Roksan K3 integra i K3 CD Di

Zaczęty przez frywolny trucht, Luty 07, 2019, 16:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Wiesz rudy, do tego jeszcze regulacja głośności z pilota wygląda dziwnie. Niby wszystkie inne funkcje we wzmaku i CD łatwo się przekazuje podczerwienią, bez zbędnej dokładności w celowaniu, a głośność z innej bajki. Kolejne dziwactwo, ale chyba da się nauczyć. Normalnie dla zmiany głośności o ciut ciut- szybki strzał i już. A ten potrafi zignorować parę takich strzałów, jeden zaakceptować łaskawie i dalej ignorować. Ale potencjometr nie napierdziela głośnością tak, że trzeba celować obrót potencjometrem o parę milimetrów, bo już nawałnica, albo cisza ( zależy w którą stronę się udajesz). Jak przytrzymać dłużej można całkiem dokładnie poprawić. Tu raczej chodzi o kwestię przyzwyczajenia, ale tak- znowu jakaś niekonsekwencja. Wszystko działa na jedną modłę, a jedna rzecz inaczej. A co? Nie może? A mogło zabić :)
Dobrze, że dioda BT jest niebieska.


Ciekawostka. Oba komplety CD+ Integra ( Chińczyk i Anglik) grają na dziś zupełnie inaczej z CD, a identycznie z dekodera Horizon od UPC. Taka ciekawostka. W sensie jest tak samo u.owo :) Mówisz oddawać?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

LampowY

Lepiej niż AA? Dużo lepiej? Krok w przód czy w bok?

gratefullde

Czuję że odwózka będzie  :o ;D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

Liczyłem na krok w bok. Inną stylistykę. Ale nie ma o czym gadać.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Zamiast rekomendacja redakcji itp.  :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

EmilioE

Ja miałem ten wzmacniacz przez... tydzień.
Straszny brutal z niego, bez finezji, czuć moc, kontrolę, ale wali pratem i nie cyzeluje dźwięków.
Nie jest to wzmak uniwersalny. Bardzo dobry wybór dla miłośników ciężkiego rocka, łojenia, tu sprawdzi się bez problemów.
Ma też solidną moc, więc wysteruje trudne kolumny,
Ale jakoś specjalnie nie ujmuje dźwiękiem...
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

frywolny trucht

Czyli oddawać. Nie wykluczam, że za miesiąc docenię Chińczyka.

Cytat: EmilioE w Luty 08, 2019, 20:55Nie jest to wzmak uniwersalny.

Tu bym miał wątpliwości. Nie koloryzuje przekazu. Spierniczona realizacja to spierniczona. Nie ukryje tego, bo nie jest od woalowania. Żeby wszystko było lux przyjemnie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Nie chciałem być wcześniej nie grzeczny i dla tego wolałem poczekać z powiedzeniem, że on mi się nie podoba.

McGyver

Cytat: rudy-102 w Luty 08, 2019, 22:48
Nie chciałem być wcześniej nie grzeczny i dla tego wolałem poczekać z powiedzeniem, że on mi się nie podoba.
Ma to swoje zalety. Włamywacz podpieprzy taniego blu-ryja, ampli do kina, a Roksana nie ruszy  ;D

frywolny trucht

#34
Mam mały kłopot. Nie potrafię zbudować pętli dla magnetofonu. Na zdjęciu napis powyżej PRE 1 to PRE OUT i nie daje sygnału na magnetofon ani gdy suwaczek w lewo ( BYPASS), ani gdy suwaczek w prawo ( AV) ::) ::)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Niby wszystko jest proste i oczywiste. Kabel z PRE OUT powinien podać sygnał na magnetofon. Włączam nagrywanie w magnetofonie i powinienem widzieć poziom sygnału na wskaźnikach VU. Ale jest cisza  :o
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

PRE OUT to jest wyjście na zewnętrzną końcówkę mocy. Na VU w magnetofonie zobaczysz cokolwiek jak pogłośnisz do połowy mocy wzmacniacza :).

rudy-102

Z tego co widzę to on w ogóle nie ma wyjścia do nagrywania.

osiek

Tak jak rudy-102 pisze to jest wyjście na końcówkę a nie na magnetofon. Z tego co widać to nie zrobisz przy tym zestawie dziurek (same wejścia) pętli magnetofonowej. To wzmacniacz nie dla nagrywaczy i magnetomaniakow ;) Kolejny pretekst do odesłania?

