Pre LAR LPS-1 made in Poland

Zaczęty przez kangie, Czerwiec 05, 2014, 08:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

kangie

Kilka słów o preampie LAR LPS-1. Mam go od ponad 6 miesięcy. Miałem przyjemność poznać konstruktora p. Czyżewskiego osobiście. Biorąc pod uwagę pieniądze które za niego zapłaciłem - oferuje bardzo dużo zarówno pod względem sonicznym jak i wizualnym. Kupiłem używany za połowę ceny nowego. W tej kwocie nie da się kupić nic grającego lepiej. Poza tym brzmieniowo ten LAR gra podobnie jak droższe zachodnie konstrukcje. Nie podam konkretnych kwot, ale wiem że to był dobry krok i ten preamp posłuży u mnie długo. Te dwie skrzyneczki są bardzo dobrze wykonane. Pokrętła wyciągnięte na zewnątrz są bardzo wygodne (nie trzeba dłubać wkrętaczkami w mikroswitchach itp. Wysoka jakość gniazd sygnałowych i zasilania. Solidna sekcja zasilania w osobnej metalowej obudowie. Można ją umieścić z dala od drugiej skrzyneczki - sekcji elektronicznej. W sumie nie potrzeba bo gdy skrzyneczki są blisko siebie nic nie brumi, szumi, nic nie zakłoca. Ma bardzo niski poziom szumów. To naprawdę porządna elektroniczna robota. Pan Czyżewski dobrze wie co robi. Premp gra równym pasmem bez "efekciarstwa" (dokładnie odwzorowana krzywa korekcji RIAA), daje sporo powietrza i przestrzeni. Na pewno daleko zostawia w tyle preampy wbudowane we współczesnych budżetowych wzmacniaczach stereo, np. mojej Yamahy R-S700 oraz tanie preampy Pro-Jecta. Miałem przez pół roku Pro-Jecta Phono Box SE i niestety to nie ta liga i chyba nie fair jest porównywać te konstrukcje. W porównaniu z w/w preampami LAR powoduje otwarcie się dźwięku, opadnięcie koca z kolumn i obecność powietrza między muzykami. Nie gra "chudo". Gra tłusto, z rozmachem. W końcu pojawia się bas, który potrafi nieźle kopnąć. Ma dwa pokrętła. Jedno to pokrętło wyboru impedancji od 20 omów do 47 komów skokowo (bodajże 6 poziomów) i drugie pokrętło wzmocnienia sygnału Gain w zakresie od 46 do 66 dB. Pomaga to dopasowac głośność naszego gramofonu do głośności np. odtwarzacza CD. Gram z pokrętłem Gain ustawionym na godzinie 12 i wystarczało by głośno zagrać na bardzo wymagających niskoskutecznych 84dB kolumnach Sonus Faber, które potrzebuję dużo prądu, bo inaczej "śpią".

To preamp do wkładek MM i MC. Jest wspólne wejście. Ustawia się wartość impedancji i wzmocnienia.

Oczywiście istnieją lepiej grające preampy gramofonowe na tranzystorach i lampach czy nawet "kościach", ale kosztują dużo dużo więcej.
Pytałem Pana Czyżewskiego co powoduje że LAR gra tak dobrze i dodaje tego powietrza i wypełnienia w przestrzeni dźwiękowej. Odpowiedział, że to kwestia topologii preampu i przede wszystkim porządnej sekcji zasilającej na której nie oszczędzał. Wykonał "twarde" zasilanie" z zapasem mocy, użył bardzo dobrej jakości komponentów co przełożyło się na bardzo dobre działanie tego preampu gramofonowego. Ten, kto trzymał tego LARa w ręce wie o czym teraz piszę.

Tutaj recenzja: http://soundrebels.com/artykuly/recenzje/item/147-lar-lps-1


Dane techniczne:

- wzmocnienie napięciowe: regulowane w przedziale od +46 dB do +66 dB
- korekcja charakterystyki częstotliwościowej: RIAA
- niedokładność korekcji: +/- 0,5 dB
- impedancja wejściowa: regulowana w przedziale od 20 Ohm do 47 kOhm
- odstęp sygnału od szumu: >100 dB
- maksymalny poziom sygnału wyjściowego: 9 V RMS
- impedancja wyjściowa: 100 Ohm
- zasilanie: 230 V, 50 Hz
- pobór mocy: maksymalnie 5 W
- wymiary, mm: przedwzmacniacz 190 x 106 x 50, zasilacz 170 x 106 x 50
- masa: 1,5 kg
- możliwość wyboru koloru obudowy: czarna / srebrna (front czarny)


