Czyste taśmy magnetofonowe

Zaczęty przez MAC, Marzec 24, 2016, 19:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

MAC

Najtaniej 50$ + 20$ transport za używaną.  :-\
W takim razie już się z nich wyleczyłem  :)
Mogą być czarne Revoxy.

kawosz

#27
No to już taniej będzie kupić srebrne i dać do anodowania na kolor czy jak to się tam nazywa . Jest do zrobienia . Ampexy są chyba stosunkowo tanio na ebayu
http://www.ebay.com/itm/STUNNING-AMPEX-478-NAB-HUB-METAL-REEL-TO-REEL-10-5-034-X-1-4-034-/272134730160?&_trksid=p2056016.m2516.l5255

Zobacz ze srebrem tez fajnie wyglada . To Jacek sprzedał znajomemu szkoda że nie kupiłem jak mogłem  ;)


frywolny trucht

Złoty ładnie wygląda z czarnym  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93


frywolny trucht

Tak, ale pójście w takie mocowanie to żalek. Żal wyrzucać, a roboty w pip  ;D
Aaaaa, podpucha, podmieniono mocowanie  ;D To jest OK  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

No to do kompletu (tego czarnego ze złotym)  ;D

BIZANCJUM :)




frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93


MAC

Rzeczywiście nic tańszego od tych Ampexów nie mogę znaleźć.


MAC

Najgorsze szpule



Najlepsze szpule




Uzasadnienie:

Nie chodzi mi o markę tylko o "ażurowość".
Z tymi dwoma marnymi otworkami w Maxellu strasznie niewygodnie się łapie taśmę i nawija rozbiegówkę.
Alusy Teaca i plastiki Revoxa są pod tym względem idealne.

pmcomp

Ja mam zdanie zupełnie odwrotne :).

pmcomp

Masz jeszcze takie:



Są też pod AGFA.

Albo Scotch:




MAC

Właśnie dorwałem na eBayu kilka takich BASFów.

merlin1973

Pozdrawiam S.CH.

mirek24

Cytat: merlin1973 w Styczeń 18, 2021, 13:33
Nowe produkują???  :o
https://www.thomann.de/pl/tasmy_szpulowe.html

Od wielu lat jest dostępna bieżąca produkcja, zakład jest we Francji z tego co pamietam.

kefas

Cytat: merlin1973 w Styczeń 18, 2021, 13:33
Nowe produkują???  :o
https://www.thomann.de/pl/tasmy_szpulowe.html

Mam tę -  RTM LPR 35 1/4" 1100m, NAB Kern i polecam przynajmniej mój B77 na nie nagrywa ładnie.

audiokawosz

Revoxy fabrycznie był kalibrowane pod Basfa . LPR to taśmy na bazie Basfa .
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

kefas

Więc to tłumaczy dobre zgranie  :gn:

wstach1

Witam,
Cytat: audiokawosz w Styczeń 18, 2021, 15:35
Revoxy fabrycznie był kalibrowane pod Basfa . LPR to taśmy na bazie Basfa .

A czy wiecie pod jakie taśmy kalibrowane są Japońce w szczególności Sony?

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Włodzimierz

masza19

Chyba wszystkie japoński magnetofony były kalibrowana pod Maxelle.

audiokawosz

Nakamichi kalibrował pod TDK . UPS to śpulki . To maxell oczywiście tak jak pisze masza
Przyjdą takie czasy,że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach,powstaną przeciw niemu mówiąc: Jesteś szalony,bo nie jesteś do nas podobny

wstach1

Tak się zastanawiam jak to jest fabryczną kalibracją magnetofonu pod konkretną taśmę.
Ustaliliśmy, że japońce ustawiane są pod Maxell.
Co można zrobić jeśli chciałbym aby mój Sony TC-765 ustawić pod dostępną taśmę
RTM LPR 90?

I druga sprawa czy ktoś podpowie - mam dwa przełączniki REC EQ (Normal, Special, Fe-Cr) i BIAS (LOW, MED, HIGH) jak to się ma do kalibracji pod konkretną taśmę (konkretne taśmy).

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Włodzimierz

jacek-k-wawa

Sprawa kalibracji pod konkretną tasme jest dość skomplikowana, bo w grę wchodzi kilka parametrów (np zniekształcenia, charakterystyka częstotliwości, poziom nasycenia taśmy etc) i żeby to zrobić dokładnie trzeba by wszystkie wziąć pod uwagę.

Ale w większości serwisówek jest opisany sposób, który z grubsza bazuje na takim podejściu:
https://www.youtube.com/watch?v=LNCQLQhFlX4
czyli ustawieniu 'overbiasu' o ustaloną wartość w dB na podstawie danych dostarczonych przez producenta taśmy. Z reguły jest to wartość od ok 2-3 do 6-7 dB.  To podejście powinno zapewnić optymalny prąd podkładu dla danej taśmy i jedyne co w takiej sytuacji zostaje to dobrać odpowiednią EQ wzmacniacza zapisu, żeby uzyskać jak najbardziej płaską ch-ke częstotliwości.

Takie podejście wymaga:
- dokładnego skalibrowania toru odczytu ( bo to on będzie użyty do 'mierzenia' tego jak sygnał zostanie nagrany) - czyli pewnie potrzebna jest taśma kalibracyjna;
- upenienia się, że ustawienie głowic jest prawidłowe;
- posiadania jakiegoś generatora;
- trochę cierpliwości :-)