Tytuł wątku chyba jasno przedstawia intencje. Jamówię mnie zainspirował.
SME 15, nowy model tego producenta. Wygląda stylowo, po prostu SME.
To co widać na pierwszy rzut oka,to ta sama koncepcja,która do tej pory zaczynała się dopiero od modelu 20. Wieże ze "stringami" nie są obecne w 10,tam pilary są wypełnione jakimś polimerem. Plinta jest też jak u starszych braci,10 ma inną. Ciekawe,trza posłuchać.
Na zdjęciu jest też chyba zasilator z 10.
"The New Model 15 incorporates the platter from the previous Model 20/2 along with an evolution of design improvements."
Podstawowe dane techniczne:
Wymiary gramofonu - 428 x 378 x 176 mm
Waga (z zasilaczem) - 18,5 kg.
Zasilanie: 230V
Pobór prądu: 9W
Prędkości obrotowe: 33 1/3, 45, 78 obr/min - z możliwością płynnej regulacji.
Subchassis podwieszone na 30 gumowych pierścieniach
Śruby poziomujące zawieszenie
Tłumienie olejowe kontrolujące położenie subchassis i znoszące drgania do podstawy
Oś talerza wykonana z chromowanej stali maszynowej
Docisk dokręcany do talerza, zmniejszający rezonanse płyty
Talerz ważący 4,6 kg wyłożony specjalną substancją tłumiącą
Regulowane pierścienie w podstawie umożliwiające poziomowanie gramofonu
3-fazowy silnik prądu zmiennego o wysokim momencie obrotowym.
10 nie miało 78 obr/min
Cytat: elem w Marzec 22, 2015, 15:31
"The New Model 15 incorporates the platter from the previous Model 20/2 along with an evolution of design improvements."
Podstawowe dane techniczne:
Wymiary gramofonu - 428 x 378 x 176 mm
Waga (z zasilaczem) - 18,5 kg.
Zasilanie: 230V
Pobór prądu: 9W
Prędkości obrotowe: 33 1/3, 45, 78 obr/min - z możliwością płynnej regulacji.
Subchassis podwieszone na 30 gumowych pierścieniach
Śruby poziomujące zawieszenie
Tłumienie olejowe kontrolujące położenie subchassis i znoszące drgania do podstawy
Oś talerza wykonana z chromowanej stali maszynowej
Docisk dokręcany do talerza, zmniejszający rezonanse płyty
Talerz ważący 4,6 kg wyłożony specjalną substancją tłumiącą
Regulowane pierścienie w podstawie umożliwiające poziomowanie gramofonu
3-fazowy silnik prądu zmiennego o wysokim momencie obrotowym.
10 nie miało 78 obr/min
Oczywiście,że miało,początkowe wersje nie miały,mój miał,miał też plynną regulację :))
Już mówię od razu, że nie chce mi się wierzyć w te dwa talerze, żadnej myśli technicznej tutaj nie widzę. No może prócz tego, że teraz likwidacja wszelkich drgań napędu/talerza musi być dwa razy większa? Gdzie tutaj sens... No i, oczywiście, nie mogło zabraknąć mojego ulubionego rozwiązania, czyli napęd paskowy, który to pasek w cale się nie ślizga po takim ciężkim talerzu, stabilność obrotów jest najważniejsza... A jak już czytam, że to jakaś limitowana edycja to już wiem, że trza omijać łukiem...
(https://farm9.staticflickr.com/8698/16766674099_f77afa1451_o.jpg)
KRONOS
Ograniczenia tradycyjnych konstrukcji gramofonów
Obecne rozwiązania projektowe prowadzą do powstawania gramofonów drogich, ciężkich i skomplikowanych - czyli więcej kasy za nic...
Wszystkie obecnie produkowane gramofony konstruowane są z pływającym systemem zawieszenia lub bez. Gramofony wyposażone w ten system są lepiej izolowane zarówno od wibracji mechanicznych, jak i dźwiękowych, emitowanych przez kolumny. Wielu słuchaczy wybiera ten typ gramofonu, bo oferuje on bardziej organiczne i delikatne brzmienie. Z drugiej strony pływające zawieszenie talerza i ramienia ma pewną istotną wadę — wyraźne rozmycie muzycznego sygnału. Powodem takiego stanu rzeczy jest siła skręcająca, będąca w tym w tym wypadku naturalną tendencją ramy, na której spoczywa talerz do obracania się razem z nim. Chociaż rotacja jest kontrolowana przez sprężyny czy inne elastyczne części zawieszenia, tworzy się nowy punkt równowagi i najmniejsze nawet wibracje wytwarzane przez igłę śledzącą rowek przenoszone są echem z powrotem do igły w niezgodnej fazie. W rezultacie obraz stereofoniczny jest rozmyty i zniekształcony. Ważne informacje muzyczne zostają bezpowrotnie utracone. Aby uniknąć kłopotów związanych z siłą skręcającą niektórzy producenci tworzą gramofony bez zawieszenia pływającego, w których talerz i ramię mocowane są na sztywno. Jednak w takich gramofonach wibracje wytwarzane w naturalny sposób przez części mechaniczne, przenoszone są na talerz oraz ramię powodując inny rodzaj zniekształceń. Dźwięk takich gramofonów bywa szorstki, agresywny i szklisty. Chociaż niekończące się badania nad różnymi materiałami przynoszą rezultaty w postaci poprawy dźwięku gramofonów o sztywnej konstrukcji, to jednak z powodu braku izolacji talerza i ramienia, wibracje mogę być co najwyżej trzymane w ryzach, a nie całkowicie wyeliminowane. W dodatku takie rozwiązania konstrukcyjne wiążą się z powstawaniem gramofonów drogich, ciężkich i skomplikowanych.
Dwa talerze są lepsze niż jeden
Innowacyjny gramofon, który łamie wszystkie zasady
Kronos to innowacyjny gramofon, który łamie zasady konwencjonalnego projektowania sprzętu audio, zdobywając w ten sposób opinię jedynego w swoim rodzaju. Wyposażony jest w dwa identyczne ciężkie talerze umieszczone jeden nad drugim, obracające się w przeciwnych kierunkach z dokładnie taka sama prędkością. Taka konstrukcja całkowicie eliminuje siłę skręcającą. Kronos jest chroniony przed zewnętrznymi wibracjami mechanicznymi, korzysta ze wszystkich zalet pływającego zawieszenia, a jednocześnie pozbawiony jest jego wad. Rozsądny dobór materiałów pomaga zminimalizować resztki wibracji pochodzące od łożyska i ramienia. W rezultacie stabilność platformy talerza jest niezrównana. Rozwiązania zastosowane w Kronosie są tak innowacyjne, że chronione są już dwoma patentami, a producent czeka na przyznanie kolejnych.
Innowacyjny silnik
Gładkie, liniowe zasilanie
W Kronosie użyto dwóch wysokiej jakości silników prądu stałego, produkcji szwajcarskiej, które wytwarzają czysty, liniowy prąd. Prąd stały dostarczany jest do silników z podwójnego, w pełni regulowanego zasilacza, pracującego w klasie A i kontrolowanego procesorem, który zapewnia stałą prędkość obrotów. Kontroler obrotów nie wykorzystuje modulacji szerokości impulsu, bo taka metoda wywołuje szarpnięcia napędu. Zamiast tego wyniki odczytu sensorów optycznych nakierowanych na talerz przekazywane są do procesora, który w czasie rzeczywistym dopasowuje prędkość dla każdego silnika prądu stałego oddzielnie. Stabilność obrotów jest więc gwarantowana dopóki gramofon będzie w użyciu, niezależnie od warunków otoczenia, rozciągnięcia paska klinowego czy zużycia mechanicznego.
