Soundcard Scope - Bardzo przydatne narzędzie.

Zaczęty przez Jakub, Lipiec 12, 2015, 10:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

vasa

Cytat: Jakub w Lipiec 14, 2015, 23:41mogę polecić tę płytę testową. W połączeniu z programem Soundcard Scope pozwala na przeprowadzenie kompletnej regulacji gramofonu.
Namówiłeś mnie :)
Cytat: frywolny trucht w Lipiec 13, 2015, 18:50program nie wygląda rzeczywiście na specjalnie przyjazny dla laika humanisty. Czyli np mnie.
Prezesie, przypominam o trzech literkach - "inż" widniejących na wizytówce Szanownego Pana  :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Poproszę o spis sygnałów z wspomnianej płyty lub wyraźne zdjęcie jej opisu z okładki.
Zastanawiam się czy jej nie nabyć ale chciałem zobaczyć na ile pokrywa się z tym co mam na mojej stronie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Czyli funkcjonalność podobna do oprogramowania Feickerta.  Ciekawe. Chyba warto spróbować.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Jakub

Cytat: Piterski w Lipiec 15, 2015, 08:29Poproszę o spis sygnałów z wspomnianej płyty lub wyraźne zdjęcie jej opisu z okładki.
Zastanawiam się czy jej nie nabyć ale chciałem zobaczyć na ile pokrywa się z tym co mam na mojej stronie.

Strona A:
3,15 kHz - 120 sekund - do ustawiania prędkości obrotowej i pomiaru W&F za pomocą programu PlatterSpeed (iOS i Android)
1 KHz w przeciwfazie - 30 sekund - do pomiaru przesłuchów międzykanałowych

Strona B:
315 Hz mono - cztery próbki po 30 sekund do ustawiania antyskatingu, podbicie +10dB, +12dB, +14dB, +16dB

1 kHz - 30 sekund - balans między kanałami
1 kHz, lewy kanał - 30 sekund - pomiar przesłuchu w prawym kanale
1 kHz, prawy kanał - 30 sekund - pomiar przesłuchu w lewym kanale

3-15 Hz, w krokach co 1 Hz - każdy sygnał z zapowiedzią słowną - pomiar rezonansu

I tyle, więcej nie trzeba chyba. Dodam jeszcze, że płyta ma 7" więc pomiaru i ustawienia dokonujemy stosunkowo blisko szpindla, czyli tam gdzie igła ma najtrudniej.

frywolny trucht

A rzućcie okiem tutaj: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=219.msg10345#msg10345 Oprócz zdjęć rzeczonej okładki, jest koślawa próba programiku na komórkę do badania stabilności obrotów. Program jest darmowy, moglibyście wypróbować jak Wam to wychodzi i podzielić się spostrzeżeniami?

p.s. Vasa, ja inżyniera kupiłem na rynku. Takim co kury sprzedawali  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Znalazłem w internetach takie info, ważne chyba dla posiadaczy laptopów, gdzie zwyczajnie brak wejścia line in:

"Skoro posiadasz tylko jedno złącze wejściowe, zapewne jest automatycznie kontrolowane przez układ dźwiękowy. Jeśli podłączysz do niego mikrofon, jest wykrywane jako mikrofon. Jeśli podłączysz urządzenie audio inne niż mikrofon, złącze zmieni się na wejście liniowe. Mimo że w panelu nadal będzie widoczne jako mikrofon, możliwe będzie nagrywanie obu kanałów audio z podłączonego urządzenia."

