Tannoy

Zaczęty przez MAC, Maj 21, 2016, 09:50

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Masza on pisze o zamianie na mniejsze. Czy tobie by te ardeny nie pasowały?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

MAC

Jedyne Tannoye jakie mogą mnie skusić do zamiany to SRM15X

cdt

Cytat: masza w Luty 18, 2018, 00:15
Jedyne Tannoye jakie mogą mnie skusić do zamiany to SRM15X
:) Zapewne na twardym zawieszeniu :) . Ardeny fajne ale zawieszenie piankowe :P . A kto raz posłuchał na twardym to już innego nie chce :)

MAC

 :)

Darek. znalazłem coś dla ciebie. Nawet w Warszawie  :)


cdt

A po co mnie krzemowy  śpulak ;D .
G-36 się robi we Wrocławiu . A tak szczerze to dobrze mi bez śpulaka . Śpulaki som przereklamowane :o
Tannoye to bym se posłuchał u siebie do pionka mnie nie ciągnie :P

Piterski

Cytat: cdt w Luty 18, 2018, 00:28A kto raz posłuchał na twardym to już innego nie chce :)
Muszę się pod tym podpisać. Odkąd zmieniłem wofery na z zawieszeniem "twardym" to jest inne granie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.


julius-6

Cytat: Michał w Styczeń 13, 2018, 08:51
Czytałem ostatnio przygody Myszora,który kupił piękne Tannoy LGM,od kogoś z Wrocka. Stan,no kurna sklepowy,po prostu piękne i mimo dzielonki vintydżowego Accu,narzekał na brak basu i oddał koledze. Paczki wyglądały obłędnie,no ale czegoś mu brakowało. Trza to samemu ogarnąć. Ja byłem skłonny kupić te Redy z Wielkopolski,nawet gadałem z Maszką przez telefon,bo gdyby mi nie pasowały to bez problemu bym sprzedał,ale nie za pieniądze,których oczekuje Pan Doktor :)
Wyszło na dobre,bo Herezje wpasowały się w pokój jakby były uszyte u krawca i przestałem mieć dylematy.
Tak sobie czytam to się wypowiem, bo akurat ja jestem tym kolegą co wszedł w posiadanie opisywanych LGMów :)

Kolega tutaj mocno temat uprościł i troszkę przekręcił, potem ludzie czytają i powtarzają takie opinie pomijając istotę...

Myszor to przede wszystkim wielki miłośnik Chieviotów i ich charakterystyki. LGM kupił trochę ciekawostkowo bo kiedy ja kupowałem wzmaka spotkałem rzeczone LGMy i miałem je brac, ale jakoś nie starczyło mi zdecydowania... Dałem cynk Myszorowi bo ich stan zasługiwał na kogoś znajomego. :) Słuchał ich na Accuphase, ale jeszcze nie dzielonce a E303. Natomiast jest jeszcze jeden ważny fakt - nie wiem ile jego salon ma mkw ale strzelam, że ok 35 + jest otwarty na kolejne kilkadziesiąt mkw. Odpowiedzmy sobie sami, czy LGM w takich warunkach mają prawo zagrać dobrze. Niemniej jednak grały całkiem fajnie mimo tego, natomiast Myszor woli cieplejsze granie i generalnie charakter przetwornika HPD i pod niego stroi cały tor (czyli stawia na neutralność, rozdzielczość, szczegółwość), LGM potrzebują wypełnienia, nie pogardzą ciepłym wzmakiem bo same sobie są rozdzielcze i szczegółowe.

Ja LGM wstawiłem natomiast do 20mkw, a więc bardziej właściwego dla nich metrażu. Gram z  E303, testowałem też m.in. Haiku Sol I  w klasie A, Haiku Williamsonem i generalnie na żadnym z w/w na niedobór basu bym nie narzekał. Uzupełniłem całość dość gęsto grającym DACiem i bas gra najlepiej ze wszystkich kolumn jakie u siebie testowałem (a testowałem kilka, jak nie kilkanaście róznych modeli - monitory i podłogowki). Kiedy gram na gramofonie z Husarią1 i wkładką MC typu OC9 bywa, że jest lekki niedosyt dołu, ale z np VMS20, czy Denonem 103R jest właściwie idealnie.

