miałem Reloop'a).

vasa

Cytat: SVART w Marzec 24, 2015, 11:49Tłumaczyłem, nie przejdzie. Musi być biały.
A w dewagacjach nie chcą mi uwierzyć że kobiety myślą inaczej :( :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kangie

Cytat: SVART w Marzec 24, 2015, 11:49Musi być biały.
A Thorens Turbo Diesel ;) TD 309?

SVART

Za drogi, on kosztuje bodajże ok 6k PLN. ...ale ładny :).

elem

CEC BD 6000 występuje w kolorze białym ale używany chyba tez odpada...
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Proszę jaki bielutki. Reloop RP-7000 LTD


TECHNICAL DATA
Type: manual quartz direct drive turntable
Drive: quartz driven upper-torque direct drive
Motor: brushless DC motor
3 speeds, fully manual
Turntable RPM: 33 1/3, 45 and 78 RPM
Turntable: aluminum die casting
Pitch: variably adjustable +/-8%, +/-16%, +/-50%
Torque: adjustable from min. 1600 - 4500 g/cm
Start-up time/tempo change: less than 0.2 sec.
Brake system: electronic brake
Wow and flutter: 0.01% WRMS*
S/N ratio: more than -55 dB (1 kHz, 4mV input)
Admissible cartridge weight range: 3.5 - 8.5 g (incl. headshell 13 - 18 g)
Anti-skating range: 0 - 3 g
2x start/stopp buttons
Adjustable start/stop time (0.2 - 6 sec.)
Power input: 13 W
Power supply: AC 115/230 V, 60/50 Hz (EU/US), AC 100 V, 50/60 Hz (JP)
Dimensions: 458 x 144.6 x 354 mm
Weight: 9.5 kg
Incl. slipmat, tone arm illumination, but without stylus
*Impact of stylus, record and tone arm remain not taken into account.
Note:
Subject to alterations.
Specified data of approximate value.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Rumble na poziomie 55dB? Jaja sobie robią? Pięćdziesiąt lat temu budżetowe gramofony miały lepszy ten parametr.

kangie

#62
Podam Ci przyklad. Bedziesz mial gramofon z wyjatkowo korzystnym rumble na poziomie -75 do -85 dB i ten gramofon bedzie mial slabe ramie. Z drugiej strony masz gramofon o rumble -60 -65 dB i dobre ramie. Wkladasz dobra wkladke i ten drugi gramofon zjada pierwszy na sniadanie.

Czasami sposob przeprowadzenia pomiaru nie jest prawidlowo przeprowadzony i niektorzy podaja zanizone wyniki, inni zawyzaja (wspolczesne konstrukcje).

Ja to tego parametru podchodze ostroznie i bez podniety, co nie oznacza ze to niewazny parametr. Wazny, ale nie gwarantuje ze gramofon zagra.

Jakub

Ja to wszystko wiem, ale 55dB przy napędzie DD świadczy o tym, że ten napęd jest po prostu gówniany. Mój idlerowo-paskowy Braun z 1968 r. ma 65dB, a wtedy raczej nie oszukiwali przy pomiarach. 55dB to miały wtedy najprostsze idlery z najniższych serii.

frywolny trucht

Rumble to poziom hałasu napędu.
S/N to różnica miedzy szumem, a sygnałem.
Wychodzą ponoć trochę inne wyniki.
A do tego pomiar może być ważony, albo nie :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

#65
Cytat: frywolny trucht w Marzec 29, 2015, 21:15S/N

W przypadku gramofonu taki pomiar jest bez sensu, chyba że dotyczy to wbudowanego pre (wtedy 55dB to już w ogóle dramat).

Myślę, że Rumble i S/N to w przypadku gramofonu to samo. Każdy napęd generuje jakiś tam szum (de facto drgania), który jest mechanicznie przenoszony do talerza, a stamtąd do igły przez płytę. Poza tym, w gramofonie nie ma przecież innych źródeł szumu.

Chyba, że mierzą ten szum przez wkładkę, ale nie wiem jaki to by miało mieć sens.

frywolny trucht

Tymczasem współczene konstrukcje opisuje się właśnie S/N, a vintage raczej rumble. To nie jest to samo.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Cytat: frywolny trucht w Marzec 29, 2015, 21:31
Tymczasem współczene konstrukcje opisuje się właśnie S/N, a vintage raczej rumble. To nie jest to samo.

Ciekawe jakie są metodologie pomiaru.

frywolny trucht

Pytanie jest o tyle trudne, że każde z nich można przeprowadzić wg nieco innych norm. Ja ugrzązłem w bagnie po szyję  i się poddałem. Jestem jednak raczej humanistą. Może ktoś inny to ogarnie i wyłuszczy jak krowie na rowie.
Szczególnie, który to pomiar ważony, a który nieważony.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

#69
Rumble to poziom hałasu najniższymi częstotliwościami.
Nie pamiętam dokładnej definicji ale poszukam. S/N to odniesienie do ogólnego poziomu szumu tyle że najgłośniejsze są te na najniższych częstotliwościach  :)
Samego rumbla bezpośrednio nie słyszymy natomiast takie pasożytnicze wibracje bardzo źle wpływają na pracę ramienia i wkładki nakładając się na różne składowe rezonansowe układu i są paskudnie przenoszone na membrany kolumn. Stąd filtry subsoniczne w starych wzmacniaczach oraz "falujące membrany" przytrafiające się od czasu do czasu kolegom.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.