Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

cdt

Jest jeden warunek jaki trzeba spełnić przy 103R . Musi być dobrze wzmocniony . A to też idzie załatwić za rozsądną kasę

christo

Cytat: cdt w Listopad 15, 2017, 14:17Z tą precyzja też nie ma co przesadzać . 103 R ma jej wytarczająco dużo
Ja mam 103 bez "R". Pamiętam, że pierwsze wrażenie po zawieszeniu tej wkładki to było zdziwienie ilością detali. A przesiadłem się z 2x droższej Benz Micro.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

malg

zgadzam się
precyzji jest akurat, ale może kolega szuka "super" precyzji, takiego bardzo technicznego grania,
wtedy donek może się nie spodobać, ale to rzecz gustu

mnie się podoba, dlatego na nim gram


cdt

Ja doskonale rozumiem obawy Kolegów ktorzy się przesiadają z drogich MM na MC . W MM kach szlif jest bardzo ważny . Można powiedzieć determinuje wartość przetwornika . We wkładkach MC już nie jest to jednoznaczne . Technicznie tego nie wytłumaczę może mnie ktoś mądrzejszy wyręczy .
To nie jest tak że 103ka to taka AT 95 ze świata MM ek . Nie ma takiego  przełożenia .

malg

Cytat: cdt w Listopad 15, 2017, 14:22
Jest jeden warunek jaki trzeba spełnić przy 103R . Musi być dobrze wzmocniony. A to też idzie załatwić za rozsądną kasę

Co masz na myśli pisząc "wzmocniony", chodzi o wzmocnienie w PRE ? czy STEP_UP ?
pytam z ciekawości


cdt

Dobre pre lub dobry SET UP . Miałem taki z ebay od Niemca który  zupełnie się nie sprawdził .

rudy-102

Cytat: cdt w Listopad 15, 2017, 14:31W MM kach szlif jest bardzo ważny. Można powiedzieć determinuje wartość przetwornika . We wkładkach MC już nie jest to jednoznaczne . Technicznie tego nie wytłumaczę może mnie ktoś mądrzejszy wyręczy .
Prawdopodobnie chodzi Ci o wielkość masy drgającej. W ememkach jest ona o wiele wyższa niż w MC i to wpływa na zdolność precyzyjnego odtworzenia materiału wytłoczonego na płycie. Ostry szlif poprawia precyzyjność odtworzenia, ale tylko do pewnego stopnia bo ogranicza go rodzaj konstrukcji przetwornika.
Łatwiej machać słomką niż ciężką rurą.

P.S.
W cale nie chciałem bym mądrzejszy ;)

cdt

Cytat: rudy-102 w Listopad 15, 2017, 15:01W cale nie chciałem bym mądrzejszy
Oj tam przecie wiadomo że ja jestem ignorantem technicznym ;D . Porównanie ze słomką genialne ;D
Słuchalem u Ondreja specyficznej MMki . Kupił London Deca . Upierdliwa wkładka ale gra pieknie . Ma prosty dyszel nie cza nim machać ;D

malg

Cytat: cdt w Listopad 15, 2017, 15:31
Słuchalem u Ondreja specyficznej MMki . Kupił London Deca . Upierdliwa wkładka ale gra pieknie . Ma prosty dyszel nie cza nim machać ;D
Tez słuchałem u Ondreja - genialnie gra, mięciutko, aksamitnie, łagodnie.
Konstrukcja rzeczywiście inna niż obecne, dyszel pionowy, podtrzymywany "nitką" od tyłu żeby sie nie przekręcił do przodu

Na razie dla mnie za droga :(
Chociaż jak by coś sprzedał to może

malg

London decca to jest wkładka MI, czyli ma bardzo małą masę drgającą

rudy-102

Cytat: cdt w Listopad 15, 2017, 15:31Porównanie ze słomką genialne ;D
To Ahaja coś podobnego kiedyś powiedział.

vasa



Cytat: Bartolo w Listopad 15, 2017, 11:45
Chciałbym zmienić wkładkę... Obecnie Goldring 1006. I zastanawiam się czy iść w "kultową" 1042, czy może w Black...? Albo jakieś MC LO. Teoretycznie mój przedwzmacniacz (ifi Phono) obsługuje MC, ale zastanawiam się nad zmianą
Twoje pre jest zupełnie niezłe. Najpierw chyba warto pomyśleć o wkładce.
Jeżeli masz Goldringa i chcesz zmienić to może pomyśl o innym producencie. Jak zmienisz model to dostaniesz podobne granie tylko coś będzie trochę bardziej.
Ja jestem zdania że MC grają lepiej ale nie wszyscy tak uważają.
Generalnie dobra MM da dynamikę i bas a MC detal i stereofonię, ale to takie bardzo przybliżone opinie. Na ogół jak ktoś wchodzi w MC to do MM już nie wraca. (oprócz Frywolnego :)
Jeżeli masz ciężkie ramię to chyba Denon jest dobrym wyborem.


