Electro Voice Interface D

Zaczęty przez miniabyr, Marzec 15, 2016, 05:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

miniabyr

Zobacz Darek jak będziesz mieć łatwiej ! 8)   ......................kurcze wymiana kondensatora na średnicy i to tej odcinającej ją od górnego pasma spowodowała bardzo ciekawe zjawisko na basie!Nie chodzi o to ,że ten kondensator zmienil coś elektrycznie w basie -bo to niemożliwa ,ale pasma średniego jest "więcej"  a odczucie basu   delikatnie mniejsze  :o Audiofilskie cuda  :P
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Piterski

Cytat: vasa w Maj 24, 2016, 18:58
Gratuluję zakupu.
A wyprawa do Włoch to mistrzostwo świata :)
Napisz jakieś wrażenia z pierwszego słuchania u siebie z naciskiem na różnicę między poprzednimi a obecnymi kolumnami.

Poczułem się trochę jak Hobit wyruszający z Krasnoludami pod Smoczą Górę, obyło się tylko bez bitwy ;D, a było bardzo miłe przyjęcie pomieszane chyba trochę z niedowierzaniem kiedy Marko zapytał jaka odległość dzieli nas od domu.

Postaram się coś napisać ale posłuchać będę mógł na spokojnie w weekend.
Na pewno mam lepszy bas bo wofer jednak jest słusznych rozmiarów, nasycenie średnicy też wydaj mi się mocniejsze. Inaczej buduje scenę dźwiękową mniej przestrzenie ale mam wrażenie, że mam lepiej zróżnicowane poszczególne plany.

Generalnie kolumny trzeba wywindować w górę na przynajmniej 30-35 cm.

Czeka mnie też zabawa z zwrotnicą ale mam doskonałych przewodników. Jednym słowem potrzeba jeszcze czasu, wysiłku i pieniędzy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

kawosz

Cytat: miniabyr w Maj 24, 2016, 21:18Zobacz Darek jak będziesz mieć łatwiej !
W sumie masz trochę racji . Jednak C to nie D więc do końca nie wiadomo . Jednak nie to mnie niepokoi tylko kiedy w końcu będą . Ciągle mam w pamięci telefon jaki miałem w trakcie odsłuchów u Ciebie . I się denerwuje . Wiem że nie mam na to wpływu ale jednak jakoś nie mogę zapomnieć o komplikacjach .
Paweł jak u Ciebie byłem to one grały wspaniale a Ty je dalej ulepszasz ;D . Wielki szacun !!!

miniabyr

Cytat: kawosz w Maj 24, 2016, 21:37Paweł jak u Ciebie byłem to one grały wspaniale a Ty je dalej ulepszasz
Ha zobaczymy co z tego wyjdzie  . Ostateczną próbę zrobię jak wszystko zostanie skonczone............. i w tedy postawię do porównania  moje Audio Note .......to będzie test .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

miniabyr

Cytat: Piterski w Maj 24, 2016, 21:31
Generalnie kolumny trzeba wywindować w górę na przynajmniej 30-35 cm.
No właśnie ten drobny szczegół zmienia wszystko w odbiorze muzyki. Musisz pamiętać ,że ta kolumna to monitor studyjny . On stał wysoko lub wisiał nakierowany klasycznie w takich sytuacjach. Piotr do góry z ta paką i to sporo. W twoim przypadku ze 40 centymetrów (minimum) . Ja pierwszy raz słysząc te kolumny u Ondreja byłem zachwycony ,ale najbardziej szczęsliwe było moje krocze ,bo u Ondreja te paki stały  wycelowane  na krocze. To zmienia odbiór tych kolumn. U Ciebie nie wiem czy port bassreflex jest zamkniety czy otwarty. Jesli otwarty to musi napierdzielac bas jak na wiejskiej dyskotece i o scenie nie może być mowy. Do tego długość kabli ,żarówka ,stare podzespoły  oraz mnóstwo punktów lutowniczych robią z tego brzmienia marmoladę z kiszonym ogórkiem . Słychać że ma potencjał ,ale ciągle coś przeszkadza i irytuje. Kondensatory na pewno "wyschły" i mają większą pojemność- to słychać  w nierównej stereofonii!Gówniane rezystory wprowadzają szorstkość jak papier ścierny. Cewki -tu nie mam zdania ,ale jak patrze na te powietrzne nakręcone byle jak ,z mnóstwem wolnej przestrzeni miedzy zwojami, to chcę to natychmiast wymienić. Roboty masz mnóstwo przy tym projekcie . A jakie ograniczenia ? Kasa i mnóstwo kombinacji przy doborze podzespołów . Efekt niewiadomy ,zależny od determinacji ,estetyki i szczęścia. Alleluja ,chwalmy Vintage!
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Piterski

Dokładnie oddałeś to co ja czuje teraz  ;D

Ale nie poddaję się i byle do przodu. Przy takim wsparciu jakiego mi z Ondrejem udzielacie to nie może się nie powieść, trzeba zacisnąć zęby i przeć naprzód.

