Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Old Man Kensey

Cytat: cdt w Czerwiec 20, 2018, 20:46Przecież każdy ADF jest inny . Są na forum Fontki ze stabilizacją i są bez . Skoro pasi i nic nie przeszkadza to nie słuchaj maniaków Old i ciesz się muzyką  ;D . Łoni niech se headshellami żąglują jak siem nudzą  :P :-[

Takoż właśnie czynię :D

Pozdrawiam i dobrego dnia Wszystkim!
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

frywolny trucht

#3601
Cytat: Piterski w Czerwiec 20, 2018, 23:31Mało tego założę się, że silniczek Twojego gramofonu słychać bardziej nią cały DD40

Jakby go nie było słychać jest wyrzucony poza układ i nie wpływa na to co odtwarza wkładka.

Cytat: Piterski w Czerwiec 20, 2018, 23:31Ja tylko zwracam uwagę i pokazuje co warto w nim poprawić, bo warto.

Ramię MA- 505 super, tylko buda wygląda na przeciętną konstrukcję, trochę jakby ramię było na wyrost. Byłoby nad czym popracować, gdyby firma istniała ;)


Nie wiem co wy do mnie piszecie o rezonansach. W ogóle tego tematu nie poruszałem.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 21, 2018, 09:38

Nie wiem co wy do mnie piszecie o rezonansach. W ogóle tego tematu nie poruszałem.

ja tylko zwróciłem uwagę Piterskiemu na róznicę w podatności JPN i EU
ale okazało sie ze on pisał ironicznie - tak stwierdził
do Ciebie nie pisałem

Piterski

Czytałem trochę na ten temat, że napędy DD mogą siać i jak to sprawdzić.
Sprawdziłem nic się nie dzieje, nie zbiera żadnych wibracji i nie słyszę żadnych efektów specjalnych. Napęd jest bezszelestny nawet na specjalnej czystej ścieżce płyty testowej gdzie wzmacniacz rozkręcałem dość mocno.

Z tymi parametrami odstępu sygnału jest tak jak z parametrem podatności, ja ten wątek znalazłem gdzie pisałeś o tej wydmuszce, że ma ten parametr lepszy od DD-40. Tylko, że nie napisali już jaki to był rodzaj pomiaru, taka manipulacja danymi.

Powtarzam raz jeszcze, że ja mam uwagi krytyczne do Fonciaka i zawsze o tym pisałem będąc jego posiadaczem. Krzysztof kopił go ode mnie bo wiedział, że zrobiłem wszystko co tylko mogłem by działał jak najlepiej i postarałem się osunąć jego dolegliwości. Trafił mi się DD-40, kupiłem przywiozłem, posłuchałem i został tylko jeden mimo, że do Fonciaka mam sentyment.

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 21, 2018, 09:38
Cytat: Piterski w Czerwiec 20, 2018, 23:31Mało tego założę się, że silniczek Twojego gramofonu słychać bardziej nią cały DD40

Jakby go nie było słychać jest wyrzucony poza układ i nie wpływa na to co odtwarza wkładka.

Może być poza układem ale mnie jego ćwierkanie wkurzało dlatego wymieniłem silnik u pan Andrzeja na inny z łożyskami kulkowymi. 
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Cytat: Piterski w Czerwiec 21, 2018, 10:49ćwierkanie

Jakiś strasznie nieszczęśliwy egzemplarz. Całe szczęście, że go poprawiłeś, chociaż jak jest naznaczony to ahaja nieźle wdepnął :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Wszystkie te silniki ćwierkają w tym i twój :P
Kilka ustawiałem to wiem o czym piszę.

Uważasz, że egzemplarz z stabilnymi obrotami miękko pracującą windą i nowym kardanem, nową plintą to jest wtopa to nie mam więcej pytań ::)

Jak mówiłem mogłem go po zakupie sprzedać bo było na nie wzięcie, ale z pomocą Andrzeja wyprowadziłem go na prostą i gdyby nie okazja zakupu MS grał bym na nim pewnie nadal.
To nie zmienia jednak mojego podejścia, że trzeba się rozwijać jak jest ku temu okazja, a nie stać w miejscu i się okopywać.

