W piękny sobotni dzień (czyli wczoraj), zamontowałem elektromagnetyczny czujnik parkowania. Można o nim poczytać w Internecie ale z grubsza opiszę to w 2 słowach:
Cały system składa się z taśmy aluminiowej przyklejanej od wewnątrz zderzaka, jednostki centralnej, oraz sygnalizatora akustycznego. Czujnik (taśma aluminiowa) reaguje na zbliżanie się obiektów w pole elektromagnetyczne (działa na organy żywe, metale, drewno i inne elementy większe od kijka od szczotki), czym informuje poprzez sygnalizator.
Montaż systemu jest banalnie prosty i raczej nie musimy ingerować w niszczenie elementów karoserii. Z całej instalacji systemu najtrudniejsze jest zdjęcie, oraz zamontowanie zderzaka.
Poniżej przedstawię (w miarę) instalację czujnika.
Elementy potrzebne do montażu.
Przeciwnik.
Odkręcanie zderzaka
Kół aby się dostać do nadkoli
Bo za nimi kolejne mocowania zderzaka
Oczywiście po obu stronach
Się udało bez pomocy dodatkowych rąk, ale jak macie pomoc to zawsze może trzymać ... piwo
Zapisane w instrukcji było aby starannie umyć od wewnątrz zderzak. Sama woda i kawałek szmaty nie pomogło, więc...
Czyścimy oczywiście w miejscu montażu taśmy
Pięknie i równo przyklejamy taśmę
Taśmy dają około 2,5 m więc nadmiar ucinamy.
Na koniec podłączenie centralki do kostki (razem ze wstecznym światłem), lub wlutowanie się w przewody od światła wstecznego.
Wszystko działa.
To jest forum motoryzacyjne? ;)
Ma też coś z muzyki szczególnie przy parkowaniu. bip - bip - bip :)
A może to tu wrzucić:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=653.0
Jak najbardziej. Można nawet usunąć. Dużo na ten temat można znaleźć w necie wiec...
Kawał dobrej roboty odwaliłeś :)
Czy ten patent daje zmienny sygnał w zależności od odległości?
Tak są 3 stopnie sygnalizacji:
- długi przerywany - około 70 do 30 cm,
- krótki przerywany - około 30 do 15 cm,
- ciągły - od 15 cm do 0
Z uwagi iż to jest system elektromagnetyczny ma taką wadę że jak nie poruszasz się samochodem to system nie wykrywa obiektów.
Cytat: wojtko9m w Wrzesień 18, 2017, 12:11
Z uwagi iż to jest system elektromagnetyczny ma taką wadę że jak nie poruszasz się samochodem to system nie wykrywa obiektów.
chyba nie pojmuję [emoji47]
[emoji377]🥃
Cytat: vasa w Wrzesień 18, 2017, 14:13
Cytat: wojtko9m w Wrzesień 18, 2017, 12:11
Z uwagi iż to jest system elektromagnetyczny ma taką wadę że jak nie poruszasz się samochodem to system nie wykrywa obiektów.
chyba nie pojmuję [emoji47]
[emoji377]🥃
to proste:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pole_elektromagnetyczne
ale jak są pytania to tu też dobrze opisują :
http://www.oa.uj.edu.pl/J.Kubisz/elf/W2-Pola%20ELF.htm
czyli w skrócie zacytuję "majkel_majki":
"czujnik wytwarza pole elektromagnetyczne i reaguje na zakłócenie tego swojego pola przez obiekty znajdujące się w jego polu działania, czujnik jest pojemnościowy nie indukcyjny dlatego reaguje na dowolne medium"
czyli jak obiekty się nie poruszają nie zmieniają pola elektromagnetycznego - dalej czujnik nie wykrywa zmian nie działa - inaczej jest w czujnikach ultradźwiękowych, które przez cały czas wysyłają sygnał (jak podane jest zasilanie) i mierzą odległość do przeszkody
czujniki ultradźwiękowe: https://pl.wikipedia.org/wiki/Czujnik_parkowania
Cytat: wojtko9m w Wrzesień 18, 2017, 22:27czujnik nie wykrywa zmian nie działa
OK.
Czyli chodziło Ci o to że jak stoję 5cm od słupka z tyłu i wrzucę wsteczny to system śpi. Dopiero jak cofnę to mnie poinformuje że pieprznąłem w słupek, podczas gdy system aktywny piszczałby od razu po aktywacji :D