Żeby nie być gołosłownym dodam, że kupiłem niedawno także SRM 12x i w tej samej konfiguracji np. na DACu jest tego basu już u mnie za dużo. Na granicy jest z AT OC9, choć jeszcze nie wypowiem się jednoznacznie, bo nie przesłuchałem tego zestawienia dość długo (no i grałem z końcówki Luxmana 5m21, który na niedostatki basu nie narzeka). W rocku i ciężkim graniu jest lepiej, ale już delikatnie zepsute nagranie powoduje że jest 'cięzko'. Na pewno nie bez znaczenia jest fakt, że mając LGM stawiałem na zagęszczenie i dociążenie toru, w SRM wystarczyłby pewnie neutralny. Warto więc zrócić uwagę na 'peryferia' jakimi są elektronika, gusty, czy pomieszczenie...

Nie wykluczone, że SRM ostatecznie da się ułożyć lepiej, ale tego pewien jeszcze nie mogę być, a LGM są w tak obłędnym stanie, że mimo, że miałem wybrać jedne (SRM lub LGM) nie wiem, czy będę w stanie to zrobić.

Pozdr :)

Michał

Ale co konkretnie przekręciłem?. Wątek o kolumnach wintydżytsu przeczytałem dokładnie i takie wyciągnąłem wnioski. Natomiast stan tych LGM powalający.

tissot2

Witam,
W końcu udało mi się zainstalować zakupione głośniki Tannoy Gold LSU/HF/12/8 w kolumnach Edinburgh.
Doszło do tego że sam kupiłem frezarkę i frezowałem pod te głośniki. Niby stolarzy nie brakuje, a jak przyszło do czego, to cena wysoka lub długi termin oczekiwania. Otwór centralny po głośniku 8149 był o dziwo mniejszy, otwory mocujące 12" głośnika też nie pasowały. Obecnie tak to wygląda. 

tomasz_pianista

Wygląda obłędnie. Gratuluję!
Grupa ratowania poziomu.

Michał

Pięknie! I do tego Meishu,na 300B,czy na 2a3?

tissot2

Gram na 300B.

Miałbym prośbę do wielbicieli Tannoy-a.
Przesyłam zdjęcie zwrotnicy. Słuchałem oryginalnej zwrotnicy (czyli niemodyfikowanej ) do tego głośnika Gold i nie byłem zachwycony dźwiękiem.
Zakupiłem tą ze zdjęcia. Wiem że można wymienić kondensatory, rezystory ceramiczne. Pytanie tylko - na jakie ? W zwrotnicy mam elementy;
- kondensator - 1,5 uF 100V
- kondensator - 3,3 uF 250V
- kondensator - 4,7 uF 160V
- kilka kondensatorów - 5 x 3,3 uF = 16,5 uF ( wartość razem , to chyba na basie)

- rezystor ceramiczny - 22 Ohm 10W
- rezystor ceramiczny - 47 Ohm 10W
- rezystor ceramiczny - 30 Ohm 5W
- rezystor ceramiczny - 2,2 Ohm 10W ( ten chyba na basie )
- rezystor drutowy bezindukcyjny - 10 Ohm 8W

Które kondensatory należałoby podmienić na lepszej klasy ? A które rezystory wymienić ?
Proszę o podpowiedzi.


Piterski

Moim skromnym zdaniem to należało by zacząć analizę od przedstawienia schematu zwrotnicy.
Na tej podstawie można wytypować, które elementy warto spróbować zamienić innymi.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

tissot2

Witam,

Wysłałem zdjęcie spodu zwrotnicy Panu Łukaszowi z Poweraudio i też prosił mnie o przesłanie schematu zwrotnicy.
Innymi słowy, czyli bez schematu zwrotnicy nic nie można już ustalić ?
Tak zwrotnica wygląda od spodu.