[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.


frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Trzeba powtórzyć test z Filipkiem GP 4** na pokładzie :)

"Proszę Państwa ten gramofon to potwór. Wysokie tony wypalają dziury w ciele jak lasery, a basy przesuwają- niebezpiecznie szybko- spożyty obiad w kierunku wyjścia" :) :)  Niestety nie potrafię popełnić tak długiego tekstu. Pełnego aluzji i nakierowań  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

ja odebrałem tekst jak sponsorowany, więc coś dobrego trzeba było napisać,
ale na mój gust autor nie specjalnie się zachwycił,
nic np nie napisał o relacji cena/jakość ....


Piterski

Andrzej pisał na AS po teście, że nie wie co poszło nie tak ale zagrało jak kupa.
Żałował że nie założyli innej wkładki.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Mam tę wkładkę. Co prawda z inną igłą, ale efekt cichości, braku dynamiki, wycofania góry- opisałem identycznie. Tylko mniej epicko. Nie wiem czy sponsorowany. Po prostu trochę redachtor poszperał, poczytał i zapewne sam nie mógł uwierzyć co słyszy. To i się asekurował. Inna sprawa, że Andrzej lubi ostre, jasne granie. Może myślał, że uzyskał środek oddając gramofon w tej konfiguacji? Kurczaki, jakby posłuchał w swoim systemie Filipka? Umar f bótah  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Oooo :) to fakt.
U mnie od wczoraj dwa ramiona, na dodatkowym Filip napierpapier robi. Wprawdzie 500ka nie czterysetka ale daje radę.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Bawiłem się dziś w przełączanie w locie pomiędzy ATOC9ll a Philipsem.
Świetnie jest mieć dwie wędki :) A co do ustawienia ramienia dodatkowego, to tak jak napisał Frywolny trucht, prostsze jeszcze chyba niż zabawa z tym zamontowanym.



stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

vasa



Cytat: marekw 76 w Listopad 16, 2017, 13:23
Bawiłem się dziś w przełączanie w locie pomiędzy ATOC9ll a Philipsem.
Świetnie jest mieć dwie wędki :)
To pochwal się wnioskami. AT akurat znam a Frywolny tak zachęca do Filipka że zaczynam myśleć o zakupie. Tyle że kompletnie nie wiem czego się spodziewać.


[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

marekw 76

Dla mnie AT jest rewelacyjna i rządzi. To nie podlega dyskusji (sorry Frywolny).
Strasznie się cieszę, że wszedłem w MCLO żałuję tylko, że tak późno.
Filip jednak ma genialny stosunek jakości do ceny. Nie miałem dużo MMek ale z tych co miałem i słyszałem najbardziej mi odpowiada, dodatkowo ma tą przewagę, że są do niego dostępne tanie igły więc nie boję się położyć go nawet na bardziej styrane płyty :) To nie oznacza, że kładę go na jakieś szroty bo takich nie mam :)
Mam natomiast trochę słabiej zrealizowanych płyt - rock i metal z lat 80 i ta wkładka jest idealna do takich tłoczeń.
Ta wkładka ma fun, dynamikę i pierdyknięcie. Grała u mnie na Audio Technice 120 i nawet tam pokazała pazur. Na AdFontesie jest jeszcze lepiej.
Ja kupiłem ją z ciekawości i nie żałowałem nigdy, nawet przez moment.
Uważam, że trzeba spróbować Philipsa tym bardziej za taką kasę za jaką jest dostępny.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Bartolo

Dziękuję Wam pięknie za rady i wskazówki...
Na razie wkładka musi poczekać.. "Przepiłem" ja na AVS za płyty.. ;)
Ale jak już się "odkuję" to dzięki Waszym radom rozważam AT-OC9ML/ll lub Denon 103R. Przy okazji szukania informacji znalazłem na aukcji AT-OC9ML/III... Kosztuje ok 550$. Dwójka jest za 400.. Warto dopłacić..?
A i od razu jeszcze jedno pytanie. Łażąc po hotelowych pokojach, starając się zachować resztki zdrowego rozsądku, trafiłem na Golde Note i ich przedwzmacniacz PH-10.
Ciekawa koncepcja. Mieliście z nim jakieś doświadczenia..?
Ciekawostką było ustawienie dla wkładki MC (Machiavelli Gold), wzmocnienia MM. Podobno lepiej tak grała...
Pozdrawiam i raz jeszcze serdecznie dziękuję za pomoc... ;) Idę słuchać Miles'a... Piękna płyta...
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

elem

Cytat: Bartolo w Listopad 19, 2017, 23:24Ciekawostką było ustawienie dla wkładki MC (Machiavelli Gold), wzmocnienia MM. Podobno lepiej tak grała...

Bo to jest MC HO,  1,2 mV :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe