Jazz w pytaniach i odpowiedziach - konkurs wiedzy jazzowej.

Zaczęty przez MarkN, Luty 01, 2016, 01:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

MarkN


frywolny trucht

Jak będzie po wszystkim, to znaczy zostanie wyłoniony zwycięzca, tutaj czeka nagroda:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=531.msg83712#msg83712
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

MarkN

Hey everybody,
Już jestem. Musiałem trochę powalczyć z kilkoma oszołamami na AS, więc stąd ta absencja.
Ok, mam prościutkie pytanie: Jakiemu znanemu muzykowi poświęcił swoją pracę dyplomową na Akademii Muzycznej w Katowicach pianista Marcin Wasilewski?

nosferartur

Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

MarkN

Tak jest, Paulowi Bley'owi. Zachęcam do odkrycia jego twórczości panowie, bo to kawał rasowego grania i wielka cicha eminencja jazzu. Jest on, a właściwie był (odszedł 3-go stycznia 2016), jedną z najwybitniejszych postaci w całym jazzie w ogóle, jakby nie spojrzeć. Oprócz tego, że był znakomitym pianistą i kompozytorem, to był również niezrównanym działaczem i promotorem wielu słynnych nazwisk oraz przedsięwzięć, Właściwie każdy etap jego kariery i działania, to coś bardzo ważnego, podobnie jak i każdy etap jego twórczości - jak się spojrzy nawet na czasy nieodległe i nagrania Bleya dla ECM - art, muzyczna erudycja, mądrość i przeogromna świadomość aż buchają z tych nagrań i nie ma znaczenia czy solo, czy w duetach, trio, kwartetach, kwintetach - zawsze poczucie, że gra wielki, zmysłowy i przekonywujący improwizator! Dziwne, że tak mało się o nim mówiło, pisało i w ogóle wspominało, ale być może ta siła tkwiła miedzy innymi właśnie w tej skromności, kto wie? Jak dla mnie, Paul Bley jest najważniejszym, współczesnym pianistą jazzowym i z całą sympatią czy też atencją dla Jarretta, Hancocka, Corei... jak i wielu innych rasowych współczesnych pianistów, to jednak zawsze nazwisko Bley wymieniłbym jako to najważniejsze.

Punkt dla nosferartur.





frywolny trucht

Cytat: MarkN w Luty 12, 2016, 00:34Musiałem trochę powalczyć z kilkoma oszołamami na AS, więc stąd ta absencja.

Jak tak teraz patrzę, to większość czasu spędziłem na AS na pyskówach i użeraniu się. Zamiast na chłonięciu wiedzy, dzieleniu się już tą zdobytą.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MarkN

Który wielki muzyk jazzowy (i nie tylko jazzowy) wypowiedział poniższe słowa:
"Bóg jest największym muzykiem, a ja jestem tylko instrumentem, na którym On gra"

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

MarkN

Nie, choć do końca nie jestem tego pewien, biorąc pod uwagę uduchowienie JC, jednak chodzi o inną wielką figurę jazzu.

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

MarkN


MarkN


MarkN

Cytat: MarkN w Luty 13, 2016, 14:04chodzi o inną wielką figurę jazzu.

Jest dwanaście wielkich figur jazzu, według JEBa są tzw. ludzie, albo twarze jazzu ever - czyli tacy ludzie, których wpływ do dziś pozostaje kluczowy na cały gatunek muzyki jazzowej i nie tylko. Chodzi o jedną z tych postaci, jedną z figur wielkich jazzu.

MarkN

Cytat: MarkN w Luty 13, 2016, 13:15Który wielki muzyk jazzowy (i nie tylko jazzowy) wypowiedział poniższe słowa:
"Bóg jest największym muzykiem, a ja jestem tylko instrumentem, na którym On gra"

John McLaughlin

Trzy gówne filary współczesnej gry gitarowej, na których opiera się większa część współczesnych gitarzystów, to Wes Motgomery (jazz), B.B. King (blues i blues-rock) i Jimi Hendrix (rock). Wielu gitarzystów rozbudowuje swoją wiedzę opierając się świadomie bądż też i nieświadomie na tych trzech wielkich postaciach i fundamentach, ale mówią znawcy, że nikomu nie udało się tego zrobić tak, jak Johnowi McLaughlinowi. Możliwości McLaughlina obejmują szeroki pułap stylistyczny, począwszy od ludowego, swingowego bluesa Django Reinhardta, poprzez wielkie postacie gitary lat pięćdziesiątych (szczególnie Tal Farlow), aż do hinduskiego sitaru i orientalnych eksperymentów improwizacyjnych.

Po drodze tych wszystkich elementów nawinął się jeszcze styl fusion, którego John McLaughlin, można chyba powiedzieć, był pionierem - i to właśnie on jest tą ostatnią wielką figurą jazzu w księdze JEBa. John McLaughlin eksperymentował i grał różne rodzaje muzyki - free jazz w Europie, fusion z Davisem - żeby póżniej kontynuować swój własny i jeden z najbardziej wpływowych stylów fusionowych w latach siedemdziesiątych z Mahavishnu Orchestra, improwizowaną muzykę hinduską z Shakti, duety z Santaną, z francuskim gitarzystą Christianem Escounde...

Jednak badacze historii muzyki rozrywkowej jak i znani krytycy i znawcy gatunku twierdzą, że wszystko co McLaughlin grał lub gra, nie może być rozpatrywane w oderwaniu od jego duchowości i jak sam John McLaughlin mówił: "Bóg jest największym muzykiem, a ja jestem tylko instrumentem, na którym On gra".   :-[





elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe