Menu główne

Denon DP 59L

Zaczęty przez frywolny trucht, Sierpień 14, 2016, 12:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Ten 51 tak, bo widzę cenę za jaką nie poszedł. 2590 zł. Jest telefon, można zaproponować 2300 zł i będzie-wg mnie- bomba. Gramofon ma Qdamping- co wiem od Maszy- czyli regulację tłumienia drgań, czyli można dostosować rezonanse do każdej wkładki. Gorzej, że brak chyba regulacji VTA i azymutu? To stawia pod znakiem zapytania mocowanie ambitniejszych szlifów igieł.

Trzeba jeszcze zweryfikować na jakie zasilanie jest.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

jarojaw

https://www.olx.pl/oferta/gramofon-denon-dp-37f-wkladka-dl-110-CID99-IDi12AN.html
Hmm nie mają regulacji VTA?
Wydawało mi się,że w którymś opisie było od 0-6 mm ale jakoś teraz nie widzę.

Wysłane z tapciocha
Analog:Dual CS-5000 z AT440MLb / Goldring 2100, pre Haiku-Audio SOL MM , AKAI GX636D,Kenwood KX-1100HX
Atoll IN200SE , streamer NovaFidelity X40 ,
Kolumny - Tannoy Revolution XT8F

frywolny trucht

Oba mają zafiksowane na stałe obroty. 51 ma dziurki w macie, przez które "obserwuje" rozmiar płyty i dostosowuje prędkość ( to można manualnie zmienić), czyli jak zapomnisz przełączyć, gramofon nie pozwoli opuścić igły na matę, gdy gra singiel. 51 ma jeszcze magiczną latarnię, ale nie wiem do czego służy.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

krzysiek

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 19, 2016, 12:1351 ma jeszcze magiczną latarnię, ale nie wiem do czego służy.

Zapewne jak w Sony PS-X65 do automatycznego rozpoznawania rozmiaru płyty położonej na talerzu.
Modwright KWI-200, Dynaudio Special 25, Chord Qutest, poprzednio na forum jako blackholesun

jarojaw

Dzięki.

Wysłane z tapciocha

Analog:Dual CS-5000 z AT440MLb / Goldring 2100, pre Haiku-Audio SOL MM , AKAI GX636D,Kenwood KX-1100HX
Atoll IN200SE , streamer NovaFidelity X40 ,
Kolumny - Tannoy Revolution XT8F

MAC

Być może mój będzie na sprzedaż  :o
Jest unikalny z powodu ramienia S
Wszystko się rozegra w najbliższym tygodniu. Jakby co to będzie ogłoszenie i zdjęcia w odpowiednim dziale.

FatCat

Hej, panowie, sprawiłem sobie 59L z S-ramieniem, powiesiłem DL-110 i gra to genialnie, jestem wzruszony :) Tyle że q-damping się dziwnie zachowuje. Ustawiłem nacisk na 1.9g, AS też oczywiście, ale q-damping ustawiony na tę wartość powoduje drżenie ramienia w płaszczyźnie poziomej i muszę schodzić w dół z wartością, aż drżenie ustanie. Niezależnie od tego, czy ramię jest na podnośniku windy, czy na płycie, zaczyna drżeć już od wartości w okolicach 1 na pokrętle. Nie pałuję się tym za bardzo, ustawiłem wartość 0.8, tracking jest świetny, stereofonia takoż, ale wiadomo - chciałbym znać przyczynę. Zakładam, że to może być np. kwestia tego, że ramię S jest sporo cięższe od prostego, a zatem może damping inaczej na nie reaguje, ale niczego na ten temat nie znalazłem w manualu, więc to raczej wątpliwe. Ktoś z właścicieli / byłych właścicieli zaobserwował taki przypadek?

MAC

Nie. Coś u Ciebie jest nie teges. Tak sie prawidłowo działające ramie nie zachowuje.
U mnie działa prawidłowo w pełnym zakresie.