GregWatson

#1
No i tym samym chciałem potwierdzić wszelakie pozytywne opinie o LAR-ze LPS-1. Słuchałem go wcześniej później miałem w chałupie na testach a dziś zafundowałem sobie to cacko.
Rozmawiałem z Panem Eugeniuszem Czyżewskim no i jak się okazuje jedynym dystrybutorem jest zgodnie z podpisaną umową Strefa Dźwięku z Wrocławia. 
Jedynie dodam że udało mi się zbić z ceny. (Cena sklepowa 1990 zł).

Jeśli zastanawiacie się nad dobrym preampem to polecam. Wart tej ceny.

Jedynie dodam iż kombinacja na której testuję preampa to: Pro-Ject Debut III acryl, Sumiko Blue Point No.2, NAD C356BEE, KEF Q5.
Trochę tego i trochę tamtego też.

jajacek1410

Nie wiecie, czy wypożyczają wysyłkowo za kaucją? A może p. Czyżewski wypożycza? Chętnie bym posłuchał, tylko u siebie - inne słuchanie w ogóle nie ma sensu.
Wrocław to jedno z moich miast rodzinnych, tyle że teraz sprzęt i pryczę  mam na drugim końcu Polski. W ciemno kupować mi się nie uśmiecha.
Teraz jadę na Project Tube Box SE2. Zadowolony jestem, tylko pewnie mógłbym być zadowolony bardziej:). Być może LAR to jest to, a może trzeba szukać jeszcze gdzie indziej? Nie wiem...
Pozdrawiam Wrocławiaków (i całą resztę też)  :D
Jacek
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

GregWatson

#3
Musisz rozmawiać ze Strefą Dźwięku w temacie wypożyczenia najlepiej telefonicznie. Ja próbowałem tak zrobić to mi zaproponowano kaucje w wysokości ceny detalicznej. Jedynie co to walcz o niższą cenę.
Co jakiś czas ukazują się upgrade do tych preampów i robione są one gratis (wysyłasz tylko do Strefy Dźwięku lub bezpośrednio do Pana Eugeniusza). Zresztą co ja tu będę gadał. Dzwoń i uzgadniaj. W tym roku zeszło już 28 tych preampów przynajmniej z takim numerem mam umieszczony na gwarancji.

Mam co prawda zarówno Pro-Jecta Phono Box SE II jak i LARa LPS-1 i Pro-Ject nawet do pięt nie sięga.  Różnica znacząca ogólnie rzecz powiem.
Trochę tego i trochę tamtego też.

jajacek1410

Cytat: GregWatson w Sierpień 05, 2014, 22:28
Mam co prawda zarówno Pro-Jecta Phono Box SE II jak i LARa LPS-1 i Pro-Ject nawet do pięt nie sięga.  Różnica znacząca ogólnie rzecz powiem.
O kurczę, aż tak? Wiem, że w Pro-Ject'cie (jak to napisać?) oszczędzali na zasilaniu - zasilacz słaby jest, I tu mam dylemat, czy pójść w porządny zasilacz od Tomanka - koszt nie mały (pewnie z 5 stów, albo lepiej), ale poprawa z całą pewnością będzie, czy odpuścić i pójść w nowy preamp. Kosztowo pewnie wyszłoby na remis. Najlepiej byłoby mieć jednocześnie do testów LARa i Tubeboxa z zasilaniem od Tomanka. Ale tego się pewnie nie uda zorganizować. Trza się na coś zdecydować.

KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

kangie

Z tym pre Pro-Jecta brzmienia nie zbudujesz. Szkoda czasu i zachodu. Pro-Ject niechaj robi gramofony, a preampy niechaj robią inni ;)

elem

Jak się ustawia wzmocnienie np. dla 0,3mV? Płynnie, na ucho?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

zukzukzuk

Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment.Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway?The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it.Differentiation by numbers is for those who do not.

kangie

To zalezy czy grasz z trafem czy bez. Z trafem ustawiam na godz. 10 (ok. 50 dB), a bez na godz. 12-14 (ok. 56-60 dB). Wazne zeby nie wejsc w przesterowanie sygnalu.

zukzukzuk

Jeśli chodzi o LAR-a, to Łukasz zapewne ma rację :)

Przy okazji.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, dlacego w moim pre, dla wejścia mc, są opcje nieco mniejszego wzmocnienia: +24, 30 i 36 dB.
Gram na 30 dB i sygnał z gramiaka już w tym momencie jest nieco wyższy, jak dla wejścia liniowego...

