Let's do it together, czyli zróbmy to razem. Małpujemy preamp Kondo KSL-M7 Line.

Zaczęty przez McGyver, Maj 05, 2017, 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

jimmi

Jeszcze jedno pytanko odnosnie wysokosci obudowy. Jaka jest optymalna- 80mm?
:)
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

Cytat: jimmi w Wrzesień 17, 2018, 21:25
Jeszcze jedno pytanko odnosnie wysokosci obudowy. Jaka jest optymalna- 80mm?
:)
Optymalna jest taka jaka Ci pasuje. Minimum to 80mm wewnątrz, jeżeli będzie niższa to się lampy na stojąco nie zmieszczą.

jimmi

O taka odp mi chodzilo. Optymalna to taka, kiedy nie jestza niska i wszystko sie miesci.
Thx!
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

malg

zdecydowałem ze na początek wsadzę kondy Obbligato Gold Premium Film Caps
czyli takie minimum według McGyvera
no cóz nie mam kasy na lepsze na razie
i tak musiałem przedłużyć jedną nogę bo była krótka



amati74

Cytat: malg w Wrzesień 17, 2018, 22:44
zdecydowałem ze na początek wsadzę kondy Obbligato Gold Premium Film Caps
czyli takie minimum według McGyvera
no cóz nie mam kasy na lepsze na razie
i tak musiałem przedłużyć jedną nogę bo była krótka
Malg ile dałeś za parę obbligato?

malg

muszę przedłużyć kabelek do IR dla potka
zrobiłem dłuższy z tasmy do dyskietki (foto1)
ale mam dwa pytania
1. czy mogę czujnik IR przylutować bezpośrednio na koncu kabla, bez zniszczenia
2. MacGywer pokazywałeć taki czujnik inny,  walcowy z nogani od tyłu, możesz podać jakiś symbol lub link gdzie go kupić
    bo ten co dostałem w komplecie ma oczko z boku (foto2) i nijak nie pasuje mi do koncepcji montażu w panelu


malg

Cytat: amati74 w Wrzesień 17, 2018, 23:23
Cytat: malg w Wrzesień 17, 2018, 22:44
zdecydowałem ze na początek wsadzę kondy Obbligato Gold Premium Film Caps
czyli takie minimum według McGyvera
no cóz nie mam kasy na lepsze na razie
i tak musiałem przedłużyć jedną nogę bo była krótka
Malg ile dałeś za parę obbligato?
tu masz link
http://shop.diyhifisupply.com/product/obbligato-gold-premium-film-capacitor/

12$ za sztukę + wysyłka (nie pamiętam ile, musiałbym sprawdzić)

amati74

Cytat: malg w Wrzesień 17, 2018, 23:29
Cytat: amati74 w Wrzesień 17, 2018, 23:23
Cytat: malg w Wrzesień 17, 2018, 22:44
zdecydowałem ze na początek wsadzę kondy Obbligato Gold Premium Film Caps
czyli takie minimum według McGyvera
no cóz nie mam kasy na lepsze na razie
i tak musiałem przedłużyć jedną nogę bo była krótka
Malg ile dałeś za parę obbligato?
tu masz link
http://shop.diyhifisupply.com/product/obbligato-gold-premium-film-capacitor/

12$ za sztukę + wysyłka (nie pamiętam ile, musiałbym sprawdzić)
[emoji106]

McGyver

Cytat: malg w Wrzesień 17, 2018, 23:27
muszę przedłużyć kabelek do IR dla potka
zrobiłem dłuższy z tasmy do dyskietki (foto1)
ale mam dwa pytania
1. czy mogę czujnik IR przylutować bezpośrednio na koncu kabla, bez zniszczenia
2. MacGywer pokazywałeć taki czujnik inny,  walcowy z nogani od tyłu, możesz podać jakiś symbol lub link gdzie go kupić
    bo ten co dostałem w komplecie ma oczko z boku (foto2) i nijak nie pasuje mi do koncepcji montażu w panelu