Franek Dolas

Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii w następującej sprawie. Kupiłem w Japonii Denona DP-59L ze standardowym prostym ramieniem, a kilka dni później Kenwood KP-9010 z fabrycznym ramieniem J. Zanim przyjdą do Polski wypadałoby zastanowić się, który warto sobie zostawić. Zanim odpalę chciałbym posprawdzać wszystko w serwisie, wymienić kable etc więc a nie chcę inwestować w obydwa na raz. Zresztą, żeby przetestować je jednocześnie musiałbym kupić dwa różne headshelle i dwie te same wkładki, a to trochę nie ma sensu. Który z nich zostawilibyście dla siebie i dlaczego?

koszalekopalek

Cytat: Franek Dolas w Maj 15, 2018, 23:35
Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii w następującej sprawie. Kupiłem w Japonii Denona DP-59L ze standardowym prostym ramieniem, a kilka dni później Kenwood KP-9010 z fabrycznym ramieniem J. Zanim przyjdą do Polski wypadałoby zastanowić się, który warto sobie zostawić. Zanim odpalę chciałbym posprawdzać wszystko w serwisie, wymienić kable etc więc a nie chcę inwestować w obydwa na raz. Zresztą, żeby przetestować je jednocześnie musiałbym kupić dwa różne headshelle i dwie te same wkładki, a to trochę nie ma sensu. Który z nich zostawilibyście dla siebie i dlaczego?

Denon 59L jest  lepszym gramfonem, do pełni szczęścia musisz dokupić drugie ramię, headshell, plus komplet przeciwwag - koszt 1000-1200.
O

frywolny trucht

Mało jest o tym modelu Kena. Był produkowany tylko na Japonię. Nie mogę znaleźć jego parametrów, by porównać. Ramię jest bardziej zaawansowane technologicznie w Denonie, ale czy to ci się przełoży w twoim systemie, z konkretną wkładką, na lepszy dźwięk? Będziesz musiał sam sprawdzić.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

koszalekopalek

Wpierw, trzeba sprawdzić w jakim stanie technicznym są oba egzemplarze, czy są w pełni sprawne, a jak nie są, to ile będzie kosztowała naprawa.
Jaką masz kasę na zakup wkładki i pre, lub jakie wkładki są zamonowane, w jakim stanie, itp
Na tym etapie to jest rozmowa, o gruszkach na wierzbie.

koszalekopalek

Cytat: frywolny trucht w Maj 16, 2018, 08:05
Mało jest o tym modelu Kena. Był produkowany tylko na Japonię. Nie mogę znaleźć jego parametrów, by porównać. Ramię jest bardziej zaawansowane technologicznie w Denonie, ale czy to ci się przełoży w twoim systemie, z konkretną wkładką, na lepszy dźwięk? Będziesz musiał sam sprawdzić.

Kosmiczne parametry ma napęd w tym kenie, ale parametry to jedno, stan techniczny po 30 latach, to drugie, a zycie, to jeszcze co innego.
http://audio-heritage.jp/TRIO-KENWOOD/player/kp-9010.html

Franek Dolas

Zakładam, że obydwa egzemplarze są w idealnym stanie jak zapewniają sprzedawcy, ale wiadomo że zanim cokolwiek zagra oba gramofony trafią do serwisu na sprawdzenie, regulację, wymianę kabli plus ewentualne drobne naprawy. Denon przyjdzie z fabrycznym headshellem, Kenwood natomiast tylko z gołym ramieniem. Oczywiście najwygodniej byłoby wyszykować obydwa te gramofony, zaopatrzyć w identyczne wkładki i odpalić na tym samym sprzęcie i tej samej płycie jeden po drugim, żeby empirycznie przekonać się który brzmi lepiej. Ale to wymagałoby zakupu chociażby dwóch identycznych wkładek, a tego chciałbym uniknąć. Optycznie Denon jest ciekawszym gramofonem i on był od początku moim faworytem. Zaintrygowało mnie jednak to, że cena Kenwooda sprzedawanego w Japonii w tym samym okresie co Denon była 25% wyższa (80.000 do 100.000 ¥). Także że np. w Rosji która ma bardzo mocny rynek sprzętu vintage i dosyć dobrze się na tym chłopcy znają (liczne tutoriale na YT prezentacji sprzętu, tuningu, a nawet kompleksowych napraw unikalnych gramofonów) jest on oferowany obecnie dużo drożej niż Denon. Tak w połowie ceny pomiędzy DP-59L i Yamaha GT-2000. Więc coś musi być na rzeczy.

