Gramofon do 15 tysięcy.

Zaczęty przez frywolny trucht, Październik 07, 2019, 20:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

paul_67

Dlatego mówię- nieważne co podają w papierach, ale to co słychać.Pamiętacie jakie parametry na papierze miały wzmacniacze Technicsa (posiadałem SU VX 920), a jak grały? Później kupiłem o teoretycznie gorszy, a lepiej brzmiący.

Kangie

Cytat: Piterski w Grudzień 23, 2019, 10:50Kangie, ty masz dobra wkładkę Candenzę, powiedz z ręką na sercu słyszysz napęd DD40 przez te szumy z płyty, na poziomach na jakich słuchasz muzyki lub nawet głośniejszych?
1) Cadenza nie była moja. Oddałem koledze.
2) Nie słyszałem szumu z płyty. Ta wkładka grała obłędnie. Taką średnicą, że we śnie można o niej pomarzyć. A jeszcze lepiej w systemie kolegi, który miał wszystko wyższej klasy niż ja.

paul_67

Cytat: Kangie w Grudzień 23, 2019, 10:56Nie słyszałem szumu z płyty.
Chyba przesadzasz :) Szumu napędu- w to jeszcze bym uwierzył...

jacek-k-wawa

Polecam rzucenie okiem na link który wrzuciłem na poprzedniej stronie re: szumy z vinyla. Jeśli nie ma w tym pomiarze jakiś grubych błędów to wnioski są dość ciekawe (dla niecierpliwych można zacząć od strony 2 i wniosków)

Kangie

Cytat: paul_67 w Grudzień 23, 2019, 10:59Chyba przesadzasz  Szumu napędu- w to jeszcze bym uwierzył...
Racja. Pomyliło mi się. Szum płyty tak. Szum napędu? Nie zwracałem wtedy na to uwagi. Grało tak, że chciało się słuchać i nie szukać problemów.

paul_67

Cytat: Kangie w Grudzień 23, 2019, 11:01Nie zwracałem wtedy na to uwagi. Grało tak, że chciało się słuchać i nie szukać problemów.
I o to chodzi.Jeśli nie zwróciłeś na to uwagi tzn.że go nie było.

Piterski

Cytat: Kangie w Grudzień 23, 2019, 10:56Ta wkładka grała obłędnie. Taką średnicą, że we śnie można o niej pomarzyć.
O tak to jest bardzo dobra wkładka też wywarła na mnie ogromne wrażenie, takie wokale to ciężko mi znaleźś w innych przetwornikach.

Cytat: paul_67 w Grudzień 23, 2019, 11:03
Cytat: Kangie w Grudzień 23, 2019, 11:01Nie zwracałem wtedy na to uwagi. Grało tak, że chciało się słuchać i nie szukać problemów.
I o to chodzi.Jeśli nie zwróciłeś na to uwagi tzn.że go nie było.
Ja szukałem tego problemu bo już wtedy usłyszałem, że to przeciętny gramofon tylko też się go jakoś nie mogłem doszukać.

Cytat: jacek-k-wawa w Grudzień 23, 2019, 11:00
Polecam rzucenie okiem na link który wrzuciłem na poprzedniej stronie re: szumy z vinyla. Jeśli nie ma w tym pomiarze jakiś grubych błędów to wnioski są dość ciekawe (dla niecierpliwych można zacząć od strony 2 i wniosków)
Mój angielki jest "biedny" ale przeczytałem wnioski końcowe, a jak to się ma do tak zachwalanej taśmy? 

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Kangie

#357
Ciekawy artykuł znalazłem. Nie pytajcie mnie o wnioski i konkrety, bo staram się to przeczytać ze zrozumieniem - a jeszcze tej "procedury" nie ukończyłem ;)

http://www.theanalogdept.com/measures.htm

P.S. Wychodzi na to, że to pomiar "rumble" beż użycia płyty. Igła spoczywa na przyrządzie "jigu".

Kangie

Cyt.

According to the Bruel @ Kjaer document: "Audible Effects of Mechanical Resonances in Turntables", when rumble figures measured are in the -65db range it is difficult to measure this due to the fact that other components within the audio signal chain, such as the phono cartridge and the preamplifier also produce a background noise at this level.  And human hearing is usually not sensitive to these low (very quiet) levels.

paul_67

Zgodnie z dokumentem Bruel @ Kjaer: ,,Efekty dźwiękowe rezonansów mechanicznych w gramofonach", gdy mierzone wartości dudnienia mieszczą się w zakresie -65 dB, trudno jest to zmierzyć ze względu na fakt, że inne elementy w łańcuchu sygnału audio, takie jak wkładka gramofonowa i przedwzmacniacz wytwarzają również szum tła na tym poziomie. A ludzki słuch zwykle nie jest wrażliwy na te niskie (bardzo ciche) poziomy.