Dziś mam DD-40 może jak sytuacja i finanse pozwolą następny będzie BL-91L, w tym to się już do parametrów nie przyczepisz  :P.

PS. Mamy więcej niż jednego Krzysztofa na forum.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

McGyver

Cytat: Piterski w Czerwiec 21, 2018, 11:43mam DD-40 może jak sytuacja i finanse pozwolą następny będzie BL-91L
Gdybyś sprzedawał DD40 to daj znać. Cholernie mi się ten gramofon podoba, jak akurat będę miał szmal to go po prostu kupię i już.

moon

prawilnie przypominam o kolejce;)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand


Piterski

Dam Wam znać na forum zanim go wystawię na sprzedaż.
Na razie jestem bardzo z niego zadowolony i nie czuje mocnej potrzeby zmiany, a najważniejsze to nie mam na to kasy.

Moon popatrz na model DD-8 ma to samo ramię, a jest tańszy. Nie wiem jak sam napęd ale na NaszeAudio jest jeden zadowolony użytkownik i gra na nim na Denonie 103.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

moon

a DD-8 to nie jest odpowiednik na 100v czy to nizszy model?
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand


frywolny trucht

Cytat: Piterski w Czerwiec 21, 2018, 11:43Wszystkie te silniki ćwierkają w tym i twój  Kilka ustawiałem to wiem o czym piszę.

Zdecydowanie nie. Włączyłem i nie ćwierka. Tuż nad nim nic nie słyszę, a co dopiero z pozycji odsłuchu. Miałem także do czynienia z paroma. Ale nie zwróciłem na ten element uwagi. Chyba trzeba mocno chcieć.


Cytat: Piterski w Czerwiec 21, 2018, 11:43To nie zmienia jednak mojego podejścia, że trzeba się rozwijać jak jest ku temu okazja

Ale jakbyście się rozwijali w wątku o Micro Seiki, byłoby zupełnie super bardzo.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 21, 2018, 13:35Ale jakbyście się rozwijali w wątku o Micro Seiki, byłoby zupełnie super bardzo.

Sam zacząłeś swoje dywagacje i domagałeś się odpowiedzi na temat DD40.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Moim zdaniem czepiasz się po prostu bez sensu AF. Zawsze, wszystko da się ulepszyć, ale tańsze raczej nie będzie. Andrzej nie mówił ci, że super duper silnik z elektroniką to parę tysięcy? Kojarzysz sterownik Jasminum za trzy koła, który też ma niejakie problemy ze stabilnością?

To ćwierkanie jest naprawdę malunim problemem. Jeśli nawet występowało u kogoś. Jak pisałem- silnik jest wywalony na zewnątrz, jedzie na metrowej gumie i mógłby gwizdać jak czajnik i nic to nie przenosi się na to co czyta wkładka. Co innego głośny napęd DD, prawda? Ty tymczasem schylałeś się nad silnikiem i szukałeś ćwierkania? Bo nie powiesz, że z miejsca odsłuchu, słuchając normalnie muzyki, słyszałeś ćwierkanie? Ba! Zaryzykuję stwierdzenie, że siedząc na swoim miejscu, gdy nic nie gra też nie słyszysz. Nie trąca to troszku paranoją?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Michał

Cytat: Piterski w Czerwiec 21, 2018, 11:43
Wszystkie te silniki ćwierkają w tym i twój :P
Kilka ustawiałem to wiem o czym piszę.

Uważasz, że egzemplarz z stabilnymi obrotami miękko pracującą windą i nowym kardanem, nową plintą to jest wtopa to nie mam więcej pytań ::)

Jak mówiłem mogłem go po zakupie sprzedać bo było na nie wzięcie, ale z pomocą Andrzeja wyprowadziłem go na prostą i gdyby nie okazja zakupu MS grał bym na nim pewnie nadal.
To nie zmienia jednak mojego podejścia, że trzeba się rozwijać jak jest ku temu okazja, a nie stać w miejscu i się okopywać.