Szum obniżony do minimum
Oba łożyska Kronosa zaprojektowane i wytwarzane są z myślą o maksymalnej długowieczności i cichości pracy. Złożony proces projektowania obejmuje rozległe badania stopów metali i metod naparowywania zewnętrznych powłok stosowanych w przemyśle kosmicznym. Podwójna izolacja hydrauliczna zapewnia idealne właściwości tłumiące. Dzięki niej Kronos ma najniższy poziom szumu wśród gramofonów.
Edycja limitowana
Każdy Kronos jest w całości składany ręcznie i testowany przed opuszczeniem fabryki. Podczas transportu chroni go specjalnie zaprojektowana walizka lotnicza. Jest produktem ekskluzywnym. Pierwsza wersja limitowana jest do 250 sztuk.
Źródło: http://audiosystem.com.pl/aktualnosci/137/kronos-gramofon-jedyny-w-swoim-rodzaju
Cytat: neomammut w Marzec 28, 2015, 09:33Już mówię od razu, że nie chce mi się wierzyć w te dwa talerze, żadnej myśli technicznej tutaj nie widzę.
Myśl techniczna jest, i to niemała.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ka-50
Pytanie, jak duża jest siła skręcająca wywoływana przez talerz w gramofonie.
PS Też bym nie kupił :)
"Z racji posiadania dwóch przeciwbieżnych wirników głównych" - no moment, nie mówcie, że w Clearaudio talerze zasuwają w przeciwnych kierunkach.
Sorka, to jednak nie jest ze stajni Clearadio, a jakieś otakepodobne :)
No nic, zejdźmy na ziemię, firma Teac do oferty zabaweczek gramofonowych w formie kombajnów dorzuciła pierwszy dorosły (?) model gramofonu. TN-300.
TN-300 wydaje się być konkurentem dla Denon DP 300F. Cena tego pierwszego 1700zł. Denon jest teraz wyraźnie tańszy, ale montowana fabrycznie OEM AT91 do śmieci natychmiast.
S/N na poziomie 60dB czyli szału nie ma, ale kołysanie Teac ma 0,2%, a Denon 0,1%.
Oba gramofony mają wewnętrzny wzmacniacz, TEAC ma dodatkowo wyjście USB i oprogramowanko :)
To źle bo układy nie mogą być dobre, a niepotrzebnie zabierają szanse na lepsze wykonanie tego od czego naprawdę uzależniona jest jakość dźwięku.
Oba są automatami, w obu ramionkach za dużo sobie nie pogrzebiemy, brak przede wszystkim VTA, które można ustawić np w gramofonie AT-LP120-USB (obecnie ok. 1100zł) czy Pro-Ject RPM 1,3 Genie ( w którym można ustawić także azymut). Podsumowując- sceptycznym.
Zdjęcia ze strony producenta:
Cytat: Jakub w Marzec 28, 2015, 09:41
Cytat: neomammut w Marzec 28, 2015, 09:33Już mówię od razu, że nie chce mi się wierzyć w te dwa talerze, żadnej myśli technicznej tutaj nie widzę.
Myśl techniczna jest, i to niemała.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ka-50
Pytanie, jak duża jest siła skręcająca wywoływana przez talerz w gramofonie.
PS Też bym nie kupił :)
Uważam, że to nie śmigłowiec, siła jest niewspółmiernie mniejsza niż siła wywołana obrotem wirnika w śmigłowcu - nawet jej nie czuć... I dlatego napisałem, że myśli technicznej znowu nie widzę, bo przy obrotach 33RPM/45RPM - naciągane to wszystko dla mnie... No na chłopski rozum...
Cytat: neomammut w Marzec 28, 2015, 10:37naciągane to wszystko dla mnie...
Jak większość "rozwiązań" w drogim audio. Niemniej jakiś pomysł to jest, a że rozwiązuje nieistniejący problem to inna sprawa.
Ha, one są jednak przeciwbieżne.
Cytat: frywolny trucht w Marzec 28, 2015, 10:43
Ha, one są jednak przeciwbieżne.
No i co z tego? Niczego to nie likwiduje, bo siła, która ma być niby niwelowana w zasadzie nie istnieje...
A na filmiku widać jak paski się ślizgają po talerzach - HI-END pełną gębą!
W Clearaudio, którym się sugerowałem ( sądziłem, że Kronos to nowy model Clearaudio) talerze, o ile mi wiadomo biegają w tę samą stronę. Tutaj jest filmik, ale słabo widać:
Czyli co inżynier to koncepcja :)
Na rynku gramofoniarskim pojawił się ( powrócił) kolejny gracz. Onkyo z modelem CP-1050 za ok. 2200 zł
Technika Direct Drive i ramię- sugerują korzystanie z zasobów Audio Techniki:
które połączono ze stylem vintage. Dla tych, którzy słabo znoszą wygląd gramofonów didżejskich. Ramię wygląda sensowniej niż w Denonie i TEAC-u, a przede wszystkim ma regulację VTA. Dość cicha, tajemnicza- wkładka o napięciu wyjściowym 2.5 mV, igła o szlifie sferycznym- natychmiast do wymiany.
Parametry przeciętne, pomimo solidnej obudowy i całkiem sporej masy gramofonu, zrezygnowania z pierdół typu USB i wbudowane pre:
- Kołysanie i Drżenie 0.15% lub mniej przy 33 1/3 rpm
- Odstęp sygnału od zakłóceń >60 dB
Rozczarowanie.
Onkyo zdecydowanie ładniejszy, choć podstawa ramienia nie pasuje - można się przyzwyczaić :)
3,5 grama nacisk. Co to za rylec? Masakreczka.
Kur....., co to za wkładka jest? 3,5g???? To musi jakiś pierwszy prototyp MM :D
Nowe ramię od Ortofona - przynam, że klasyczne ramiona mają coś w sobie :)
Ortofon TA-110 9" static-balance tonearm
WWW: http://ortofon.com/hifi/products/tonearms/ta-110-tonearm
- TA-110 posiada statycznie zrównoważony przegub ramienia co sprawia że jest łatwe w regulacji i optymalizuje ustawienia VTF.
- TA-110 posiada standardowe 5-stykowe złącze DIN do kabla.
- Geometria ramienia pozwala na dostosowanie ustawień wg. krzywej Baerwald
- Wyposażone w standardową główką ze złączem, TA-110 może być łatwo zamontowane zgodnie z załączonym szablonem montażowym.
- Przeciwwaga standardowa przeznaczona jest do wkładek o masie łącznej wraz z headshell między 21 g a 28 g.
- Dodatkowy pierścień pozwala na montaż wkładek z headshellem o łącznej masie do 45 g.
[zdjęcie się nie wyświetlało, wbiłem jako załącznik]
Bardzo ładne.
Wygląda na kolejne udane wykonanie Jelco.
