Jaki gramofon ?

Zaczęty przez Magreeltoreel, Luty 28, 2016, 17:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

To może jeśli wątpisz w to czy usłyszysz różnice kup gramofon w przedziale do 2tyś.
Zaoszczędzisz dwa tysiące i powoli wejdziesz w analog lub dasz sobie z nim spokój.

To porównanie na jakim sprzęcie towarzyszącym się odbywało?

Przy okazji jak wygląda reszta twojego toru audio?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Cytat: GB w Styczeń 19, 2017, 05:49
Zaraz S/N dla TD 240-2, który jest automatem wynosi
76. Chyba, że coś zamieszałem. Źródło poniżej.

http://www.tophifi.pl/gramofony/gramofony/thorens-td-240-2.html

Pozdrawiam
GB




Rumble unweighted signal- to-noise ratio 46 dB
Rumble weightes signal- to noise ratio  72 dB

Stąd: http://www.thorens.com/pdf/UM240_en_web.pdf
Dane techniczne podawane przez sklep trzeba weryfikować na stronach producenta. 46 dB to jest tak słabo, że naprawdę maszyna do szycia z Lidla jest cichsza. Tak jak wcześniej sugerowałem: Ponieważ dziś słabo technicznie wypadają półautomaty i automaty, producenci rezygnują z puszek rezonansowych na poczet pełnych plint, które mniej rezonują. Prosta, pełna deska w którą się wbija ramię i łożysko talerza, postawiony osobno silnik. Kompletnie manualna obsługa. Tak dziś wygląda gramofon, który ma szansę nie brzęczeć :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Zwróć uwagę, że w tej samej cenie co TD 240-2 masz TD 203 ( sklep Q21). Totalny manual z pełną plintą. O ile łatwiej wykonać taką plintę, gdy wiercisz dwa- cztery otwory, zamiast sklejać puszkę w której chodzą cięgienka automatu? Co się musiało wydarzyć, że ten sam producent wycenia prostą maszynę tak samo jak dość skomplikowany mechanicznie automat? Co do parametrów- nie porównamy, bo producent się wstydzi :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kawosz

GB szukasz uzasadnienia dla kupna tego Thorensa :) . Audio to taka zabawa że czasem trzeba się sparzyć . To nie znaczy że ten gramofon nie będzie grać . On zagra . Do wkładek MM na start może być .

GB

Cytat: kawosz w Styczeń 19, 2017, 09:09
GB szukasz uzasadnienia dla kupna tego Thorensa :) .

Nie szukam uzasadnienia dla Thorens'a, bardziej automatu w posiadanym przeze mnie budżecie.

Dodatkowo dopytuje, aby wiedzieć dlaczego. Ta wiedza jest właśnie tu i za dzielenie się nią dziękuję bardzo.

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 19, 2017, 08:52

Rumble unweighted signal- to-noise ratio 46 dB
Rumble weightes signal- to noise ratio  72 dB

Czyli podają parametr weighted a trzeba patrzeć na unweighted. Tak?

W takim razie jak będzie wyglądał ranking w.w plus polecany tu pro-ject xpression i Dual 455.

Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

pan-troglodytes

Cytat: GB w Styczeń 19, 2017, 10:26Czyli podają parametr weighted a trzeba patrzeć na unweighted. Tak?

To nie jest takie proste. Te dane to są średnie ważone, nie wiadomo w odniesieniu do jakiej skali podane. Logarytmiczna skala decybeli sprawia pewne problemy w zrozumieniu jej specyfiki (+3dB to dwa razy głośniej), do tego dochodzi jeszcze specyfika czułości ludzkiego słuchu, stąd korekcja pomiarów dynamiki o krzywą A (dBA). Więc - tak na prawdę nic nie wiesz bo z zapisów Thorensa nic nie wynika. 
W meritum sprawy - jeżeli cię stać to kup Thorensa. Ktoś musi kupować nowe urządzenia, nawet te najbardziej podłe. Nic nie zastąpi własnego doświadczenia, na własnych błędach człowiek uczy się najlepiej. I niestety to kosztuje, w tym przypadku jakieś 3300 złotych. W bilansie zapisz sobie te wydatki po stronie kosztów zdobywania wiedzy.

