PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?

Zaczęty przez Amen, Wrzesień 06, 2017, 13:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

moon

swoja droga w kategorii do 2k, moze ten wyzszy model byc ciekawa propozycja, jak troche na niego odloze, to moze wypozycze. w opisie stoi, ze posiada jakies regulacje opornikami.
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

christo

Cytat: elem w Wrzesień 07, 2017, 12:43Michał (kolega "jamówię", niestety nie pisze juz u nas) jest bardzo zadowolony z dźwieku a trochę gratów przewalił.
Jamówię miał zawsze skłonności do hiperboli jeśli chodzi o posiadany przez niego sprzęt. :) Wystarczy poczytać co pisał o Nudzie, którą niedawno sprzedał.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

elem

Ta jego NUDA naprawde fajnie grała, sprawdzałem  osobiście. V90 tez pewnie sprawdzę niebawem :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

christo

Cytat: moon w Wrzesień 07, 2017, 13:15
swoja droga w kategorii do 2k, moze ten wyzszy model byc ciekawa propozycja, jak troche na niego odloze, to moze wypozycze. w opisie stoi, ze posiada jakies regulacje opornikami.
To najbardziej dziwaczny sposób ustawiania impedancji jaki widziałem. W gniazda MM Load i MC Load wtykasz przygotowane (nie wiem czy są jakieś w zestawie) wtyki rca z wlutowanymi opornikami. Może i to jest wygodne - odnosisz się do 47kohm dla MM (100ohm dla MC) i wyliczasz taką wartość jaka jest ci potrzebna. Niestety nie zmienisz gainu. :)

Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

christo

Cytat: elem w Wrzesień 07, 2017, 13:36Ta jego NUDA naprawde fajnie grała, sprawdzałem  osobiście. V90 tez pewnie sprawdzę niebawem
Bo nuda to bardzo dobry przedwzmacniacz jest! Mój czeka na obudowę ale testy "na pająka" pokazały jaki ma potecjał. Sekcja MC zagrała lepiej niż mój Trigon z trafami.
Myśałem, że Michał zrezygnował z analogu - sprzedał thorensa, nudę i myjkę (a wszystko to było wszak najlepsze na świecie! :) )...
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

Amen

Cytat: elem w Wrzesień 07, 2017, 12:43MM w Musical Fidelity V90 LPS jest ponoć bardzo OK
Też słyszałem same dobre opinie o tym pre plus jako alternatywe cambridge'a cp2, ale w tej kwocie już mam zbyt duże obawy że niczego lepszego od obecnego Luxmana nie usłyszę. Plus jest taki, że z tego typu "jakimkolwiek" pre mógłbym sobie dopiąć buforek i albo zostawić jak będzie albo przeznaczyć go na cyfrę, no nie mniej wycofałem się z takich pomysłów na rzecz jednego, konkretnego pre (celowałem w lampe) i w przyszłości nowego wzmaka, już obowiązkowo na lampach. 
I czytam i czytam o Haiku Audio i od razu podlinkuję dla przyszłych czytelników zbliżony temat z tego forum:
https://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1494.0
natomiast pojęcia nie mam czy i jak tam jest rozwiązana kwestia impedancji. Poza tym super ;)

frywolny trucht

#31
Wypożycz cokolwiek i porównaj progres ze swoim Luksiem. Zarówno LAR-a jak i wcześniejszą wersję Tube Box-a możesz kupić używaną. Chyba już poniżej 1500 zł. PJ DS to będzie raczej ten sam układ, tyle, że ma pokrętełko obciążeń.

I zdecydowanie nie uważam, że PJ to kupa przy LAR  ;D

Cytat: christo w Wrzesień 07, 2017, 13:40sprzedał thorensa

O! To jaki teraz jest najlepszy gramofon na świecie? Może by kupić?  ::)

Cytat: Amen w Wrzesień 07, 2017, 14:35jak tam jest rozwiązana kwestia impedancji

Na stałe i to jest pewien problem. Można całkiem wygodnie i łatwo podkręcić brzmienie wkładki gdy ma się takie możliwości. Trochę szkoda.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Marbo5