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Bedzie brexit spod bydgoskiej strzechy ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

W głowę zachodzę jak mogłem popieprzyć REC OUT z PRE OUT i się jeszcze dziwić, że nie działa. Masakra.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Owujeję. Sądziłem, że obejdę problem naokoło, podłączę analogowo tuner wprost do magnetofonu i będę miał dodatkowy sygnał po cyfrze, bo tuner ma wyjścia cyfrowe ( 19, 20), a CD Roksana wejścia cyfrowe. I co? Przełączam DAB, FM, internetowe radio i słyszę różne rodzaje szumu.

Z instrukcji Roksana:


"If you wish to use an external digital source, it should be connected to the K3 CD Di by
either the coaxial (14) or optical (15) digital input options on the rear of the K3 CD Di. Now
select the correct input  via the rocker switch located on the underside right of the unit (10).
When either of the digital inputs are selected, the LED indicator located in the centre under-
side of the unit (11) will illuminate on the relevant colour.
Please see below for the correct position for each input:
•  CD     Middle position, LED not illuminated
•  Optical   Left position, LED will illuminate BLUE
•  Coaxial   Right position, LED will illuminate WHITE"


Tuner:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#43
Dzięki kablom w załączniku problem rozwiązany. Swoją drogą to ciekawe, że http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2071.0 może podać sygnał wyjściowy na 4 sposoby.

Analog RCA- najsłabsza dźwiękowo opcja
Mały Jacek- dużo lepsza, tak to dziwne
Coaxial- nie zadziałało z Roksanem
Optical Toslink- najlepsza opcja dla jakości dźwięku jaka u mnie zadziałała. Najdynamiczniej, najczyściej.

Czyli jak chcę posłuchać radia, DAB, radia internetowego, odpalam napęd CD i przełączam w nim prawy przełącznik mechaniczny na OPTICAL INPUT. Trochę komediowo, szczególnie, że kabel optyczny świeci na czerwono ( czyli normalnie), a dioda podświetlająca spód odtwarzacza ( jakkolwiek nie efektowna) jest w kolorze niebieskim. Skojarzenia są oczywiste. Niebieski= BT. Nie wiem co oni tam biorą w tym Londynie. Chyba coś więcej niż gin  ::)

Gdy chcę nagrywać przełączam wejście we wzmaku z CD na TUNER i mogę słuchać/ nagrywać na decka. Sygnał do nagrywania podawany jest wprost w tunera kablem mały Jacek- RCA :)

Czekam jeszcze na dłuższy kabel do ramienia, żeby sprawdzić jak gra moduł pod wkładki MM w integrze...
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: frywolny trucht w Luty 12, 2019, 16:15Niebieski= BT. Nie wiem co oni tam biorą w tym Londynie. Chyba coś więcej niż gin  ::)
Biorą niebieskiego  ;)


rudy-102


frywolny trucht

#46
Rozumiem, że ton moich wypowiedzi jest raczej defetystyczny i można odnieść wrażenie, że ujnia z grzybnią te K3. Trzeba jednak rozgraniczyć dwie rzeczy. Dźwięk, którym jestem jednoznacznie zachwycony, oraz dziwactwa funkcjonalne, które są rzeczywiście wpieniające.

