Menu główne

gramofon pytanie

Zaczęty przez ekskalibur, Listopad 25, 2016, 19:25

Poprzedni wątek - Następny wątek

bum1234

Chodzi mi tylko o odrobinę uczciwości i nic więcej.

A propos parametrów, zwłaszcza tych o których nie wiemy. Myślę, że te, które są znane są w jakiś tam sposób powiązane z tymi nie znanymi. Jeśli te znane są kiepskie, to raczej nie można spodziewać się, że pozostałe będą znakomite. To oczywiście nie działa w drugą stronę, ale zawsze jest to jakaś informacja pozwalająca na sensowne decyzje.

MAC

Ale po co ta wiedza komuś, kto nie zamierza kupować takich sprzętów?
Jest tu ktoś zainteresowany zakupem?

Miałem Transrotora i grał bardzo dobrze. Zwarzywszy, że taki TR (nie licząc najwyższych modeli) cenowo wcale się nie wyróżnia. Moim zdaniem bardziej należy się skupić na garażowych firmach produkujących wydmuszki audio za absurdalne i niczym nie uzasadnione kwoty a nie na dość renomowanych i leciwych jednak firmach ze sporym portfolio.

bum1234

Wspomniane przeze mnie firmy to tylko przykład. Sytuacja dotyczy wszystkich producentów. Pisze się o rzekomym postępie nie dając żadnych ku temu podstaw. Traktuje się w ten sposób ewentualnych klientów jak ... sami wiecie jak kogo ;)

vasa

Cytat: masza w Listopad 27, 2016, 15:22Moim zdaniem bardziej należy się skupić na garażowych firmach produkujących wydmuszki audio za absurdalne i niczym nie uzasadnione kwoty a nie na dość renomowanych i leciwych jednak firmach ze sporym portfolio.
Masza, to działa w dwie strony. Małe manufaktury nie mają (przeważnie) możliwości wykonania rzetelnych pomiarów. Starają się jak mogą a wychodzi różnie. Czasem świetnie, czasem mniej.
Natomiast w większych firmach działa analiza kosztowa i różne programy typu "constans improvements".
Po co robić łożysko superciche (-80dB) skoro -60 też będzie dobrze a 20$ zostaje w kieszeni.
Jak te 20$ pomnożysz przez 10 000 szt rocznie to się robi niezła suma i natychmiast pojawia się pytanie: A po co -60 skoro -55dB też będzie dobrze?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

MAC

Mariusz, jak się robi patefon w garażu od 50k pln w górę nie powinno być mowy o oszczędzaniu 20usd na zasranym łożysku.
Jak kupuje gramofon za 10k to mogę sobie odpuścić dane techniczne i pomiary ale jak za wspomnianą wyżej kwotę to chciałbym mieć uzasadnienie takiej ceny w parametrach i użytych materiałach a nie przyjmować na wiarę i kadzidło , że za tą kwotę to na pewno jest hajend. Bo kuśwa nie jest cokolwiek rzemieślnik go strugający razem z Pacułą o nim nienawypisywali.

bum1234

To samo dotyczy Transrotora, Kuzmy, Sikory, Linna, Clearaudio, CECa, Liry itd. To też są rzemieślnicy ;)

tomasz_pianista

Cytat: jamówię w Listopad 27, 2016, 14:33
Uważam,że Jerzy wywołał fajny temat. Można kolejny raz dowiedzieć się ciekawych rzeczy o współczesnym hiendzie. Przy okazji,czy któryś z Kolegów zna dne mojego runchla,czyli w/f,oraz rumbble- Thorens 160mkII

Tutaj masz dwa testy Thorensów z rumble:

http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Thor_Data/Thorens%20Reviews/TD166MkIIHiFi%20CceFeb89.jpg
http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Thor_Data/Thorens%20Reviews/TD160SMkIIHiFi%20CceFeb89.jpg
Grupa ratowania poziomu.

jamówię

Cytat: tomasz_pianista w Listopad 27, 2016, 17:11
Cytat: jamówię w Listopad 27, 2016, 14:33
Uważam,że Jerzy wywołał fajny temat. Można kolejny raz dowiedzieć się ciekawych rzeczy o współczesnym hiendzie. Przy okazji,czy któryś z Kolegów zna dne mojego runchla,czyli w/f,oraz rumbble- Thorens 160mkII

Tutaj masz dwa testy Thorensów z rumble:

http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Thor_Data/Thorens%20Reviews/TD166MkIIHiFi%20CceFeb89.jpg
http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Thor_Data/Thorens%20Reviews/TD160SMkIIHiFi%20CceFeb89.jpg



Dzięki Tomaszu,wyniki w moim modelu uważam za wysoce satysfakcjonujące,ale też i jego dźwięk bardzo mi się podoba.

tomasz_pianista

I tego się trzymaj:)