Nowy model gramofonu Pro-Ject. Test w AUDIO 6/2015
Speed 33, 45 (manual speed change)
Drive principle belt drive
Platter 300mm MDF
Mains bearing stainless steel axle with ceramic ball
Wow & flutter 33: +/- 0,14% I 45: +/- 0,11%
Speed drift 33: +/- 0,19% I 45: +/- 0,08%
Signal to noise - 71dB
Tonearm 10" carbon; aluminium and resin
Effective arm length 254 mm
Effective arm mass 16 g
Overhang 16mm
Tracking force 0 - 25mN
Power supply 15 volts DC / 800 mA power supply
110/240 Volt - 50 or 60 Hz
Power consumption 5 watt max / < 0,5 watt standby
Dimensions 447 x 118 x 373mm (WxHxD)
Weight 5,5 kg
cena z wkładką Ortofon 2M Silver- 3100 zł
Cena w Polsce 13800 zł ( bez wkładki): http://nordaudio.pl/index.php?page=ecg-1
http://www.electrocompaniet.no/products/classic/Turntables/
TONEARM: The Electrocompaniet ECG-1 turntable is fitted with the Jelco SA-750EB tone arm. It will handle phono cartridges weighing between 4 and 12 grams.
Technical Data
Turntable
Operation:.......................................Manual
Drive system:..................................Exterior (round) rubber belt drive
Motor:............................................24 V AC synchronous motor
Speeds:.........................................33 1/3 – 45 – 78 RPM
Speed selection:.............................Fully regulated electronically
Platter:..........................................12" / 2.8 kg (6.1 lbs) acrylic
Tonearm
Operation:......................................Manual
Profile:...........................................S – shaped
Headshell:.....................................(SME-mount)
Efficient length:..............................258 mm
Overhang:.....................................15.17 mm
Offset angle:..................................21˚
Tracking error - angle:.................... 1.75˚ - 1.25˚
Cartridge weight:............................4 - 12 g
Cartridge height:............................38 - 60 mm
Moving mass:................................21 g ( cartridge screws (0,5 g))
Dimensions
Width ..........................................465 mm / 18.3 inches
Depth ..........................................360 mm / 14.1 inches
Height .........................................153mm / 6 inches
Weight (Turntable with tonearm).....13 kg. / 28.6 lbs
Motor.................................1,3 kg / 2.2 lbs
Ładny.
Electrocompaniet to jeden z najładniejszych klocuszków jakie miałem.
Oprócz Revoxa, na którego z niecierpliwością oczekuję :)
Bardzo ładny gramniaczek. Faktycznie ta marka ma niesamowity dizajn.
Cytat: MAC w Lipiec 07, 2015, 11:06
Ładny.
Electrocompaniet to jeden z najładniejszych klocuszków jakie miałem.
Oprócz Revoxa, na którego z niecierpliwością oczekuję :)
Pamiętaj tylko,że Revox potrzebuje ok 6h aby do siebie dojść,jeśli długo stał offline. Jak poczujesz na lewej stronie pokrywy ciepełko,to znak,że można zacząć uważnie słuchać :))
Jak poczujesz tam ciepełko to znak, by położyć w tym miejscu drewniane pudełeczko merbau z księżycowym piaskiem w X Technologii :)
Cytat: neomammut w Marzec 28, 2015, 11:55
Kur....., co to za wkładka jest? 3,5g???? To musi jakiś pierwszy prototyp MM :D
???
Na mojej wkładce mono na płytach mono biegam z ok. 4,5g.
I nie widzę żadnego problemu.
Pozdro
Nowa, niskopoziomowa MC ze Szkocji:
http://www.linnpolska.pl/krystal.html
prezentuje się obiecująco, mocowanie w 3 punktach, czyli tylko do kompletu z resztą Linna
"Krystal jest pierwszym modelem (poza flagową serią), który wykorzystuje autorski system Linn'a montażu wkładki w trzech punktach."
Zawsze można przykręcić na dwie śruby, wtedy zamontujemy wszędzie. Chociaż jedna firma z Salisbury robiła kiedyś ramię z trzecim otworem pod takie wkładki.
W sprzedaży pojawiły się dwa gramofony Teac.
TN-550 za 3800 zł: http://www.tophifi.pl/gramofony/gramofony/teac-tn-550.html
oraz TN -570 za 4800 zł: http://www.tophifi.pl/gramofony/gramofony/teac-tn-570.html
Wygląda, że cenę robi to w drugim przypadku:
"Wszechstronność modelu zwiększa wbudowany przedwzmacniacz gramofonowy obsługujący wkładki MM. Moduł przedwzmacniacza może pracować jako wyjście gramofonowe lub liniowe. Ponadto projektanci wzbogacili TN-570 o dwa wyjścia cyfrowe, USB i optyczne, co umożliwia zapisywanie analogowych nagrań w postaci cyfrowych plików oraz podłączenie gramofonu do nowoczesnych, cyfrowych urządzeń. Pierwsze z wyjść obsługuje sygnał 48 kHz/16 bitów i wykorzystywane jest do podłączenia gramofonu do komputera, drugie kompatybilne jest z formatem PCM 192 kHz/24 bity i pozwala podłączyć TN-570 m.in. do zewnętrznego przetwornika C/A."
Ale AT 95 podwieszona w gramofonie za prawie 5 tys. wygląda dziwnie.
Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 15, 2016, 09:32"pozwala podłączyć TN-570 m.in. do zewnętrznego przetwornika C/A."
Jeszcze trochę, a nie będziemy mieli gramofonów, tylko "transporty" do winyli :o
Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 15, 2016, 09:32Moduł przedwzmacniacza może pracować jako wyjście gramofonowe lub liniowe.
Jak się na forum zaczyna odrobinę poważniejsza rozmowa o analogu to na wierzch wypływają dwie kwestie; że wkładka musi być porządna i że pre musi być najlepsze z możliwych.
Firma Teac, będąca wszak liderem rynku audio i mająca ogromne doświadczenie w konstruowaniu i budowie źródeł analogowych zawstydziła nas wszystkich, i to dwa razy :( :'(
Nie bardzo wiem do czego zmierzasz.
Teac nie jawi mi się już od dawna jako lider, cenę gramofonu kreuje raczej zbędna elektronika, po parametrach- szału ni ma. Być może dlatego taka wkładka, a nie inna.
Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 15, 2016, 10:34Nie bardzo wiem do czego zmierzasz.