Kondesatory powinny jutro dotrzeć do mnie, wysłali je kurierem. W piątek jadę do Castoramy za bloczkami z gazobetonu.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

MAC

Z którego roku są te paki?

miniabyr

Cytat: masza w Maj 24, 2016, 22:48
Z którego roku są te paki?
Myślę ,że te moje to 1978-79 ,Ondreja chyba starsze . A Piterskiego to nie wiem ,ale zorientujemy się po zwrotnicy,bo zmieniali  podziały pasm i jest to udokumentowane .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Bo wspomniałeś o wysuszonych kondensatorach.
Moje są z początku 80 tych. Powinienem zerknąć co się dzieje w zwrotce?
Lutek twierdzi, że wszystko cacy. A nie ma żadnego interesu żeby mi kit wciskać bo to nie od niego kupiłem.

miniabyr

Cytat: masza w Maj 24, 2016, 22:54
Bo wspomniałeś o wysuszonych kondensatorach.
Moje są z początku 80 tych. Powinienem zerknąć co się dzieje w zwrotce?
Lutek twierdzi, że wszystko cacy. A nie ma żadnego interesu żeby mi kit wciskać bo to nie od niego kupiłem.
Ale sprawdzić można. Mam nadzieję ,że Tannoy wkładał komponenty  o wysokiej jakości ,bo to co ma w sobie EV to Dupę ściska.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Ekhmmm.... A znasz firmę, która wstawia dobre elementy do zwrotnic?
Ja się jeszcze z taką nie spotkałem :)

Jakub

W moich starociach były kondensatory Wima (w 1963 r. jeszcze nie było audiofilskich  ;D), a cewki powietrzne wyglądają lepiej niż te z Mundorfa obecnie produkowane.

miniabyr

#137
Cytat: masza w Maj 24, 2016, 22:59
Ekhmmm.... A znasz firmę, która wstawia dobre elementy do zwrotnic?
Ja się jeszcze z taką nie spotkałem :)
No wiesz są ,ale ceny są kosmiczne ..na pewno musisz sprawdzić podzespoły w zwrotnicy . Dla pewności że wszystko jest ok. Ja niestety mam taką cechę mojego słuchu ,że najmniejsze zachwianie równowagi tonalnej między kanałami wychwytuję. Meczy mnie ta cech i odbiera przyjemność słuchania. To w moim przypadku nie pomaga tylko przeszkadza. Upierdliwe na maxa.Dla przypomnienia co siedziało w zwrotnicach profesjonalnej kolumny . Kondensatory o wartości 17,4 uF   .Ta sama firma która je zrobiła. Miały nominalnie tą samą wartość i kolor  ale rózniły się .....
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Cytat: miniabyr w Maj 24, 2016, 23:07Ja niestety mam taką cechę mojego słuchu ,że najmniejsze zachwianie równowagi tonalnej między kanałami wychwytuję. Meczy mnie ta cech i odbiera przyjemność słuchania. To w moim przypadku nie pomaga tylko przeszkadza. Upierdliwe na maxa.

To mam dla Ciebie dobrą wiadomość.
Z wiekiem fizjologiczne upośledzenie słuchu zaowocuje większą przyjemnością ze słuchania  ;D

miniabyr

Tak wiem ,będę mieć to w Dupie ale na razie nie mam. 8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Szczęściarz, jak Ci te Mundorfy wyschnął to juz tego nie usłyszysz  ;D

Ja natomiast nie jestem przekonany, że jeszcze słyszę więc nie wiem czy dotykać zwrotnicy  :)

kawosz

Po pierwsze to posłuchaj jak będą grać . Porównaj z tym co masz :) . Później napędź nektaru zaproś Pawła upij Go i zagra na 100% z tym co ma środku  ;D
ups nie ten wątek  :( sory

vasa



Cytat: masza w Maj 24, 2016, 23:25
Szczęściarz, jak Ci te Mundorfy wyschnął to juz tego nie usłyszysz  ;D

Ja natomiast nie jestem przekonany, że jeszcze słyszę więc nie wiem czy dotykać zwrotnicy  :)

Należy dotknąć.
Tyle że ostrożnie.
Trochę mnie przeraża to co robicie z EV.
Jak dla mnie to za dużo na raz. Nie wiedziałbym co odpowiada za co.
U mnie zostało prawie wszystko po staremu, poza jakimiś zworami i parą kondów.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

MAC

Cytat: vasa w Maj 24, 2016, 23:40
Należy dotknąć.
Tyle że ostrożnie.
Rewolucji żadnej nie zamierzam robić. Ewentualnie "naprawić" jeśli coś się popsuło, czyli przywrócic brzmienie fabryczne.
Kupiłem Tannoye bo podoba mi się ich firmowe granie a nie po to żeby na ich podstawie zbudowac kompletnie inne kolumny.