Jak to było z zakupem? Prozaicznie, pokazała się na koncie kasa z którą nie bardzo było co zrobić ;) Popatrzyłem na swój ołtarz i wyszło, że najstarsze elementy z któymi obcuję, to CD i integra AA. Na początku myślałem o czymś wszystkomającym. Anteny, wyświetlacze, ale opinie na temat dźwięku o takie nie jednoznaczne. Zestaw Primare wyszedł grubo ponad 20 koła za serię PRISMA ( wzmacniacz +CD). Trochę srogo. I tak przegrzebując internety trafiłem na filmik technikarium o K3. Roksanem bym się specjalnie nie zainteresował, bo o ile tzw. angielską szkołę grania lubię, to szukałem jednak czegoś z bardziej zaznaczoną górą, a jak bozia da- to i dołem. Ale czytam kolejne recki, że ten Roksan jest taki mało angielski i zacząłem wnikać. (Z wszystkomania został tylko BT :) ) Poczytałem, poczytałem i doszedłem do wniosku, że to będzie to, w tym kierunku chcę pójść. Gdy przybył od dystrybutora "mój" ( nie byłem zobowiązany go kupić) zestaw podjechałem do sklepu posłuchać. Wystarczyła chwila, by wiedzieć, że szukać niczego innego nie muszę. Miałem awaryjny plan posłuchać jednak Primare, coś może ponegocjować, poszukać modelu niżej, ale nie było potrzeby. Jak to gra na moich Haydnach? Gdyby przyjąć, że Ortofon 2M Red nie jest najniższą wkładką serii, a jest jakimś tam średniakiem, nie istnieją wkładki MC- to AA gra jak 2M Red, a Roksan jak 2M Bronze. Przy czym zestawiać Roksana z Monitor Audio bym się odważył, a tymczasem Monitor Audio stało się właścicielem Roksana i próbują to dystrybutorzy łączyć  ::) ::)


Na żadnym etapie mojego obcowania z K3 nie przeszła mi przez głowę myśl by się pozbyć. Tak jak pisałem- fajny sposób na nową muzykę w domu bez kupowania nowych płyt. Poznawanie starych na nowo. Z dużą moją przyjemnością. Tak jak na początku sądziłem, że zostawię w ołtarzu AA i będę sobie ,od czasu do czasu, koił ucho ciepełkiem, ale na dziś nie widzę sensu. Roksan na dole wymiata, a jest szybszy, bardziej energiczny.

Pewnie napisałbym w przypływie wkurwu do Roksana list pełen pretensji, ale czytam, że ten wzmak jak pojawił się w 2015 roku, to miał tak dziwnie reagujący na sygnał z pilota potencjometr głośności. Najwyraźniej szkoda mojego czasu.

Słaby ze mnie Mickiewicz to proszę pocytuję:

Roksan nie eksponuje ataku czy krawędzi, nie tnie, co może wydawać się jakimś ograniczeniem precyzji tylko wtedy, gdy czyta się ten opis. Natomiast wrażenia odsłuchowe mówią wprost co innego - że taki dźwięk jest prawdziwy i prawidłowy, a nie tylko eufemistycznie "przyjemny". Czasami można spotkać się z argumentacją, że naturalny dźwięk jest twardy, suchy, szybki. I tak też może być - ale Roksan przekonuje do prawdziwości dźwięku pełnego, gęstego, a przecież czystego i czytelnego, czym może nas dodatkowo tylko ucieszyć.
W emocjach nie jest jednak wcale rozhuśtany ani jednostronny, lecz raczej powściągliwy i uniwersalny, potrafi być melodyjny i plastyczny, trochę podgrzewa średnicę, ale robi to też dyskretnie. Nie wpada w "romantyczność", potrafi też grać stanowczo, lecz obca jest mu dodatkowa agresja. Gra żywo, namacalnie, łapiąc puls muzyki, a mniej chętnie eksponując detale. Góra pasma jest więc płynna i gładka, metaliczność pojawia się nieczęsto, ale kiedy już trzeba, to w możliwe grzecznej, lekko osłodzonej wersji.
Kultura brzmienia Roksana nie bierze się z uproszczeń i zwykłego łagodzenia, lecz z wyrafinowania i subtelności - dźwięk jest bardzo dobrze różnicowany, ale różnice nie są wyostrzane. Za to jest wykorzystywana każda dobra okazja, by pokazać zdrową siłę i muskuły. Ostatecznie lekki przechył w stronę brzmienia gęstego, "zasadnicznego" wprowadza wzmacniacz, który można brać pod uwagę niezależnie właśnie do takiej roli, do systemów, w których mamy deficyt mocy i substancji, za to lekki nadmiar wysokich tonów. Natomiast odtwarzacz prezentuje dobrą równowagę, chociaż jego brzmienie nie jest wielkim wydarzeniem w skali absolutnej.
Radek Łabanowski