BTW czy ktoś wymieniał wewnętrzny transformator w gramofonie z rynku japońskiego/amerykańskiego? Z jakim skutkiem?
Wszystkie oferowane w Polsce transformatory zewnętrzne są na sprzęty z USA i 110V. Nie wiem jak to się ma do japońskiego zasilania 100V 50/60Hz.

Franek Dolas

Cytat: frywolny trucht w Maj 16, 2018, 08:05
Mało jest o tym modelu Kena. Był produkowany tylko na Japonię. Nie mogę znaleźć jego parametrów, by porównać. Ramię jest bardziej zaawansowane technologicznie w Denonie, ale czy to ci się przełoży w twoim systemie, z konkretną wkładką, na lepszy dźwięk? Będziesz musiał sam sprawdzić.

http://www.thevintageknob.org/kenwood-KP-1100.html

Michał

Karwasz o co chodzi z tymi nowymi nickami?to ciągle gerwazy????

moon

Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

GregWatson

Cytat: koszalekopalek w Maj 16, 2018, 10:24
Wpierw, trzeba sprawdzić w jakim stanie technicznym są oba egzemplarze, czy są w pełni sprawne, a jak nie są, to ile będzie kosztowała naprawa.
Jaką masz kasę na zakup wkładki i pre, lub jakie wkładki są zamonowane, w jakim stanie, itp
Na tym etapie to jest rozmowa, o gruszkach na wierzbie.
[/quoteOj Gerwazy, że ci się chce
Cytat: koszalekopalek w Maj 16, 2018, 10:24
Wpierw, trzeba sprawdzić w jakim stanie technicznym są oba egzemplarze, czy są w pełni sprawne, a jak nie są, to ile będzie kosztowała naprawa.
Jaką masz kasę na zakup wkładki i pre, lub jakie wkładki są zamonowane, w jakim stanie, itp
Na tym etapie to jest rozmowa, o gruszkach na wierzbie.


Oj Gerwazy, że ci się chce jeszcze :)   :)   :)

Trochę tego i trochę tamtego też.

koszalekopalek

Cytat: Franek Dolas w Maj 16, 2018, 14:18
Zakładam, że obydwa egzemplarze są w idealnym stanie jak zapewniają sprzedawcy, ale wiadomo że zanim cokolwiek zagra oba gramofony trafią do serwisu na sprawdzenie, regulację, wymianę kabli plus ewentualne drobne naprawy. Denon przyjdzie z fabrycznym headshellem, Kenwood natomiast tylko z gołym ramieniem. Oczywiście najwygodniej byłoby wyszykować obydwa te gramofony, zaopatrzyć w identyczne wkładki i odpalić na tym samym sprzęcie i tej samej płycie jeden po drugim, żeby empirycznie przekonać się który brzmi lepiej. Ale to wymagałoby zakupu chociażby dwóch identycznych wkładek, a tego chciałbym uniknąć. Optycznie Denon jest ciekawszym gramofonem i on był od początku moim faworytem. Zaintrygowało mnie jednak to, że cena Kenwooda sprzedawanego w Japonii w tym samym okresie co Denon była 25% wyższa (80.000 do 100.000 ¥). Także że np. w Rosji która ma bardzo mocny rynek sprzętu vintage i dosyć dobrze się na tym chłopcy znają (liczne tutoriale na YT prezentacji sprzętu, tuningu, a nawet kompleksowych napraw unikalnych gramofonów) jest on oferowany obecnie dużo drożej niż Denon. Tak w połowie ceny pomiędzy DP-59L i Yamaha GT-2000. Więc coś musi być na rzeczy.

