Jaki gramofon ?

Zaczęty przez Magreeltoreel, Luty 28, 2016, 17:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

W nowych coś się zaczyna dziać w okolicach czwórki i więcej. Ale nadal daleko tym gramofonom technologicznie do Sony serii PS-X50 i wyżej, które można wyjąc za ok. 2- 3 tys. Ważne, żeby miał już takie ramię i by było kompletne: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1920.0




ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

A Pioneer PLX-1000 i nowy Denon VL12 Prime, czy są w czymś lepsze od AT1240? W szczególności czy można liczyć w nich na lepszy napęd czy to wszystko podobna klasa?

frywolny trucht

Ocho, przekroczyliśmy więc już trzy koła :)
Denon jest nowością z tego roku, jakby nieco niedostępną na naszym rynku. A przynajmniej o utrudnionym dostępie. Będą zamawiać jak ty zamówisz. Czyli nijak go obejrzeć, pomacać.
Z danych technicznych. W końcu zbliża się pływaniem obrotów do dawnych napędów DD. Pod tym względem leje paskowce w tyłek. Nie ma jednak parametru S/N. Czyli tego jak napęd jest głośny. Dziwi spory pobór prądu. 65 Watów? Co on kawę parzy? Ogólnie pod względem jakości ramienia wiele się nie wydarzyło w stosunku do nowej AT, płacisz głównie za zoptymalizowanie do ciężkiej didżejskiej pracy. Po prostu stworzono najwyraźniej czołg, który ma zagrać na stole z palet Euro. Wkładki MC LO? Wyczuwam pewien mezalians ;)



ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Pioneer. Ktoś u nas pisał, że ma pięćsetkę i jest z niej super zadowolony, a tysiączka ma to samo tylko lepiej. Nie, że nagle pojawiły się jakieś nowe opcje robiące dobrze wkładce z ostrym slzifem, po prostu gramofon jest zbudowany solidniej ( w końcu za to głównie się płaci) i to się przekłada na dźwięk. S/N- 70dB Niestety pływanie obrotów ciagle na poziomie paskowców. Trochę wstyd. Napędy DD w końcu z czego jak z czego, ale ze stabilności obrotów zawsze słynęły.


Recenzja Ludwika: http://stereoikolorowo.blogspot.com/2015/11/gramofon-pioneer-plx-1000.html
Tylko ja się trochę boję, że on już redachtor pełną gębą i jak pisze, że dźwięk jest nieagresywny, to mi się wyświetla "przymulony"... Taka zabawa jak za PRL-u z cenzurą. Jak tekst ubrać, żeby klient wiedział, a dystrybutor się nie obraził i dał następny sprzęt do testów ;)

500 i 1000 na zdjęciach
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Lyset

Cytat: rudy-102 w Kwiecień 13, 2017, 09:19
Cytat: frywolny trucht w Kwiecień 13, 2017, 09:13Pytanie czy zawiera pokrywę. Ani słowa na stronie producenta.
Dekiel kosztuje dodatkowe 110 euro.
55           http://www.reloop.com/reloop-dust-cover-rp-7000-8000
Kenwood BLM802WH/Kenwood BM450/Braun BT5090/Yamaha XSR900/Yamaha XF425

Drizzt

#1305
Dzięki za dzielenie się wiedzą. W temacie gramiaków jestem trochę zielony bo ja cyfrowy chłopak jestem. Jak zaczynałem zbierać płyty to już rządziła cyfra (początek lat 90'tych) i tak już zostało. Ten gramiak też nie ma za zadanie walczyć z cyfrą tylko stanowić uzupełnienie dla niej, no i oczywiście platformę do odsłuchu winyli, których trochę się nazbierało przez lata a szkoda żeby leżały. Wydatek to nie jest problem bo więcej niż kosztuje ten Denon wydałem w tym miesiącu na płyty (fakt, trochę przegiąłem) ale wyznaję zasadę, że każdy wydatek, duży czy mały, musi mieć sens. W przypadku tego Denona widzę, że sensu nie ma najmniejszego ale już ten Pioneer wyglada na ciekawy model. W recenzji cmokania ale na to jestem odporny. Wolę zasięgnąć informacji od osób, którym za pisanie nie płacą. Więc gdyby stanęło na AT1240 vs. Pioneer PLX-1000 to jaki byłby słuszny wybór? Czy dobrze kombinuję, że ten Pioneer już by mógł pociągnąć MC czy nadal mezalians?