christo

Cytat: GB w Styczeń 19, 2017, 10:26W takim razie jak będzie wyglądał ranking w.w plus polecany tu pro-ject xpression i Dual 455.
Wspomniany przeze mnie Xpression jest nie tyle polecany co stanowi jakąś alternatywę wobec wspomnianych przez ciebie urządzeń - ma namiastkę półautomatu czyli płyta zatrzymuje się przy końcu utworu. Z tych trzech (plus Dual 455) Pro-Ject to moim zdaniem najlepszy gramofon choć nie pozbawiony wad. Czy wart jest ceny - uważam że nie.
Cytat: pan-troglodytes w Styczeń 19, 2017, 11:33W meritum sprawy - jeżeli cię stać to kup Thorensa. Ktoś musi kupować nowe urządzenia, nawet te najbardziej podłe. Nic nie zastąpi własnego doświadczenia, na własnych błędach człowiek uczy się najlepiej. I niestety to kosztuje, w tym przypadku jakieś 3300 złotych. W bilansie zapisz sobie te wydatki po stronie kosztów zdobywania wiedzy.
To chyba zamyka dyskusję. Nic dodać nic ująć. Ja też kupiłem swego czasu nowy gramofon (podobny do xpression'a ). Nadal uważam, że to był dobry wybór - sporo się nauczyłem i dzięki temu obecny sprzęt kupowałem w pełni świadomie. tyle tylko, że mnie ta lekcja kosztowała ok 1300 zł :)
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

GB

A czy w tym dziale mogę zapytać o sprzęt grający do podłączenia gramofonu?

Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

vasa

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 19, 2017, 09:08Zwróć uwagę, że w tej samej cenie co TD 240-2 masz TD 203
Jeżeli już musi być nowy i musi być jakaś automatyka to ten Thorens TD203 jest chyba najsensowniejszy. Napęd najprostszy z możliwych plus ramię z wszystkimi ustawieniami pozwoli na uzyskanie (przynajmniej teoretycznie) przyzwoitego dźwięku. Ponieważ ramię to unipivot to lekko nie będzie. W zamian można się nauczyć wszystkiego.
Pisząc o automatyce miałem oczywiście na myśli szajbkę od pro-jecta lub z Japonii.
http://sklep.rms.pl/pro-ject-the-q-up-qup-automatyczny-podnosnik-ramienia-gramofonu
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Ja by radził poczytaj bo o preampach gramofonowych sporo pisaliśmy.
Potem określił bym budżet i wkładkę z jaka zamierzasz go podłączyć teraz i w najbliższych planach.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Cytat: GB w Styczeń 19, 2017, 10:26Czyli podają parametr weighted a trzeba patrzeć na unweighted. Tak?

Tu jest trochę teorii: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=362.msg34525#msg34525
Pomiar nieważony jest bardziej rygorystyczny i częściej podawany. Choć może zdarzyć się, że są to pomiary robione wg różnych norm i też może być śmiesznie. No ale czegoś trzeba się trzymać ;)

Wróćmy do początku. Spróbuję ci nieco obrzydzić automat. Współczesny automat, bo wysokie modele gramofonów z lat 80-tych radziły sobie ze stosunkiem s/n zupełnie dobrze. Tymczasem i wspomniany przez ciebie Dual i Thorens nie mogą osiągnąć głupich 50dB. Dlaczego? Wkładka gramofonowa zamienia drgania na dźwięk. Czyli igła sobie smyra rowek, wspornik w układzie z cewką i magnesem przetwarza to na sygnał. Te wibracje mogą zostać zakłócone przez inne wibracje. Najbardziej brutalne są oczywiście wtedy gdy zaczniesz z rodziną skakać. Zapewne uda ci się wytrącić wręcz igłę z rowka. Nastąpi przeskok. Ale są inne, mniej oczywiste wibracje, które przeszkadzają wkładce w dokładnym sczytywaniu wiadomości z rowka. Hałasuje silnik, hałasuje trafo, hałasuje łożysko talerza. To także zakłóca proces sczytywania. Jak się eliminuje poszczególne składowe? A ostatnio np próbuje się powiesić talerz na poduszce magnetycznej- żeby wyeliminować hałas łożyska. Silnik i transformator wyrzuca się z plinty ( obudowy mechanizmu gramofonu). I teraz popatrz na swoje wybory. Niby izolowany silnik jest jednak w pustej obudowie gramofonu, a obudowa ta, z cienkich plastików służy niczym wzmacniacz hałasu silnika. Takie pudło rezonansowe. Gdyby była plinta pełna- przynajmniej by nie wzmacniała. A jeszcze część tych cięgien od automatu najpewniej swoje dokłada. Zwróć uwagę jak wyglądały szczytowe modele lat 80-tych. Jak czołgi. Grube, drewniane obudowy- dziś zastąpione cienkim plastikiem.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Lenek

