Jakie kolumny na wiele lat?

Zaczęty przez marekw 76, Styczeń 18, 2018, 20:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

Therion

Latem pojadę na koncert Watersa. On zawsze dba o super nagłośnienie. Byłem już na trzech, za każdym razem było super i za każdym brzmiało... tak jak brzmią jego płyty na moim sprzęcie.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Michał

A jak Ci gra jego ostatnie dzieło?

Therion

Jeszcze musze się wsłuchać, bo poki co tak sobie podeszło. Koledzy mnie przekonują, że z czasem zaczyna sie dostrzegać urok tej płyty. Być moze tak będzie i u mnie.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Michał

Muzycznie jest ok,po prostu Waters,pytam o dźwięk,bo płyta jest mz mocno przebasowiona. Dobre systemy sobie z tym poradzą,ale równowaga tonalna jest wyraźnie przesunięta w dół.

marekw 76

Cytat: Michał w Styczeń 24, 2018, 09:54Muzycznie jest ok,po prostu Waters,pytam o dźwięk,bo płyta jest mz mocno przebasowiona. Dobre systemy sobie z tym poradzą,ale równowaga tonalna jest wyraźnie przesunięta w dół.

Zaintrygowałeś mnie tym spostrzeżeniem na tyle, że właśnie zapodałem Watersa (z cd aby było jasne) i kurczę może rzeczywiście troszkę tak jest z tym balansem tonalnym, że delikatnie w dół... Ale, że przebasowiona od razu? Hmmm... Archive też realizuje w podobny sposób chyba...
Ale nic to.

Za tydzień ruszam do kraju załatwić kilka rzeczy i przy okazji spróbuje troszkę posłuchać.
Może ktoś z Lublina lub okolic chce mi pokazać swoje kolumny? Wiadomo, że najbardziej liczę na posiadaczy Tannoy, JBL, S16Hz i YB Audio :)
Nie pogardziłbym też Avcon Avalanche Reference :)
Ale i innych ciekawostek chętnie posłucham.
I nie musi być koniecznie Lublin...
Już umówiłem się na kilka spotkań, jadę też do Q21 a tam wyobraźcie sobie nie mają Tannoy :( Brak [wulgaryzm] dostępności...
Strasznie jestem zainteresowany brzmieniem nowych Tannoy Prestige a tu dupa.
Posłucham u nich Harbethów, Klipsch Heresy lll i co tam jeszcze zaproponują... A może podpowiedzcie co jeszcze można od nich posłuchać?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Melepeta

Moje kolumny słyszałeś. Tylko, że po zmianie kabli w systemie, to już inne granie. Zapraszam.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

marekw 76

Arek :) do Ciebie zawsze chętnie :) Dziękuję. Ale chyba w listopadzie słuchaliśmy już na nowych kablach?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Lutek

Cytat: Melepeta w Styczeń 24, 2018, 22:25
Moje kolumny słyszałeś. Tylko, że po zmianie kabli w systemie, to już inne granie.

Noooo..., po  zmianie czego jak czego, ale kabli to juz musi byc inne granie. I o ile marekw 76 sluchal na starych i na nowych kablach, to zmiany w dzwieku sa zapewne tak duze (bo coz innego moze oznaczac "inne granie"), ze nie sposob aby on tych roznic nie pamietal do dzisiaj :-)

Melepeta

A wyobraź sobie, że te zmiany są duże.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

