Pre LAR LPS-1 made in Poland

Zaczęty przez kangie, Czerwiec 05, 2014, 08:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

elem

To w cenie dobrego auto to chyba było Audiotekne.
Vasa, zapewniam Cię, da się na krzemie zrobić perfekcyjne pre, tyle, że takie również cenią się jak limuzyna.
Słuchałem :)  Pamiętam też moje próby polubienia Dubiela, Chinooka i Steelheada. Nie udało się  :-\
Preferencje - słowo klucz :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

jamówię

Audio Tekne to koszt chyba 100kilo złotówek plus. Tu już nic łaski nie robi,skoro tyle kosztuje.vasa podaj,jeśli to nie kłopot, lampowe pre do 5 kzł,które Twoim zdaniem grają.

vasa

Cytat: kawosz w Grudzień 05, 2016, 09:54A co ja mam Vasa do posta Piterskiego  . A co do tego kosmicznego pre to żebym nie przekręcił nazwy to AudioTekane . Słuchał Miniabyr i do dziś ma ten dźwięk w głowie
Sorry, przed kawą jeszcze jestem :)
I dzięki za za podpowiedź, Audio Tekne oczywiście.
Cytat: elem w Grudzień 05, 2016, 09:56
To w cenie dobrego auto to chyba było Audiotekne.
Vasa, zapewniam Cię, da się na krzemie zrobić perfekcyjne pre, tyle, że takie również cenią się jak limuzyna.
Słuchałem :)  Pamiętam też moje próby polubienia Dubiela, Chinooka i Steelheada. Nie udało się  :-\
Preferencje - słowo klucz :)
No tak. Preferencje.
To może trzecia droga. All FET phono. Jest kilka takich. Chyba Pass również takie popełnił. Ja słuchałem jednego (jakiegoś australijczyka) i było ładnie. Chociaż z drugiej strony jeżeli wolisz Preluda od Steelhead'a to chyba nic nie da.
Cytat: jamówię w Grudzień 05, 2016, 10:00
Audio Tekne to koszt chyba 100kilo złotówek plus. Tu już nic łaski nie robi,skoro tyle kosztuje.vasa podaj,jeśli to nie kłopot, lampowe pre do 5 kzł,które Twoim zdaniem grają.
Oj tam, cena jest cena i nic więcej. Korzystanie z efektu Veblena przez producentów audio było już chyba dyskutowane.
Nie znam pre lampowego do 5kzł które gra hajendowo. Same części do mojego (bez traf) kosztowały >2,5kzł. A nie twierdzę że to hajend.

Dlaczego Wy wszyscy pamiętaliście tę nazwę a je nie :'(
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kawosz

Cytat: jamówię w Grudzień 05, 2016, 10:00jeśli to nie kłopot, lampowe pre do 5 kzł,które Twoim zdaniem grają.

Może to wg Was będzie herezja ale sekcja phono wbudowana w dobrej klasy wzmacniacz czy preamp liniowy z epoki nie jednemu mogła by się podobać . Nie wiem czy to jest hejend ale ta sekcja w Technicsie 30A jest zajebeściacka :) . To troszkę więcej niż 5k ale dostajemy cały preamp :) .


jamówię

Dlatego ja nie piszę o hiend,tylko o takich,które grają.

elem

Cytat: kawosz w Grudzień 05, 2016, 10:54Nie wiem czy to jest hejend ale ta sekcja w Technicsie 30A jest zajebeściacka

Jest na lampach z trafami?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

kawosz

Cytat: elem w Grudzień 05, 2016, 11:35Jest na lampach z trafami?

Sekcja phono jest MM .

kawosz

Do wzmocnienia używam tego . Nie wiem jak to nazwać . Wzmocnienie MC ? :) . U mnie wychodzi mieszanka tranzystorowo lampowa  ;D

kawosz


kawosz


moon

ma ktos w Wawie LARa i moglbym na troche pozyczyc?:)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Therion




Panowie i Panie.

Zastanawiam się nad zakupem wkładki MC, ale jestem posiadaczem LAR LPS-1. Obiło mi się o ucho, że do niego konieczne będą trafa, by współpracował z MC. Dziwne, bo zawsze byłem przekonany, że on obsłuży MC bez dodatkowych formalności. Ale z drugiej strony, przy wkładce MM mam ustawienia jak na fotce 4700 i Gain w połowie. Zatem do jakich wkładek są niższe nastawy - 20, 50, 200 ?????
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

vasa

LAR pracuje z MC LO. I to dobrze pracuje.
Natomiast połączenie go z dobrym trafem tworzy doskonały tandem.
Trafa byłyby dla Ciebie opcją upgreadu.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Cytat: Therion w Sierpień 21, 2017, 12:08Obiło mi się o ucho, że do niego konieczne będą trafa, by współpracował z MC.
Nie są konieczne ale krążyła opinia, że wkładki MC grają na nim w pełni dopiero po użyciu Ortofona Verto 20.
Jako, że koszt był już zbliżony do preampu RCM-u to ja poszedłem bezpośrednio w Sensora.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

a co z tymi ustawieniami? One są dla MC LO?
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Piterski

