Wymiana kosci w CD

Zaczęty przez jimmi, Marzec 08, 2018, 23:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

jimmi

Doslownie 20 min temu je usunalem.
Slucham i w obecnym stanie, dzwiek szalu nie robi, pierwotna wersja byla duzo lepsza. Moze lepiej wstawic lepsze kondy w te, ktore zostaly usuniete.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.


jimmi

Zmienie polaczenia rca z pcb na jantzen solid core, bo te oryginalne sa bardzo kruche i lamliwe. Dzwiek sie ocieplil po usunieciu kondow i czegos mi brakuje teraz.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

jimmi

Cytat: McGyver w Marzec 11, 2018, 17:30
Te oryginalne kondensatory są IMHO sporo lepsze od białego Mundorfa. Na początek faktycznie wystarczy usunąć cztery nichicony Gold.
W takim razie lepiej nie ruszac i nie kombinowac skoro lepsze.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

dino

A macie może schemat tego przetwornika ? (może być sama część z obwodami wyjściowymi).
Wrzucę do SPICE i się zobaczy jak wpłynie na charakterystykę wycięcie kondensatorów.

jimmi

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

Cytat: dino w Marzec 11, 2018, 22:54jak wpłynie na charakterystykę wycięcie kondensatorów.
Ale my tu dyskutujemy o kondensatorach na wyjściu analogówki połączonych  bezpośrednio z gniazdami RCA. W oryginale są tam (dość dobre) foliowce, i podłączone do nich równolegle elektrolity.

jimmi

#32
Zmiana jest slyszalna, w pewnym sensie gra to dobrze po wycieciu, ale jakos bardziej plasko, tzw pazur znika z dzwieku i ogolne nasycenie gory. Wpiolem na powrot jak bylo. Plusem jest wymiana polaczen rca z pcb w sensie technicznym jest to mocniejsze a to z kolei przyda sie przy kolejnym grzebaniu.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Jakub

A po co te elektrolity tam są?

dino

Cytat: McGyver w Marzec 11, 2018, 23:09Ale my tu dyskutujemy o kondensatorach na wyjściu analogówki połączonych  bezpośrednio z gniazdami RCA. W oryginale są tam (dość dobre) foliowce, i podłączone do nich równolegle elektrolity.

Czyli tworzą jakiś filtr RC. Wycięcie kondensatorów zmienia charakterystykę tego filtra. Można to symulować w programach PS-SPICE.
Nota katalogowa PCM nie zawiera schematu układu wyjściowego zastosowanego w tym CD z konkretnymi wartościami elementów wiec nie ma co symulować.

jimmi

Cytat: Jakub w Marzec 11, 2018, 23:21A po co te elektrolity tam są?
I do tego 4 szt 220uF zbocznikowane 1uf foliowcami.
Dopalaja gore pasma  w pozytywnym charakterze, daja pzur i powietrze.
To jest versia 1 evo. Wczesniej gralem na v2, w pewnej konfiguracju to roznie grajace cd. Destiny to v2 evo z lepsza roszdzielczoscia i detalem i bardzo spokojna gora. Evo1 IMHO bez dotykania gra duzo lepiej pod wzgledem energii i rokowych, ciezszych gatunkach. Wlasciwie w kazdym gatunku.

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

Cytat: dino w Marzec 11, 2018, 23:27Czyli tworzą jakiś filtr RC.
W praktyce, niespecjalnie. To jest na wyjściu. Jeżeli obciążyć to wzmacniaczem o opornosci wejściowej 47kohm, to znaczenie tego, czy tam jest 1uF czy 100uF jest niezbyt duże. Bardziej liczy się jakość kondensatora niż jego pojemność.