Cytat: Amen w Wrzesień 07, 2017, 14:35natomiast pojęcia nie mam czy i jak tam jest rozwiązana kwestia impedancji. Poza tym super
Jeśli chcesz na prawdę dobry pre w dobrej cenie to posłuchaj Haiku. To, że nie ma regulacji impedancji to tak samo wada jak i zaleta. Mniej potencjometrów i przełączników w torze audio to krótsza droga i mniej strat, zakłóceń czy styków itp . Jak spasuje do wkładki to po co kręcić. Póki co wypożyczenie nic nie kosztuje, a zdanie sam sobie wyrobisz.
Pro-Ject RPM 1 Carbon + Ortofon 2M Bronze + Haiku SOL MM; Musical Fidelity M3scd; Haiku SELENE EL34 Custom; Pylon Emerald HF; Mogami NIII, Yarbo 1100+Oyaide, Supra LoRad 2,5 CS-EU, Tomanek TAP8+, ROGOZ AUDIO 4RP2/BBS

dino

Cytat: GregWatson w Wrzesień 07, 2017, 08:42
GAIN w LAR-ze mam ustawiony na godz. 11. Wydaje mi się, że jest to optymalne ustawienie.
Trzeba by pomierzyć albo podpytać p. Eugeniusza o wzmocnienie w "godzinowych" ustawieniach.
Wbrew temu co zostało powyżej napisane gain reguluje dynamikę (w pewnym uproszczeniu).
Zbyt mały spowoduje wzmocnienie sygnału z szumem przez wzmacniacz mocy. Zbyt duży może przesterować pre lub wejście wzmacniacza mocy.
Powinien być dokładnie taki żeby uzyskać na wyjściu założona wielkość przy zadanym sygnale wejściowym. Standard to 40dB czyli 100 razy.
Po prostu trzeba to policzyć.
Z moich doświadczeń wynika, że 80% słuchających "przegina" z gain bo wydaję im się, że jest bardziej dynamicznie. 
Ja (przy wzmacniaczach mikrofonowych) ustawiam gain na "ładnie" i cofam o ok 10-15%.


dino

Jezzuuuu ten LX LPS jest zasilany z gniazda USB  :o
To mamy headroom jak nie wiem co  :'(
Prawie całe 5 V

dino

Co do gain/zasilania pre (i nie tylko) dobrze to wytłumaczyli tutaj:
http://www.hi-fiworld.co.uk/index.php/vinyl-lp/70-tests/106-phono-stage-tests.html?showall=1
cytat niestety w języku obcym. Tłumaczą też dlaczego lampki się tak nie przesterowują (dzięki czemu miękko brzmią)

OVERLOAD
WHAT IT TELLS US

It is remotely possible, in a few circumstances, for a cartridge to overload a phono stage, causing distortion. We test for this possibility.

Generally, modern transistors and integrated circuits have enough headroom to easily avoid being overloaded by any cartridge, but there are some limitations.

Most external phono stages use integrated circuits, fixing maximum output swing to 10V, usually because they are limited by 15V supply rails. In some designs this sinks to 6V, possibly because the designer thinks this adequate (0.5V is enough to drive most amplifiers) and it makes for a cheaper power supply. When gain for MM can be freely set, however, a gain of x200 – quite common – would put such a stage into output overload with a modern Ortofon 2M Red or Blue cartridge, able to deliver 35mV peaks.

This tells us that with MM cartridges a phono stage should ideally be able to accept 40mV input before overload. Output swing usually sets the overload ceiling, and the input limit is the output divided by gain. So if the output limit is 10V and the gain x100, the input limit is 0.1V, or 100mV. This is more than enough for modern cartridges. However, if the output limit sinks to 6V and the gain used is x200, then the input limit becomes 0.03V or 30mV, in which case overload becomes a possibility. So overload isn't likely, but it is possible.

None of this applies to valve phono stages. Their output swing is up to 45V, and valve phono stages rarely, if ever, go into overload.

Overload conditions are rare with Moving Coil cartridges, although not impossible. Maximum output from an Ortofon Cadenza Red, which produces a healthy 0.7mV at 5cms/sec rms, is around 3.5mV.  Feeding a phono stage with a low x1000 (60dB) gain gives 3.5V output maximum. It would be possible, using higher gain to exceed 6V, if rare.


Porządny headroom to dodatkowe 20dB. I jak tu je wyciągnąć z 5 V ?

