Harbeth jaki jest i na czym stoi.

Zaczęty przez jamówię, Styczeń 15, 2015, 20:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

daris666

To wiadomo od zawsze. Wzmacniacze lampowe pomimo swoich naturalnych przypadłości grają bardzo dobrze i do pewnego poziomu zmiatają tranzystory w bezpośrednich porównaniach.

drizzt

Co to znaczy grają bardzo dobrze? Co to znaczy zmiatają? To są czysto subiektywne określenia, które dla mnie nic nie znaczą. Ale tak jak mówię - to jest kwestia filozofii i celu, jaki ktoś sobie stawia na swojej drodze z audio.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

daris666


drizzt

#1303
Dlatego piszę, że to tak kwestia dźwięku jak filozofii. Zwolennicy lamp zapominają, że nie można być jednocześnie twórcą i tworzywem :)
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

cdt

Kolega dorabia filozofię do własnych tez . Powtarza też jak mantrę argumenty krzemowcow które dla mnie są nie przekonujące .

Piterski

Cytat: daris666 w Lipiec 02, 2018, 09:34
Wystarczy porównać :)
Tak jak wkładki Ortofona: Rohmana i Candenza Black i która jest ta lepsza?
Tak samo jak słuchane u mnie końcówki mocy tranzystorowa i lampowa, która była ta lepsza ta wierniejsza?

Jak to słusznie zauważył drizzt "to jest kwestia filozofii i celu, jaki ktoś sobie stawia na swojej drodze z audio".
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

drizzt

Cytat: cdt w Lipiec 02, 2018, 09:46
Kolega dorabia filozofię do własnych tez . Powtarza też jak mantrę argumenty krzemowcow które dla mnie są nie przekonujące .

Dla mnie za to zupełnie nieprzekonująca jest koncepcja poświęcenia istotnej części życia i środków na pogoń w zasadzie nie wiadomo za czym, bo tego żaden subiektywista nie jest w stanie określić. Ale jak ktoś ma na to czas, siłę i środki to droga wolna. Już na początku powinien tylko wiedzieć, że ona, niestety, nie ma ani końca ani celu (droga ta).
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

cdt

Cytat: drizzt w Lipiec 02, 2018, 10:05Dla mnie za to
Zupelnie nie rozumiem czego się tyczy cały  post ?
W poprzednim  jest próba merytorycznej analizy z którą się nie zgadzam .
Miałem nadzieje na wykresy z pomiarów konkretnych urządzeń a nie powieściopisarstwo . Bo tak to możemy sobie odbijać piłeczke do nocy . I to Kolega postawił tezy a nie ja . Przydało by się je poprzeć .


Michał

Darek wyluzuj. Miłosz musialby tu powklejać dziesiątki topiców z HUG,nie o to chodzi w tym wątku,ale ja sobie zajrzysz na HUG,to znajdziesz tam wykresy,pomiary i rzetelną informację Alana,która jest oparta na inżynierii a nie na marketingowych sloganach. Ja grałem na kombinacji Leben=Harbeth,bardzo mi się podobalo,ale słyszałem też połączenie z Seneteerem i z Naimem i spodobało mi się bardziej.

Piterski

Cytat: drizzt w Lipiec 02, 2018, 10:05Dla mnie za to zupełnie nieprzekonująca jest koncepcja poświęcenia istotnej części życia i środków na pogoń w zasadzie nie wiadomo za czym, bo tego żaden subiektywista nie jest w stanie określić.

Drizzt to jest twoja filozofia a każdy ma prawo mieć swoją tak jak np. Diogenez z Synopy.
Tak więc dla zachowania jakiejś rzetelności nie podważaj słuszności i filozofii drogi innych audiofilów.

Osobiście znam jednego recenzenta, który jak to mówił gotów jest poświęcić część wierności dla przyjemności z obcowania z dźwiękiem. Dla mnie Harbert to fajne kolumny ale nie koniec świata i wyznacznik naturalności.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

drizzt

No tak, znów ten Harbert :D Panowie, to jest jakby nie było, wątek klubowy, więc minimum zainteresowania tematem jest jednak wskazane..
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Michał