Dziś mam DD-40 może jak sytuacja i finanse pozwolą następny będzie BL-91L, w tym to się już do parametrów nie przyczepisz  :P.

PS. Mamy więcej niż jednego Krzysztofa na forum.
Bardzo cenię takie podejście,tak trzymaj Piotr!

Piterski

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 21, 2018, 14:04
Moim zdaniem czepiasz się po prostu bez sensu AF. Zawsze, wszystko da się ulepszyć, ale tańsze raczej nie będzie.

Ja się tego gramofonu na siłę nie czepiam bo pracowałem nad nim przez cztery lata.
Wiadomo nie non stop ale wielokrotnie rozmawiałem z panem Andrzejem jak pewne kwestie rozwiązać.
Stąd ten standard jaki ustalił dla odległości silnika od osi łożyska.

Opinia, że Andrzej powinien oferować ten sterownik jako opcję (odpłatna) nie jest moim wymysłem.
Słyszałem to od kilku osób będących w posiadaniu tego gramofonu. Nie każdy czuje się na siłach złożyć to sam.
Sterownik Jasminum ma pewna istotną wadę on kontroluje obroty silnika nie talerza gramofonu.

Taki sterownik Zontka z obudową to jest koszt około 1000 - 1200,= Pln.
Zrób tego większą ilość i masz ofertę dla klienta w cenie około 1500 - 2000,=.
No chyba że ceny poszły w górę ale są tacy co by zapłacili.
Ale to nie mój biznes i nie moja sprawa, ja wiem tylko, że audiofilowi to przyświeca jakiś cel i zdaje się że  jest nim jakość tego co płynie do niego z głośników. Takie jest moje zdanie w tym temacie i tyle i mam prawo dzielić się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami w tym temacie.

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 21, 2018, 14:04
To ćwierkanie jest naprawdę malunim problemem. Jeśli nawet występowało u kogoś. [...] Ty tymczasem schylałeś się nad silnikiem i szukałeś ćwierkania? Bo nie powiesz, że z miejsca odsłuchu, słuchając normalnie muzyki, słyszałeś ćwierkanie?
Występowało raz mocniej raz słabiej i owszem można je starać się wyciszyć. Widzisz taka kwestia osobnicza danego egzemplarza. Słyszałem je w miejscu odsłuch w przerwach pomiędzy utworami i mnie wnerwiało.

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 21, 2018, 14:04
Co innego głośny napęd DD, prawda?
Może mam to szczęście, że nie słyszałem głośnego napędu DD. Ten w Modelu DD-40 jest bezszelestny.
Inny jaki słyszałem to był Technics chyba z serii SP i też nie generował żadnych hałasów.

Tez podchodziłem do napędów Direct Drive jak pies do jeża jak się nasłuchałem tych opinii o głośnych DD. Całe szczęście sam spróbowałem zamiast tylko czytać jakie są be..
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Mój DD jest również niesłyszalny  :np:
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9


Old Man Kensey

Podobnie jak mój silnik Ad Fontesa  :np:
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

rudy-102

Tak czytam dzisiaj o głośnym silniku w Ad Fontes aż postanowiłem sprawdzić bo nigdy tego nie zauważyłem i nie zwracałem na to uwagi.
Jak zbliżę ucho na odległość 5 cm. od silnika to rzeczywiście coś słyszę. Delikatny szum. Więcej nic. Muszę tu zaznaczyć, że mam dosyć wrażliwy słuch i słyszę dźwięki, których inni nie słyszą. Szum silnika Ad Fontes według mnie można uznać za pomijalny.
Znam zdecydowanie głośniejsze gramofony.