Może odrobinę kawy :)
(http://stream1.gifsoup.com/view6/3131142/chug-coffee-o.gif)
Teac: http://www.teac.pl/pl/Produkty/Hi-Fi
Pioneer: http://www.pioneer-audiovisual.eu/pl
Denon: http://www.denon.pl/pl/product/hifi
To było w temacie liderowania. Przepaść. Do tego stronka Teac-a zawsze jakieś dziwności zawiera. Nowości, które dawno nie są nowościami, modele, których nie ma w sprzedaży, a dziś np pod zdjęciem magnetofonu dwukasetowego znajdujemy nagrywarkę cyfrową :)
Za 700 euro można mieć PRO-JECT 1 Xpression Carbon Classic z wkładką 2M Silver. Parametry napędu niemal identyczne, wkładka lepsza.
p.s. Znalazłem info, że ta wkładka w Teac-u to "ekwiwalent" ( tak się wyraził producent) AT 100
Gramofony Mobile Fidelity:
http://www.hi-fi.com.pl/aktualno%C5%9Bci-hi-fi-lista/3402-mobile-fidelity.html
[poprawiono link do zdjęcia]
Poza tym BT500 ma wiele nowoczesnych dodatków, które czynią go jeszcze lepszym i praktyczniejszym, takich jak wyłączany przedwzmacniacz gramofonowy, co pozwala na używanie go z tradycyjnym zestawem stereo lub podłączanie go bezpośrednio do aktywnych głośników. BT500 jest także gramofonem bezprzewodowym, więc możesz przesyłać dźwięk z płyty winylowej do każdego głośnika obsługującego Bluetooth® (brak w zestawie). BT500 posiada możliwość przetwarzania Twoich płyt analogowych na pliki cyfrowe przy użyciu dołączonego oprogramowania i portu USB, zapewniającego szybką łączność. :o :o :o
http://www.musiccenter.pl/akai-bt-500/8881/
Cytat: Księgowy w Lipiec 13, 2016, 17:43
Poza tym BT500 ma wiele nowoczesnych dodatków, które czynią go jeszcze lepszym i praktyczniejszym, takich jak wyłączany przedwzmacniacz gramofonowy, co pozwala na używanie go z tradycyjnym zestawem stereo lub podłączanie go bezpośrednio do aktywnych głośników. BT500 jest także gramofonem bezprzewodowym, więc możesz przesyłać dźwięk z płyty winylowej do każdego głośnika obsługującego Bluetooth® (brak w zestawie). BT500 posiada możliwość przetwarzania Twoich płyt analogowych na pliki cyfrowe przy użyciu dołączonego oprogramowania i portu USB, zapewniającego szybką łączność. :o :o :o
http://www.musiccenter.pl/akai-bt-500/8881/
Trzeźwo myślący homo sapiens kupił by raczej płytę kompaktową niż przegrywał zdezelowane winyle do postaci cyfrowej . To nie takie proste aby zrobić to dobrze. Jak człowiek się dobrze zastanowi to oferta tego gramofonu skierowana jest do nikogo .Tak sądzę .
Mialem Ad Fontes, fajny byl nie narzekalem, musialem sprzedac bo kasy zabraklo na wzmak. Teraz powrót do drapaka, ale cos innego chodzi po glowie. Podobne gramiaki cena inna, pytanie ktory?
Pioneer plx 1000 czy Audio-Technica AT-LP120-USBHC. Potem pozostaje zakup pre
(http://cms.the-ear.net/sites/default/files/mofi-ultradeck.jpg)
Gramofony ze stajni Mobile Fidelity -> www.mofielectronics.pl
Czy ktoś z Państwa się orientuje ile może ważyć talerz w Pro-ject The Classic ?
Nie mogę nigdzie znaleźć info na ten temat.
Pozdrawiam.
Producent się nie chwali. Na jakiś szczególnie ciężki nie wygląda.
Ale to jeszcze nic. Pro-Ject naprawdę oszalał. Otworzył linię gramofonów wertykalnych z możliwością powieszenia na ścianie. Dla lewo- i praworęcznych. Także jest wersja z BT :o :o
Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 05, 2016, 10:45
Producent się nie chwali. Na jakiś szczególnie ciężki nie wygląda.
Mam wreszcie odłożonego trochę grosza, gramofon do 4,5 tys zł z wkładką wchodzi już w grę : )
Wcześniej zastanawiałem się nad Xperience Classic
Teraz poszło w The Classic, jest do niego dołączona wkładka Ortofon 2M-SILVER
Przy odrobinie wolnego czasu muszę się wybrać do Bielska i obejrzeć, posłuchać jak to gra.
Może ktoś z forum posiada jeden z wymienionych modeli i coś więcej podrzuci na ich temat :)
Pozdrawiam
Nie wiem jaki masz stosunek do starych sprzętów, ale z takim budżetem możesz wyjąć coś dużo bardziej zaawansowanego technicznie, z gwarancją i w stanie tip top. W Albedo.
Tutaj trochę droższy przypadek: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1448.0
Zależy mi na gramofonie "manualnym"
Stary sprzęt raczej nie jest dla mnie, chyba, że byłby w 100% sprawny, zadbany.
Nie mam niestety czasu i głowy do napraw, renowacji. :)
Aktualnie posiadam Pioneera PL-15R (półautomat?) działa, cichutko i sprawnie, kupiłem go w Holandii za 30 euro, stan idealny :)
Znalazłem w youtubach odpowiedź na pytanie o talerz :)
" The main chassis plate rests inside an elegant wooden frame on six elastomer balls that provide some measure of isolation, while the inner circumference of the precisely-machined 2.1kg aluminium platter is also damped with a similar material."
Jakiegoś szału specjalnego nie ma, no ale w końcu to tylko aluminium ;)
Przepraszam, za post pod postem.
Dziś poszedłem do salonu podpytać o ten gramofon. Jakiś specjalnych informacji mi nie udzielono, ale zaproponowano szybkie sprowadzenie (jeśli bym się zdecydował), kalibrację i odsłuch na miejscu.
Pan zaproponował w rabacie 4100 zł z dołączoną wkładką 2m Silver.
Brać przy okazji ?
W sensie, że chcesz go kupić? Jest to jakaś opcja, jeśli ma być koniecznie nowy. Napęd dość cichy- 70dB, trochę gorzej ze stabilnością obrotów. Tutaj stare napędy Direct Drive robią kuku po całej linii. Ramię ma potrzebne regulacje- to na plus. Minus jest taki, że system jest nierozbudowywalny ( ale wyraz mi wyszedł). Wkładka serii 2M ze szlifem eliptycznym- bez szału. Pytanie, czy rynek oferuje coś lepszego w tej cenie? Nie kojarzę.
A co mi tam polecę go wam . W nomosie jest 1210 mk2 . To był mój gramofon który dałem im w rozliczeniu . Cecha charakterystyczna to odrapanie na półkolistej osłonie ramienia w pokrywie . Widziałem że wycenili go za 6 koła . Ja im oddałem za 3 koła . Za 5 powinni sprzedać . A może jeszcze coś uda się utargować . Gramofon grał u mnie od nowości . Praktycznie tylko ostatni rok . To jest NOS panowie . Nawet czasem żałuje że nie schowałem go do szafy . Ale nie miałem wtedy kasy a kupowałem luxmany i denona 59L . No i dobrze płacili bo wtedy tak stały .
To taka opcja jak ktoś chce się potargować .
PRO-JECT THE CLASSIC nowość od Pro Jecta ,gramofon nagrodzony ale to dla mnie nie ma żadnego znaczenia natomiast zastanawiam się nad zamianą mojego Technicsa 1210 MK II na powyższy gramofon.Ale czy taka zamiana wyjdzie mi na dobrze.Doradźcie coś .......
Cytat: Grzegorz w Listopad 12, 2016, 11:30.Ale czy taka zamiana wyjdzie mi na dobrze.
Chyba nie.
Gdybym nie miał gramofonu, wybrałbym Pro-Jecta. Nie podoba mi się styl didżejski. Ale jakbym już miał Technicsa to nie zamieniłbym go na tego Pro-Jecta- bo ma stabilniejsze obroty i lepszy stosunek S/N ( jeśli wierzyć vinylengine, na muzyczny pl dane S/N są nieco gorsze, ale i tak porównywalne).