Piterski

Nie każdy rezystor czy kondensator warto ruszyć w zależności od tego gdzie się on znajduje.
Masz to w ręku to warto się pobawić i rozrysować ten schemat.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

miniabyr

Cytat: Piterski w Marzec 20, 2018, 11:50Nie każdy rezystor czy kondensator warto ruszyć w zależności od tego gdzie się on znajduje.
Piotr to prawda ,ale ten ceramiczny szrot to coś okropnego. Ja nie wiem dlaczego jest wsadzany do każdej zwrotnicy . Na sam widok boli mnie  dupa a jak przypomnę sobie jak to psuje dźwięk to mam nudności. Ceramicznym rezystorom mówimy stanowcze precz.............no chyba że ktoś lubi zapiaszczony ,gruboziarnisty dźwięk .Jeśli tak to nie ruszać . Tissot  rezystory które polecam to Mills ,Duelund  i Path Audio. Wszystkie je przetestowałem w kontrze do ceramicznych które miałem w zwrotnicy. Czy ta zwrotnica jest oryginalna ,czy jakiś DIY dedykowany do Tannoy'a?  ......Widzę w niej polski kondensator Miflex z seri MKP (ten żółty ) Nie wiem jak on gra w tym zestawie ,ale to firma obecnie robi fantastyczne kondensatory do audio . Możesz je kupić MKP za niewielkie pieniądze jak i również serie najwyższą KPCU za kwotę mocno odczuwalną w portfelu .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

rudy-102

#1892
Cytat: miniabyr w Marzec 20, 2018, 20:06Ceramicznym rezystorom mówimy stanowcze precz.............no chyba że ktoś lubi zapiaszczony ,gruboziarnisty dźwięk .Jeśli tak to nie ruszać .
Ta opinia dotyczy tylko oporników w zwrotnicach głośnikowych, czy także tych siedzących we wzmacniaczach?

miniabyr

Hmm nie miałem takiej możliwości sprawdzić tego    bo ceramicznych rezystorów nigdy nie było w moich wzmacniaczach czy preampach    . Ale w zwrotnicy  tak !
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

rudy-102

Mam takie coś. Pewnie kiedyś wymienię na coś innego chociażby z czystej ciekawości, ale o zapiaszczonym dźwięku w tej chwili mowy nie ma.

tissot2

Cytat: miniabyr w Marzec 20, 2018, 20:06
Cytat: Piterski w Marzec 20, 2018, 11:50Nie każdy rezystor czy kondensator warto ruszyć w zależności od tego gdzie się on znajduje.
Piotr to prawda ,ale ten ceramiczny szrot to coś okropnego. Ja nie wiem dlaczego jest wsadzany do każdej zwrotnicy . Na sam widok boli mnie  dupa a jak przypomnę sobie jak to psuje dźwięk to mam nudności. Ceramicznym rezystorom mówimy stanowcze precz.............no chyba że ktoś lubi zapiaszczony ,gruboziarnisty dźwięk .Jeśli tak to nie ruszać . Tissot  rezystory które polecam to Mills ,Duelund  i Path Audio. Wszystkie je przetestowałem w kontrze do ceramicznych które miałem w zwrotnicy. Czy ta zwrotnica jest oryginalna ,czy jakiś DIY dedykowany do Tannoy'a?  ......Widzę w niej polski kondensator Miflex z seri MKP (ten żółty ) Nie wiem jak on gra w tym zestawie ,ale to firma obecnie robi fantastyczne kondensatory do audio . Możesz je kupić MKP za niewielkie pieniądze jak i również serie najwyższą KPCU za kwotę mocno odczuwalną w portfelu .

Dzięki,
Wymieniłem w pierwszej kolejności kondensatory na MIFLEX typu MKP-01 i MKP-02 polskiego producenta z Kutna. Oczywiście w pierwszej kolejności 1,5 uF, 3,3 uF i 4,7 uF. Są to najtańsze wersje kondensatorów z oferty MIFLEX . Po przesłuchaniu ca 40 godzin mogę powiedzieć, iż zmiany idą w dobrym kierunku. Dźwięk nieco ciemny, ale muzykalny. Średnica nawet niezła jak za te cenę kondensatorów. Bas niczego sobie. Wysokie już nie tak czytelne, brakuje im trochę powietrza . Wprowadzając nowe kondensatory za nieduże pieniądze zyskuje się dużo. Aczkolwiek wydaje mi się, że mogą Miflexy MKP sprawdzić się w systemach ostro-grających, w systemach gdzie górę chcemy trochę załagodzić. Ogólnie pozytywne wrażenie.

tissot2 

tissot2

Cytat: Piterski w Marzec 20, 2018, 11:50. Ceramicznym rezystorom mówimy stanowcze precz.............no chyba że ktoś lubi zapiaszczony ,gruboziarnisty dźwięk .Jeśli tak to nie ruszać .