Brzmienie ( dalej AV.Test)
Brytyjska konstrukcja przejawia talent przy muzyce rockowej, do której jest chyba specjalnie stworzona. To ,,specjalnie" jest oczywiście skrótem myślowym, jednakże nie odbiega ono daleko się od prawdy. Bez wątpienia zaś, po odsłuchaniu Roksana, można uznać, że muzyka rockowa brzmi na nim co najmniej dobrze, a konkretnie – najlepiej w teście. Arcam ma co prawda jeszcze nieco szybszy i twardszy bas, lecz Roksan jest obfitszy w tym zakresie, a przy okazji góruje precyzją oddawania konturów nad pozostałymi wzmacniaczami w teście. Szybkość także jest na poziomie zbliżonym do najlepszych. Połączenie dobrego podparcia na basie, z jego szybkością i konturami oraz szybkością w ogóle w całym pasmie zapewnia spore możliwości dynamiczne. Roksan nie ma, co prawda, tak dużej rozpiętości dynamicznej jak Atoll, ale i tak potrafi tworzyć niezłe kontrasty. Podstawą jest jednak świetnie prowadzony rytm i spójność polegająca na podobnej szybkości w całym zakresie pasma – od basu aż po wysokie tony.

Naszym zdaniem ( AV.Test)
Najlepszy w tym teście wzmacniacz do rocka. K3 nieprzeciętnie trzyma rytm, ma kontrolę nad dźwiękiem, dużą dynamikę, nie popada w kompresję, co jest zasługą dużej mocy i potrafi oddać naturalną drapieżność gitar elektrycznych, nie popadając przy tym w agresję. Jednym słowem, solidny piec.


Podsumowanie ( hificlass)
Nowy wzmacniacz tranzystorowy K3 z oferty Roksana z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom czystej mocy z tranzystorów, ponieważ wolumen brzmienia, jakim dysponuje bardziej kojarzy się z potężnymi piecami niż średniej klasy amplifikacjami. Potencjał K3 można wykorzystać, łącząc go z dużymi kolumnami podłogowymi, ale też tymi mniejszymi w średniej wielkości pokojach. Mocną stroną tego brytyjskiego wzmacniacza jest prezentacja wysokich tonów oraz muzykalne brzmienie, sprawiające, że słuchanie różnych gatunków muzycznych, nawet tych najbardziej wymagających, jest czystą przyjemnością.
Miłośnicy nowinek technicznych z pewnością będą usatysfakcjonowani możliwością strumieniowania muzyki poprzez Bluetooth, a konserwatystów na pewno zadowoli fakt, że K3 wyposażono w całkiem niezły przedwzmacniacz gramofonowy, obsługujący wkładki typu MM. Największą zaletą testowanego wzmacniacza jest jednak olbrzymia moc, jak na tego typu konstrukcję w tej cenie, oraz elastyczność, dzięki czemu w zasadzie nie istnieją ograniczenia związane ze stosowaniem różnych kolumn, nawet tych najtrudniejszych do wysterowania. Ten wzmacniacz ma spory potencjał również do nagłaśniania pokoi o dużej powierzchni, można go też wykorzystać jako końcówkę mocy w wielu różnorakich instalacjach.