Na rynku pojawiła się cywilna wersja gramofonu Audio Technica AT-LP120. Nazywa się to AT-LP5 i jest to w zasadzie to samo tylko bez didżejskich dodatków.
(https://www.avforums.com/styles/avf/editorial/products/7d6b2c3a6d4402a964931ca5e0dece47_0.jpg)
(http://www.audio-creativ.de/wordpress/wp-content/uploads/Audio-Technica-AT-LP-5-Haube-1.jpg)
(http://www.audioxpress.com/assets/upload/images/Audio-Technica%20AT-LP5backWeb.jpg)
Gramofon na stracie ma zainstalowaną wkładkę AT 95 EX. Producent dodaje też prosty szablon do ustawiania i software do zgrywania płyt na komputer.
Zniknęły wszystkie didżejskie gadżety, które dla normalnego użytkownika są całkowicie zbędne. Nie ma też dodatkowego regulatora pitch - bo i po co. Przy tym rodzaju napędu nie trzeba ciągle kontrolować obrotów. Zniknęła niestety - moim zdaniem - funkcja przełączania prędkości na 78 obr/min. Szkoda.
Powstał w ten sposób całkiem fajny gramofon dla początkującego miłośnika winyli, lub też takiego które nie popadł w "psychozę audiomaniakalną". Wkładka kiepska, ale po wymianie na np. AT-440 potrafi już całkiem ładnie zagrać.
Muszę powiedzieć, że mi się ten gramofon bardzo podoba. Pozostaje tylko jedno ale... Kosztuje on dwa razy tyle co wersja AT-120. Cena to okolice 450 euro. Trochę za dużo.
Cytat: rudy-102 w Listopad 23, 2016, 21:25Na rynku pojawiła się cywilna wersja gramofonu Audio Technica AT-LP120. Nazywa się to AT-LP5 i jest to w zasadzie to samo tylko bez didżejskich dodatków.
Prawie to samo. A prawie robi różnicę. AT-LP120 ma regulację VTA, czego nie uświadczysz w droższym (!) AT-LP5. To ja już wolę ten didżejski :)
AT-LP120USB
(http://audio.com.pl/images/9/6/7/22967-max_audio_technica_at_lp_usb_fot.jpg)
AT-LP5
(http://audio.com.pl/i/images/0/0/6/dz0xMjAwJmg9MTIwMA==_src_39006-gramofon-audio-technica-at-lp5-fot3.jpg)
No widzisz. Tego się nie dopatrzyłem. Dzięki.
Dane techniczne:
- Typ: 2 prędkości pracy, w pełni manualna obsługa
- Nierównomierność obrotu <0,2% WRMS (33 obr./min.)
- Stosunek sygnał/szum >50 dB
- Poziom wyjściowy:
Phono (z pominięciem przedwzmacniacza) – 4 mV nominalnie przy 1 kHz, 5 cm/s
Line (przy aktywnym przedwzmacniaczu) – 150 mV nominalnie przy 1 kHz, 5 cm/s - Wzmocnienie przedwzmacniacza gramofonowego: 36 dB nominalnie, korekcja RIAA
- Funkcja USB C/A, A/C – 16 bitów, 44,1 kHz lub 48 kHz; interfejs komputerowy: USB 1.1 (lub nowszy) zgodny z Windows XP, Vista lub Mac OS X
- Zużycie energii 6 W
- Wymiary (S x W x G) 450 x 157 x 352 mm
- Waga 10,5 kg
Gramofon Audio-Technica AT-LP5
Kiepsko...
Jak coś jest dla audiofila musi być droższe. Nawet jeśli jest gorsze od tego dla didżeja ;)
Pływanie obrotów oba mają na słabym poziomie, S/N na poziomie -50dB - kaplica.
Cytat: frywolny trucht w Listopad 24, 2016, 09:25
S/N na poziomie -50dB - kaplica.
Ja się nie znam, ale w starszych gramofonach, nie kiedy, podają ten parametr jako:
- szum ważony
- szum nieważony
Wartości odpowiednio są na poziomie, około, 48/65, plus minus, jak gramofon lepszy to parametry lepsze
Załóżmy, że stary dziadek ma szum na poziome - 65 dB, jeśli ta Audio Technica miałaby poziom - 50, to byałby masakrycznie głośna.
Może jednak, ten parametr podawany dla AT trzeba porównywać do poziomu 48?
Cytat: Gerwazy w Grudzień 17, 2016, 21:49Wartości odpowiednio są na poziomie, około, 48/65, plus minus, jak gramofon lepszy to parametry lepsze
Szum tła (czyli drgania przenoszone przez grunt, ściany, stropy i powietrze i wychwytywane przez przetwornik będący przecież właśnie detektorem drgań) to ok 60dB. Jeżeli mieszkasz na wsi, daleko od wszystkiego to może być 70dB.
A teraz szum własny napędu. Jeżeli będziesz korzystał z wkładki MM to jakieś 55dB dla napędu jest akceptowalne. Wzmocnienie preampa jest niewielkie i szumów nie usłyszysz. Natomiast przy wkładce MCLO kiedy sygnał jest wzmocniony x3000 to już wszystko co nie jest maskowane szumami tła będzie słyszalne.
I, wracając do Twojego pytania. Tak, niektóre napędy są masakrycznie głośne :(
Cytat: Gerwazy w Grudzień 17, 2016, 21:49Ja się nie znam, ale w starszych gramofonach, nie kiedy, podają ten parametr jako:
- szum ważony
- szum nieważony
Wartości odpowiednio są na poziomie, około, 48/65, plus minus, jak gramofon lepszy to parametry lepsze
Załóżmy, że stary dziadek ma szum na poziome - 65 dB, jeśli ta Audio Technica miałaby poziom - 50, to byałby masakrycznie głośna.
Może jednak, ten parametr podawany dla AT trzeba porównywać do poziomu 48?
przytoczę jeszcze raz:
"Szumy są ciche,a więc ucho ludzkie słabiej reaguje na ich najniższe i najwyższe składowe,
natomiast na głośne sygnały użyteczne reaguje jednakowo w całym paśmie.
Ograniczenie czułości ludzkiego ucha przy cichych sygnałach oznacza,
że inny (lepszy) stosunek sygnał/szum otrzymamy porównując głośność
sygnału i szumu za pomocą ucha, a inny (gorszy) przy ,,zwykłym"
zmierzeniu napięcia sygnałów elektrycznych sygnału i szumów.
Oczywiście w gruncie rzeczy interesowałby nas pomiar stosunku
głośności, ale to komplikuje pomiary, ponieważ wymaga użycia głośnika
i odpowiedniego ,,człekopodobnego" miernika głośności. Żeby nie komplikować
sprawy, można oprzeć się na pomiarach elektrycznych, ale wtedy
przy pomiarach szumów trzeba uwzględnić charakterystykę ludzkiego
ucha. Przy dużych sygnałach czułość ucha jest praktycznie niezależna od
częstotliwości, więc pomiary dużych sygnałów można przeprowadzać
klasycznymi sposobami, szerokopasmowo. Natomiast przy pomiarach
małych sygnałów, a konkretnie szumów, można w dobrym przybliżeniu
uwzględnić specyfikę ludzkiego ucha przez zastosowanie filtru. W użyciu
są różne filtry tego rodzaju – najczęściej mówi się o pomiarach ważonych
i filtrach A (A–weighted) lub filtrach i pomiarach psofometrycznych.