Kangie

Cytat: Kangie w Grudzień 23, 2019, 12:58According to the Bruel @ Kjaer document: "Audible Effects of Mechanical Resonances in Turntables"

Rzeczony dokument. Warto by przebrnąć przez niego.

Paul_67, tłumaczysz na nasze? ;)

paul_67


Kangie

Tylko żeby nie było "I feel train to you!"  >:D  >:D  >:D  :np:

Piterski

Czyli wychodzi na to, że miałem trochę racji w tym, że autor wątku zanadto demonizuje pewne wartości parametrów podawanych przez producentów i pomija rząd wielkości wpływu tych zakłóceń w ogólnym, że tak powiem, rozrachunku.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Kangie

#364
Cytat: Kangie w Grudzień 20, 2019, 20:31EDS 1000 to świetna platforma do DIY. Jak ktoś chce wyjść poza nasze polskie zaściankowe akwarium, to niechaj poczyta zagraniczne fora typu audiogon, lencoheaven czy vinylengine.
Gdyby komuś się nudziło, to polecam poczytać o tym napędzie.

https://forum.audiogon.com/discussions/brinkmann-bardo#8

Kangie

I jeszcze ciekawe motoryzacyjne porównanie.

vasa

Cytat: Kangie w Grudzień 23, 2019, 13:05
Tylko żeby nie było "I feel train to you!"  >:D  >:D  >:D  :np:
I see, yor English is very liquid [emoji4]

[emoji377][emoji1634]
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

dino

Cytat: vasa w Grudzień 23, 2019, 15:29I see, yor English is very liquid
I "after the birds"  ;D ;D ;D

Niewklejaliscie linków - będzie co czytać na święta  ;)

dino

Cytat: Kangie w Grudzień 23, 2019, 12:52Ciekawy artykuł znalazłem. Nie pytajcie mnie o wnioski i konkrety, bo staram się to przeczytać ze zrozumieniem - a jeszcze tej "procedury" nie ukończyłem ;)

http://www.theanalogdept.com/measures.htm

P.S. Wychodzi na to, że to pomiar "rumble" beż użycia płyty. Igła spoczywa na przyrządzie "jigu".

Nie bardzo mi się ta metoda podoba bo zbiera brudy głównie z osi silnika. Pomija szumy własne rowka ale nie uwzględnia odległości od osi silnika i wpływu maty. Czyli mierzy "coś" ale ni mierzy "coś+". I nie dziwi mnie, że używał jej Thorens bo osłabiała szumy idlera w stosunku do np DD.
Nadal uważam, że nagrywanie rowka "na żywca" jest najbardziej miarodajne.


tomasz_pianista

Jak Thorens produkował idlery, to jeszcze nie było DD w produkcji.

Paskowy  TD125 był już od 1968 roku. Pierwsze DD dopiero rok później wchodziły na rynek.
Grupa ratowania poziomu.

dino

Co nie zmienia faktu, że taka metoda pomiaru troszkę idlery "faworyzuje"  ;)
Przegryzam się przez linki i w każdym do czegoś się można przyczepić.
W sumie to zaczyna mi to przypominać słynne  "jaką metoda wybierzemy metodę"  ;D

tomasz_pianista

Dokładnie, dla mnie patrzenie na dane techniczne gdy nie ma jednego sposobu pomiaru jest bez sensu.

Z resztą kolumn też nie wybiera się patrząc na charakterystykę i pomiary, tylko na słuch.

Gdyby rumble było tak ważne to nikt nie używałby idlerów, tymczasem Garrardy 301/401, modowane Lenco, a przede wszystkim EMT grają w bardzo drogich systemach.

Jest ciekawe porównanie EMT927 i SME

https://www.inner-magazines.com/audiophilia/sme-30-2a-versus-emt-930st/
Grupa ratowania poziomu.

frywolny trucht

#372
Cytat: tomasz_pianista w Grudzień 24, 2019, 13:48Gdyby rumble było tak ważne to nikt nie używałby idlerów

Zamieniłbym słowo używałby, na produkowałby. Sądzę że paski wyparły idlery ze względu na te jakże nieistotne parametry. A to, że ktoś sobie powiesi w drogim systemie sferyka 103R to co ma udowadniać?

Silnikowi EDS proponuję założyć jakiś osobny wątek, bo zaczynam się bać otworzyć lodówkę  ::)
Mniej więcej co drugą stronę powinienem pisać: Uwaga tym razem nie szukam używanej maszyny. Prametry techniczne gramofonu są dla mnie istotne. Jeśli ktoś np nie pisze, w danych technicznych, jaki błąd kąta prowadzenia posiada dane ramię w danym napędzie- dla mnie jest zwyczajnie podejrzane. Ktoś może kupować oczami, ktoś może mieć dane techniczne w poważaniu- z róznych względów ;) - a ja bym chciał je znać :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Therion

Arku

Życzę Ci, byś odnalazł to, czego szukasz!

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

tomasz_pianista

Taki nie może być, bo używany:P
Grupa ratowania poziomu.