Menu główne

rowerowanie

Zaczęty przez Wireless, Sierpień 11, 2014, 10:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

LARYSA

Kiedyś bardzo lubiłam tripy rowerowe. Razem z narzeczonym , a teraz już mężem robiliśmy km. Teraz czekamy , aż nasze córy opanuja dobrze jazdę na rowerze i może znów zaczniemy ruszać w trasę :)

amati74

Cytat: LARYSA w Marzec 23, 2018, 10:07
Kiedyś bardzo lubiłam tripy rowerowe. Razem z narzeczonym , a teraz już mężem robiliśmy km. Teraz czekamy , aż nasze córy opanuja dobrze jazdę na rowerze i może znów zaczniemy ruszać w trasę :)
Fajna sprawa moja córka już śmiga trochę teraz kupie jej większy kask i zaczniemy rodzinny sezon rowerowy. Oby tylko pogoda byla

GregWatson

#452
No chyba czas nastał aby coś pokręcić pedała...mi (piszę tak bo inaczej wyskakuje mi że to wulgaryzm), na starość. Pomijając wiek dziecięco-młodzieńczy gdzie to namiętnie się jeździło nawet dłuższe trasy (na ryby, jeziorka czy też do lasu z laskami  :) ) ale takim zwykłym "komunijnym" modelem roweru to po kilkunastu (kilkudziesięciu :) ) latach prawie nietykania tego urządzenia chciałoby się znów trochę pozwiedzać kraj nie tylko ze znajomymi ale i z  rodziną.
Co ewentualnie koledzy i koleżanki polecacie na początek takich wypraw w teren - jaki rowerek (model) bez wycinania nerki bo tą ewentualnie trzymam na jakiś fajny gramofon.
Popatrzyłem na różne fora ale mało znając się na tych bolidach postanowiłem skrobnąć kilka słów może coś fajnego poradzicie.

Moje dane techniczne: wiek 50+, wysokość 178, waga ok 100 (raz więcej raz mniej - nie mogę się zdecydować).

Mogę wyrwać rower górski MTB Rockrider 5.1 26" - ale to chyba nie ta bajka co?
Trochę tego i trochę tamtego też.

Michał

No ja też zacząłem,od trzech dni oglądam Giro  ;D

GregWatson

Od czegoś trzeba. :)  Ja ostatnio śmigam na kijkach ale chciałbym też trochę pokręcić na rowerku.
Trochę tego i trochę tamtego też.

ahaja

Raczej pomyśl o rowerze na 29'' oponach.

W zeszłym roku złożyłem sobie sprzęt nazywany 'fitness' - znaczy rama trekkingowa, koła 28'' z lekko szerszymi oponami i sztywnym widelcu. Założenie było takie, by śmigać po mieście, ścieżkach i wjechać w teren ... dzisiaj mam założony amortyzator powietrzny, szerokie opony 2,20'' i tak mi się jeździ najlepiej.
Poniżej zdjęcia: na początku i teraz.

GregWatson

Też taką wersję rozważam. W kupnie ewentualnie może być używka w dobrym stanie - nie musi być nówka.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

To zależy gdzie się zamierza jeździć. Jak rekreacyjnie to lepiej kupić rower Crosowy niż górala. Bardziej wygodna wyprostowana sylwetka.
Autor ma ciekawe rowery w rozsądnych cenach. Ja śmigam nadal na moim GT Timberline ale małżonka przesiadła się na crosowego Autora.
Jest zadowolona i nie bolą ją plecy i nadgarstki. Jak się nie zamierza wspinać pod ostre wzniesienia i z nich zjeżdżać to brał bym rower crosowy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Faktycznie coś pod crosa niż górala. Wydają się być bardziej uniwersalne. Author ma faktycznie w miarę rozsądne ceny. Jak dobierać ramy w sensie wielkości?
Trochę tego i trochę tamtego też.

tomasz_pianista

Najlepiej "przymierzyć" rower w sklepie, oprocz rozmiaru masz geometrię, każdy ma też inna budowę ciała.
Grupa ratowania poziomu.

axolotl

Cytat: GregWatson w Maj 06, 2018, 15:20
Faktycznie coś pod crosa niż górala. Wydają się być bardziej uniwersalne. Author ma faktycznie w miarę rozsądne ceny. Jak dobierać ramy w sensie wielkości?
Stajesz na rowerze i masz miec przeswit pomiedzy rama a kroczem , luzny przeswit. Oczywiscie mowimy tutaj o standardowych geometrycznie ramach bez zadnych udziwnien.
Stara zasada jak swiat.

amati74

Krzysztof a ta pompka to do obrony służy?
Cytat: ahaja w Maj 06, 2018, 14:50
Raczej pomyśl o rowerze na 29'' oponach.