Ustawiasz obciążenie dla wkładki i dopasowujesz wzmocnienie.
Odpowiednie wyjściowe informacje masz w karcie dołączonej do wkładki.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

christo

47kohm to zwyczajowe ustawienie dla wkładek MM. Dla MC przyjmuje się 10 do 20 razy oporność uzwojenia wewnętrznego wkładki. Przykładowo Denon DL103 ma 40 ohm - ty swojego LAR'a ustawiasz na 500 - 1000 (tu już wg własnych upodobań).
Oczywiście jeśli producent wkładki nie zaleci innej wartości! :)
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

Piterski

Dla mojej powinno być pomiędzy 50 a 100 a najlepiej gra mi na 400.
Dlatego warto popróbować różne nastawy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

rudy-102

Cytat: Therion w Sierpień 21, 2017, 12:08Zastanawiam się nad zakupem wkładki MC, ale jestem posiadaczem LAR LPS-1. Obiło mi się o ucho, że do niego konieczne będą trafa, by współpracował z MC. Dziwne, bo zawsze byłem przekonany, że on obsłuży MC bez dodatkowych formalności.
Nie musisz mieć traf. LAR bardzo ładnie gra z wkładkami MC, jednak z dobrze dobranym SUT brzmienie jest - przynajmniej u mnie - bardziej soczyste. Możesz spokojnie kupić MC.

GregWatson

Kolega Rudy-102 ma rację. LAR LPS-1 jest bardzo dobrze zrobionym pre. Obsługuje zarówno wkładki MM jak i MC i to bardzo ładnie pod względem brzmieniowym. Myślę iż sporo urządzeń tego typu nawet z wyższej półki cenowej pozostawia za sobą. Zakres regulacji pokrętłem GAIN jest sporo szerszy niż wielu innych urządzeń phonostage. Dołączenie do niego Ortofona Verto powoduje iż wykorzysta się LARa w optymalnych ustawieniach dźwiękowych. Różni opisują to różnie ale jedno jest pewne że jest to bardzo dobry zestaw zarówno jako oddzielny LAR jak i z zestawieniem Verta.

Używam jednego jak i drugiego.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Therion

Dzięki za info. Zatem rozpoczynam poszukiwanie jakiejś MC do TR-800
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

dino

Cytat: vasa w Sierpień 21, 2017, 12:14LAR pracuje z MC LO. I to dobrze pracuje.
Natomiast połączenie go z dobrym trafem tworzy doskonały tandem.
Trafa byłyby dla Ciebie opcją upgreadu.

Nieprawda 8)
Bez traf było lepiej  >:(

rudy-102

To zależy jakie trafa. Jak nie są odpowiednio dobrane do wkładki to nie będzie lepiej.

dino

Jak do tej pory słuchałem kilkunastu traf.
Efekt za każdym razem taki sam. Czasami dźwięczniej, czasami lepszy bas ale z reguły utrata detali i mikro dynamiki.
Z Lar-em jedno z traf grało ładnie do czasu aż przytomnie zauważyliśmy że się dzieją cuda z fazą.
Trafko zadziałało jak soft masteringowy do rozstawiania dźwięków po kątach.

Generalnie nie jestem zwolennikiem transformatorów do MC.
Moim zdaniem to atawizm z czasów, w których był poważny problem ze zrobieniem cichego wzmacniacza o dużym wzmocnieniu i odpowiedniego ekranowania.
Zdarzały się też wkładki MC o bardzo małej impedancji i bardzo niskim poziomie wyjściowym dlatego musieli sobie jakoś radzić.
I co chyba najbardziej istotne z reguły wypuszczano zestaw - seria wkładek i dedykowany do nich transformator.
Dzisiaj jest niestety inaczej. Większość bazuje na Lundahlu (Ortofon też) a jak coś jest uniwersalne to ... ;)

Jedyne pre z transformatorem, które mi się spodobało to Phasemation (był w wersji Japońskiej nielegalnej w UE bo polutowany cyna bezołowiową).
I co ważne grało z ich wkładką.

ps . transformator w audio działa jak kompresor (podobnie jak taśma magnetyczna) stąd może się podobać  8)

Piterski

Cytat: dino w Sierpień 22, 2017, 21:35Efekt za każdym razem taki sam. Czasami dźwięczniej, czasami lepszy bas ale z reguły utrata detali i mikro dynamiki.
Ja dużo traf nie miałem, tylko Adrzeja Kozłowskiego i od Vasy ale miałem podobne odczucia.

Cytat: dino w Sierpień 22, 2017, 21:35Z Lar-em jedno z traf grało ładnie do czasu aż przytomnie zauważyliśmy że się dzieją cuda z fazą.
Ja kiedyś podobny efekt zauważyłem w wzmacniaczu lampowym przy założeniu pewnych lamp teoretycznie do niego pasujących. Początkowo efekt był WOW ale to właśnie faza robiła takie cuda i na to zwróciłem uwagę właściciela. Po powrocie do odpowiednich lamp wszystko wróciło do normy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.