1. Możesz, tylko nie przeginaj z grzaniem.
2. Sam bym chciał. Ten co pokazywałem to był wylut.

malg

Cytat: McGyver w Wrzesień 18, 2018, 00:14
Cytat: malg w Wrzesień 17, 2018, 23:27
2. MacGywer pokazywałeć taki czujnik inny,  walcowy z nogani od tyłu, możesz podać jakiś symbol lub link gdzie go kupić
    bo ten co dostałem w komplecie ma oczko z boku (foto2) i nijak nie pasuje mi do koncepcji montażu w panelu

2. Sam bym chciał. Ten co pokazywałem to był wylut.
poszukałem same kwadraciki



malg



malg


malg

Cytat: McGyver w Wrzesień 16, 2018, 20:57
Jak masz z tego zasilać switch i driver do motorka, to ten trafol jest tak na styk. Bezpieczniej wziąć większy trafol, np. 4 watowy. Masz, w tej samej cenie: https://allegro.pl/1szt-transformator-230v-12v-6va-hahn-11647-i7276654359.html
McG:
czy trafo wystarczy, to znaczy zasilę potka i motorek zmiennym 12V
czy jakiś prostownik trzeba będzie jeszcze zrobić


McGyver

Cytat: malg w Wrzesień 18, 2018, 09:19
Cytat: McGyver w Wrzesień 16, 2018, 20:57
Jak masz z tego zasilać switch i driver do motorka, to ten trafol jest tak na styk. Bezpieczniej wziąć większy trafol, np. 4 watowy. Masz, w tej samej cenie: https://allegro.pl/1szt-transformator-230v-12v-6va-hahn-11647-i7276654359.html
McG:
czy trafo wystarczy, to znaczy zasilę potka i motorek zmiennym 12V
czy jakiś prostownik trzeba będzie jeszcze zrobić


Nie trzeba prostownika. Na PCB switcha wejść masz zasilacz ze stabilizatorkiem 7812. Ukradnij stamtąd (z nóg elektrolita za stabilizatorem) 12V stałego i podaj na na PCB kręciołka, zgodnie z biegunowością. Mimo to i tak może brumić. W takiej sytuacji masę zasilania kręcioła trzeba połączyć z masą sygnałową przez opornik rzędu 300-1000 ohm.
W ogóle najlepiej odpalić część sygnałową bez zasilonej "automatyki (wtedy chwilowo wejście potka należy połączyć przewodami z jednym z wejść, bo przecież niezasilone przekaźniki żadnego wejścia nie podłączą), i odsłuchać porządnie czy nie brumi. Jeżeli nie brumi, to zasilamy "automatykę". Jeżeli teraz pojawi się brum, to na pewno pochodzi on z automatyki, a nie z sygnałówki.

jimmi

Cytat: gratefullde w Sierpień 14, 2018, 21:11Macie tu ogólnie curfa burdel.... weźcie to uporządkujcie bo jesszce ludzie elektrycznie popłyną ...

Czy to ostateczna wersja wartosci dla PCB? Czy cos zostalo pominiete, ktos ma chec cos dodac?

PCB sygnałowego LS10


   R1,R2                      - 470 Ohm 0.6-1W  (2szt)
   R3,R4,R5,R6            - 1M  0.6-1W    (4szt)
   R7,R8,R9,R10,R11,R12,R13,R14   - 240K 2W (8szt)
   R15,R16                  - 6,2k  0.6-1W (2szt)
   R17,R18                  - 5,1k  0.6-1W (2szt)
   C1,C2                     -  0,47uF   (2szt) !!! Jak najlepsze (np. Jupiter copper in wax, Duelundy Alexander, Toichi Tone Factory T-Cap)
   C3,C4                     - 33u 400v (2szt) mogą też być nieco większe, tego samego producenta i z tej samej serii co kondensator C4 w zasilaczu.
   C5                          - 470uF/50v/25v jak najwiejszej pojemnosci   (1szt) elktorolit
   Podstawki pod lampy  - Podstawka Noval 9pin druk typ5 2szt
   Dioda do podstawek lamp  - 1N4007  2szt
   Lampy  -  12AY7 lub 6072WA 2szt (General Electric USA)

PCB zasilania:
 