W zeszłym roku złożyłem sobie sprzęt nazywany 'fitness' - znaczy rama trekkingowa, koła 28'' z lekko szerszymi oponami i sztywnym widelcu. Założenie było takie, by śmigać po mieście, ścieżkach i wjechać w teren ... dzisiaj mam założony amortyzator powietrzny, szerokie opony 2,20'' i tak mi się jeździ najlepiej.
Poniżej zdjęcia: na początku i teraz.

GregWatson

Jutro robię rekonesans po 2 fajnych prywatnych sklepikach rowerowych u siebie na wiosce. Zobaczę co mają i coś się dowiem jak dopasować poszczególne parametry roweru. Zobaczę co podpowiedzą "specjaliści zawodowi" aczkolwiek cenię sobie wszystkie Wasze podpowiedzi co do wyboru modelu/marki. Jak coś jeszcze macie ciekawego do wzięcia pod uwagę przy wyborze to jestem na nasłuchu jakby co?
Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi.
Trochę tego i trochę tamtego też.

ahaja

Pompka ... generalnie do pompowania, np dzisiaj się przydała jak mi 29x2.20 poszła na tyle. Mniejszą bym się zapompował na śmierć. Ale z racji długości można też przyłożyć czy się opędzić ... ;-)
Coraz bliżej jestem myśli by przejść na mleko w oponach ...

Plusem własnego zestawienia jest to, że dobierasz sobie istotne elementy sam, takie na jakie Cię akurat stać, jakie mają sens do przewidywanej jazdy a nie jesteś postawiony pod ścianą przez producenta dającego pseudo wykwinty a oszczędzającego na najważniejszych klamotach.
Dlatego sam sobie dobierałem i składałem. I paradoksalnie nie wyszło drożej.
https://goo.gl/photos/UsDaXQdEK1AgMLzcA to mój
https://photos.app.goo.gl/huLxAoKrOIu9gjEN2 a takiego złożyłem młodemu

Ważne:
  rama - jest mnóstwo do wyboru w sympatycznych cenach. Pytanie do czego? Czy popularny trekking/cross czy mtb.
  koła - tu nie ma co oszczędzać, piasty, obręcze - ja zamówiłem przez alle złożenie. W rowerach za kilka kzł dają z reguły beznadziejne.
  hamulce raczej tarczowe, ale nie hydrauliczne tylko mechaniczne. Mechaniki ustawiasz i jeździsz. Nic ci nie cieknie, nie gotuje się, nie ma cyrków z odpowietrzaniem etc. Klocki półmetaliczne.
  napęd - wkład suportu Hollowtech II wkręcany, żaden press fit. Korba - trzeba się zastanowić z jakimi i iloma przełożeniami. Podobnie z biegami z tyłu. Ja dla siebie wybrałem 3x9 bo to wykorzystuję, jest dostępne, tanie i sprawdzone.
  amortyzator - powietrzny, tani i przyzwoity >>np Suntour Raidon. Daje frajdę w terenie.  Nie mam tu na myśli jakiś zawodów... na razie jeszcze ...

GregWatson

Super Ci wyszły te "składane". Dużo ciekawych uwag co do złożenia i wybrania poszczególnych elementów. Właśnie też będę miał kontakt z ludźmi, którzy mogą coś takiego złożyć i podpowiedzieć jak to ewentualnie zrobić. To ważne co napisałeś. Przynajmniej teraz będę wiedział na co zwrócić uwagę.
Rower trekking/cross bo na stare lata nie ma co szaleć po Tatrach, a bardziej czerpać przyjemność z otoczenia no i samej jazdy.
Złożenie takiego roweru ma kilka pozytywnych cech: składam pod siebie i z takich elementów jakie mnie najbardziej interesują cenowo i technicznie oraz to, że można sobie rozbić koszt takiego rowerka na poszczególne raty w zależności co w danym momencie się kupuje pod warunkiem, że nie goni nas czas. Wówczas możemy sobie zbudować całkiem niezłą maszynę do jazdy.
Trochę tego i trochę tamtego też.