BTW czy ktoś wymieniał wewnętrzny transformator w gramofonie z rynku japońskiego/amerykańskiego? Z jakim skutkiem?
Wszystkie oferowane w Polsce transformatory zewnętrzne są na sprzęty z USA i 110V. Nie wiem jak to się ma do japońskiego zasilania 100V 50/60Hz.


Wewnętrznego zasilanie bym nie dotykał, zewnętrzna przetwornica za 50-100 złotych sprawdza się doskonale, i do zasilana 100 i 110

Owszem ten Kenwood jest jakieś 30-40% droższy ,ale to może być wynik małej dostępności, z racji ze mdoel był oferowany, chyba tylko na rynku japońskim
Na pewno ma dobry naped, w papierach lepszy niż Denon, który  i tak ma baaardzo dobre parametry.

Nie wiem dlaczego chcesz tak kombinować z tymi dwoma identycznymi wkładkami? Wiadomo, przecież, że na dwóch różnych ramionach, gramofonach, zagrają różnie.
Co jeszcze nie świadczy o tym, że akurat ten na którym dla ciebie zagrało lepiej, będzie lepszym wyborem.
Trzeba by potestować każdy model duzo dłużej

Ja ci proponuję zrób tak. Zostaw tego Denona, dokup drugie ramię, plus headshell i komplet przeciwwag.
Operując dwoma ramionami, czterema przeciwwagami, regulacją qdampingu, wysokości ramienia, siłą nacisku, oraz przedwzmacniaczem, obowiązkowo z regulacją opornosći, i pojemności, wzmocnia sygnału, bo taki obowiązkowo trzeba by kupić, masz na tyle szerokie możliwości konfiguracji, że dopasujesz większość wkładek, pod swoje ucho, i, lub, dalszą część toru audio.
Wkurzające w tym Denononie są owe przeciwwagi, i sposób ustawienia nacisku, schowany w ramieniu, plus trzeba liczyć obroty. No i wysokosć ramienia, to trzeba robić na piechotę, imbusem
Dużo wygodniej, jest gdy można regulować wysokosć ramienia w locie, ustawiać siłę nacisku i qdamping w locie.....





   


Franek Dolas

Cytat: koszalekopalek w Maj 16, 2018, 16:42

Ja ci proponuję zrób tak. Zostaw tego Denona, dokup drugie ramię, plus headshell i komplet przeciwwag.
Operując dwoma ramionami, czterema przeciwwagami, regulacją qdampingu, wysokości ramienia, siłą nacisku, oraz przedwzmacniaczem, obowiązkowo z regulacją opornosći, i pojemności, wzmocnia sygnału, bo taki obowiązkowo trzeba by kupić, masz na tyle szerokie możliwości konfiguracji, że dopasujesz większość wkładek, pod swoje ucho, i, lub, dalszą część toru audio.
Wkurzające w tym Denononie są owe przeciwwagi, i sposób ustawienia nacisku, schowany w ramieniu, plus trzeba liczyć obroty. No i wysokosć ramienia, to trzeba robić na piechotę, imbusem
Dużo wygodniej, jest gdy można regulować wysokosć ramienia w locie, ustawiać siłę nacisku i qdamping w locie.....

Wielkie dzięki za pomoc. Myślałem o wymianie wewnętrznych transformatorów, ale tylko na modele stosowane przez producentów tych gramofonów w wersjach na Europę (przy Kenwoodzie z modelu KP-7010 lubKP-990). Odpuszczę sobie jednak ten pomysł, bo znalazłem transformator który ma  jednocześnie wyjścia 100V i 110V.

Jeśli chodzi o kalibrację wkładki i ramienia to za cienki bolek jestem, żeby to sam prawidłowo ogarnąć więc będę musiał poprosić kogoś z okolic Warszawy o pomoc. Jak macie pomysł kto mi może pomóc w tej kwestii to będę zobowiązany.

Jeśli chodzi o wkładki to do Denona zamówiłem legendarną AT-20SLa (NOS!) do przetestowania, zanim ogarnę jakiś phono stage albo pre amp do MC, a docelowo myślę o DL-103R. No chyba, że ktoś ma jakiś lepszy pomysł?

