Szalone sprzęty

Zaczęty przez frywolny trucht, Czerwiec 09, 2014, 23:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Cytat: vasa w Grudzień 08, 2016, 17:49Alexandra z Poznania

Nie słyszałem, nie widziałem. Da się popaczeć choć?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Aleksander był chyba na AS, tak?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

vasa

#202

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 08, 2016, 17:53
Cytat: vasa w Grudzień 08, 2016, 17:49Alexandra z Poznania

Nie słyszałem, nie widziałem. Da się popaczeć choć?
To kumpel Ahai. Dawno temu pisał na AS. Popacz może coś jest jeszcze w historii.
Ale przestał. Bawi się w swoim świecie.

Edyta. Popaczyłem. Jest jeszcze trochę jego wpisów z dawnych czasów.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kawosz

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 08, 2016, 17:35A posłuchaj na jednym gramofonie spieprzonego tłoczenia

Jak znajdę system w którym gramofon x zagra dobrze płytę Danki - Concerto to uznam że to najlepszy gramofon świata ;D
Ja nie bronię kredensa ani żadnego innego gramofonu . Wiem jak gramofony grają z różnymi wkładkami . Wiem ile mi dała zmiana suta czy ile życia dostała poczciwa AT 440 z preampem Piterskiego .

frywolny trucht

Coś znalazłem. No nie wiem. Nie leżę na cyckach z wrażenia:



Odnośnik porównawczy innego rzeźbiarza akrylowego ;)


ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Jak sobie skomplikować proste sprawy  :o


Al Capone

Cytat: vasa w Grudzień 08, 2016, 17:49
Jeżeli masz na myśli produkcję Alexandra z Poznania

Zdaje się, że o niego chodzi :) Ciągle jednak nie mogę zrozumieć jak to gra kiedy to ramię się tak telepie.

gratefullde

Cytat: Al Capone w Grudzień 08, 2016, 19:44się tak telepie.

Jak siem płyta nie centryzuje to siem ramiem telepiem :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Al Capone

#208
Cytat: kawosz w Grudzień 08, 2016, 16:29
Dla mnie informacje że u Twojego znajomego dźwięk był wycofany świadczy że coś w torze nie gra lub On lubi taki dźwięk . A przyczyna nie koniecznie leży po stronie gramofonu .
A jakie pre jest polecane do AD Fontesa? i od kiedy to preamp dobiera się do gramofonu ?

Nigdzie nie napisałem, że mój znajomy ma wycofany dźwięk lub, że takowy lubi. Dźwięk z jego systemu z innego źródła nie jest wycofany z Fonciaka był poprawny a nie tego spodziewałem się po znanym gramofonie. Nigdzie też nie napisałem, że preamp dobiera się do gramofonu. Może coś nie tak z konfiguracją lub znajomy nie dał sobie rady z ustawienie wkładki. Ma jednak spore doświadczenie w tej kwestii ale kto wie.

gratefullde

Cytat: Al Capone w Grudzień 08, 2016, 19:49
Cytat: kawosz w Grudzień 08, 2016, 16:29
Dla mnie informacje że u Twojego znajomego dźwięk był wycofany świadczy że coś w torze nie gra lub On lubi taki dźwięk . A przyczyna nie koniecznie leży po stronie gramofonu .
A jakie pre jest polecane do AD Fontesa? i od kiedy to preamp dobiera się do gramofonu ?

Nigdzie nie napisałem, mój znajomy ma wycofany dźwięk lub, że takowy lubi. Dźwięk z jego systemu z innego źródła nie jest wycofany z Fonciaka był poprawny a nie tego spodziewałem się po znanym gramofonie. Nigdzie też nie napisałem, że preamp dobiera się do gramofonu. Może coś nie tak z konfiguracją lub znajomy nie dał sobie rady z ustawienie wkładki. Mam jednak spore doświadczenie w tej kwestii ale kto wie.


Spokojnie, tu cię przepytają na poczet obywatelskości a potem trafisz do barku, jak my wszyscy. Ino nie w czwartek jak ja, optimum w piątek, kończymy w niedzielę, z przytupem na leniwy poniedziałek ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Al Capone

Cytat: gratefullde w Grudzień 08, 2016, 19:52
Cytat: Al Capone w Grudzień 08, 2016, 19:49
Cytat: kawosz w Grudzień 08, 2016, 16:29
Dla mnie informacje że u Twojego znajomego dźwięk był wycofany świadczy że coś w torze nie gra lub On lubi taki dźwięk . A przyczyna nie koniecznie leży po stronie gramofonu .
A jakie pre jest polecane do AD Fontesa? i od kiedy to preamp dobiera się do gramofonu ?