ahaja

Ja wcześniej śmiagałem na stockowym KTMie. Głównie po mieście, ścieżkach. Z takim założeniem też wybrałem ramę ... a zacząłem jeździć po polnych drogach, lasach etc. Znudziło mi się wyczekiwanie na światłach co chwilę, czy barany w autach blokujące mój tor jazdy na przejściu ...
Dlatego też założyłem sobie opony szerokie i jest kolosalna różnica in plus w jeździe.
Wadą tego jest to, że tylne widły ramy akceptują oponę do 2,20 z mikro zapasem, dlatego pewnie będę zmieniał ramę na typową mtb. Ale to wiem teraz :-).

Piterski

Z tą szerokością balona opony to nie ma co przesadzać. Owszem jak nastawiasz się na tylko terenową jazdę to bieżnik klockowy i opony np. Tioga 26x1.9 są wystarczająco szerokie. Wyglądają co najmniej jak 2.1 lub szersze. Jeśli jednak jazda jest mieszana, a nie tylko po bezdrożach, to polecam wybrać coś z ofert Schwalbe np. Sammy Slick RaceGuard 26x2.1 jest zdecydowanie lepsza bo się tak nie zarżniesz, a po piachu leśna ścieżką też przejedziesz. To samo dotyczy obręczy, dwukomorowa i koło jest wystarczająco sztywne.
Ja z racji wieku roweru mam dobre hamulce V-brake i nie widzę przewagi w tańszych tarczowych. Myślę że na początek nie ma co szaleć ale warto by rama była przyzwoita, a przerzutki manetkowe, są wygodniejsze i koniecznie amortyzator z przodu byle nie jakiś elastomerowy. 
Jak się wciągniesz to z czasem będziesz go sobie przezbrajał na lepszy osprzęt.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Bartolo

Ja poszedłem w "retro".. ;) Jedna z pierwszych ram karbonowych.. :D
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

GregWatson

A i jeszcze jeden ciekawy wątek a mianowicie gdzie można nabyć podzespoły, wiem że na necie jest tego sporo ale taki zaufany i wypróbowany z czym mieliście doświadczenia i to pozytywne. Co możecie polecić z czystym sumieniem.
Trochę tego i trochę tamtego też.

ahaja

Lwią część klamotów kupiłem:
BIOSTERN
Bajkszop
Dużo bzdetów kupiłem na allegro. Jest tam dużo sklepów - warto poszperać za ich stronami firmowymi, gdzie maja z reguły lepsze ceny.
Sklep w Germanii: Bike-discount

Czasami ktoś pozbywa się jakiś części z nowego roweru bo wymienia na wyższą grupę.

Piterski

Zbliża się powoli koniec sezonu rowerowego, a osprzęt w moim rowerze już mi odmawia posłuszeństwa.
Zęby pościerane i manetki nie chcą już przełączać. Hamulce V-brace też wypada wymienić jak i koła bo piasty się już wyeksploatowały, a tylna obręcz ma wybrzuszenie na bocznej powierzchni. Kiedyś z pełnym obciążeniem najechałem na jakiś kanciasty kamulec.
Próbowałem rzucić okiem na to co jest dostępne np w grupie Deore, mam taka przerzutkę na tyle z 8 rzędową kasetą i nigdy nie miałem kłopotów z redukcją biegu nawet na ciężkich terenowych podjazdach. Bardzo ją za tą precyzje i niezawodność lubię. Teraz widzę, że ta grupa osprzętu poszybowała chyba w stronę bardziej wyczynowego kolarstwa górskiego. Z przodu tylko dwie tarcze i jakiś dziwny suport. Ja bym chyba się skłaniał w stronę trzech tarcz z przodu i 9-10 z tyłu bo lubię jazdę terenową ale też chciałbym mieć komfort w jeździe turystycznej z sakwami i po rożnego rodzaju nawierzchni.
Rama to stary chromo molibdenowy GT Timberline.
Może ktoś się z Was trochę tym interesuje i pokieruje na co zwrócić uwagę lub na jakie fora tematyczne zajrzeć.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

Georg mi chodziło od czego mam zacząć i zdaje się że jednak od suportu bo dostępność konkretnych rozwiązań pozwoli na ustalenie jakie grupy osprzętu można rozważać. Wiem już że mufa ma długość 68mm i prawdopodobnie jest tam wkręcony Shimano BB-UN52.
Na razie spróbuje to sprawdzić bez konieczności rozbierania tego roweru na części pierwsze.

