Ortofon Rohmann

Zaczęty przez MAC, Wrzesień 03, 2017, 19:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

elektroboy

#475
Postanowilem prawdzic "patent" Piotrka na swoim PL-70II uzywajac S-ramie oraz fantastyczna Denon DL-305 wkladke.
Ustawilem nacisk na 0,98g (zakres fabryczny 1.0-1.4g, zalecany 1.2g).
Ustawilem tlumienie na prawie max. (silikon o mniejszej lepkosci 100.000 jednostek, fabryczny ma okolo 200.000)).
Na talerz wyladowal najpierw rewelacyjny Isao Suzuki - Blue City i pozniej nie mniej swietny Chris Rea - Auberge.
No i odlecialem. Dzwiek dostal nowe skrzydla. Niewiarygodna zwiewnosc, sprezystosc mnie doslownie powalily.
Po prostu to co pisze Piterski dziala!
Oczywiscie mozna sie jeszcze pobawic z dopasowaniem vta, jak slusznie napisano, ten parametr zmienia sie ze zmiana nacisku. ale to oxnacza tylko jedno, prawdopodobnie moze byc jeszcze lepiej.
Oczywiscie sprawdzilem na lp z torem przeszkod oraz przez ataki fortepianu na Isao Suzuki, ze nie ma najmniejszego problemu z trackingem i nie wystepuja zadne slyszalne znieksztslcenia charakterystyczne dla mniej zaawansowanych tanszych ramion/gramofonow.
No i na sama mysl, ze nacisk mam tylko 0,98g mi sie buzia smieje. I moje plyty mi zaczynaja dziekowac za jeszcze lepsze traktowanie :)
Jest rewelacyjnie!

malg

Cytat: malg w Listopad 01, 2018, 18:52
Ponieważ to ramie ma duzo wieksze tłumienie pionowe niz poprzeczne to powoduje zmniejszenie głownie  amplitudy rezonansowej pionowej
dlatego  siłę nacisku można moim zdaniem zmniejszyc jeszcze o 10-15% (ale tez bez przesady) i to nie powinno spowodować wyskoku igły z rowka
a przy tym polepszyc warunki dynamiki  w płaszczyżnie poprzecznej, czyli warunki  odtwarzania rowka przez igłę ( poszerzyć zakres czestotliwości i zmniejszyć zniekszałcenia pochodzace od rezonansu)
to raczej mój patent  ;D

miniabyr

U mnie panowie ten patent nie działa. Wczoraj sprawdzilem. Z 2 gram zrobiłem 1,7 a tłumienie ustawiłem na3, 5. Dźwięk zrobił się matowy i pojawiły się zniekształcenia na tonach wysokich. U mnie Kuzma najlepiej gra n 2 gramach i ok 2 na skali tłumienia.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Piterski

Cytat: malg w Listopad 06, 2018, 15:05to raczej mój patent  ;D
Grzesiu gwoli sprawiedliwości dziejowej  ;D to Ty przeczytawszy o moich doświadczeniach zasugerowałeś zejść z tłumieniem poniżej zalecanego przez producenta.

U mnie Rohman wczoraj tak rozwinął skrzydła, że kopara mi opadła, czekam już tylko na gęstszy olej i robię testy z płyty by dobrać bezpieczne nastawy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

Mi tez ktoś (chyba Ahaja) kiedyś powiedział coś, na co najpierw się zjeżyłem a co się w praniu potwierdziło. Powiedział, że szkoda potencjału Rohmanna na mój tor audio (miał na myśli LARa). Dziś mogę tylko przyznać rację. Z GN gra tak, że z innych wkładek się wióry sypią. Na słabym PRE było lepiej, ale tylko ciut.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

elektroboy

najlepsze sa wkladki Grace. Sa wersje modeli F-8 oraz F-9 gdzie producent podaje zakres zalecanego nacisku, uwaga, 0,5-2,5g!!!!!!!
i babo radz!

malg

#481
Cytat: Piterski w Listopad 06, 2018, 15:38
Cytat: malg w Listopad 06, 2018, 15:05to raczej mój patent  ;D
Grzesiu gwoli sprawiedliwości dziejowej  ;D to Ty przeczytawszy o moich doświadczeniach zasugerowałeś zejść z tłumieniem poniżej zalecanego przez producenta.
naciskiem a nie tłumieniem

Cytat: malg w Listopad 06, 2018, 15:05
Cytat: malg w Listopad 01, 2018, 18:52
Ponieważ to ramie ma duzo wieksze tłumienie pionowe niz poprzeczne to powoduje zmniejszenie głownie  amplitudy rezonansowej pionowej
dlatego  siłę nacisku można moim zdaniem zmniejszyc jeszcze o 10-15% (ale tez bez przesady) i to nie powinno spowodować wyskoku igły z rowka
a przy tym polepszyc warunki dynamiki  w płaszczyżnie poprzecznej, czyli warunki  odtwarzania rowka przez igłę ( poszerzyć zakres czestotliwości i zmniejszyć zniekszałcenia pochodzace od rezonansu)
to raczej mój patent  ;D


ale rzeczywisci to Ty robisz doświadczenia nie ja

dino

Cytat: elektroboy w Listopad 06, 2018, 10:27Ustawilem nacisk na 0,98g (zakres fabryczny 1.0-1.4g, zalecany 1.2g).

Czyli 0.02g różnicy ?
Jaką dokładność ma waga ?