Teoretycznie sprawa jest prosta: mierząc szumy używamy dość prostego
filtru. Filtr taki, podobnie jak ucho ludzkie, ma największą czułość dla
sygnałów w okolicach od jednego do kilku kHz, natomiast czułość dla
niższych i wyższych częstotliwości jest mniejsza. Filtry takie nazywamy
psofometrycznymi.
Od wielu lat wykorzystywany był tak zwany filtr A, odpowiadający krzywej
głośności 40 dB na wykresie Fletchera–Munsona . W Wielkiej
Brytanii i generalnie w Europie zaczęto przeprowadzać pomiary z użyciem
nieco innego filtru, znanego dziś jako ITU–R 468, wcześniej jako CCIR
(ITU) 468. Aktualnie zalecany jest też nowy ,,zrewidowany" filtr ISO226
Podanie S/N lub dynamiki w dBA lub
dB(A) wskazuje, że został użyty ,,klasyczny" filtr A.
Pojawienie się natomiast skrótu ARM oznacza, że
pomiary przeprowadzono według procedury zaproponowanej
przez Dolby Laboratories, i że nie był
używany filtr A, tylko ITU–R 468, ale nie według
klasycznej procedury z kosztownym miernikiem
true quasi–peak, tylko z tanim miernikiem ARM (average–response
meter).
W przypadku sprzętu lepszej klasy, z reguły wśród parametrów podaje
się zarówno stosunek sygnał/szum lub dynamikę ważoną (z podaniem filtru/
procedury), jak też nieważoną, czyli mierzoną bez filtru (unweighted).
Oczywiście liczbowe wyniki pomiarów ważonych są lepsze od nieważonych.
Osoby lepiej zorientowane interesują się różnicą między pomiarem
ważonym i nieważonym. Wartość tej różnicy pozwala bowiem zorientować
się, jaka jest zawartość ,,śmieci" o częstotliwości sieci energetycznej
i jej harmonicznych, a to w znaczącym stopniu świadczy o jakości
wzmacniacza. W przypadku gorszego sprzętu producenci i handlowcy
nie podają parametrów nieważonych, a tylko te bardziej optymistyczne
– ważone, z filtrem, ponieważ filtr szumów znacznie tłumi brum sieciowy."
źródło: Piotr Górecki, Elektronika Praktyczna 11/2008
A co możecie powiedzieć, na temat Rega RP 6.
Cytat: WOY w Grudzień 18, 2016, 09:17A co możecie powiedzieć, na temat Rega RP 6.
Gra w porządku, u mnie od dwóch lat.
Napisz proszę coś więcej. Mocno się zastanawiam nad jego zakupem. Przeszukiwałem neta i jakoś niesamowicie skromnie o jego parametrach technicznych.
Wszędzie tylko zachwyty na temat ramienia 303.
Prawdę mówiąc nigdy nie zwracałem uwagi na parametry techniczne gramofonu. Kierowałem się raczej opiniami na zagranicznych forach.
Zanim kupiłem RP6 przez ponad trzy lata korzystałem z Regi Planar 3. RP6 to jest zasadniczo ta sama konstrukcja. Co mnie ujmuje w tych gramofonach to niezawodność, łatwość obsługi, współpraca z wieloma wkładkami. Właściwie jakąkolwiek wkładkę bym nie powiesił, to po ustawieniu grała bez zarzutu. Problem moim zdaniem pojawia się z wkładkami wyższej klasy. Posiadany przeze mnie Benz Micro SL gra pięknie, ale na pewno nie jest dobrze ustawiony. Ustawiłem na szablonie Avida dla Regi, by uniknąć problemów z przekłamaniem wydruku. Podwyższyłem VTA, ale moim zdaniem potrzebne byłoby lepsze narzędzie do kalibracji (adjust?) lub ramię. Dużym problemem dla takiej wyczynowej wkładki jest brak regulacji azymutu w Redze.
Wracając do Regi. RP6 jak pisałem nie ma regulacji VTA, nie jest to problem, gdyż możesz zakupić sobie tanią podkładkę rewolwerową od Regi lub bardziej fikuśną od Michella. Dla Benza podniosłem vta o 3 mm. Kiedyś nie słyszałem wpływu tej regulacji, dopóki nie sprawiłem sobie lepszego przedwzmacniacza gramofonowego. Jak podniesiesz ramię, to pokrywa będzie Ci pukać o przeciwwagę. Zaczepiłem kawałek plastiku na pokrywie i jest wyżej od ramienia. Nie puka.
Z wkładkami Rega nie ma tego problemu, bo one są niskie, a właśnie dla nich ten gramofon jest zaprojektowany. Przy wyższych wkładkach innych producentów możesz podnieść ramię, jeśli uznasz to za konieczne. Moim zdaniem np. Denon DL-110 nie wymaga podniesienia ramienia. Wieszałem na tym ramieniu Goldringa Eroica (super), Goldringa 2500 (ta wkładka gra jak CD), AT95e, OM10, DL-110 i Benza. Pewnie coś jeszcze, ale nie pamiętam. Kusi mnie spróbowanie Rega Exact, ale jestem twardy i zbieram na kolumny ;)
Rega firmowo kręci się nieznacznie szybciej niż 33.3. Ja nigdy tego nie słyszałem w takim sensie żebym zwrócił na to uwagę. Ostatnio kładłem telefon z apką, na Sony PS-X65 pokazywał 33.5, na RP6 33.7.
Co jest istotne na Redze nie słyszę absolutnie żadnej nierównomierności obrotów. Nic, zero. Na starych Planarach też nigdy, nawet ze starymi 30-letnimi paskami.
Mój egzemplarz gramofonu wymieniłem miesiąc po zakupie, bo talerz się chybotał o jakiś milimetr może więcej.
Miałem trzy egzemplarze Rega Planar 3 z lat 80-tych, w żadnym nie było takiej wady.
Ogólnie mimo tych przygód to fajny gramofon. Dwukrotnie zastanawiałem się nad jego sprzedażą, bo IMHO Sony z DL-103R albo DL-110 gra równie pięknie za kilka razy mniej pieniędzy... ale jak włożę naprawdę dobrze zrealizowaną płytę na Regę i Benza, to jakoś nie mogę się zmusić do sprzedaży. Myślę też, że obecnie mam trochę za słaby wzmacniacz i kolumny, by w 100% docenić mój tor analogowy, tak więc powolutku zbieram właśnie na kolumny.
Jak kupowałem swoją RP6 dwa lata temu to kosztowała 3899 zł, dostałem niewielki rabat.
Obecnie kosztuje 5400 zł...
Jeśli będziesz w okolicy Gdyni to zapraszam do posłuchania, obok stoi właśnie Sony DD, ciekawe doświadczenie porównać dwie różne koncepcje. Swego czasu miałem na obu powieszone identyczne wkładki do testów ;)
Piękne dzięki za tak dokładną i pouczającą odpowiedź. Osobiście również nie jestem jakimś maniakiem cyferkowych parametrów ale o Redze dość skąpo w sieci :(
Zaczynam sobie cenić muzykalność dźwięku i jest to najważniejsza cecha której upatruję w gramofonie. Słucham z CD głównie metalu i jako alternatywę dla cyfry stawiam gramofon. Kolekcja winyli składa się głównie z muzyki progresywnej a tu jakby potrzeba dużo więcej wyrafinowania. Obecny gramofon nie spełnia tych wymogów i stąd moje poszukiwania.