Tak to jest wątek założony przez fana ;) ja nim jestem. Harbeth zauroczył mnie inkarnacją Ls3/5a,czyli modelem P3. Jest to fenomenalny głośnik o tak absurdalnej skali przejrzystości,że człowiek zachodzi w głowę,jak uzyskano taki efekt bez cienia wyostrzenia dźwięku. To skłoniło mnie do zapoznania się z całą ofertą z Sussex i choć więksi bracia mają więcej body,bas co oczywista rozciąga się niżej i dynamika jest większa,to tej skali przejrzystosci i wrażenia jakby grał głośnik koaksjalny,więksi bracia nie mają. Może dlatego wielu fanów marki woli zostać z P3 i szuka do nich pasywnych subwooverów,zaprojektowanych w taki sposób,aby rozciągnąć troszkę pasmo przenoszenia niskich częstotliwości. Co do uwag Piotrka,jasne że Harbeth nie jest ani naj,ani nie koniecznie musi być końcem drogi,choć dla wielu audiofilów jest,ale nie każda marka w audioświecie doczekała się własnych fangrup i fan społecznosci,ja znam tylko trzy:Harbeth,Klipsch i Naim, czy to o czymś świadczy?według mnie tak :)

daris666

Cytat: Piterski w Lipiec 02, 2018, 09:57
Cytat: daris666 w Lipiec 02, 2018, 09:34
Wystarczy porównać :)
Tak jak wkładki Ortofona: Rohmana i Candenza Black i która jest ta lepsza?
Tak samo jak słuchane u mnie końcówki mocy tranzystorowa i lampowa, która była ta lepsza ta wierniejsza?

Jak to słusznie zauważył drizzt "to jest kwestia filozofii i celu, jaki ktoś sobie stawia na swojej drodze z audio".


Wierniejsza czemu? Ma się podobać odsłuchującemu i to jest najważniejsze.

tomekkk1

Cytat: drizzt w Lipiec 02, 2018, 09:37Zwolennicy lamp zapominają, że nie można być jednocześnie twórcą i tworzywem :)
Wystarczy chodzić na siłownię by przekonać się, że jednak można ;)

tomekkk1

Cytat: daris666 w Lipiec 02, 2018, 10:49Wierniejsza czemu? Ma się podobać odsłuchującemu i to jest najważniejsze.

I tak właśnie osiąga się Audio Nirvanę...
+1

Michał

Cytat: daris666 w Lipiec 02, 2018, 10:49
Cytat: Piterski w Lipiec 02, 2018, 09:57
Cytat: daris666 w Lipiec 02, 2018, 09:34
Wystarczy porównać :)
Tak jak wkładki Ortofona: Rohmana i Candenza Black i która jest ta lepsza?
Tak samo jak słuchane u mnie końcówki mocy tranzystorowa i lampowa, która była ta lepsza ta wierniejsza?

Jak to słusznie zauważył drizzt "to jest kwestia filozofii i celu, jaki ktoś sobie stawia na swojej drodze z audio".


Wierniejsza czemu? Ma się podobać odsłuchującemu i to jest najważniejsze.
A co z normą DIN? Po co producenci dążą do uzyskania naj wiernosci i liniowosci swoich kolumn?a co jak ktoś wielbi dźwięk z radia szarotka?to chyba nie jst ideał dźwięku?

malg

#1317
Cytat: drizzt w Lipiec 02, 2018, 09:18
Oczywiście nikt nie musi się z tym zgadzać ale dla mnie temat jest zamknięty. Wybieram Hi-fi, chcę słyszeć to co zostało faktycznie zagrane i nagrane w studio czy na koncercie i nie mam zamiaru wchodzić w buty realizatora bo nim nie jestem. Jeśli on schrzanił robotę to ja go nie poprawię. Po to wymyślono Hi-fi bo nie jest rolą sprzętu odtwarzającego selekcjonowanie nagrań z naszej płytoteki ani ich poprawianie. On ma je - jak sama nazwa wskazuje - poprawnie odtworzyć. Niezależnie od gatunku muzyki ani sposobu i jakości nagrania. Ale zdaję sobie sprawę, że to kwestia tak dźwięku jak filozofii. Jeśli ktoś stawia na własny gust i przyjemność za wszelką cenę to będzie miał inne podejście do tej kwestii. Jednak wtedy imho szkoda czasu i kasy na Harbethy, głośniki przy których projektowaniu głównym celem było uzyskanie maksymalnej wierności w reprodukcji dźwięku.
Nie chodzi o to czy się zgadzam czy nie - zgadzam się w kwestii sprzętowej
Ale moim zdaniem nie wziąłeś jednej kluczowej kwestii pod uwagę, a mianowicie:
skąd słuchacz (czy to audiofil, czy meloman, czy inny ) miałby wiedzieć że z jego głośników, w jego systemie, słychać to co zostało nagrane i to jak zostało nagrane ?
Ponieważ on tego nie wie prawie nigdy, lub jak wolisz w większości przypadków (w/g mnie),
to właśnie z tego powodu poszukuje dźwięku w/g niego najlepiej brzmiącego
stąd chyba próby ze zmianą sprzętu, kabli, głośników.