Więc jak to jest?
Tu 50 i więcej, a w moim (Nakamichi CA 7) - 30 dB? Ustawienia gain dla wejścia mc - widoczne po lewej.

Wkładka - Dual MCC 120 (0,4 mv/1 Khz)

Pozdrawiam!
Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment.Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway?The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it.Differentiation by numbers is for those who do not.

slawomir273

Jest może ktoś z Torunia i posiada ten przedwzmacniacz?

GregWatson

Muszę przyznać, że po zmianie pre na LARa - oram wszystkie płyty od początku. Pod koniec sierpnia może wyjdę do sklepu. ;)
Trochę tego i trochę tamtego też.

gratefullde

Cytat: zukzukzuk w Sierpień 07, 2014, 17:03Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, dlacego w moim pre, dla wejścia mc, są opcje nieco mniejszego wzmocnienia: +24, 30 i 36 dB.

To jest związane z tym, że wkładki mają różne poziomy wyjściowe. Pamiętam, że Denon DL 304 miał 0,18 mV, czyli niemal połowę tego co obecny Dynavector 20x2L, 0,3 mV. I pre z tym Denonem grało stosunkowo za cicho (na szczęście mam możliwość regulacji gainu jeszcze na wyjściu z pre). A są wkładki MC, ktore maja nawet 0,5 mV i więcej, co oznacza, że nie potrzebują one wielkiego wzmocnienia.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

zukzukzuk

 
Znaczy - chodziło mi o fakt, dość dużych różnic w preampach.

Jeszcze raz. W LAR-ze, maksymalnie jest prawie 2 razy tyle, co w moim. Tymczasem, u mnie +30 dB dla 0,4 mV -  już jest nieco nadto (w porównaniu np. do sygnału z płyty CD na wejściu liniowym).

O ile się nie mylę, wkładkę Denona DL 304 próbował znajomy (ma identyczny zestaw per-power-kolumny) i wzmocnienie nie było zbyt słabe. Więc, niezmiennie zastanawia mnie fakt, dlaczego w jednym wypadku jest max +36 dB, a w innym - potrzeba 50 i więcej. Oczywiście, że od przybytku głowa nie boli:) .
Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment.Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway?The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it.Differentiation by numbers is for those who do not.

gratefullde

No fakt, nie boli :)
Na zachodnich forach czytam, że do mojej wkładki to przynajmniej 60 dB gainu być powinno a tu panie 30, które mam, wystarcza.

No u mnie z Denonem było na prawdę za cicho :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

jajacek1410

Cytat: GregWatson w Sierpień 05, 2014, 22:28rozmawiać ze Strefą Dźwięku w temacie wypożyczenia najlepiej telefonicznie.
Wpadłem na chwilę do Wrocławia i przy okazji do Strefy. Miło i sympatycznie. Omówiliśmy się na wypożyczenie. W ciemno kupować nie chcę. Mówicie (razem z Kangim), że LAR lepszy od P-J Phono Boxa II. Pewnie tak jest, tyle że ja mam Tube Boxa II, a to już trochę wyższa półka. Cenowo drożej niż LAR. Dlatego muszę posłuchać, żeby nie strzelić byka. A może ktoś ma porównanie z TubeBox II?
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

GregWatson

Najlepiej jak sam porównasz sobie te dwa preampy w swoich domowych warunkach. Tak będzie najlepiej. Z uszami to jest tak że każdy ma swoje i słyszy po swojemu. Fajna sprawa z potencjometrem GAIN bo możesz sobie regulować "podbicie" w locie. Ja ustawiam na godz. 10 - 11.
Trochę tego i trochę tamtego też.