Cytat: frywolny trucht w Marzec 28, 2015, 11:32a przede wszystkim ma regulację VTA
Niestety wg https://www.stereolife.pl/archiwum/testy-lista/2431-onkyo-cp-1050 to atrapa. Dałem się brzydko nabrać na podstawie zdjęć.
Cytat: kawosz w Wrzesień 13, 2016, 22:58
A co mi tam polecę go wam . W nomosie jest 1210 mk2 .
Jak wypada porównanie tego gramofonu z czymś lepszym?
Cytat: Therion w Grudzień 25, 2016, 13:01Jak wypada porównanie tego gramofonu z czymś lepszym?
Rodzina 1210 technicsa jest zwana nad gramofonami ;) . Niezniszczalny werk . Bardzo dobre ramię . To już legenda . Z czym chcesz porównywać ?
Ano.
A na ebay germańskim jest kilka Kenów w cenie około 900-1000EU. I z takimi 1210 nie ma co szukać i czego porównywać.
Krzysztof daj jakiś link bo nie kojarzę o jakich gramofonach piszesz?
Np KD-7010 czy KD-990: http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l2632.R2.TR2.TRC1.A0.H0.Xkenwood+pl.TRS0&_nkw=kenwood+plattenspieler&_sacat=14969
czas na beton:)
concraft.pl
Mi by pasował :)
To jakiś żart? Firma produkująca beton robi betonową plintę gramofonowi Bernard?
GRAMOFON Z BETONU!
Oto efekt współpracy ze studentami Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie, dla których stworzyliśmy według ich projektu betonową obudowę gramofonu. W tym przypadku zastosowanie betonu ma nie tylko znaczenie wizualne lecz wpływa również na tłumienie drgań ze względu na charakter materiału.
BRAWO ! - Mikołaj Nicer/ Błażej Bącalski/ Jakub Maciejczyk/ Grzegorz Szczupał! Wfp Asp
Czekam na pumeks :)
Ta, a ja na marchew. Nic nie tłumi tak jak marchew.
Co prawda brakuje paru zakupowiczów, ale chyba dadzą radę. Od października 2017 :)
https://ksr-video.imgix.net/projects/2811971/video-744670-h264_high.mp4
(https://ksr-ugc.imgix.net/assets/015/358/361/93803d477f2596ed4922992cb8c8fc5e_original.gif?w=680&fit=max&v=1485947091&auto=format&gif-q=50&q=92&s=9e82f63fd3c1f91c3fe7b26c13d8a821)
ok. 300 duliarów.
https://www.kickstarter.com/projects/493608538/love-the-worlds-first-intelligent-turntable/pledge/new?clicked_reward=false&ref=nav_search&utm_source=A20&utm_medium=Checkouts
Cytat: frywolny trucht w Luty 03, 2017, 13:11Co prawda brakuje paru zakupowiczów, ale chyba dadzą radę. Od października 2017 :)
Ja się za bardzo na tym nie znam ale czy przypadkiem tip igły nie powinien być w linii do otworu na szpindel. Jeśli to jest produkt finalny to kiszka...
To ustrojstwo ma za zadanie "inteligentnie zeskanować" LP w celu słuchania kopii mp3 przez komórkę.
Kto takie cudaki wymyśla i dla kogo? :o
To wszystko jest pikuś. Najpierw trzeba opanować prawidłowy kierunek kręcenia się :)
(https://ksr-ugc.imgix.net/assets/015/343/295/d8c08488c6eb8b52d34e07e0e6106d71_original.gif?w=680&fit=max&v=1485833670&auto=format&gif-q=50&q=92&s=8177a79c2030f03a25bb8b65c4244826)
Idealna zabawka dla kota ;D
Cytat: elem w Luty 03, 2017, 14:31Kto takie cudaki wymyśla i dla kogo?
Dla hipsterów!
(http://cdn.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/2183782/84403193.gif)
Cytat: frywolny trucht w Luty 03, 2017, 14:37To wszystko jest pikuś. Najpierw trzeba opanować prawidłowy kierunek kręcenia się
LOVE turns counterclockwise on a still record.
;)
Cytat: frywolny trucht w Luty 03, 2017, 14:37
To wszystko jest pikuś. Najpierw trzeba opanować prawidłowy kierunek kręcenia się :)
(https://ksr-ugc.imgix.net/assets/015/343/295/d8c08488c6eb8b52d34e07e0e6106d71_original.gif?w=680&fit=max&v=1485833670&auto=format&gif-q=50&q=92&s=8177a79c2030f03a25bb8b65c4244826)
Kręci się, wbrew pozorom, jak najbardziej prawidłowo. :)
Musiałem to sobie rozrysować, ale rzeczywiście ::)
Inny przykład, który znam, ale nie skojarzyłem.
https://www.youtube.com/watch?v=7wfgsAnlAMU
Betonowy gramiacz.....ja kiedys myslalem nad budowa grajka ze slomy,ale nic z tego nie wyszlo ;)
Szkoda. Słoma ma dobre właściwości tłumiące ;).
Zwłaszcza w butach ;D
W betonowych w szczegolnosci :)
;D
kółko;)
https://www.kickstarter.com/projects/865809794/wheel-by-miniot
Cytat: moon w Marzec 01, 2017, 14:43kółko;)
Świetny pomysł :)
A sterowanie zachwycające ;D
Fajny, Podobał by się mojej małżonce, skończyło by się marudzenie na zagracanie salonu :)
Ciekawe jak gra?
Pozdrawiam
GB
Fani docisków nie będą zachwyceni ;D
nie wiedzialem, gdzie to wsadzic;) to nie jest talerz Fonciaka i wedka jakby podobna, oprocz headshella?
Cytat: moon w Marzec 07, 2017, 15:35
nie wiedzialem, gdzie to wsadzic;)
A z tyłu bardzo smaczny Marantz :)
z przodu deska z Ikei;)
To jakieś starsze ramię, widzę mosiądz
Może to jest designerska "deska serów"?
Mamy tutaj do czynienia z najnowszym trendem we wzornictwie, styl rustykalno industrialny.
Pientkne. Gdzieś ty to znalazł? Nie wygląda na produkt z półki sklepowej.
Cytat: frywolny trucht w Marzec 07, 2017, 18:01Pientkne. Gdzieś ty to znalazł? Nie wygląda na produkt z półki sklepowej.
grupa winylowa fb;) wrzucil chyba 'tworca'
Co polecacie w granicach 6-8 tys?
Musi być black piano coś jak AdFontes (miałoby go zresztą godnie zastąpić)
Ja znalazłem tylko to. Może coś przeoczyłem?
(http://diemusikanlage.de/images/plattenspieler/ps100.jpg)
Cytat: Therion w Kwiecień 15, 2017, 14:28Co polecacie w granicach 6-8 tys?
Nowego raczej w tych pieniądzach nie dostaniesz ale jakiegoś 2-latka bliżej 8 powinieneś.