marekw 76

No i  udało się troszkę posłuchać ostatnio...
Wpadłem do jednego ze słynnych salonów audio i tam kilka propozycji udało się sprawdzić.
Niestety na innym wzmacniaczu i z plików ale warunki były identyczne dla wszystkich.
Słuchałem Harbethów SHL5 oraz 30.1 W delikatnych klimatach (Jopek, Stańko itp) było super, jednak już Iron Maiden (nie mówiąc o cięższych rzeczach) pokazało mi, że nie są to kolumny dla mnie.
Klipsch Heresy lll to kolejna pozycja (bardzo zachwalana również przez Pana z salonu) jednak po pierwszym zachwycie (po herbatnikach wreszcie rock był rockiem), coś zaczęło mi przeszkadzać. Z jednej strony bas lekko buczący, z drugiej strony lekko krzyczały ale tez i dźwięk jakby zza kotary (wiem, że dziwnie to brzmi ale takie odniosłem wrażenie). Scena również ograniczona w porównaniu do Harbeth.
Następnie, jako, że Tannoye z serii Prestige były niedostępne poprosiłem o Kefy R700 tak chwalone przez Marcina-Mudę44.
Niestety nie mieli R900. Ale ten dźwięk jak dla mnie i moich dwóch kolegów pobił mocno wszystkich poprzedników jednocześnie najbardziej będąc zbliżonym do mojego, domowego dźwięku. Świetna scena, świetna stopa, bas. Zajebista przestrzeń i wysokie.
Kolejne kolumny to zaproponowane przez Pana z salonu, (UWAGA!!!) Pylon Diamond 28 i one miały mi udowodnić, że pieniądze nie grają. Niestety to im się kompletnie nie udało. Zwyczajnie dwa źródła dźwięku, dwie kolumny w pokoju które nie miały zamiaru zniknąć, po prostu kanał lewy i prawy :( Owszem, zagrały przyzwoicie ale to kompletnie nie mój kierunek poszukiwań.
Na sam koniec zaproponowano jeszcze Hyperion od AA ale i one nie spowodowały u mnie drżenia kolan.
Generalnie, po wizycie w Q21 nie widziałem zasadności wymiany kolumn biorąc pod uwagę, wydatek rzędu 16000. Choć przyznaję, Kef R700 spodobały mi się (rzeczywiście to zupełnie inne granie niż R500) jednak czy warte swej ceny??

Kilka dni później jeden z kolegów z Lublina (dziękuję za zaproszenie Łukasz) zaprosił mnie do siebie aby posłuchać jego kolumn od Zu Audio - Omen mk2.
To kolumny oparte o głośnik szerokopasmowy i przyznaję, że zrobiły na mnie wrażenie zarówno wizualnie jak i dźwiękowo.
Początkowo grał AF wraz z wkładką AT440 i tutaj było dość krzykliwie jednak potem popłynęła muzyka z cd i podparcie basowe było dużo lepsze. Te kolumny oferują, fajny, duży dźwięk i drzemie w nich potencjał niewykorzystany przez kolegę Łukasza (chodzi mi o słabe warunki akustyczne wymuszone warunkami lokalowymi przez co kolumny stoją zbyt blisko ścian). Mam wrażenie, że prezentacja w Q21 mimo lepszych warunków akustycznych nie była znacząco lepsza.
W sobotę wieczorem udało mi się w końcu dotrzeć do Lutka (bardzo dziękuję za zaproszenie i bardzo ciepłe przyjęcie) i posłuchać jego słynnych Tannoy.
No i tutaj Panowie [wulgaryzm] mać, czapki z głów! To jest moje brzmienie. W klasycznych Tannoyach odpowiada mi chyba wszystko.
Od stopy, przez bas i środek, po wysokie i scenę. To niesamowite jak te kolumny wielkości lodówek znikają w pomieszczeniu, zwyczajnym domowym salonie/dużym pokoju mieszkalnym.
Myślę, że to dźwięk którego szukałem...
Wczoraj przed samym wylotem udało mi się jeszcze (rzutem na taśmę) posłuchać we Wrocławiu Tannoy Turnberry.
Wrażenie wizualne spowodowało u mnie ciarki jednak mam wrażenie, że "Lutkowe" zagrały troszkę lepiej ale tutaj już nie chcę być kategoryczny. Z pewnością wizualnie nowe Tannoy porwały moje serce.
Wczoraj wieczorem wróciłem do domu i już wiem jak brak mi wielkości dźwięku z (prawdopodobnie moich przyszłych) kolumn Tannoy...
Model w zależności od dostępnych środków i akceptacji małżonki...

stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

vasa

Cytat: marekw 76 w Luty 13, 2018, 13:04No i tutaj Panowie [wulgaryzm] mać, czapki z głów!
No popacz Pan. Którędy by nie lazł to i tak wyląduje gdzie trzeba ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

MAC

Przy wyborze Tannoyi bierz pod uwagę zastosowane przetworniki.
Lutka są na sztywnym zawieszeniu stąd zupełnie inna reprodukcja basu niż z piankowego.

zalun

Czy to widać na pierwszy rzut oka?

marekw 76

Wczoraj wieczorem długa rozmowa z żoną była i o ile Stirling i Turnberry trafiają w jej gust tak klasyczne już nie...
Porównanie do babcinej komody boli, oj boli.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

frywolny trucht

#139
Cytat: zalun w Luty 13, 2018, 14:21
Czy to widać na pierwszy rzut oka?

