Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

robiz

Cytat: gratefullde w Styczeń 10, 2015, 11:50
Ja mam pasek od pro jecta 9.1 i bardzo długi czas nie mam już problemów z paskiem :)

A nie za szeroki jest ten pasek do rolki silnika Fonciaka ?

robiz
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

gratefullde

Nie, jest idealny. Pasuje wyśmienicie. Tylko nie jest tani, mój w 2013 r. kosztowal 40 zł.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

Z Pro-ject'em to sprawa jest tego rodzaju, że na początku był to pasek optimum. Rolka silnika miała więc nawet kwadratowy profil pod ten właśnie pasek. Tyle, że z racji ceny i długich terminów dostaw, konstruktor zaczął szukać dostawców czegoś zamiennego. Najpierw to były sklejane oringi. Sam się nawet tak bawiłem eksperymentując jak rózne mieszanki gum wpływają na prędkość obrotową talerza. Tyle, że miejsce łączenia dwóch końców rzadko wychodziło idealne, lubiło pękać, a przede wszystkim było sztywne i słabo to wyglądało podczas degustacji wzrokowej gramofonu. Kolejnym etapem, na jaki się załapałem, były już niby bezszwowe, gdzieś tam zamawiane, paski, ale skubane posiadały szef wzdłużny, który ustawiał się "od talerza" i powodował, że pasek bujał się góra-dół na talerzu. Co też głupio wygląda. Ten mam i z czasem jest coraz gorzej, a nie lepiej, do tego już rolkę o profilu okrągłym. Więc jestem w rozterce, zamawiać rolkę o profilu kwadratowym i pasek Pro-Jecta, czy są już na stanie paski takie naprawdę bezszwowe?

tatachabera

Jakich interconectów używacie do połączenia AF z preampem ? Czy ten z kompletu jest wystarczający?
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

gratefullde

Wystarczający. Jednak gdybyś uważał, jak niektórzy, że Fontek gra sobie zbyt wysoko i daje po uszach, to spróbuj czegoś innego. Nie koniecznie z wysokiej półki, coś normalnego projecta np. Trochę zmienia to dźwięk.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht


tatachabera

Chyba trafiłem we właściwe miejsce :) Dźwięk z Fontka jest momentami zbyt ostry. Pierwsze moje skojarzenia padły na nową igłę i na ic z gramofonu do pre. Mógłbyś coś więcej napisać na temat różnic między kablem z kompletu a profigooldem?
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

frywolny trucht

Łatwiej będzie uzyskać oczekiwane wyniki szukając wkładki lub nawet kabla za przedwzmacniaczem.
To znaczy łatwiej i nie łatwiej, bo  dobre wkładki są dość drogie. Zajrzyj do testu wkładek, przebrnij przez pierwsze trzy strony i ściągnij sobie parę próbek różnych wkładek. Grają naprawdę różnie.
Najmniejsze różnice- w moim odczuciu- daje zabawa kablami między gramofonem, a przedwzmacniaczem. Szczególnie jeśli używasz wkładki MM. Nie wiem więc czy jest sens się rozpływać na Profigoldem. Zabawa jest w innym miejscu :)

tatachabera

Próbki wcześniej już słuchałem. Jestem pod wrażeniem Twojej pracy! Jako że jestem nowy w świecie analogu ( dotychczas tylko cyfra ) mam pytanie czy  tzw "wygranie igły " ma wpływ na dźwięk ?
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

vasa

Nie tyle samej igły co jej zawieszenia.
Tak nową wkładkę lub igłę we wkładkach MM trzeba wygrzać. Mniej wiecej po 30-50h grania jej parametry się stabilizują i wkładka zaczyna grac tak jak umie :)
Często się zdarza że nowa (droga) wkładka, prawidłowo ustawiona, doprowadza właściciela na skraj zapaści bo zamiast grać wydaje jakieś marne dźwięki. Trzeba się wtedy uzbroić w cierpliwość i wytrzymać te kilkadziesiąt płyt :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Ad Fontes to gramofon dość specyficzny. Skup się prosze na prawidłowej kalibracji całości. Dobre wyjustowanie wkładki to podstawa. U mnie dalej "grają" kable od Andrzeja bo poszedłem w ciut inną stronę by "zbić" nadmiar góry. Gramofon stoi na miękkich stopach od Starego gramofonu Hitachi P-38. Dało to efekt taki, że przestało walić po uszach.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