Witam Kolegów, mam rzeczywiście dosyć thorensów i pro-jectów. Lipy straszne, ale warto z thorensa coś zrobić. Właśnie jestem w trakcie generalnej przeróbki thorensa TD 145. Modyfikacja polega na zmianie ramienia na coś podobie do micro sejki -  z naszych dawnych patefonów. Pozostałem przy windzie thorensa, bo jest najlepsza, jaką kiedykolwiek widziałem. Bez obsługowa i działa znakomicie. W ramieniu należy zmienić "ósemkę" na metalową, ale bez otworu na windę oraz tzw. "szubienicę" na pierścień metalowy. Robiłem wstępnie pomiary i jest idealnie. Mam co prawda  dwie wkładki MM /Shure V15 v-mr i AKG /, ale w niedalekiej przyszłości będzie trzecia wkładka MC. Thorensy mają dobre talerze i dobre ułożyskowanie. Poza tym, dobry motor. Pozostaje dobrać jeszcze headshell, bo większość jest niewymiarowa/ tendencja do skosu w górę/.  Udało mi się dwa takie dobrać. Dolna pokrywa /spód/, jest zrobiona z blachy aluminiowej 5mm - równa, bo wycinana laserem. Nogi oryginalne od Technicsa 1200. Plinta z drzewa dębowego bez forniru, pomalowana lakierem bezbarwnym /mat/. Warto próbować tak przerabiać, bo te ramienia są naprawdę niezłe i pasują do armboardu po stoczeniu tylko tulejki ramienia/wyjmowana/ tak, żeby pasował do średnicy armboardu. Dałem koledze całą furę  części do thorensów - dwa ramienia. W tym, z takimi wąsami do zawieszania antyskatingu. Te "wąsy po prostu grały.  Tam wszystko grało. Również wyzbyłem się raz na zawsze ramienia SME 3009 III S. Przy bardzo dobrej aparaturze wychodzą "syfy" z wszystkich tych audiofilskich szpejów. W Thorensie denerwowały mnie śruby mocujące górną plintę - więc zastąpiłem je listwami aluminiowymi. Przy okazji zdjęcie mojego nowego pre w trakcie "roboty" z  sekcją MC - wyłącznie lampową.

GB

Cytat: Piterski w Styczeń 19, 2017, 12:37
Ja by radził poczytaj bo o preampach gramofonowych sporo pisaliśmy.
Potem określił bym budżet i wkładkę z jaka zamierzasz go podłączyć teraz i w najbliższych planach.
Na razie staram się obczaić gramofon. O wkładkach coś tam czytałem, ale nie podejmuje się ich wyboru / doboru.   

A półautomaty chyba jest konieczny - często zasypiam przy muzie, i nie chciałbym, aby gramofon kręcił się do rana. Myślę że to może szybciej zabić igłę lub wkładkę.

Pozdrawiam
GB
______________
Pozdrawiam
Grzegorz

frywolny trucht

Lenek, jesteś niemożliwy. W moim wintydźu mniej zrobiliśmy, a rozciągnałem opisówkę na 11 stron. O, tu o: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=470.0
A ty zmieściłeś to w jednym wpisie? O czym teraz będziemy gadać? Wstydź się ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Lenek

Aż łezka mi się zakręciła. W latach 60-tych i w początkach lat 70-tych,  właściciel Duala miał się czym szczycić,  a jeszcze z wkładką Shure - to był raj. Miałem kilka Duali. Właściwie, był to patefon w miarę dostępny u nas. Później przywiozłem z Anglii Garrarda. Już nawet nie pamiętam, jaki był to model. Ciekawe, że do tej pory jest dość dużo zwolenników idlera. Ja chciałem kupić jakiś dobry patefon, ale to kupa kasy i uważam, że jest to raczej domena adiofilska i pogoń za króliczkiem. Ja jestem kolekcjonerem jazzu, a nie audiofilem. Miałem nawet propozycje z SME 12 calowym. Wcale nie grał lepiej od mojego Thorensa Td166. Poza tym, czym bardziej skomplikowane ramię - tym większy problem z regulacją i zawsze jest źle. Najgorsze było SME 3009 III S. Żeby to ramię wyjustować, to trzeba skończyć jakiś kurs wyższej jazdy i,  i tak jest źle.