Tak. Zawsze można posmyrać, gdy wzrok zawodzi.

Cytat: marekw 76 w Luty 13, 2018, 14:35Wczoraj wieczorem długa rozmowa z żoną była i o ile Stirling i Turnberry trafiają w jej gust tak klasyczne już nie...Porównanie do babcinej komody boli, oj boli.

Im starsze kolumny tym gorzej wyglądały bez osłon. Współczesne są pomyślane tak, żeby ładnie wyglądały i bez osłon. Niestety stare osłony mają zwykle wiele przygód za sobą, są pocięte, powyciągane, wyglądają jak zasikane prześcieradła  ::) Jeśli takie pokazujesz żonie- nie dziwię się jej.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Cytat: frywolny trucht w Luty 13, 2018, 14:58Im starsze kolumny tym gorzej wyglądały bez osłon. Współczesne są pomyślane tak, żeby ładnie wyglądały i bez osłon. Niestety stare osłony mają zwykle wiele przygód za sobą, są pocięte, powyciągane, wyglądają jak zasikane prześcieradła  ::) Jeśli takie pokazujesz żonie- nie dziwię się jej.
Nie bardzo rozumiem skąd przyszło Ci do głowy, że pokazuje żonie kolumny w stanie który opisałeś?? Skąd taki wniosek?
Zazwyczaj gdy planuję zakup wybieram najpiękniejsze zdjęcia z możliwych... Jednak stare Tannoy są kanciaste a kształt i fornir rzeczywiście przypomina przedwojenne meble.

stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

MAC

Cytat: marekw 76 w Luty 13, 2018, 17:39ednak stare Tannoy są kanciaste a kształt i fornir rzeczywiście przypomina przedwojenne meble.
I to mówi posiadacz karedensa  ;D ;D ;D


marekw 76

Oj przestań :D
Przecież to nie ja mam zastrzeżenia do wyglądu starego Tannoya tylko moja żona.

Edit:
Właśnie się dowiedziałem, w SRM 12x brakuje tylko kukułki :(
Zostaje mi raczej tylko seria Prestige...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

MAC

Cytat: marekw 76 w Luty 13, 2018, 18:19
Oj przestań :D
Przecież to nie ja mam zastrzeżenia do wyglądu starego Tannoya tylko moja żona.


Ale mówisz, że seria Prestige (nowa) u niej uchodzi?
To kupić głośniki ze zwrotnicami, znaleźć zdolnego stolarza i zlecić obudowy a'la Prestige.

cdt

#144
Ja sie jakiś czas temu spytałem żony co lepsze . Stary wzmacniacz czy młoda kochanka  ;D  :P .
Obraziła się na  dwa dni .Ale coś chyba do główki dotarło po przemysleniach  ;) .
Teraz mam luz . To moje hobby nie żony .

MAC

A zresztą, qrde, no sami powiedźcie... Czy tylko mi się stare bardziej podobają?  :o




vasa

Cholera wie.
Kwestia gustu.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

marekw 76

Zdecydowanie kwestia gustu...
Weźmy takie YB audio model EVO...
Ale nic to, koszt i tak na moim łbie a ujawniony będzie tylko częściowo, jak zwykle.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

MAC

Cytat: vasa w Luty 13, 2018, 18:29Cholera wie.
Jakbym miał na zbyciu 140k na te Sonusy to i gust by mi się zmienił  ;D
Serblina w to nie wciągajmy. To nie fair dla wszystkich kolumn.
On tworzył dzieła sztuki.

vasa

Używane elipsy chodzą po 30kzł.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.