miniabyr

To i ja coś dorzucę od siebie w temacie dosmaczanie brzmienia . Można spróbować "pobawić się" masą ramienia. Czyli dołożyć masy do belki .Ale trzeba wiedzieć ,jak aktualnie mamy rezonans wkladka /ramię. Bezpieczny rezonans to 8-11 Hz ,choć twórca płyty Hifi News podaje 8-15Hz.A to daje bardzo duże pole manewru w "dosmaczeniu" brzmienia. Nawet jeśli przyjmiemy za bezpieczną opcję 8-11Hz ,to dołożenie masy aby zejść z 11 Hz na 9 Hz daje bardzo słyszalne rezultaty. Jakie ? Dźwięk nabiera masy ,jest lepiej wypełniony. Góra pasma jest bardziej aksamitna i mniej sycząca. Trochę trudniej jeśli rezonans jest zbyt niski ,bo trzeba tej masy odjąć- zmienić headshel na lżejszy  , śrubki. To daje naprawdę zaskakujące efekty ,ale trzeba mieć pewność od jakiej częstotliwości zaczynamy.(czyli pomiar) I jeszcze jedna sprawa .Dołożenie/odjecie masy z ramienia nie przekłada się 1:1 ,czyli jak dołożymy 1 gram to zejdziemy 1Hz.Trzeba to sprawdzać organoleptycznie  ;D
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

robiz

Też swego czasu zmieniałe kable pomiedzy Fonciakiem a pre, był to Klotz oraz Subra Dual, ogromnych róznic nie było, tak więc zostałem przy oryginalnym, Andrzejowym kablu.
Większe róznice zdaje sie mozna osiagnąć doborem pre, wkładki lub ostatecznie kabli pomiędzy pre a wzmacniaczem.

robiz
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

Drizzt

Podobają mi się te gramofony Ad Fontes. Teraz gram na starym gramiaku Pro-Jecta na wkładce MM. Ale taki AdFontes z wkładką MC kusi :)

frywolny trucht

Zapraszam nowego kolegę (starzy dobrze wiedzą, ale się lenią) do działu konkursy w celu opisania swojego gramofonu i być może wygrania nagrody:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=426.0

Tymczasem przyszło mi do głowy, czy aby zabawa matami w Fontku nie wnosi więcej zmian jak te kable między gramofonem, a pre? Oczywiście ciągle mam na myśli wkładki MM.

robiz

#165
Tez mi sie wydaje, że zmiana mat, ich grubości oraz materiału z jakiego sa wykonane wnosza choć jakieś wyczuwalne zmiany.
Powiem więcej, w przypadku dzielonego talerza : akryl, alu, zmian ich konfiguracji daje odczuwalne zmiany w dźwięku.

A tak z innej beczki, ktoś z właścicieli Fontka ma lub miał powieszonego Goldringa z serii 2000 oraz jakiego konkretnie ?

robiz
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

frywolny trucht

Otóż ja mam, jak w stopce. Powinien Cię zainteresować test wkładek.

robiz

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 15, 2015, 19:58
Otóż ja mam, jak w stopce. Powinien Cię zainteresować test wkładek.


oki, zerknę

robiz
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

frywolny trucht

Gdzie kupujecie ( albo macie z jeden na zbyciu) pasek od Pro-Ject'a?

gratefullde

Ja w Fusic'u swój kupiłem. Było to 2 lata temu, kilka tygodni czekałem na realizację, od ręki nie mieli.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

Dzięki, jest nawet: http://sklep.fusic.pl/pro-ject-pasek-napedowy-rpm-9-1-autoryzowany-dealer.html
Cholera, falstart, jest bardzo wysoki, muszę zamówić rolkę u AA.

frywolny trucht

To co? Garść ploteczek z pierwszej ręki? Andrzej zapracowany, nie ma czasu na fora, głos nieco zmęczony. Wrócił do swoich pasków klejonych, bo te bezszwowe wychodziły coraz gorzej ( nadlewy wzdłużne). Czyli dla wybrednych pozostaje Pro-Ject. Jutro ma zostać wysłana rolka za obietnicę wspólnego piwa, a nie jestem żadnym funflem. Super!

rudy-102

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 22, 2015, 14:30Cholera, falstart, jest bardzo wysoki, muszę zamówić rolkę u AA.
A jaką masz rolkę? Ten pasek na zdjęciu to tylko przykładowy. Prawdziwy 9.1 jest grubszy od Andrzejowego o 0,2 mm i bez problemu pasuje.

frywolny trucht

O kształt dna rowka prowadzącego pasek się rozchodzi.
Najpierw, niejako fabrycznie miałem taki jak na rysunku A. Następnie w ramach upgrade'ów zamówiłem paski "bezszwowe" o przekroju okrągłym nadal i za jednym zamachem rolkę już z dnem półokrągłym ( rysunek B). Poprzednią odesłałem. Głupio, ale taka umowa. Niestety paski bezszwowe mają nadlew wzdłużny i powodują, że pasek się głupio buja góra- dół na talerzu. Wczoraj się zebrałem i postanowiłem spróbować płaskich Pro-Jecta, ale nie mogę ich puszczać na okrągłym dnie rowka bo go zniszczę. Punkt C punktem docelowym :)


rudy-102

Ja mam rolkę A/C, a od Andrzeja dostałem z gramofonem paski o przekroju okrągłym. Pierwszy był OK, ale po pięciu miesiącach się rozszarpał. Drugi robił mi na talerzu straszną falę i było to mocno irytujące. Kupiłem więc pasek od projecta 9.1 - kwadratowy - i ten jest idealny.