vasa

Cytat: masza w Maj 24, 2016, 23:53Rewolucji żadnej nie zamierzam robić.
W sumie, po latach słuchania, doszedłem do wniosku że nastawy fabryczne z wybraną opcją zerową w ustawieniach zwrotnicy lubię najbardziej. Jedyne co ma sens to pojeździć z nią po pokoju. To daje najwięcej.
Oczywiście Tannoy jako producent opowiada czasami niestworzone rzeczy o latach doświadczeń i niezliczonych próbach ale to ściema jak u wszystkich innych. Te kolumny są wielokrotnie pomierzone i na podstawie pomiarów dobierane są punkty pracy zwrotnic.
A wielu się już, tutaj na AM, przekonało że np oscyloskop jest lepszy od ucha przy ustawieniu wkładki. Podobnie jest z kolumnami, tyle że znacznie trudniej.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kawosz

No ale to się tyczy raczej solidnej Angolskiej produkcji . Paweł rozebrał Amerykańce i to co w nich zobaczył skłoniło Go do ulepszeń . Miałem kiedyś grand voyagera był wygodny ale jakość komponentów użytych do jego stworzenia wołała o pomstę do nieba . W nowych pewnie bym nie grzebał ale w starych uważam że jest to wskazane . Zwłaszcza jak produkt jest made in USA  ;D

miniabyr

Jak się dobrze zastanowić to ja i Ondrej nie robimy nic strasznego z tymi EV. Nie zmieniamy podziałów częstotliwości zwrotnicy ,tylko dobieramy odpowiednie elementy. Ok jedna rzecz zostala zmieniona .Żarówka i cały uklad zabespieczenia głosnika wys.tonowego został zlikwidowany. To brzmieniowy szajs ,który owszem przydaje się kiedy w tą kolumne pakuje sie sporo mocy ,ale ja gram na 9W mocy czystym, nieprzesterowanym dźwiekiem. ,Więc raczej nie spale tych głosników.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

vasa

Cytat: miniabyr w Maj 25, 2016, 00:22ja i Ondrej nie robimy nic strasznego z tymi EV.
Mój post to nie krytyka :) Ja, po prostu nie mam takiego ucha, wyłapującego natychmiast wszystkie różnice. Za każdym razem jak coś grzebnę to potrzebuję czasu żeby samego siebie przekonać że naprawdę słyszę a nie ulegam autosugestii.
Czasami mam wrażenie że słyszę istotne różnice w dźwięku spowodowane innym ustawieniem kubka na stole :) i przy takiej percepcji staram się zachować rozum. Po kilku próbach okazuje się że z sonicznego punktu widzenia nie jest istotne czy kubek stoi uchem do mnie czy wręcz przeciwnie.
Z Twoich wpisów wnoszę że dokonujesz zmian szybko. I to tempo mnie zatrważa.
A z drugiej strony te EV wyglądają naprawdę obiecująco.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

pmcomp

Cytat: kawosz w Maj 25, 2016, 00:16
W nowych pewnie bym nie grzebał ale w starych uważam że jest to wskazane .

A myślisz, że w nowych to są dobre komponenty?

pmcomp

A propos używanie okresleń wymiany kondensatorów czy innych elementów na basie czy na średnicy.

Pasmo dzielą filtry LRC. Mamy dwa rodzaje filtrów: dolno przepustowe i górno przepustowe. Jesli robimy podział na zwrotnicy pomiędzy głosnikiem niskotonowym, a średniotonowym np. na częstotliowści 600 Hz to aby tego dokonać potrzebujemy zazwyczaj dwa filtry na tą samą częstotliwość podziału: filtr górnoprzepustowy dla głosnika średnitonowego, który obetnie od dołu pasmo i poda na głosnik jedynie częstotliwości powyżej 600 Hz i filtr dolnoprzepustowy, który obetnie częstotliwości powyżej 600Hz i poda je na głosnik niskotonowy. Pomijam tu prezycyjność określenia "obetnie" ponieważ filtry działają z pewnym zboczem. Filtr stromy 48dB/oct rzeczywiście tnie prawie jak siekierą w punkcie podziału. Ale już filtr o nachyleniu 6dB/oct tnie łagodnie i przenosi z mniejszym wzmocnieniem częstotliwości które powinny zostać obcięte.
Przy kolumnie trójdrożnej mamy jeszcze drugi identyczny filtr dla częstotliwości podziału średnicy i wysokich np. 1500 Hz. Do tego mamy często filtr subsoniczny górnoprzepustowy który filtruje głośnik basowy od dołu np. powyżej 15 Hz. Ale stosuje się to dość rzadko.

Mam nadzieję, że coś z tego zrozumieliście.

Pozdro