Piterski

Grzegorzu nie przeczę, to ty namówiłeś mnie w KAiM by zmniejszyć nacisk w Rohmanie do 1,8g. Zwracam tylko uwagę, że to mi przyszedł do głowy ten szalony pomysł na eksperymenty z tym ramieniem. Normalnie to właśnie masa ramienia i siła nacisku zapewniają odpowiednie śledzenie rowka płyty. W tym ramieniu jest jednak coś jeszcze, wspomniane tłumienie.

Spróbowałem z 1,8 grama i jest bardzo dobrze. Wymienię tylko smar silikonowy na ten o większej gęstości bo tłumienie mam ustawione maksymalnie, a przydało by się mieć jakiś zapas na płycie testowej.

Pawle spróbuj powiesić tę swoją wkładkę na ramieniu węglowym prostym i wtedy poeksperymentuj.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

Mam taką małą zagwozdkę. Słuchałem sobie płyty Twin Peaks na DL301R. Gdy skończyła się strona, zmieniłem wkładkę na Rohmanna (Lisbona). W pewnym momencie, w cichym fragmencie płyty usłyszałem zniekształcenie wynikające jakby z zabrudzenia płyty. Zdziwiłem się, bo na DL103R tego nie zauważyłem. Wróciłem do DL - no coś tam faktycznie zaskrzeczało, ale cicho. Rochman - zauważalnie. Nastawiłem drugiego Rohmanna (US) - a ten przepłynął przez ten fragment tak samo cicho jak DL.

Hmm... ?

Rozumiem, że DL ma inny szlif, ale skąd różnica pomiędzy Romkami? Brzmieniowo to samo, tylko ten z Lizbony jakby wyciąga więcej płytowych "brudków" .

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

LampowY

#485
MZ to różnica w zużyciu wkładek.
Lub w kalibracji?

Therion

Cytat: LampowY w Listopad 09, 2018, 23:15
MZ to różnica w zużyciu wkładek.
Lub w kalibracji?


Chiba tak. Nie chcę ale sprawdzę to.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Piterski

Cytat: Therion w Listopad 10, 2018, 10:07Chiba tak. Nie chcę ale sprawdzę to.

To może być to bo podobnie mam z jedną płytą z Dynavectorem i Rohmanem.
Ta pierwsza wyłapuje jakieś "interferencje" a Rohman który jest w doskonałym stanie już nie ma tam problemów.

Muszę się Grzesiowi przypomnieć o zdjęcia igły mojego Rohmana.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

Pamietam
oto przykładowa fotka

LampowY


vasa

Cytat: malg w Listopad 10, 2018, 21:30
Pamietam
oto przykładowa fotka
Dlaczego on ma gwóźdź wbity w poprzek?

[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

malg


malg

Cytat: vasa w Listopad 10, 2018, 21:54
Cytat: malg w Listopad 10, 2018, 21:30
Pamietam
oto przykładowa fotka
Dlaczego on ma gwóźdź wbity w poprzek?

[emoji485][emoji377]


to nie jest gwóżdz, tylko zadzior (chyba), na końcu cantlivera

LampowY

Cytat: malg w Listopad 10, 2018, 23:16Rohman Piterskiego
A! Rohman. To OK bo już myślałem, że to ma być Rohmann ale zdrowy Rohmann tak nie wygląda  :o ;)

Therion

Igla wygląda zdrowo.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Piterski

Cytat: Therion w Listopad 11, 2018, 10:46
Igla wygląda zdrowo.
I wygląda zdrowo i zdrowo gra. Moim zdaniem ona gdzieś w tej Japonii, bo stamtąd przyjechała, musiała sobie poleżakować.
Stąd te naloty zanieczyszczeń i tlenków, które Grześ bardzo ładnie i delikatnie pousuwał.

Jako zaś, że lubię zdjęcia Bartolo to coś tu dla ożywienia tematu wstawię.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

To dla ożywienia tematu i ja wrzucę to, co na blogu:



HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Piterski

Przypadkiem trafiła mi się taka płyta jak widoczna poniżej.
Generalnie takiej muzyki to słucha raczej moja żona i to z CD.
Tego albumu nie ma, a ja jako że się zgapiłem kupując płytę jaką już mam, musiałem wymienić ją na inną i padło na Fungazi.
Jest to tłoczenie z 1984 roku. Dziś ją puściłem na Rohmanie i jestem zaskoczony jak to zagrało.
Dźwięk jest bardzo przestrzenny z dobrze rozłożonymi źródłami pozornymi. Gitary mają pazur ale nie kaleczą uszu, a perkusja .... no to było naprawdę coś :D.
Szybki twardy bas z odpowiednią głębia żadnego muła i rozlazłości.

Jak takiej muzyki nie słucham to chyba sobie sprawie ich kolejną płytę  ;D.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

McGyver

Cytat: Piterski w Grudzień 03, 2018, 23:13Fungazi
że co?  :o 
Cytat: Piterski w Grudzień 03, 2018, 23:13chyba sobie sprawie ich kolejną płytę
Polecam "Clutching at straws", już na CD brzmi bardzo dobrze, a i muzycznie powinna Ci się spodobać. Pan Roman zapewne pozwoli jej się pokazać od najlepszej strony.

Piterski

Strzeliłem literówkę :P

Poszukam tego albumu, który polecasz i posłucham na Youtoobe.
Generalnie nie spodziewałem się, że Rohman tak może zagrać :o.
Może też kondesatory Clarity Cap się trochę ułożyły i nie nabrały większej otwartości, mimo że od początku mi się ich sygnatura podoba.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.