Witajcie w "małpiarni" czyli znów strugamy "wariata". Klon EAR834.

Zaczęty przez McGyver, Czerwiec 18, 2018, 13:44

Poprzedni wątek - Następny wątek

gabler

Cholerna pętla masy, nawet jak nie brumi, to i tak ogranicza dynamikę, ja tak miałem z cd, dopiero odłączenie PE poprawiło dynamikę, no ale obudowa bez PE...

kowacz

LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO


jimmi

Cytat: kowacz w Marzec 25, 2019, 18:14To nie antena ale hdmi po podłączeniu do
Lyngdorfa

Odlaczyles hdmi i nie brumi?

Nie wierze..:)
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Bedford

Jeżeli ma kablówkę , to gdy czymkolwiek [rca lub hdmi] połączy tv, lub dekoder ze wzmacniaczem  to mu będzie brumić jeżeli wzmacniacz lub pre będzie uziemione. Wystąpi pętla masy na skutek podwójnego uziemienia.

jimmi

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Bedford

No przecież  jeżeli mu brumi przy takim polączeniu  to znaczy , że ma.

wiki

Klasyka .... klasyki .....
😁😁😁
Jeżeli wie ale nie wie to my wiemy że on nie wie....😁😁😁
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka


kowacz

sory koledzy
moje dzieciaki ruszyły kabel hdmi
wystarczyło wcisnąć w gniazdo od tv i po kłopocie
nie potrzebnie zaśmiecam wątek.
LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

kowacz

Cytat: McGyver w Marzec 25, 2019, 18:35A w stopce masz napisane że Twój CEC TL5100 jest modyfikowany. Możesz opisać co mu zrobiłeś?

Kupiłem od japońca już miał wymienione elektrolity w zasilaniu, płycie głownej i servo na Black Gate
ja wymieniłem oscylator na/Omigu/ +zasilanie potem wymieniłem bufor spidf
LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO


kowacz

Cytat: McGyver w Marzec 25, 2019, 23:02Na jaki i z jakim skutkiem?

Już nie pamiętam dawno to było, ale na pewno bufor daje
lepszą stabilizację na wyjściu z obciążeniem niż ten fabrycznie montowany stabilizatorek
co ciekawe gdy wymieniłem nóżki z plastikowych badziew na Oyaide w CEC-u
dźwięk stał się mniej nerwowy i bardziej rozdzielczy i to ciemne tło to lubię.


LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

marwis73

Cisza w temacie że hoho ;) pewnie wszystkich super gra, ale to nic to ja zadam pytanko z uwagi że już kończę klona. Czy jest polaryzacja prądu na żarzeniu bo na zasilaniu jest?

McGyver

Tam jest żarzenie napięciem stałym 12,6V. Polaryzacja tego napięcia nie ma znaczenia, natomiast obwód żarzenia nie może "wisieć w powietrzu" względem masy sygnałowej, bo będzie brumić. Najlepiej podnieść potencjał żarników o kilkadziesiąt voltów. Czyli w zasilaczu anodowym do wyjścia 250V podłączyć opornik 150kohm, do masy sygnałowej podłączyć opornik 51kohm, wolne końce tych oporników połączyć razem i odsprzęgnąć elektrolitem ~47uF/250-400V, a potem połączyć ze wszystkimi pinami nr 9 lamp. Na PCB te piny nie są do niczego podłączone.

marwis73

Adam, ale ja zrobiłem symetryzację tak jak wpisałeś kilka stron wcześniej, czy to znaczy że jeszcze coś mam dorobić czy sama symetryzacja wystarczy?

McGyver

Podaj linka do tego posta, sprawdzę. Istnieje kilka prawidłowych metod odniesienia żarnika do masy sygnałowej. Należy zastosować jedną, i tylko jedną z nich. Którą? Należy wybrać tą która zapewni najmniej zakłóceń na wyjściu. Sprawdzić można oscyloskopem lub na słuch.

rudy-102

W moim przypadku podłączenie 9-tek do masy przyniosło lepszy efekt.

McGyver

To zależy od rożnych rzeczy, m.in. od fizycznego rozmieszczenia PCB w obudowie. Dlatego warto porównać różne metody. Ty masz jeszcze SUT na wejściu, natomiast preampy czysto MM są mniej wymagające.

marwis73

Cytat: McGyver w Grudzień 21, 2018, 14:15
Symetryzacja, przy lampach żarzonych napięciem 12,6V możesz po prostu podłączyć do gleby nogi 9 wszystkich trzech podstawek do lamp. A jeszcze lepiej zrobić podnoszenie potencjału żarników. Czyli:

W zasilaczu lutujesz opornik 180kohm do plusa napięcia 250V. Opornik 56kohm lutujesz do minusa napięcia 250V. Wolne końce oporników łączysz razem do kupy, i ten punkt wspólny łączysz z nogami 9 wszystkich podstawek na zielonej PCB sygnałowej. Ta wersja jest tutaj bardziej pożądana ze względu na dop. UH-K lampy 12AT7/ECC81.
Znalazłem, tak opisałeś symetryzację. Czy coś jeszcze poprawić? Dokładnie tak zrobiłem jak opisałeś



McGyver

Cytat: marwis73 w Kwiecień 12, 2019, 06:57
Wszystko po "czyli"
To jest ta sama metoda co w tym wpisie:
Cytat: McGyver w Kwiecień 11, 2019, 18:39
Tam jest żarzenie napięciem stałym 12,6V. Polaryzacja tego napięcia nie ma znaczenia, natomiast obwód żarzenia nie może "wisieć w powietrzu" względem masy sygnałowej, bo będzie brumić. Najlepiej podnieść potencjał żarników o kilkadziesiąt voltów. Czyli w zasilaczu anodowym do wyjścia 250V podłączyć opornik 150kohm, do masy sygnałowej podłączyć opornik 51kohm, wolne końce tych oporników połączyć razem i odsprzęgnąć elektrolitem ~47uF/250-400V, a potem połączyć ze wszystkimi pinami nr 9 lamp. Na PCB te piny nie są do niczego podłączone.
Jedyne różnice to dodany kondensator (można dodać) i inne proponowane wartości rezystorów (to nie jest krytyczne, nie ma potrzeby zmieniać.

marwis73

Ok, zmyliły mnie wartości rezystorów i kondensator dobra działam dalej  8) Dzięki

rudy-102

Cały czas miałem lekki brum w sygnale i obwiniałem okablowanie ramienia w gramofonie. Dzisiaj skręciłem sobie nowy kabel i na szczęście nie przeciągałem go przez ramię tylko na próbę podłączyłem na zewnątrz. Brum był nadal słyszalny. Jak już miałem ten kabelek to zacząłem nim ruszać jak anteną i chyba znalazłem. W zależności od położenia brumiło mniej lub więcej, a najbardziej (co zrozumiałe) jak zbliżałem do kabli sieciowych. Wyszło na to, że winne jest niedostateczne ekranowanie kabli sygnałowych i sieciowych. Po wielu próbach wyszło mi, że najlepszy ekran ma Neotech i niestety on musiał zastąpić mojego ulubionego Inakustika. Musze dorobić sobie nowy srebrzany kabel z podwójnym ekranem.