jimmi

Specyfikacja techniczna  mojego pieca:
- Moc ciągła (RMS) 220W
- Typ tranzystorowy
- Klasa AB
- Wbudowany DAC
- Przedwzm. gramofonowy
- Stosunek sygnał/szum 107dB
- Zniekształcenia THD 0.007%
- Pasmo przenoszenia 10 - 20.000Hz
- Napięcie wejściowe MM 3mV
- Napięcie wejściowe MC 0.4mV
- Impedancja wejściowa MM 47.000 Ohm
- Impedancja wejściowa MC 47.000 Ohm
- Stosunek sygnał/szum MM 84dB
- Stosunek sygnał/szum MC 84dB
- Impedancja wejściowa 40.000 Ohm
- Wyjścia 2xRCA liniowe 1
- Wejścia 2xRCA liniowe 4
- Wejścia 2xXLR 1
- Wyjścia głośnikowe 1 komplet
- Wyjście pre-out 1 (2xRCA)
- Asynchroniczne wejście USB-B 24 bit/96kHz
- Zasilacz 115/230VAC 50/60Hz
- Zużycie prądu maks. 680W
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

jimmi

Jestem w trakcie ustalen, moze uda mi sie wypozyczyc na odsuch Burson Audio Supreme Sound Opamp V6 Vivid (Dual) i wersje clasic

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

dino

Cytat: McGyver w Marzec 11, 2018, 23:34W praktyce, niespecjalnie. To jest na wyjściu. Jeżeli obciążyć to wzmacniaczem o opornosci wejściowej 47kohm, to znaczenie tego, czy tam jest 1uF czy 100uF jest niezbyt duże. Bardziej liczy się jakość kondensatora niż jego pojemność
Kuknij pls na wątek o modyfikacji nada i 4mikro wsadzone na wejsciu. Tam z stymulacji wyszło to i owo. Czyli w/g Ciebie można bezkarnie pakować co popadnie byle dobrej firmy ?

McGyver

Nie rozumiem ani pytania ani zarzutu. Natomiast przypisywania mi twierdzeń których nie wyartykułowałem nie cierpię pasjami. Nie mam czasu szukać czegoś tam. Albo podaj link, albo zapomnij.

jimmi

#41
McGyver, zakupilem sobie takie cus, pod przyszle DYI. Ale tak sobie mysle, czy nie uzyc piny w rzeczonym cedeku w miejsca gdzie sa kondy i powpinac kilka kombinacji kondensatorow w sensie jakosci lub wartosci. Pozbawione jest to kompletnie sensu? (1uF, ktore sa w oryginale jako bocznik za Twoja namowa nie dotykam)

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

 Nie jest pozbawione sensu. Zadbaj żeby styk był pewny. I przyjmij do wiadomości że takie zabawy mogą trwać w nieskończoność. Im więcej możliwych kombinacji tym dłużej.

jimmi

Piny ze  wzgledu na pcb, zeby jej nie degradowac. Te stare kondy wlutowalem z powrotem, siedza gdzie byly. Glownie chcialbym tutaj podmienic te 4szt w oryginalnych wartosciach, moze dam bialego mundorfa, zostawiajac oryginalne boczniki. Jakis inny pomysl masz, czy sprobowac taki manewr jak podalem?
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

Biały mundorf to IMHO tragedia. Szorstki, szeleszczący sybilantami, denerwujący. Ale jak chcesz to testuj.

jimmi

Czesto widuje przy podmianie zwyklych elektrolitow te ponizej.  Uzywa ich sporo tunningowcow.



Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.


jimmi

Wracajac do mojego tematu i kondow w analogu, to moze cos z jantzena wezme, wlasciwie to przeoram wiedze w tej tematyce, ktore kondy sie najlepiej nadaja zwlaszcza pod kontem wysokich ... Za jakis czas przed operacja dotyczaca kondensatorow, przetestuje wzmacniacze operacyjne na elementach dyskretnych w zamian za opa2134.
Obecnie evo oddaje rock i ciezkie gatunki wysmienicie, dlatego tak przykul moja uwage. W zwiazku z tym zmiany jakiej szukam okresla sie w obrebie uszlachetnienia niz korygowania niedoborow (bo mu nic nie brakuje w zadnym zakresie). Najwieksze oczekiwania sa w kwestii nowych opa o ktorych wspominalem wyzej.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

jimmi

Wie ktos gdzie dostane OPAMPY LM6172? Jest ich sporo ale bez nadruku a takich sie obawiam.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.