gratefullde

Miałem w ostatni weekend przyjemność słuchać LPS-1 w moim systemie, całe 3 dni. Muszę tu znacząco odchrząknąć i wykrztusić z siebie kilka słów... pozytywnych bardzo.
To bardzo dobre pre phono, z naciskiem na "bardzo". Ono nie miażdży, nie rozjeżdża konkurencji do iluś tam tys. To pre po prostu gra muzykę. Dźwięk niesamowicie poukładany, świetny bas, głębia, przestrzeń, scena... Dla mnie jedynie gain mógł by być ciut większy ale i tu źle nie było, wzmacniacz mam zresztą specyficzny, nie mogę narzekać.
Byłem w sumie w szoku, że za taką cenę, niezbyt wygórowaną, dostajemy tak wiele. Polecam i już.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

vasa

Cytat: zukzukzuk w Sierpień 09, 2014, 13:53W LAR-ze, maksymalnie jest prawie 2 razy tyle, co w moim. Tymczasem, u mnie +30 dB dla 0,4 mV -  już jest nieco nadto
Mogę jedynie zgadywać. Ale chyba się nie pomylę.
Większość przedwzmacniaczy gramofonowych ma dwa układy wzmacniające; układ główny dla MM i dodatkowy dla MC.
Być może w Twoim opis dotyczy tego wzmocnienia wstępnego, dla MC żeby uzyskać poziom wymagany dla MM.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kangie

#19
Cytat: gratefullde w Wrzesień 30, 2014, 20:56Dla mnie jedynie gain mógł by być ciut większy ale i tu źle nie było, wzmacniacz mam zresztą specyficzny, nie mogę narzekać.
Gain jest ogromny, regulowany w zakresie 46 do 66 dB. 66dB to bardzo dużo jeśli chodzi o preampy gramofonowe RIAA. Przydatna funkcja do wyrównania poziomów, choć nie przesadzałbym z kręceniem tej gałki na maksa. Podejrzewam, że chodzi Ci o współpracę z wymagającymi wkładkami MC LO. Tutaj jest rozwiązanie i można pomóc preampowi we wzmocnieniu sygnału. Wtedy stosuje się trafa dopasowujące/wzmacniające i wejście MM w preampie.
Oczywiście są lepsze preampy gramofonowe, ale trzeba już odkładać pieniądze i co ważniejsze - bacznie obserwować aukcje zagraniczne. Być może któraś żona wystawi preamp po zmarłym mężu-audiomaniaku i wtedy można coś takiego kupić. Sorry, że tak drastycznie, ale tak uważam.

gratefullde

Kangie, ja się z tym zgadzam, że to świetny preamp, bez dwóch zdań. Jest bardzo muzykalny, niknie gdzieś potrzeba analizowania muzyki, po prostu się jej słucha z przyjemnością.
Co do współpracy z wkładką MC LO to mam Dynavectora, 0,3 mV i musiałem gałę gainu dać na max by poziom był porównywalny do CD.
Ale to nie jest poważny mankament, pre grało bardzo dobrze.
Nie zdążyłem wypróbować go z trafami dopasowującymi. Posiadam takie od AA. Może następnym razem.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

kangie

Cytat: gratefullde w Październik 02, 2014, 06:35Nie zdążyłem wypróbować go z trafami dopasowującymi. Posiadam takie od AA. Może następnym razem.
Jeśli będziesz miał okazję, to wypróbuj LARa z trafem Ortofonem Verto. Wtedy gain w LARze idzie na godzinę 10-12. Mniejsze zniekształcenia i przede wszystkim wyciągniesz detal z rowka i dynamikę (atak, narastanie sygnału).

gratefullde

#22
Verto to niemalże 2 x LAR,  jeśli rozpatrywać cenę, nikt ze znajomych nie ma. Ale już sam LPS-1 pokazuje na co go stać. 
Jest na rynku takie cus jak Phonomena, wersja juz mk 3. Mnogość ustawień,  cena ok 2900, ktoś to miał,  słuchał tego, jaki to poziom?
Wiem, ze kolega Yul używał w swoim systemie ale z dostępnością kolegi Yula jest problem.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

kangie

Za 3-3,5kPLN dostaniesz z drugiej reki ukrainska lampe Phast ktora ma w srodku trafa nawijane przez szwedzkiego Lundahla. Zreszta Verto tez ma w srodku Lundahle. Phast gra wysmienicie. Polecam.

frywolny trucht

Jednominutowe próbki dźwiękowe jak gra ten przedwzmacniacz z gramofonem Ad Fontes, wkładką Goldring 2500, można pobrać stąd i porównać z dzielonym darkulem: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=411.msg11582#msg11582  , oraz porównać z Pro-Ject Tube Box SE 2 pobierając pierwsze dwie próbki stąd ( test wkładek gramofonowych, zawierający próbki):  http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=387.msg11577#msg11577