Sprawdziłem, mały jack w wejście mikrofonowe- mogę nagrywać w stereo, uruchomiłem Soundcard Scope i on do mnie mruga :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub


frywolny trucht

No dobra, a co z kątem prowadzenia i weryfikacją kąta SRA? Ustawiacie geometrycznie na szablonach? Czyli dopuszczacie odchyłkę wklejonego ostrza tylko dla azymutu? U mnie to trochę będzie wyglądało na drutowanie, doceńcie te prostopadłościenne kształty :)  Jedną płaszczyznę prawdzam komputerowo, a inne o tak o :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

No OK, podłączyłem, zapuściłem ścieżkę 3a i 3b na drugiej stronie płyty Adjust+, czyli przesłuchy kanału lewego i prawego, w celu ustawienia azymutu)  i ujrzałem takie oto coś jak na zrzucie ekranu. Co teraz?  ;D

p.s. Gramofon jest podpięty wprost do lapka do gniazda mikrofonowego, które automatycznie stało się line in.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Listopad 19, 2015, 10:06a co z kątem prowadzenia i weryfikacją kąta SRA?
Tutaj narzędzi brak :(
W zależności od stopnia determinacji możesz zrobić następujące ruchy:
- ustawić belkę ramienia równolegle do płyty
- zrobić zdjęcie w powiększeniu opuszczonej wkładki i odczytać kąt SRA
- skorygować
Ewentualnie
- ustawić belkę ramienia równolegle do płyty i posłuchać
- podnieść kolumnę ramienia i posłuchać
- opuścić kolumnę ramienia i posłuchać
- dobrać VTA wg własnego gustu :)
Cytat: frywolny trucht w Listopad 19, 2015, 10:06dopuszczacie odchyłkę wklejonego ostrza tylko dla azymutu?
Oczywiście że nie. Tyle że azymut można ustawić raz na zawsze dla wszystkich płyt a VTA zmienia się w zależności od, np grubości płyty lub jej pofalowania. Azymut wpływa na dokładność odczytu płyty a VTA na balans tonalny na który możemy lekko wpływać poprzez ten parametr.

Cytat: frywolny trucht w Listopad 19, 2015, 10:47podłączyłem, zapuściłem ścieżkę 3a i 3b na drugiej stronie płyty Adjust+, czyli przesłuchy kanału lewego i prawego, w celu ustawienia azymutu)  i ujrzałem takie oto coś jak na zrzucie ekranu. Co teraz?
O, w mordę  :o
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

To ładnie, ale na oko z 5 stopni odchyłki zapodałem :)
Dobra, ustawię geometrycznie, żeby zapuścić dziś te trafa w końcu, może Jakub wytłumaczy, to się wróci do oscyloskopu.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Titanic

A wejście mikrofonu podbiłeś
I amplitudę żeby mieć wyższe wykresy?
Jak to jeden kanał prawy to Extra


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

vasa

Cytat: Titanic w Listopad 19, 2015, 11:05A wejście mikrofonu podbiłeś
Przypuszczam że w programie można zmienić skalę tak żeby wykres był na cały ekran i można go wtedy dokładnie pomierzyć.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Titanic

Tak tak trzeba amplituda i czasem mieszać
Ale ten sygnał bardzo mały jest jak bezpośrednio z gramofonu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

frywolny trucht

Chyba chodziło o inną zakładkę. Nie oscyloskop, a częstotliwość. Mam wybór dla lewego kanału, dla prawego i dla obu ( prawy górny róg). Ale czerwony jest pod zielonym i go nie widać. Mam więc zieloną pionową linię o różnym nasileniu ( skala pionowa biega w górę i w dół) i tak jest przez obie ścieżki testowe. Ale czy jestem przez to mądrzejszy? Nic, a nic.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Titanic

Sorry ale co to częstotliwości 1,13 Hz? Main frequency




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piterski

Jeśli dobrze pamiętam to tym pokrętłem Amplitude CH1 zmienia się skalę i amplituda wyjdzie większa i łatwiej zauważysz ich rozbieżności.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Cytat: vasa w Listopad 19, 2015, 10:49Cytat: frywolny trucht w Dzisiaj o 10:06
a co z kątem prowadzenia i weryfikacją kąta SRA?
Tutaj narzędzi brak
W zależności od stopnia determinacji możesz zrobić następujące ruchy:
- ustawić belkę ramienia równolegle do płyty
- zrobić zdjęcie w powiększeniu opuszczonej wkładki i odczytać kąt SRA
- skorygować
Ewentualnie
- ustawić belkę ramienia równolegle do płyty i posłuchać
- podnieść kolumnę ramienia i posłuchać
- opuścić kolumnę ramienia i posłuchać
- dobrać VTA wg własnego gustu