Ten nieagresywny dźwięk z Pioneera to pewnie kwestia wkładki. Pewnie warto wymienić na lepszą ale szkoda płacić za gramofon z wkładką do wymiany.

Z drugiej strony patrzę, że ten Pioneer to chyba pełny manual czyli niezbyt wygodnie się robi... No i pytanie czy nie lepiej w takim razie kupić oryginalnego Technicsa SL-1200 mk2. To pływanie obrotów w Pioneerze pewnie wynika z tego, że ma on tylko 1 czujnik prędkości obrotowej. Technics miał 3 :)

cafedelmar

mam PLX500 i pływania obrotów nie zaobserwowałem.
Denon PMA720AE, Quadrale QLX, HECO Music Style 900 , Fonica GS464, Pioneer PLX500, PioneerDV420V, Technics SL-PG340A, Sony STR DE545

frywolny trucht

Ja się nigdy nie bawiłem stabilizatorem, a takie układy sprzedaje na przykład Pro-Ject do swoich gramofonów, które mają standardowo podobnie pływające obroty jak współczesne DD. Także twoja pięćsetka.
http://www.project-audio.com/main.php?prod=speedboxds&cat=boxes&lang=en

W necie można spotkać użytkowników, którzy twierdzą, że dźwięk z użyciem takiego magicznego pudełeczka, jest bardziej gładki, szczególnie fortepian brzmi prawdziwiej. No właśnie. Pioneer PLX 1000 ma elektroniczną stabilizację obrotów i to go chyba wyróżnia. Do tego najlepszy podany S/N -70 dB

Co do wiedzy.. Miałem okazję ze starą AT i pomacać PLX 500, ale nie słyszałem ich w swoim systemie, a tylko taki odsłuch i to na paru wkładkach, da pewność, że to jest o co chodzi. Przy czym i tak nie unikniemy różnic preferencji. W końcu mogę woleć inne rzeczy niż ty drizzt, prawda? To co napisałem opieram na danych technicznych, instrukcji obsługi, czasem instrukcji serwisowej i ogólnym ogarnięciu tematu. W sumie niewiele jak na twoje potrzeby, ale na forum audiofilskim mało ludzi słucha na sprzęcie dla DJ, na forum dla DJ dowiesz się tylko rzeczy zapewne zupełnie ci nieprzydatnych. To masz chociaż tyle :)

Na oryginalnego, nowego  SL 1200 to...
https://skylark.com.pl/technics-sl-1200-mk2/
https://www.djshop.pl/i799,technics,technics-sl-1200-mk2.html
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Tutaj o wpływie speed box-a po angielskiemu:
http://www.6moons.com/audioreviews/project/project_2.html
http://www.positive-feedback.com/Issue31/speedbox.htm

To gówienko Pro-Jecta przesuwa pływanie obrotów na zupełnie inny poziom +/-0,001%
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

#1309
Ceny Technicsa szokujące ale rozumiem, że to są nowe egzemplarze z aktualnej produkcji, która chyba została niedawno wznowiona. Używane z rożnych lat można chyba wyrwać za 2-3 tys. zł i może to nie jest zła opcja, bo wszystkie części do tego modelu są dostępne.

@cafedelmar, napisz coś więcej o tym Pioneerze, jak go oceniasz dźwiękowo i użytkowo? Grasz na oryginalnej wkładce? Co tam siedzi w standardzie? To jest full manual, prawda?