audiofun: Ten nowoczesny wzmacniacz pozwoli ci ,,wycisnąć"  jak najwięcej z CD, winylu lub źródła cyfrowego. Roksan wykorzystał jedne z najlepszych podzespołów pochodzących z różnych krajów, aby produkować stylowe, funkcjonalne i co najważniejsze, muzycznie bardzo dobre urządzenie. K3 daje poczucie obcowania z olbrzymią mocą połączoną ze swobodą brzmienia sprawiając, że słuchanie muzyki staje się przyjemnością.  Pokusiłbym się o stwierdzenie, że w tym przedziale cenowym stanowi on punkt odniesienia dla innych producentów oferując prawdopodobnie  najlepszy stosunek ceny do jakości. Niespodziewanie podczas testu wzmacniacza odkryłem małą niedogodność przy transmisji na Bluetooth. Wzmacniacz został wysłany do serwisu POLPAK, który jest dystrybutorem na Polskę. Zostanie  przejrzany fachowym okiem kierownika serwisu pana Andrzeja i po powrocie dokończę test. Pozdrawiam.
O sukcesie tego wzmacniacza świadczą również liczne pochlebne recenzje w czasopismach i na portalach zajmujących się tematyka audio.





ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Nie wrzuciłem tego, żeby udowadniać jaki jestem mądry, tylko żeby pokazać, że przyjrzałem się ofercie rynkowej firm, modelom, które były w moim zasięgu finansowym, oraz miałem dobre skojarzenia, doświadczenia z poszczególnymi firmami i K3 zwrócił moją uwagę. Sądziłem, że stworzymy ciekawy trójkącik. Dostałem jakiś tam upust, pomyślałem, że jak się nie polubimy stracę dwa koła i ktoś go weźmie. Prawie nówkę. Ostatni materiał:

https://www.youtube.com/watch?v=AArgCtZz9ck
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Kangie

#48
Cytat: frywolny trucht w Luty 12, 2019, 18:51Nie wrzuciłem tego, żeby udowadniać jaki jestem mądry, tylko żeby pokazać, że przyjrzałem się ofercie rynkowej firm, modelom, które były w moim zasięgu finansowym, oraz miałem dobre skojarzenia, doświadczenia z poszczególnymi firmami i K3 zwrócił moją uwagę.
Witajcie Audiomaniacy!

Wrzuciłem to, ponieważ:

a) dokładnie dwa lata temu miałem okazję posłuchać jak gra ten wzmacniacz, miałem wenę i popełniłem "recenzję", która prawdę pisząc trafiła do szuflady. Może komuś przyda się.
b) Frywolny dobrze celował,  bo to niepozorny, ale bardzo ciekawy piec. Natknąłem się na ten wątek i stwierdziłem, że podzieję się wrażeniami z odsłuchów. W końcu nie zawsze było między nami źle, a bywało i miło i śmiesznie.


Roksan K3 Amplifier – wzmacniacz zintegrowany


Miałem okazję posłuchać jak gra ten brytyjski wzmacniacz. Nie chcę kopiować danych technicznych, które błyskawicznie można znaleźć w sieci. Pierwsze co rzuca się w oczy to ogromny transformator toroidalny widoczny przez otwory wentylacyjne obudowy. Podnosząc wzmacniacz czuć, że nie mamy do czynienia z budżetową lekką konstrukcją, tuningowaną przez księgowego w garniturze. I przyznać trzeba, że słychać to od pierwszego puszczonego utworu. Bardzo estetycznie wykonana przednia ścianka urządzenia. Aluminium obrabiane ,,drapane" wzdłuż linii pionowych. Aluminiowe pokrętło głośności. Testowany przeze mnie egzemplarz miał prawidłowo wykonaną gałkę głośności. W zagranicznych testach można przeczytać, że pokrętło jest wykonane niewspółosiowo i występuje bicie osiowe podczas kręcenia pokrętłem głośności. Nie zaobserwowałem tego problemu. Najprawdopodobniej producent wyeliminował ten problem jakościowy.