   R1            - 10 ohm/2W
   R2            - 20K 2W
   R3            - 2M
   R6            - 470
   R7            - 2k4
   R8            - pusty, nie montowac!
   R9            - 270R
   R10            - zworka
   C1,C2         - 220uF/500uF 400-450V elektrolit najwieksze jakie sie zmieszcz
   C3            - 2200uF/25 najwieksza pojemnosc elektrolit
   C4            - 47--- 220uF /400v elektrolit Dajemy 220uF, ma być tego samego producenta i serii co C3 i C4 na płytce sygnałowej.
   C5            - 33uF/400V elektrolit
   C6            -33nf-220nf foliowiec
   C7,C8         - 1000uf/25v najwiesze
   C9            - 2,2-4,7uf 400v foliowiec  (Jantzen Audio 2.2uF 400V Crosscap Capacitor)
   tranzystor    - IRF820     1 szt
   Z1,Z2            - diody zenera 1,3W na SUMAR. napięcie 250V (na przykład 120V + 130V) 2szt. (NEXPERIA BZV85-C12.113)
   stabilizator   - LM1086 ADJ (LM1086CT-ADJ) (1085 lub 1084)  Lm/LD - 1 szt  --->   Zamiast LM317
   Radiator       - Radiator żeberkowy TRU COMPONENTS TC-V7477WC-203, (DxSxW) 25.4 x 35 x 12.7 mm, 14 K/W 2szt
   tranzystor IRF820         1 szt
   zintegrowane diody SBYV27/400 lub inne małeh soft recovery 1A 400V  4szt. 
   Dioda Schottky 1N5818 do żarzenia 4szt.
   *Na wyjsciu zasilacza ma byc 12,36V
   

  Inne:

   -Trafol 200V/0,1A i 12,5V/1A
   -5 par gniazd RCA,
   -gniazdo zasilające IEC i gniazdo bezpiecznika
   -Zdalne sterowanie głośności 1szt
   - Przełącznik czterech wejść na przekaźnikach
   - Przedłużacz osi potencjometra wraz z przegubem
   - Obudowa 
   - Katowniki do montarzu potencjometrow 2 szt
   - Odbiornik IR kształt specjalny osiowo okablowany 38 kHz 5,8 mm 940 nm 35 ° OS-0038N

Linki do czesci:
-PCB część sygnałowa: https://www.ebay.com/itm/1pcs-LITE-LS10-tube-preamp-PCB-empty-plate-base-on-AUDIO-MOTE-M7-circuit/162699809978?hash=item25e1aa14ba:g:QD4AAOSwKcdZ1txo
-zasilacz będzie półprzewodnikowy ze stabilizacją: https://www.ebay.com/itm/TP2-PCB-transistor-power-supply-Empty-board-Tube-preamp-Universal-Power-Board/162702868713?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
-Zdalne sterowanie głośności: https://www.ebay.com/itm/Assembeld-Remote-volume-board-HIFI-preamp-motor-ALPS-100K-potentiometer-L165-11/142347424572?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
-Przedłużacz osi potencjometra wraz z przegubem: https://www.ebay.com/itm/Extension-Shaft-Rotary-Potentiometer-HIFI-DIY-Lengthening-Bar-Extensio-6-0MM-1PC/232312357513?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649
-Przełącznik czterech wejść na przekaźnikach: https://www.ebay.com/itm/stereo-audio-channel-input-selector-board-kit/320681262054?hash=item4aaa17bbe6:g:FRoAAOSw~epZhoc3 (jak poszukacie, to możecie znaleźć już zmontowane).
-Radiatory: https://www.conrad.pl/p/radiator-zeberkowy-tru-components-tc-v7477wc-203-dxsxw-254-x-35-x-127-mm-14-kw-1586612
-Odbiornik IR: https://www.conrad.pl/p/odbiornik-ir-ksztalt-specjalny-osiowo-okablowany-38-khz-58-mm-940-nm-35-os-0038n-1567234
- Obudowa di IR (Otwory pod to mają być 10mm) : https://allegro.pl/lampka-kontrolka-czerwona-x11b-led-6-3v-i6663299418.html
-Kondensator sygnalowy: http://shop.diyhifisupply.com/product/japanese-copper-foil-t-caps-0-05-0-5uf/
-Transformator: https://sklep.lampyelektronowe.pl/?680,tt50-86-s-transformator-sieciowy-toroidalny-sizei
lub https://www.ebay.de/itm/35VA-R-core-transformer-0-115-230V-to-0-220V-2-0-6-3V-2-for-tube-preamp-DIY/192194
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