GB

Chyba świadomie chce zapłacić frycowe. Z jednego powodu - sprawdzenia czy będę chciał dalej się w tym kierunku rozwijać. Co w takim razie jest najmniejszym złem z podanych przeze mnie gramofonów.

Pozdrawiam
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

vasa



Cytat: Lenek w Styczeń 19, 2017, 15:05Najgorsze było SME 3009 III S. Żeby to ramię wyjustować, to trzeba skończyć jakiś kurs wyższej jazdy i,  i tak jest źle.

Możesz napisać coś więcej o problemach z tym ramieniem?
Czego konkretnie  nie można było ustawić?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Cytat: GB w Styczeń 19, 2017, 15:17
Chyba świadomie chce zapłacić frycowe. Z jednego powodu - sprawdzenia czy będę chciał dalej się w tym kierunku rozwijać. Co w takim razie jest najmniejszym złem z podanych przeze mnie gramofonów.

Pozdrawiam
GB



Można to zrobić taniej: http://allegro.pl/grundig-fine-arts-tt1-dual-cs435-455-renow-gw12mc-i6685846585.html
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Lenek

Cytat: vasa w Styczeń 19, 2017, 16:03
Możesz napisać coś więcej o problemach z tym ramieniem?
Czego konkretnie  nie można było ustawić?

Cześć, tam miałem problemy z ustawieniem ciężarków /wsuwa się ciężarki/  i niewielkie zmiany prowadziły do gorszego odtwarzania. Były takie zniekształcenia dźwięku, jakie nie występują w prostszych ramieniach. Miałem to ramię jakiś czas i dałem Witkowi /ten, który był na spotkaniu w Łodzi/. Ja dzisiaj nie pamiętam dokładnie tych wszystkich problemów, bo to była jakieś trzy lata temu. Zresztą, mam w Łodzi znajomego /T.Karpiński/, który robi - składa różne patefony i miał też właśnie z tym modelem problemy. Karpiński  przekonywał mnie do właśnie tego ramienia, które mam obecnie. On miał bardzo dużo ramion różnych SME /ściągał z Anglii/,  i do niego przyjeżdżali z całej Polski. Nawet Rochu od niego kupił patefon z SME. Przy dość skomplikowanych regulacjach nigdy nie mam pewności, czy jest tak, jak powinno być zwłaszcza, gdy słucham płyty, której nie znam.

tomasz_pianista

Jak dla mnie Sme 3009 III to bardzo fajne i łatwe w ustawieniu ramię, tylko lepsza jest wersja bez S.

Trzeba pamiętać, że to bardzo lekkie ramię.
Grupa ratowania poziomu.

Lenek

Lekkie ramie, bo z tytanu i koszyk poliwęglowy. Jeśli odstąpiłem od tego ramienia, to nie dlatego, że jest złe - tego nie napisałem, ale mnie ono nie przekonało - oczywiście,  piszę o ramieniu S. Zatem, niech posiadacze tych ramion nie czują się dotknięci moimi "gustami". Ja w ogóle nie mam przekonania do pivotów, chociaż z teoretycznego punktu widzenia - ramie spoczywające na pivocie powinno być najlepsze.

Jamówię

Lenek a cóż to za piękne lampowe pre? Napisz coś więcej o nim plis :)

gratefullde

Cytat: Jamówię w Styczeń 19, 2017, 17:51
Lenek a cóż to za piękne lampowe pre? Napisz coś więcej o nim plis :)

Cicho, niech nie pisze tylko mi też robi ;D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

MAC

Jak powszechnie wiadomo ja się nie znam na technice ale czy nie lepiej jak te PCB byłyby w insajdzie obudowy a nie w ałtsajdzie?  ;D

gratefullde

A mi wytłumaczy po co tam pcb ? ;D ;D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9