Tutaj mam pewne wątpliwości. Zaraz napiszę o co mi chodzi.
Kondensatory MIFLEX ze zwrotnicy wyrzuciłem do szuflady.
Wlutowałem czerwone kondensatory JANTZEN Superior Z-CAP. To jest odpowiedni kondensator. Nie kosztuje dużo a brzmienie w miim systemie oceniam wysoko.
Tylko sam kondensator to nie wszystko. Musi być dobrany odpowiedni rezystor w parze.
1. ETAP - połączenie JANTZEN Audio Superior Z-CAP + rezystor MUNDORF MR10 - dla mnie dźwięk nie do przyjęcia, przestrzennie, dużo informacji na górze , średnica też czytelna, ale dominacja wysokich ponad wszystko. A gdzie jest muzyka . To nie dla mnie zestawienie. Raczej podane w chłodny sposób prezentacji. Może do muzyki elektronicznej to tak.
2. ETAP - połączenie JANTZEN Audio Superior Z-CAP + rezystor ROYAL ceramiczny. Wszystko powróciło do normy. Średnica ładna, góra nie wyskakuje z szeregu. Brzmienie raczej muzykalne. Może można lepiej ?
Poszukuję obecnie rezystorów do tych czerwonych kondensatorów, bo "kondy" są warte wydanych pieniędzy. Z jakimi rezystorami można byłoby połączyć do pary tego JATZENA Audio Superior Z-CAP, aby nie było zachwiania równowagi tonalnej ?  Słucham dużo muzyki wokalnej. Odtworzenie głosów żeńskich, męskich i zachowanie przy tym barwy - to jest to czego szukam.

tissot2

Witam,
Jeśli kondensatory o odpowiednim brzmieniu i o odpowiednich cechach dla danego kondensatora można łączyć , to czemu nie spróbować z rezystorami w zwrotnicy !
3. ETAP - połączenie kondensatorów JANTZEN Superior Z-CAP z ( rezystor ceramiczny 47 Ohm  + rezystor Mundorfa M10 22 Ohm ) dało najciekawsze połączenie . Powiedzmy sobie połączyłem : 2/3 rezystor ROYAL ceramiczny, 1/3 rezystor Mundorf MR10. Według mnie połączenie to dało najciekawsze brzmienie. Rezystor ceramiczny, muzykalny, może trochę ciepły wraz z przejrzystym, chłodnym rezystorem Mundorfa. Jak dla mnie koszt niewysoki a efekt słyszalny. Podpisuję się że rezystory też wpływają na brzmienie zestawu i można modelować brzmienie systemu łącząc je w pary. (dotyczyło to wymiany elementów w zwrotnicy Tannoy-a)
Pozdrawiam
tissot2

elektroboy

#1898
Cytat: tissot2 w Marzec 26, 2018, 14:31
...połączyłem : 2/3 rezystor ROYAL ceramiczny, 1/3 rezystor Mundorf MR10. Według mnie połączenie to dało najciekawsze brzmienie. Rezystor ceramiczny, muzykalny, może trochę ciepły wraz z przejrzystym, chłodnym rezystorem Mundorfa...
Trochę jestem zdziwiony twoim opisem brzmienia ww. rezystorow. Biale standardowe kanciaste ceramiczne mi się zawsze bez wyjątku  kojarzyły z raczej szorstkim niepoukladanym niemuzykalnym dźwiękiem.
Z kolei białe druciane Mundorfy to u mnie mule bagienne. Ile razy do nich podchodziłem, tyle razy lądowały w szufladzie. Równoległa kombinacja różnych typów rezystorow, tak jak kondensatorów mi się nigdy nie sprawdziła.   Oczywiście rozumiem,ze zależy w jakim miejscu i w jakim układzie się ww elementy znajdują. Każdy też mamy inne preferencje. No i może w Tannoy się ciut inaczej ww zachowują od EV.

rudy-102

Cytat: elektroboy w Marzec 26, 2018, 20:00Biale standardowe kanciaste ceramiczne mi się zawsze bez wyjątku  kojarzyły z raczej szorstkim niepoukladanym niemuzykalnym dźwiękiem.
Z kolei białe druciane Mundorfy to u mnie mule bagienne.
A szare Jantzeny?