gratefullde

Oczywiście że nie. Dlatego to producent sprzętu powinien zapewnić jakość oddającą zgodność z naturalnością ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Michał

Cytat: gratefullde w Lipiec 02, 2018, 12:58
Oczywiście że nie. Dlatego to producent sprzętu powinien zapewnić jakość oddającą zgodność z naturalnością ;)
I taki,mz,jest Harbeth,do bólu naturalny :)

malg

Cytat: gratefullde w Lipiec 02, 2018, 12:58
Oczywiście że nie. Dlatego to producent sprzętu powinien zapewnić jakość oddającą zgodność z naturalnością ;)
z naturalnością ?
a co to znaczy
może z wiernością przekazu ? (Drizz, z tego co zrozumiałem, pisał własnie o niej i do tego się odniosłem)


gratefullde

Tak, naturalność, wierność to chyba miałem na myśli  :np:
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

drizzt

Cytat: malg w Lipiec 02, 2018, 12:54
Cytat: drizzt w Lipiec 02, 2018, 09:18
Oczywiście nikt nie musi się z tym zgadzać ale dla mnie temat jest zamknięty. Wybieram Hi-fi, chcę słyszeć to co zostało faktycznie zagrane i nagrane w studio czy na koncercie i nie mam zamiaru wchodzić w buty realizatora bo nim nie jestem. Jeśli on schrzanił robotę to ja go nie poprawię. Po to wymyślono Hi-fi bo nie jest rolą sprzętu odtwarzającego selekcjonowanie nagrań z naszej płytoteki ani ich poprawianie. On ma je - jak sama nazwa wskazuje - poprawnie odtworzyć. Niezależnie od gatunku muzyki ani sposobu i jakości nagrania. Ale zdaję sobie sprawę, że to kwestia tak dźwięku jak filozofii. Jeśli ktoś stawia na własny gust i przyjemność za wszelką cenę to będzie miał inne podejście do tej kwestii. Jednak wtedy imho szkoda czasu i kasy na Harbethy, głośniki przy których projektowaniu głównym celem było uzyskanie maksymalnej wierności w reprodukcji dźwięku.
Nie chodzi o to czy się zgadzam czy nie - zgadzam się w kwestii sprzętowej
Ale moim zdaniem nie wziąłeś jednej kluczowej kwestii pod uwagę, a mianowicie:
skąd słuchacz (czy to audiofil, czy meloman, czy inny ) miałby wiedzieć że z jego głośników, w jego systemie, słychać to co zostało nagrane i to jak zostało nagrane ?
Ponieważ on tego nie wie prawie nigdy, lub jak wolisz w większości przypadków (w/g mnie),
to właśnie z tego powodu poszukuje dźwięku w/g niego najlepiej brzmiącego
stąd chyba próby ze zmianą sprzętu, kabli, głośników.


Biorę to pod uwagę i jest to faktycznie ciężki temat jeśli podchodzi się do niego, jak sugerujesz, ,,na ucho". Wtedy faktycznie trudno o właściwe wnioski bo poruszamy się ciagle w ramach naszych wyobrażeń i ograniczeń.. dla mnie elektronika podłączona do kolumn powinna po prostu zapewniać liniowe przetwarzanie i tyle. W ten sposób eliminujemy większość zmiennych w systemie, poza interakcjami między kolumnami a pomieszczeniem (czego wyeliminować się nie da, co najwyżej ograniczyć). W ten sposób uzyskujemy jaśniejszy obraz gry i poczucie celu i ułatwiamy sobie podejmowanie decyzji. To wbrew pozorom bardzo dużo, przynajmniej dla mnie.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

malg

Cytat: gratefullde w Lipiec 02, 2018, 13:05
Tak, naturalność, wierność to chyba miałem na myśli  :np:

ponawiam pytanie:
no ale skąd słuchacz ma wiedzieć czy to co słyszy jest wierne ?
Musiałby być na każdej sesji nagraniowej :o
a po drugie w domu odtworzyć sobie warunki akustyczne studia w którym nagrano materiał ::)
a co wtedy z materiałem z innego studia :-\ ..... i.t.d.

NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI ABY ODTWARZANY MATERIAŁ BYŁ WIERNY
to słuchacz (moim zdaniem) zecyduje podczas słuchania czy jest "wierny" a właściwie czy mu się to podoba


gratefullde

Masz nagrany materiał na nośniku bądź nie (np w chmurce) no i ten materiał należy odtworzyć należycie :D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9