LampowY

No i jak już tak ładnie zebrana wiedza do kupy (za przeproszeniem) to wypada tylko samemu się wziąć za spawanie  :o
W końcu to LampowY klocek  :) 8)

malg

Cytat: jimmi w Wrzesień 18, 2018, 13:14
Czy to ostateczna wersja wartosci dla PCB? Czy cos zostalo pominiete, ktos ma chec cos dodac?

1. ten zabieg dopiero jak napięcie na wyjściu zasilacza będzie powyżej 12,7V
    u mnie na zasilaczu zamiast R10 wstawiłem 1N4007, bo napięcie było za wysokie 12.9
    (najpierw wstawiłem 1N5818, ale to nie dało zbyt dużo, bo napięcie spadło do 12,8V, teraz mam 12.54V)

2. rezystor rozładowujący kondensator wyjsciowy na płytce zasilania 330K /4W,
   nie uzgadniałem z McG, ale myślę ze może być większy ja kupiłem 470K/5W

3. maskownica odbiornika IR w panelu - może być kontrolka, szkiełko, ... itd, trzeba porzeźbić ::)

malg

Cytat: McGyver w Wrzesień 18, 2018, 11:00
Cytat: malg w Wrzesień 18, 2018, 09:19
Cytat: McGyver w Wrzesień 16, 2018, 20:57
Jak masz z tego zasilać switch i driver do motorka, to ten trafol jest tak na styk. Bezpieczniej wziąć większy trafol, np. 4 watowy. Masz, w tej samej cenie: https://allegro.pl/1szt-transformator-230v-12v-6va-hahn-11647-i7276654359.html
McG:
czy trafo wystarczy, to znaczy zasilę potka i motorek zmiennym 12V
czy jakiś prostownik trzeba będzie jeszcze zrobić


Nie trzeba prostownika. Na PCB switcha wejść masz zasilacz ze stabilizatorkiem 7812. Ukradnij stamtąd (z nóg elektrolita za stabilizatorem) 12V stałego i podaj na na PCB kręciołka, zgodnie z biegunowością. Mimo to i tak może brumić. W takiej sytuacji masę zasilania kręcioła trzeba połączyć z masą sygnałową przez opornik rzędu 300-1000 ohm.
W ogóle najlepiej odpalić część sygnałową bez zasilonej "automatyki (wtedy chwilowo wejście potka należy połączyć przewodami z jednym z wejść, bo przecież niezasilone przekaźniki żadnego wejścia nie podłączą), i odsłuchać porządnie czy nie brumi. Jeżeli nie brumi, to zasilamy "automatykę". Jeżeli teraz pojawi się brum, to na pewno pochodzi on z automatyki, a nie z sygnałówki.

czyli:
   trafo 230/12 ---> zasilić selektor
   z selektora ukraść 12V z konda ----> zasilić potek

no szkoda że tego nie wiedziałem wcześniej, ale dam radę chyba,
muszę odkręcić selektor aby od spodu 12 V ukraść,
a to nie będzie łatwe bo przewody sygnaLowe do gniazd mam krótkie



malg

czy ja dobrze kombinuję podłaczenie trafa dla selektora,
aby wyłacznik wyłączał i to główne i to małe


Jakub


jimmi

Cytat: malg w Wrzesień 18, 2018, 22:13zy ja dobrze kombinuję podłaczenie trafa dla selektora,
 aby wyłacznik wyłączał i to główne i to małe
gitarka
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

jimmi

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

Cytat: Jakub w Wrzesień 18, 2018, 22:21
Cytat: malg w Wrzesień 18, 2018, 21:55eraz mam 12.54V)

A ten zasilacz to mierzysz obciążony, czy sam sobie?
No mówiłem mu że pod obciążeniem mu jeszcze spadnie. Ale wolał diodę wymienić niż zmierzyć pod obciążeniem.

malg