Michał

Pożyczyłem sobie dziś do domku jeszcze raz tego PJ. Poprzednie testy przeprowadziłem na zupełnie innym torze analogowym,inny był werk,ramię no i wkładka. Malg jakoś tak zasiał we mnie ciekawość,co by dać mu jeszcze jedną sznsę. Podłączyłem i....jest hmm dziwnie? Bardzo dźwięczna i krystaliczna wręcz góra,ale średnica i dół szczupło jak w ,,gorącym kubku" Te aspekty Trigon podaje zdecydowanie lepiej,czyli jest fizjologiczna i dopalona lekko średnica i grubszy dół,górę i stereofonie Trigon ma gorszą :o Teraz pytanie,może Grzesiek jako urzytkownik tego pre pomoże,jak optymalnie ustawić go z wkładką Benza,która ma takie parametry jak na zdjęciu i to jest raz,dwa to na jakie lampy,tak na szybko zamienić ten fabryczny szajs,żeby pojawiło się zagęszczenie dźwięku,ale bez utraty szczegółowości i mocny,zaznaczony bas,którego teraz jest szczątkowa ilość? No i jeszcze jedna sprawa,po odkręceniu tych nieszczęsnych kapsli nad lampami,dalej mamy problem z ich wyciągnięciem,bo są wsadzone głęboko i w dodatku w taki czerwony radiator,ni uja nie można ich złapać,bo wystaje tylko cycuś. Dzięki za wszelkie infos :)


Michał

Kurnwa rozdzielczość tego pre w obecnym moim systemie jest zadziwiająca :o
Ciekawe jak za tydzień wrócę do Trigona,czy okaże się,że PJ to wydmuszka,czy Trigon niedomaga,szczególnie w zakresie rozdzielczości i góry...
Jedno jest chyba przesądzone,lampa w phono pre musi być,podoba mi się, choć to tylko buforek,ale sznyt ma!

MAC

Najlepiej jak masz wzmocnienie realizowane na lampach a nie na FETACH czy innych świetach :)
Ja już nie potrafię słuchać płyt bez lampowego phono.

Michał

Cytat: masza w Styczeń 24, 2018, 16:18
Najlepiej jak masz wzmocnienie realizowane na lampach a nie na FETACH czy innych świetach :)
Ja już nie potrafię słuchać płyt bez lampowego phono.
Pewnie tak. Ten PJ to taka quasi lampa,ale też ją cholerę słychać.


MAC

Miałem oryginał 834p. Fajny był ale na kolana mnie nie rzucił.
Można lepiej za mniejsze pieniędze.

McGyver

A ja sobie mimo wszystko zrobię. Zmodyfikowanego. Sądzę że będzie lepszy od oryginału.

MAC

Cytat: McGyver w Styczeń 24, 2018, 16:29
A ja sobie mimo wszystko zrobię. Zmodyfikowanego. Sądzę że będzie lepszy od oryginału.
Skończ najpierw projekt kondziora bo mimo protestów ;) to jednak kilka osób na niego czeka :)

amati74

Cytat: McGyver w Styczeń 24, 2018, 16:29
A ja sobie mimo wszystko zrobię. Zmodyfikowanego. Sądzę że będzie lepszy od oryginału.
Jakie to koszty są, takiego klona?

rudy-102

Cytat: amati74 w Styczeń 24, 2018, 16:33Jakie to koszty są, takiego klona?
PCB to koło 40 funtów. PCB ze wszystkimi elementami (ale połowa do wywalenia :) ) oprócz lamp to chyba 80 . Do tego jeszcze obudowa, transformator no i lampy. Pewnie wszystko razem w zależności od tego co tam włożysz to będzie między 200, a 500 funtów.

rudy-102

Ach. I na koniec kable za tysiąc ;).

amati74

Cytat: rudy-102 w Styczeń 24, 2018, 18:05
Ach. I na koniec kable za tysiąc ;).
No no pamiętam o kablach [emoji23]

Michał

Panowie czy mogę wsadzić bez ryzyka uszkodzenia,lampę 12au7 w miejsce 12ax7 plissss ;D

Michał

Doszły bas i średnica. Właściwie nie ma co się dziwić,bo pre był anboksingowany ;D
Pewnie przez te lampy nie płynęły jeszcze elektrony. Teraz jest ciekawość,na ile ten układ pozwoli zagrać lepszym lampom?