Nigdzie nie napisałem, mój znajomy ma wycofany dźwięk lub, że takowy lubi. Dźwięk z jego systemu z innego źródła nie jest wycofany z Fonciaka był poprawny a nie tego spodziewałem się po znanym gramofonie. Nigdzie też nie napisałem, że preamp dobiera się do gramofonu. Może coś nie tak z konfiguracją lub znajomy nie dał sobie rady z ustawienie wkładki. Mam jednak spore doświadczenie w tej kwestii ale kto wie.


Spokojnie, tu cię przepytają na poczet obywatelskości a potem trafisz do barku, jak my wszyscy. Ino nie w czwartek jak ja, optimum w piątek, kończymy w niedzielę, z przytupem na leniwy poniedziałek ;)

Spoko, spoko. Jak przepytają to przynajmniej czegoś się dowiem i nauczę. Nie jestem specem od analogu i muszę zapłacić "frycowe" jako czeladnik :)

frywolny trucht

Cytat: Al Capone w Grudzień 08, 2016, 19:44Ciągle jednak nie mogę zrozumieć jak to gra kiedy to ramię się tak telepie.

Taki urok unipivotów.




ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: Al Capone w Grudzień 08, 2016, 19:44
Cytat: vasa w Grudzień 08, 2016, 17:49
Jeżeli masz na myśli produkcję Alexandra z Poznania

Zdaje się, że o niego chodzi :) Ciągle jednak nie mogę zrozumieć jak to gra kiedy to ramię się tak telepie.

No cóż. Masz farta że trafiłeś na Tomka. Lepszego adresu chyba nie ma :)
Ale konfrontacja tego co usłyszałeś u niego z AdFontesem jest niezupełnie fair ;D

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Al Capone

#213
Nie słuchałem u niego a u człowieka, który posiada gramofon przez niego zrobiony. Muszę to potwierdzić u właściciela przy najbliższej okazji, kto to robił ale zdaje się, że to ta sama osoba.

Tak czy inaczej ciągle nie rozumiem dlaczego to tak dobrze gra :)

Co do Ad Fontes. Może miałem pecha. Trudno powiedzieć. Ten gramofon mógłbym mieć nawet gdyby nie grał.
Lubię takie Art Deco :)

frywolny trucht

Cytat: vasa w Grudzień 08, 2016, 22:58Ale konfrontacja tego co usłyszałeś u niego z AdFontesem jest niezupełnie fair

Dlaczego? Prawdę mówiąc, to co wyczytałem i zobaczyłem jakoś mną nie sponiewierało. Druga sprawa- co się dzieje z tymi produktami? Dlaczego o nich nie słychać? Bym zobaczyłem, bym posłuchałem, może bym kupiłem? A tak co? Mam polegać na opinii o walcowaniu? Lemur już walcował. Wg vasy RCM-a łatwo walcują. Gdzie jakieś poparcie rynkowe tego stanu rzeczy?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: Al Capone w Grudzień 08, 2016, 23:10Tak czy inaczej ciągle nie rozumiem dlaczego to tak dobrze gra
Postaram się odpowiedzieć. Z zastrzeżeniem że to moja opinia i mogą się znaleźć tacy co mają inne zdanie.
Jeżeli porównujemy gramofony mając podobnej klasy kolumny i wzmacniacz to najistotniejszym elementem jest przedwzmacniacz gramofonowy. Wkładka, nawet prosta MM-ka daje dużo więcej informacji niż są w stanie przerobić tanie pre z Alle czy inne niedrogie (czytaj niezbyt wyrafinowane) konstrukcje uznanych producentów. Jeżeli ktoś nie zadbał o dobre pre i właściwe parametry elektryczne pracy wkładki to leży. Ahaja powtarza to jak mantrę a ja za nim :)
Drugim co do ważności elementem jest wkładka. Im lepsza tym lepiej. Trzecim napęd, ma być cichy i stabilny. Jak nie jest cichy (tak 60dB odstepu od szumu własnego to już dobrze) to drobne dźwięki nam się gubią w błotku szumu własnego. Dopiero czwartym elementem w skali ważności jest ramię. Ale też dopiero ono pozwala na pełne wykorzystanie zalet trzech pierwszych elementów.
Alexander na pewno zrobił bardzo cichy napęd. Dużo eksperymentował z łożyskami i miał efekty. Współczesne silniki pozwalają na uzyskanie bardzo stabilnych obrotów. A ramię? Unipivot z hartowaną igłą umieszczoną w łożysku zegarowym, z dobrze dobraną masą i metodą wyważenia nie jest trudny do zrobienia. Musi działać.
Czyli miałeś wkładkę SPU, pewnie jakieś świetne, dobrane do wkładki pre, cichy napęd i prawidłowo dobrane i ustawione ramię. Musiało grać. AdFontes jako napęd z ramieniem jest dobrym sprzętem chociaż trudnym w ustawieniu. Ale główne pytanie brzmi: czy wkładka i pre było podobnej klasy? Sądzę że nie. A może wręcz porównujemy Royala z jakąś MM?
A to, tym bardziej, nie byłaby uczciwa konfrontacja.

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 08, 2016, 23:32
Cytat: vasa w Grudzień 08, 2016, 22:58Ale konfrontacja tego co usłyszałeś u niego z AdFontesem jest niezupełnie fair

Dlaczego? Prawdę mówiąc, to co wyczytałem i zobaczyłem jakoś mną nie sponiewierało. Druga sprawa- co się dzieje z tymi produktami? Dlaczego o nich nie słychać? Bym zobaczyłem, bym posłuchałem, może bym kupiłem? A tak co? Mam polegać na opinii o walcowaniu? Lemur już walcował. Wg vasy RCM-a łatwo walcują. Gdzie jakieś poparcie rynkowe tego stanu rzeczy?
Arek, nieporozumienie, Tomek niczego nie produkuje. On sobie czasami robi coś dla siebie. Po to żeby rozgryźć jakiś problem lub sprawdzić pomysł. A mój szacunek dla niego wynika z faktu że potrafił odpowiedzieć na pytania na które ja nie znałem odpowiedzi.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kawosz

#216
Cytat: vasa w Grudzień 08, 2016, 23:45Ale główne pytanie brzmi: czy wkładka i pre było podobnej klasy? Sądzę że nie. A może wręcz porównujemy Royala z jakąś MM?
A to, tym bardziej, nie byłaby uczciwa konfrontacja.

Toż ja to nabazgrałem na samym początku :P . Hazardzistą nie jestem ale stawiam na bronza  ;) . Andrzej je lubi :) . A bronza to rozwalcowała już 103r  ;D a co dopiero Royal  :o

Al Capone

OK. Zaczyna mi się coś rozjaśniać. Vasa, Dziękuję za wskazówki.
Do tej pory sądziłem, że kolejność jest taka: napęd-wkładka/ramię-pre

frywolny trucht

Cytat: vasa w Grudzień 08, 2016, 23:45A mój szacunek dla niego wynika z faktu że potrafił odpowiedzieć na pytania na które ja nie znałem odpowiedzi.

Kwestia kierunkowego wykształcenia. Ja skończyłem materiałoznawstwo na poziomie technikum, ale kierunkowe wykształcenie- samo w sobie- ma spore ograniczenia. Coś wiesz fajnie, z czegoś innego null. A gramofon to bydle łączące sporo specjalizacji- wbrew pozorom. Nie wiem, soreczka, poczytałem  wpisy kolegi z Poznania i jakoś bardziej cenię Ahaję na przykład, z którym o niczym bym nie podyskutował. A z Alexandrem owszem. Np o ujowym wpływie akrylu na drgania.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

Cytat: Al Capone w Grudzień 08, 2016, 23:52Do tej pory sądziłem, że kolejność jest taka: napęd-wkładka/ramię-pre

I to jest wg mnie dobra kolejność. Ale właściwie kolejność nie jest ważna a zgranie tego wszystkiego ze sobą. Tak aby najsłabsze ogniwo mogło dać z siebie maxa.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

vasa

Cytat: kawosz w Grudzień 08, 2016, 23:49Toż ja to nabazgrałem na samym początku
Tak jest Ja tylko podsumowałem :)
Cytat: frywolny trucht w Grudzień 08, 2016, 23:53A z Alexandrem owszem. Np o ujowym wpływie akrylu na drgania.
Nie tylko, jak sądzę :) Coś mi się wydaję że chyba jeszcze destylacja mogła by się przyplątać
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Cokolwiek masz na myśli.
Wracając do tematu. Ile cali gramofonowego ramienia to już szalony sprzęt?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Al Capone


vasa

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 09, 2016, 00:08Ile cali gramofonowego ramienia to już szalony sprzęt?
Arek. Pamiętasz pomiary azymutu? Wychodzi z nich że tip jest wklejony z błędem 0,5-2 stopni.
Wydaje mi się że analogiczną dokładność wklejenia igły można przyjąć wokół osi pionowej igły. Czyli że idealnie skalibrowane ramię w punkcie zerowego błędu i tak ma te, powiedzmy 2 stopnie w bok.
Czyli ramię na tyle długie że jego błąd prowadzenia wkładki wynosi 2st to maksimum sensu. Potem kumulujesz problemy związane z drganiami belki a nie zmniejszysz już błędu bo i tak masz swoje 2 stopnie w bok.
Jeżeli zagmatwałem niemiłosiernie to dajcie znać ???
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Oczywiście, ale azymut to tylko jedna płaszczyzna problemu.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93