frywolny trucht

Cytat: gratefullde w Czerwiec 21, 2018, 15:33Sony PSX-70

Twój jest o wiele cichszy. Dlaczego uważacie, że musicie słyszeć głośny napęd? Głośny napęd to szumy, drgania, mikrowibracje, zamknięte w plincie, a nie pisk, czy jakieś ćwierkanie. Usłyszycie, gdy porównacie tę samą wkładkę, na takim samym ramieniu w innej budzie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Z takiej odległości to zawsze go usłyszysz. Ja słuchając płyt po 22 jak już była cisza i spokój słyszałem jak on cyka.
Posłuchajcie sobie w takich warunkach to zobaczycie.Miałem ich kilka większość była relatywnie cicha ale ten jeden jak widać dokazywał.
Kolega zrobił z nim porządek i go wytłumił.

Zwróćcie uwagę na to, że piszę o tym w kontekście głośnego napędu DD-40. Tego nie słychać nawet z odległości 1cm.
Nie wiesz czy dział czy nie.

Frywolny na DD-40 nie usłyszysz efektów o których piszesz bo tak jak mówiłem miałem jeden i drugi w tym samym czasie i musiałem coś wybrać.
Tak więc słyszałem jak gra ta sama wkładka na jednym i drugim. Co do wibracji to niestety plinta Fonciaka zbiera je przez nóżki i przenosi dalej.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Prawda jest taka, że jaki ma S/N Ad Fontes nie wie nikt. Druga prawda jest taka, że DD 40 ma wynik poniżej budżetowych Pro-Ject-ów.
I wcale nie chodzi o to, żeby nasłuchiwać hałasów, czy cos słyszysz, czy ćwierkanie, czy coś. To nie tak. Tymczasem się uparłeś, że jak ćwierka to dupa. Bo zbliżyłeś ucho na centymetr od silnika, który jest poza układem. Myślę, że zwyczajnie odpłynąłeś w oczekiwaniach do gramofonu z garażu za 3 koła ( bo chyba za tyle kupiłeś). W Fonciaku, w temacie S/N problemem może być przeskalowane łożysko, ale silnik? Nigdy.


Zaraz, a trafo w DD 40 w którym miejscu jest?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Ja za ten budżetowy gramofon dałem 3,5 tyś plus ze trzy wyjazdy czyli na pewno ponad 4tyś. Do tego sterownik i mamy gramofon droższy niż ten badziew z Mikro Seiki o wadze 11kg. Można i tak można twierdzić, że AdFontes bije konstrukcje za 10 tyś.

Co do silnika to słyszałem go siedząc na fotelu 3 metry dalej. Faktycznie tylko w jednym egzemplarzu tak hałasował ale usłyszał go i właściciel tego gramofonu i nasz niezaangażowany w analogowe szaleństwo kolega. Tak więc wywiad w tej sprawie masz kiepski.

Poza tym Frywolny masz racje, że dyskusja zeszła na parametry nie mierzalne więc co tu porównywać.
Budżetowe Pro-Jecty mają lepszy parametr S/N od DD-40 więc koledzy kupujcie te budżetowe konstrukcje zanim zdrożeją.
Obroty w AdFontesie są stałe niezmienne w czasie i nie mają kompletnie żadnego znaczenia dla odtwarzanej muzyki.
Zmiana siły nacisku wkładki w trakcie ruchu ramienia faktycznie nie ma znaczenia i można spokojnie wieszać drogie wkładki i mikroskopem mierzyć VTA. To jest doskonała konstrukcja bez wad. Ma tylko same zalety.

Silnik napędu talerza mam wraz z trafem tuż pod powierzchnią płyty więc słychać jak elektronu płyną z gniazdka do silnika i tylko wrodzonej głuchocie zawdzięczam, że ich nie słyszę. Bije pokłon dla Twej przenikliwości, przejrzałeś mnie na wylot.

Silnik słyszałem z fotela 3 metry dalej i fakt tylko w jednym egzemplarzu, zresztą usłyszał go i właściciel tego gramofonu i nasz niezaangażowany w analogowe szaleństwo kolega. Tak więc wywiad w tej sprawie masz kiepski.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.