Ogólnie to jakie są wady użytkowania didżejskiego gramofonu w domu? Potencjometr Pitch Control jest bezużyteczny ale to chyba mała wada. Solidność powinna być większa od niektórych audiofilskich wynalazków, choćby ze względu na masową produkcję. Design to kwestia gustu ale jak widzę niektóre audiofilskie szafy gdańskie to jest coś okropnego. Te didżejskie gramiaki wyglądają bardzo fajnie, może poza Denonem, który jest trochę kiczowaty. Ale te Pioneery mają super design klasycznego Technicsa. Z audiofilskich to piękny jest Garrard 401.

cafedelmar

Cytat: drizzt w Kwiecień 14, 2017, 09:51

@cafedelmar, napisz coś więcej o tym Pioneerze, jak go oceniasz dźwiękowo i użytkowo? Grasz na oryginalnej wkładce? Co tam siedzi w standardzie? To jest full manual, prawda?

Tak, to jest full manual, taki właśnie chciałem. Ni gram na oryginalnej wkładce, bo gramofon sprzedawany jest bez wkładki, aktualnie używam AT95, rozgladam się za czymś z wyższej półki,ale bez przesady. Co do oceny dzwięku - nie jestem "zaawansowanym audiofilem", jednak na moje ucho brzmi lepiej niż CD Technicsa, którego używam, i który zbiera pochlebne opinie od znajomych uzywających wyższych i droższych modeli. PLX500 niby jest "dj-ski", ale prawdę mówiąc niecałkiem do końca (brakuje np. rewersu obrotów). W mojej ocenie to fajny quasi-djski gramiak do domu. Najwięcej słucham jazzu i do tego rodzaju muzyki pasuje mojemu uchu. Prawdę mówiąc pisanie o odczuciach dzwiekowych jest bardzo trudne, dla mnie trochę jak dyskusja smakoszy o smaku wody ;) wszystko zależy od języka, no w tym wypadku ucha, jego preferencji i wrażliwości. Mnie poradzono, żebym przed zakupem posłuchał róznych i poznał potrzebę ucha. Tak zrobiłem. Na razie jestem zadowolony, ale podobno apetyt rośnie w miarę jedzenia... to wciąga. kiedyś miałem jeden kwarcowy zegarek.. dzisiaj mam ich ze 30 i nie są kwarcowe :) no, ale od czegoś trzeba zacząć.
Powracając do PLX500, biorąc pod uwagę cenę vs jakość oraz fakt, że jest nowy dla mnie był optymalnym wyborem.

Cytat: drizzt w Kwiecień 14, 2017, 09:51Ogólnie to jakie są wady użytkowania didżejskiego gramofonu w domu? Potencjometr Pitch Control jest bezużyteczny ale to chyba mała wada. Solidność powinna być większa od niektórych audiofilskich wynalazków, choćby ze względu na masową produkcję. Design to kwestia gustu ale jak widzę niektóre audiofilskie szafy gdańskie to jest coś okropnego. Te didżejskie gramiaki wyglądają bardzo fajnie, może poza Denonem, który jest trochę kiczowaty. Ale te Pioneery mają super design klasycznego Technicsa. Z audiofilskich to piękny jest Garrard 401.
Denon PMA720AE, Quadrale QLX, HECO Music Style 900 , Fonica GS464, Pioneer PLX500, PioneerDV420V, Technics SL-PG340A, Sony STR DE545

frywolny trucht

Cytat: drizzt w Kwiecień 14, 2017, 09:51Ceny Technicsa szokujące ale rozumiem, że to są nowe egzemplarze z aktualnej produkcji, która chyba została niedawno wznowiona.

Nie. To są NOS-y. Na Wikipedii piszą, że ten model był produkowany od 1979 do 2010 roku. Sądzę, że w sklepach mają z końcówki produkcji. Czyli siedmioletnie. Reaktywowany Technics chwali się, że aktualny gramofon to rozwinięcie starego projektu, ale zmian jest tak dużo, że to w sumie nowy, piękny, bezkonkurencyjny gramofon ;)
http://www.technics.com/pl/introduction/hifi-direct-drive-turntable-system-sl-1200gae/
Za typową edycję należy dać ok. 14 tys: http://studiohifi.pl/technics-sl-1200g-gramofon-direct-drive,c29,p4921.html i jak piszą: "Gramofon już teraz będzie wielką rzadkością, a z biegiem lat zyska na wartości !! "

No. Pamiętam jak ten wcześniejszy kosztował w sklepie coś koło 3 tysięcy :) Rzadkością będzie, bo sporo ludzi pamięta ten czas i nie planuje wydać 14 koła na coś co przed chwilą kosztowało 3. Także nie liczyłbym przy zakupie za 14 na jakiś wielki, krótkoterminowy zysk. Że inwestycja fajna taka.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Cytat: drizzt w Kwiecień 14, 2017, 09:51Ogólnie to jakie są wady użytkowania didżejskiego gramofonu w domu? Potencjometr Pitch Control jest bezużyteczny ale to chyba mała wada. Solidność powinna być większa od niektórych audiofilskich wynalazków, choćby ze względu na masową produkcję.

Tu nie o to chodzi, że coś przeszkadza, a coś nie. W produkcie dla DJ płacisz za inne przeznaczenie, a w audiofilskim jeszcze za inne. Jakby to powiedzieć? O! Samochód miejski typu Smart jest dobry na miasto, ale w trasie to mordęga w porównaniu z S- Classe. S- Classe z kolei trudno się operuje w mieście, bo to wielkie, nieporęczne bydle. Nie twierdzę, że używanie klonów Technicsa to mordęga, ale da się audiofilsko lepiej. Po prostu trzeba zajrzeć do worka z produktami o innym przeznaczeniu.
DJ-e się jarają na przykład szybkością startu, momentem obrotowym silnika. Bo to dla nich ważne. Audiofil ma te parametry w dupie, bo i tak trzeba poczekać aż lampy się nagrzeją, a zatrzymywać płyty nie ma po co :) Wolałby mieć np. ramię o jak najmniejszym błędzie kąta prowadzenia.

Należy jednak przyjąć, że te didżejskie maszyny mogą się podobać, dźwięk jest wystarczająco dobry by dać radość ze słuchania winyli i na tym poprzestańmy, bo wspomniany Garrard 401 to tylko napęd, do którego zakłada się zwykle we własnym zakresie długie wędki, a to już zupełnie inna opowieść, dla innego odbiorcy ;)

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

No właśnie o to chodzi, że podobno produkcję wznowiono pod koniec zeszłego roku i są teraz 3 modele: SL-1200G (klasyczny), SL-1200GAE (limitowana edycja na 50-lecie z obudową z magnezu) i SL-1200GR (zapowiedziany w styczniu tego roku model tańszy, uproszczony w stosunku do oryginału). Więc równie dobrze te oferty z chorą ceną to może być aktualna produkcja.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200

frywolny trucht

Nie. To są NOS-y. Z oferty djshop-u natomiast od czasu do czasu robiliśmy polewkę, bo obecna cena to efekt "corocznej" podwyżki :) Zaraz po zakończeniu produkcji zawołali za niego ósemkę?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

#1315
Zobacz tu:

http://studiohifi.pl/technics-sl-1200g-gramofon-direct-drive-dostawa-gratis,c29,p4921.html

Mają dostępne 4 sztuki modelu SL-1200G (oznaczenie wersji podstawowej z aktualnej produkcji), a jak rozumiem będą mieć więcej we wrześniu. Cena 13.799 zł. w "promocji" z 14.999 zł. Czy możliwe, że mają tyle NOS-ów, a za chwilę jeszcze więcej? Wydaje mi się, że albo ta nowa wersja wznowiona w 2016 roku faktycznie tyle kosztuje albo ktoś robi sobie z nas jaja kupując egzemplarze z aktualnej produkcji i udając, że to NOS-y.

https://skylark.com.pl/read/technics-sl-1200g-limitowana-wersja-sl-1200gae.html

Czy można jakoś odróżnić z zewnątrz wersję klasyczną z 2010 roku od modelu SL-1200G z obecnej produkcji? Większość zmian jest chyba w środku.

elem

Jak juz mówimy o porządnych starociach (Technics) , to wchodzimy w vintage w idealnym stanie w cenie nowego badziewia. Tatachabera dopadł ostatnio Micro-Seiki DD 40 za jedną szóstą ceny Technicsa.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Cytat: drizzt w Kwiecień 14, 2017, 12:51Czy możliwe, że mają tyle NOS-ów, a za chwilę jeszcze więcej?

To co podałeś to dzieła po reanimacji marki. NOS-y są w linkach, które podałem ja. Cena tych pierwszych jest wymysłem właściciela sklepu, tych drugich- z grubsza narzucona przez dystrybutora.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Czym się różnią. Głównie rzeczami których nie widać.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

#1319
Tak paczam, że ten na górze to limitowany 1200GAE z magnezową obudową, który podobno od 1200G różni się właśnie tylko tą obudową i okolicznościową plakietką. Miało powstać tylko 1200 sztuk tego modelu. Z kolei ten na dole to 1200Mk5 produkowany w latach 2002-2008. Potem jeszcze był Mk6 i wstrzymanie produkcji na 6 lat, a później petycja o przywrócenie podpisana przez 35.000 osób i dalszy ciąg już znamy ;)

A co do tego Micro-Seiki to piękny gramiak i nie trzeba chyba tyle płacić za legendę co w przypadku tego Technicsa, o którym wszyscy słyszeli a sprzedawcy to wykorzystują.

Drizzt

Cytat: elem w Kwiecień 14, 2017, 15:52
Jak juz mówimy o porządnych starociach (Technics) , to wchodzimy w vintage w idealnym stanie w cenie nowego badziewia. Tatachabera dopadł ostatnio Micro-Seiki DD 40 za jedną szóstą ceny Technicsa.

http://allegro.pl/high-end-gramofon-micro-seiki-bl-31-i6784447337.html

Ten też wygląda fajnie.

elem

Tego nie znam. Fachowcem od Micro Seiki jest nasz kolega GregWatson. Posiadać Micro Seiki, to jak mieć kawałek TechDasa  ;)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Cytat: drizzt w Kwiecień 14, 2017, 22:58Tak paczam, że ten na górze to limitowany 1200GAE z magnezową obudową, który podobno od 1200G różni się właśnie tylko tą obudową i okolicznościową plakietką

Ramieniem. Ramię jest aluminiowe normalnie, a okolicznościowo magnezowe. Że lepiej tłumi rezonanse to magnezowe.

Cytat: drizzt w Kwiecień 14, 2017, 22:58Z kolei ten na dole to 1200Mk5

Taa. Sprzedawcy Mk2 mieli małe zdjęcia, chciałem ukraść większe i nie zauważyłem piątki. To teraz na pewno Mk2.
I bawimy się w znajdź 3 szczegóły :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

1. Mk2 nie ma resetu obrotów.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

Cytat: frywolny trucht w Kwiecień 14, 2017, 11:10
Ramieniem.

Rzeczywiście, w wiki jest błąd bo piszą o "magnesium case" a nie "magnesium arm". Tymczasem obudowa jest odlewem aluminiowym a magnez jest stosowany w ramieniu. Tyle błędów jest w wiki a i tak się korzysta bo wygodnie.

http://www.technics.com/pl/introduction/hifi-direct-drive-turntable-system-sl-1200gae/