PS. jak patrzę na oznaczenia i opisy w sklepach internetowych to za cholerę nie jestem już pewien co tam będę mógł założyć.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

ahaja

Musisz się zastanowić co chcesz zmienić/wymienić.
Jak masz suport to po jego wykręceniu będzie opis jaka ma długość - do korb na kwadrat, bo taką masz (z Twojego opisu). I takiej długości musisz kupić by pasował do tej korby, którą masz.

Jeśli chcesz kupić nowy napęd (korba, kaseta, łańcuch, przerzutki, manetki) to:
- musisz wybrać czy napęd 2 czy 3 rzędowy z przodu w kwestii korby.
Jakiej długości ramiona korby: 170 czy 175mm. Te nowsze mają wymienne blaty, reszta pozostaje, więc jak się zębatka zużyje to wymieniasz tylko zębatkę.
  Jakie stopniowanie korby - tzn ile zębów na poszczególnych trybach korby. Trekkingowe mają z reguły: 48/38/28 albo 48/36/26. MTB od 40/30/22 ... 44/32/22 albo (2 rzędowe) 36/26; 34/24.
(Np FC-M590 (44/32/22) i jak chcesz zrezygnować z blatu 44 to go wykręcasz i masz napęd 2x. Możesz też wymienić sobie tryby 32/22 na np 36/26.)
Od tego zależy jaką będziesz musiał dokupić przerzutkę przednią i manetkę.
  Do korby dobierasz suport - jak ma być ze zintegrowaną osią to pod niego suport. Prosty i dość tani to Shimano BB52. Lepszy to np Accent. Są podkładki w secie i można je dostosować do korby i długości mufy w rowerze.
- kaseta - zapewne możesz sobie wybrać od 8...10 rzędów. To warunkuje z kolei dobór przerzutki tylnej i manetki. No i zakres kasety trza dobrać. Standardowo pakują 11-32.
- łańcuch - taki ile rzędów z tyłu.

Jeśli klamko manetki, czyli zintegrowane manetki do przerzutek z klamkami hamulcowymi to polecam Shimano ST-M590 do napędów 3x9. Wiem, trochę już starożytny ale za to dość pancerny napęd - sam na takim śmigam. Nowe Alivio też to ogarnie, ale już nie będzie takie wytrzymałe.
Jak osobne to już musisz sobie wybrać i dodatkowo kupić klamki.

Jak już kombinujesz z takim upgradowaniem ... to nie lepiej sprzedać to co masz i złożyć na nowo pod siebie? Będziesz miał hamulce tarczowe - pomijam lepszość/gorszość - nie zużywają obręczy co mnie osobiście przekonało. Koło krzywe? Nie ma problemu, bo tarcza prosta i hamuje.





Piterski

Dzięki Krzysztofie naświetliłeś mi kilka spraw o jakich nie pomyślałem.
Siedziałem wczoraj i wertowałem internet i robiłem zestawienie dla kilku wariantów pod kątem całkowitego kosztu.
Bardzo lubię mój stary rower, mam go już od blisko 17 lat i nie chciał bym się z nim rozstawać ze względu na jego ramę, bo tak to pewnie złożył bym coś na 29".
Jak pogoda siądzie całkowicie to to wyciągnę suport i odczytam jakie ma podane wymiary lub sam zmierzę.
Plan zakłada zmianę napędu na nowy. Wiec jak zacznę to rozbierać na cześci pierwsze to bardzo chętnie skonsultuje z Tobą co wybrać. Nie będę już pewnie jeździł po bardzo trudnym terenie jak kiedyś ale z drugiej strony nastawiam się bardziej na turystykę więc dojdzie większe obciążenie na koła ale chcę zachować sobie możliwość wjazdu w góry świętokrzyskie czy inne bezdroża i piachy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.