W ruch poszły zarówno płyty kompaktowe, winylowe oraz gęste pliki. Używam kilku różnych par kolumn, ale najciekawsze wrażenia odnotowałem przy współpracy z kolumnami z epoki, z końca lat 70-tych, duża obudowa zakmnięta z 12-sto calowym papierowym wooferem. Podpinałem różne wzmacniacze i powiem szczerze, że Roksan znalazł się w mojej ścisłej czołówce, w pełni je wysterował, bez żadnego destrukcyjnego wpływu na dźwięk, co w przypadku innych testowanych wzmacniaczy nie było takie oczywiste. Wydajność prądową czuć natychmiast. Słychać ją zarówno na niskich i bardzo niskich poziomach głośności. Głośniki grają wtedy z pełną kulturą, oczywiście na ile pozwala na to realizacja danego nagrania. Nie trzeba rozkręcać wzmacniacza by zachęcić kolumny do grania. Rzecz jasna wzmacniacz może być kręcony wyżej i tam dzieją się bardzo ciekawe rzeczy. Gra bardzo energetycznie i żywiołowo, aczkolwiek nie zapomina o detalu i tak zwanej muzykalności, która często przypisywana jest li tylko wzmacniaczom lampowym.  Jest gotowy do ,,kopnięcia" jeśli tylko zostało to nagrane na płycie. Płyta Kraftwerk ,,Minimum Maximum" zabrzmiała jak należy, Michael Jackson ,,Thriller", ,,Bad", Chuck Mangione ,,Children of Sanchez" tak samo. Podobnie z różnymi płytami Depeche Mode z początku jak i końca ich twórczości. Pełne kopnięcie na basie, aż miło posłuchać. Pozostała część pasma nie jest w tyle. W pełni wysterowane kolumny pokazują piękną barwę średnicy, jej nasycenie i powietrze, które zawarte jest w nagraniu. Świetna góra. Nie natarczywa, nie wycofana. Znakomita stereofonia, dość szeroka scena wszerz i wgłąb (w zależności od możliwości akustyki pomieszczenia). W ruch poszły kolejne płyty, tym razem inny repertuar, a dokładnie Halina Kunicka ,,40 piosenek. Świat nie jest taki zły", Polskie Nagrania CD. Utwory zarejestrowane w latach 60-tych. Coś wspaniałego. Nieskazitelnie nagrany wokal. Wręcz tak dobrze nagrany jak wokal Anny Marii Jopek na albumie Acoustic Room 47, czyli płycie audiofilskiej wybitnie zrealizowanej. Perfekcyjnie odtwarzany na wysokiej klasy kolumnach Tannoy. Następnie utwory z lat 60-tych i 70-tych Hanna Rek "Mam szczęście do wszystkiego" Polskie nagrania 1990 na winylu oraz na CD Polskie nagrania z 2001 roku. Sięgnąłem również po piosenki śpiewane przez Łucję Prus, zwłaszcza w okresie współpracy ze Skaldami. Ogromna przyjemność ze słuchania. Z czasem zaczynam doceniać trud i wkład pracy wielu muzyków akompaniujących w/w wokalistkom, zwłaszcze sekcje dęte, smyczkowe, ,,pomagajko-przeszkadzajki".

W ruch poszły również płyty jazzowe, m.in. Alchemik ,,Dracula in Bucharest" Alchemik Studio CD 2004, The Modern Jazz Quartet ,,The Last Concert", Atlantic LP 1975. Niesamowity groove i pazur. Przesłuchałem jeszcze kilkanaście różnych płyt i kilkadziesiąt plików muzycznych FLAC, WAV, natywne DSD. Rock, metal, muzyka klasyczna, wokalistyka, małe składy jazzowe. Wzmacniacz z każdym repertuarem daje radę. Nie poddaje się, nie klęka. Nie degraduje dźwięku. Dzielnie radzi sobie z trudnymi sygnałami. Możnaby rzecz, że wszystko w rękach: realizacji nagrań, źródła dźwięku, kolumn i akustyki pomieszczenia.