Swoją drogą zauważcie jak kiedyś testowało się gramofony, żadnego pierd***enia, tylko trochę wykresów, danych i ogólne wrażenie z odsłuchu.
Grupa ratowania poziomu.

vasa

Cytat: tomasz_pianista w Listopad 27, 2016, 17:11Tutaj masz dwa testy Thorensów
Kto zna angielski ten powinien poślęczeć nad tymi testami. Nie dość że pokazują one dawne podejście do sprzętu a dwa, tam autor wyraźnie napisał co jest dobrze a co źle.
W obecnej chwili nie do pomyślenia.
Dzięki Tomaszu za te linki. Jak przyjdzie mi kiedyś jeszcze dyskutować z jakimś redachtorem to go odeślę do tych testów i zapytam czy by tak potrafił :P
Z obecnych złotouchych jedynie chyba Kisiel jeszcze się uchował.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

elem

Cytat: vasa w Listopad 27, 2016, 17:35Z obecnych złotouchych jedynie chyba Kisiel jeszcze się uchował.

U nas tak ale w Stereophile mierzą chyba każde testowane urządzenie
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

vasa

Cytat: elem w Listopad 27, 2016, 18:54w Stereophile mierzą chyba każde testowane urządzenie
Zerknąłem na ostatnie testy gramofonów ze Stereophile.
No owszem, mierzą, równomierność obrotów tym programikiem Feickerta co go Frywolny kilka postów temu wyśmiał.
Niestety, rzetelność minęła i nie wróci już :(
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

elem

Frywolny pisał o apce na komórkę. Z tego co wiem program Feickerta jest też dostępny w wersji professional.
BTW, stawiam litra dobrego trunku, temu który usłyszy róznicę między w&f 0,02 a np 0,04 :)
Rumble - 70dB jest już ok. Nagranie na taśmie studyjnej 38 cm/s (taśma matka!) ma dużo gorszy S/N :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

jamówię

Mój Thorens kosztował 260£  :o  Ile gramiaków,z takimi parametrami jak 160mkII,produkowanych współcześnie tyle kosztuje?

MAC

Miłośnicy lampowego brzmienia oraz analogowych nośników powinni się już nauczyć, że im więcej zniekształceń tym przyjemniejszy odbiór.
Jeśli ktoś się z tym nie zgadza to zapraszam do działu ze wzmacniaczami w klasie D i odtwarzaczami CD z klepsydrami nuklearnymi  ;D

frywolny trucht

Cytat: elem w Listopad 27, 2016, 19:34Rumble - 70dB jest już ok

Większość opluwanych Pro-Jectów chwali się takimi parametrami.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

No i? Coś jeszcze mają fajnego poza akceptowalnym rumble? :) Napisałem "ok" , nie napisałem, że to jest jakiś wyżyłowany poziom.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

No i to, że ta wstrętna gumiasta (?) firma nie bała się wykazać parametrami i dotąd nie zdarzył się naukowiec gotowy je podważyć i utopić firmę.

Cytat: elem w Listopad 27, 2016, 19:55Coś jeszcze mają fajnego poza akceptowalnym rumble?

Tak. W większości przypadków ramiona z pełną regulacją. Azymut, VTA. Te sprawy...
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

No to po co przepłacałeś za Fontka? :) Było brac Projecta za tysiaka  ;)

zaraz, zaraz... a jakie było pytanie założyciela wątku? :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Żeby mieć długiego  ;D
Podejrzewam, że założyciel się załamał.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

jamówię

Pro ject to lipa,proszę Państwa miałem trzy i to nie gra. Skoro mają jakieś parametry,to albo nikt nie potrafi,lub nie chce ich zweryfikować,albo dźwięk jest kaszaniony w innym obszarze tego urządzenia.

frywolny trucht

Cytat: jamówię w Listopad 27, 2016, 20:27Pro ject to lipa,proszę Państwa miałem trzy i to nie gra

Moim zdaniem jest OK.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: masza w Listopad 27, 2016, 19:41zapraszam do działu ze wzmacniaczami w klasie D i odtwarzaczami CD z klepsydrami nuklearnymi 
Wzmacniacze w klasie D są fajne. Mają spokojne analogowe brzmienie, gigantyczną wydajność prądową i taki wzmacniacz serio chodzi mi po głowie. Oczywiście jako kompan do gramiaka :)
A co do CD to problem jest z pokarmem. Kiedyś trafiłem na stronę gdzie mozna było wysłać pliki z płyty CD lub rip z winyla i sprawdzić kompresję dźwięku. Różnica pomiędzy winylami a CD była kolosalna. Na korzyść winyla ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kawosz


vasa

Cytat: kawosz w Listopad 27, 2016, 20:47
Cytat: vasa w Listopad 27, 2016, 20:33Na korzyść winyla
Sekciarz [emoji14]
Znajdę tę stronę.
Będą twarde dane to stawiasz wszystkim  kolejkę w barku  [emoji14]
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.