Franek Dolas


BTW: Nie wiem kto to Gerwazy, ale domyślam się że nie o postać z Zemsty wam chodzi. Ale mimo to dziękuję za ciepłe powitanie forum :)

Piterski

Cytat: Franek Dolas w Maj 18, 2018, 01:57Jak macie pomysł kto mi może pomóc w tej kwestii to będę zobowiązany.
Pisz na PW.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

jeśli to okolice od strony południowej - to też mogę pomóc

Protazy

#148
Cytat: Franek Dolas w Maj 18, 2018, 01:57
Cytat: koszalekopalek w Maj 16, 2018, 16:42

Ja ci proponuję zrób tak. Zostaw tego Denona, dokup drugie ramię, plus headshell i komplet przeciwwag.
Operując dwoma ramionami, czterema przeciwwagami, regulacją qdampingu, wysokości ramienia, siłą nacisku, oraz przedwzmacniaczem, obowiązkowo z regulacją opornosći, i pojemności, wzmocnia sygnału, bo taki obowiązkowo trzeba by kupić, masz na tyle szerokie możliwości konfiguracji, że dopasujesz większość wkładek, pod swoje ucho, i, lub, dalszą część toru audio.
Wkurzające w tym Denononie są owe przeciwwagi, i sposób ustawienia nacisku, schowany w ramieniu, plus trzeba liczyć obroty. No i wysokosć ramienia, to trzeba robić na piechotę, imbusem
Dużo wygodniej, jest gdy można regulować wysokosć ramienia w locie, ustawiać siłę nacisku i qdamping w locie.....

Wielkie dzięki za pomoc. Myślałem o wymianie wewnętrznych transformatorów, ale tylko na modele stosowane przez producentów tych gramofonów w wersjach na Europę (przy Kenwoodzie z modelu KP-7010 lubKP-990). Odpuszczę sobie jednak ten pomysł, bo znalazłem transformator który ma  jednocześnie wyjścia 100V i 110V.

Jeśli chodzi o kalibrację wkładki i ramienia to za cienki bolek jestem, żeby to sam prawidłowo ogarnąć więc będę musiał poprosić kogoś z okolic Warszawy o pomoc. Jak macie pomysł kto mi może pomóc w tej kwestii to będę zobowiązany.

Jeśli chodzi o wkładki to do Denona zamówiłem legendarną AT-20SLa (NOS!) do przetestowania, zanim ogarnę jakiś phono stage albo pre amp do MC, a docelowo myślę o DL-103R. No chyba, że ktoś ma jakiś lepszy pomysł?
Obie wkładki, są pod cięzkie ramię, którego akurat nie posiadasz w ty Denonie.
Z starymi NOSami to często bywa tak, ze racji wieku, tracą węch.
Ten Denon 103R to jest klasa wkładki za 1000, a ty ma gramofon, z półki za około 4000, więc szukaj na zblizonej półce.
Denon na tzw wkładkę na start, czyli podstawową montował w tej klasie gramofonów wkładkę Denon DL 160.
Do tego ramienia które masz, to trzeba by zamontować coś z lekkich wkładek z półki np Denon 304, lub temu podobna klasa.

Wazna infOrmacja
Sprawdz ile, lub jaką masz przeciwwagę w komplecie do tego lekkiego ramienia, bo jak masz rylko jedną, i to tą najlzejszą to tej at20sla nie wywazysz wogóle, jak masz tylko srednia, to tez moze być problem z wywazeniem

To był wtedy taki okres ze odchodzono od cięzkich wkładek na rzecz lekkich, podobnie było z ramionami.
Ten model umozliwia, korzytanie z obu rozwiązań.


cdt

Cytat: Protazy w Maj 18, 2018, 11:08Obie wkładki, są pod cięzkie ramię, którego akurat nie posiadasz w ty Denonie
no ufa większej bzdury to dawno nie czytałem .
Cały bajer tego gramofonu to jest to ramię . Powiesisz na nim wszystko .
Przeciwwaga to nie problem dorobisz sobie jak nie masz wszystkich 3 komplecie .
Ten gramofon z prostym ramieniem ze 103 r gra bardzo dobrze .