Jedno powiedzieć muszę – to najprawdopodobniej jeden z najlepszych współcześnie produkowanych wzmacniaczy tranzystorowych w cenie do 6500zł. Produkowany w Anglii i częściowo w Niemczech. Śmiało mógłby rywalizować z dużo droższymi konstrukcjami. Dzięki ogromnemu transformatorowi sieciowemu i dużej wydajności prądowej 550VA (w tzw. ,,peaku" może oddać nawet 800W) napędzi bez trudu wiele kolumn z trudnym przebiegiem impedancji i o niskiej efektywności. Rzecz jasna nie jest to wydajność prądowa bratniej brytyjskiej szkoły brzmieniowej Naim Statement, ale pamiętajmy że Naim każe sobie zapłacić 750 000zł za elektrownię Statement, więc nie ma tutaj wspólnego mianownika.
Pięknie również gra z klasowymi kolumnami Tannoy Kensington. Nie jest konieczny wzmacniacz lampowy aby wykrzesać z tych kolumn brzmienie wokalistyki, muzyki jazzowej, klasycznej. Bardzo ciekawy duet. Kolumny czarują. Można ich słuchać godzinami nie męcząc przy tym uszu.

Roksan K3 ma tryb pracy zmniejszający pobór mocy z sieci.  Może pracować w trybie pracy o poziomie głosności niższym o 20dB (pomarańczowy kolor diody). Wtedy pokrętło głośności szybko idzie w prawą stronę. 5 wejść liniowych, wejście gramofonowe PHONO MM 47kOhm, możliwość pracy jako preamp i końcówka mocy (zwory).  Estetyczny pilot z zaokrąglonymi krawędziami. Możliwość puszczania plików z telefonu komórkowego przez BluTooth. Przydatna funkcja jeśli ktoś często odtwarza pliki z komórki.

Warto posłuchać jak gra ten wzmacniacz. Może okazać się, że poszukiwanie własciwej amplifikacji swojego systemu audio skończy się właśnie na integrze Roksan K3.


frywolny trucht

Prąd. Integra K3 pracuje w klasie AB. Nie dowiedziałem się tego z instrukcji, danych technicznych, tylko AV.Test napisał.
Za hifi.pl: "Wzmacniacze klasy AB są kompromisem pod względem sprawności i zniekształceń w porównaniu z klasami A i B. Punkt pracy znajduje się między klasą A i klasą B, a każdy z elementów wzmacniających przewodzi przez okres większy niż 180 stopni lecz mniejszy niż 360. Aby wzmocnić cały okres sygnału sinusoidalnego potrzeba dwóch pracujących przeciwsobnie tranzystorów lub lamp. Najczęściej czas przewodzenia nieznacznie przekracza 180 stopni, co pozwala uzyskać dość dobrą sprawność. Zastosowanie większego prądu spoczynkowego i związane z tym zwiększenie zakresu przewodzenia przez element wzmacniający powoduje większe straty energii. Tranzystorowe wzmacniacze klasy AB to najpowszechniej stosowane rozwiązanie w stopniach mocy urządzeń audio."

Z tego co kojarzę, tak po chłopsku: im głośniej, tym więcej żre.
Na stronie producenta: https://roksanaudio.pl/portfolio-item/wzmacniacz-zintegrowany-k3/ mamy Zużycie prądu: Standby: <25W
Wcześniej cytowałem instrukcję, że włącznik O/I normalnie ma być I. To wg producenta jest Standby.
Cudnie, ale 2 godzinach od wyjścia z domu i powrotu wzmak pokazuje w tym stanie:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93