DP-A100
(https://i.wpimg.pl/O/490x314/i.wp.pl/a/f/jpeg/27094/denon-dp-a100-490.jpeg)
bambusowy gramiak
http://www.triartaudio.com/wordpress/wp-content/uploads/2016/12/sprout-turntable.jpg
Drogie. 865 euro.
Steve Ginsberg - projektant - uważa, że bambus ma podobne właściwości jak włókno węglowe i dla tego buduje z tego materiału.
Nie wiem. Nie jestem przekonany. Skuteczność i dokładność przeciwwagi - dwie miseczki na mosiężne kuleczki - też mnie nie przekonuje. Regulacja azymutu polega na przekładaniu kulek z jednej komory do drugiej.
(https://www.vinyloftheday.com/wp-content/uploads/2017/04/IMG_6819.jpg)
tez tego nie widze, ale w kuchni pasowalby do deski i reszty
taka ciekawostka...
https://www.youtube.com/watch?v=DhbnCedoSsE
No fajnie, tylko cena jak zwykle wyłącznie dla szejków naftowych.
Ma kosztować około 2000 €.
To jeszcze nowe ramię od WB.. ;)
Cytat: rudy-102 w Maj 11, 2019, 10:51No fajnie, tylko cena jak zwykle wyłącznie dla szejków naftowych.
Ma kosztować około 2000 €.
Jest sporo ionizatorów dużo tańszych. Ja mam polski za ok 120PLN koło sprzętu.
Wydaje mi się, że działa :)
Ten audiofilski wygląda na zrobiony na jakiś diodach ?
Cytat: dino w Maj 11, 2019, 11:27Ja mam polski za ok 120PLN koło sprzętu.
Jakiej firmy masz ten jonizator?
Cytat: cortes w Maj 12, 2019, 16:03Jakiej firmy masz ten jonizator?
Nawet potaniał :)
https://www.mediasklep24.pl/jonizator-powietrza-1000l-do-25-m2.html
Używam go wyłącznie kiedy mnie w pomieszczeniu nie ma bo ozon za zdrowy nie jest.
Przepraszam ale chyba mylisz pojęcia lub ja jestem w błędzie. Piszesz o jonizatorze, a nie o ozonowaniu powietrza?
Jony ujemne nie są szkodliwe zaś ozon już tak.
Cytat: Piterski w Maj 12, 2019, 22:29Przepraszam ale chyba mylisz pojęcia lub ja jestem w błędzie. Piszesz o jonizatorze, a nie o ozonowaniu powietrza?
Jony ujemne nie są szkodliwe zaś ozon już tak.
Te jonizatory działają na zasadzie traktowania powietrza wysokim napięciem (podobnie jak przy burzy).
I cytat z wiki "
W pomieszczeniach mieszkalnych stosuje się jonizatory powietrza wytwarzające aniony tlenu. Mają one pozytywnie wpływać na samopoczucie. Produktem ubocznym jonizacji jest ozon, jednak produkowany jest on w ilościach nieszkodliwych dla człowieka. "
Ponieważ jonizator mam w "jamie" na górze gdzie nie przebywam cały czas na wszelki wypadek staram się nie włączać go jak tam siedzę.
Ot taki mój "fiś" ;D
https://thevinylfactory.com/news/third-man-records-shinola-turntable/?fbclid=IwAR1YqJINe8IMOi4LqrRUmuOmj0zkHDW0LHwMrJLtRlNJqefm2q_xVl6tklU
Jack White's Third Man Records collaborates with Shinola on new turntable
With parts made by VPI Industries.
$2500
https://thirdmanstore.com/third-man-records-shinola-turntable
Cytat: dino w Maj 12, 2019, 20:52https://www.mediasklep24.pl/jonizator-powietrza-1000l-do-25-m2.html
Używam go wyłącznie kiedy mnie w pomieszczeniu nie ma bo ozon za zdrowy nie jest.
Odgrzebuję temat.
Czy pracuje cicho?
Czy jest jakaś informacja na temat ilości iglic?
Czy faktycznie kurz szybciej opada?
Czy w dalszym ciągu jesteś z niego zadowolony i polecasz?
To ja może odp.
1.Pracuje bardzo cicho.Trzeba ucho przyłożyć do urządzenia, aby je usłyszeć;
2.Posiada dwie iglice;
3.Trudno powiedzieć;
4.Jestem zadowolony.Czuje się odświeżone powietrze, ale po pewnym czasie się przyzwyczajasz i nie zwracasz na to uwagi.
Dzięki za informacje.
:) Pokazał się nowy THORENS TD 124 !!!
A dokładniej się nazywa TD 124 DD.Kosztuje niemało między 7500 a 8000 EU.Wygląda praktycznie tak samo jak szanowny protoplasta z tym że napęd jest typy DD.
Zaraz..zaraz..ale ten "motór" już gdzieś widziałem ale gdzie ?
Ano !! to produkcja firmy Hanpin (firma Tajwańska ale produkują w Chinach) tak zwany "super OEM".
Oczywiście nikt o tym drobnym fakcie się nie zająknie..
I będzie..Made in Germany+cena za nostalgię.
Ale żeby od razu tyle pieniędzy? 6000 funtów? :o
SME Model 6
Nie gada to do mnie.
(https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QzuZoSscR6KLJquBFNUywU.jpg)
Może coś nowego pojawiło się górnego uwagi ?
Cytat: masza w Październik 14, 2020, 19:42
Ale żeby od razu tyle pieniędzy? 6000 funtów? :o
SME Model 6
Nie gada to do mnie.
(https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QzuZoSscR6KLJquBFNUywU.jpg)
Wersja dla mniej zamożnych ............fakt okropny jest . To chyba wolałbym Kuzma Stabi - przynajmniej oryginalny wygląd ma ten szkielet !-)
:o W spozywczaku plyty w sklepie meblowym gramofon...
https://antyweb.pl/ikea-gramofon-wkrotce-w-sprzedazy
https://spidersweb.pl/2022/06/ikea-gramofon.html
https://www.ikea.com/se/sv/newsroom/corporate-news/hur-skivspelaren-av-ikea-och-swedish-house-mafia-blev-till-pub234ec6f0
To jest niestety brzydkie. To już niektóre myjki są ładniejsze.
Ale dla mlodzieży , żeby pokazać, że słuchają nie tylko z telefonu pewnie się nada.
A może się mylę.
https://feber.se/pryl/ar-ikeas-obegransad-skivspelare-vard-att-kopa/442976/
Moze brzydki i nie ma o czym rozmawiac ale interesowala mnie cena ...Teraz juz ja znamy.
A ile to na nasze?
665
z tego co widze ta seria ma fajny mebelek i kosz na plyty...
https://www.ikea.com/se/sv/p/obegraensad-hylla-svart-40525124/
https://www.ikea.com/se/sv/p/obegraensad-skivstaell-svart-10525106/
Jjacek, dziękuję..... 😀
https://www.blocket.se/annons/skane/ikea_skivspelare_obegransad_swedish_house_mafia/104112315
Ciekawostka ...jak z minionej epoki. Przed otwarciem sklepu utworzyla sie 100 osobowa kolejka ...sklep otrzymal 12 gramofonow.
Sklepowa cena gramofonu to 1495 koron w 2 obiegu 5000 koron.. 8) facepalm
https://www.ikea.com/pl/pl/p/obegraensad-gramofon-czarny-70526339/
W Polsce ceny jednak sa nizsze...