A widzisz. Ustawiłem kąt prowadzenia wg szablonu Geo Disc, posłuchałem i coś było nie halo. Za ciemno. Lekko odchyliłem wkładkę na zewnątrz i proszę bardzo. To moja wkładka, teraz poznaję :) Już przy Goldringu 2500 tak miałem, nie wiem, może kwestia braku antyskatingu jednak, a może im się źle wkleiło. Teraz należy sobie zadać pytanie, czy jak już wszystko sobie komputerowo ustawiliśmy to dźwięk jest lepszy :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Listopad 19, 2015, 14:01czy jak już wszystko sobie komputerowo ustawiliśmy to dźwięk jest lepszy
Wg mnie po wstępnej kalibracji wg przyrządów możemy próbować na słuch korygować wszystkie ustawienia poza azymutem. Azymut ustawiony wg kompa udało mi się ręcznie jedynie popsuć w sposób słyszalny :(
A ponieważ ja się nie znam i nawet kabli nie słyszę to musiała być już duuuuża zmiana :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Z azymutem zgadzam się w całej rozciągłości, co do VTA to widziałem/słyszałem już pewne cuda.
Próbowałem ustawiać tak by igła była idealnie pionowo do powierzchni płyty ale nie zawsze to jest prawidłowe ustawienie bo wsporniki mogą być różne i igła jest króciutka wiec ciężko na oko (nawet z lupą) to ustawić. 
Ja zdecydowałem się przyjąć jako punkt odniesienia kąt jaki tworzy wspornik z powierzchnią płyty, czyli 20 stopni.
W tym celu na przeźroczystej foli wytrasowałem skalpelem taki kąt i wyciekłem szablon.
Teraz na nieruchomym talerzu opuszczam ramię, a następnie przykładam szablon i przez lupę obserwuje jak on się pokrywa z powierzchnią płyty i wspornikiem igły. 
Cytat: vasa w Listopad 19, 2015, 14:35[...] kabli nie słyszę to musiała być już duuuuża zmiana :P
Bo masz za dobry preamp i może dlatego ;D
A tak na poważniej, to aż ściągam dwa inne przewody bo faktycznie czasem różnic jest brak ???
Wtedy to już problemem może być przełknięcie faktu, że tańszy kabelek "gra" jak ten sporo droższy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Bawiłem się dzisiaj, z użyciem płyty Adjust +, ale niestety nie mogłem odpowiednio ustawić mojej zewnętrznej karty soundblaster by współpracowała, program ją widzi ale nie reaguje na nic.
Jutro kupię kabelek na małego jacka i podłączę do wejścia mikrofonowego.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

miniabyr

Coś więcej napisz . Czy sygnał idzie przez preampy karty ,czy podajesz go z preampu dla wkladki. Może w karcie nie ustawiłeś wejscia linia lub phono.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

gratefullde

Cytat: miniabyr w Grudzień 16, 2015, 19:51
Coś więcej napisz . Czy sygnał idzie przez preampy karty ,czy podajesz go z preampu dla wkladki. Może w karcie nie ustawiłeś wejscia linia lub phono.

Sygnał idzie z pre phono, nie tego w który jest wyposażona karta. Ale u mnie coś się majta z portami usb, może to jest problem. Informatyk doradzał leczenie formatem i do tego się przymierzamy własnie. Biedne vaio nigdy jeszcze nie miało systemiku wgrywanego na nowo a to już kilka latek będzie. Do czasu leczenia wypróbuję kabelek 2 x RCA/jack wpięty do wejścia mikrofonowego w lapku. Ale to jutro. Potem będę potrzebował pomocy bo ja tego programu soun scope nie rozumiem.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9