Menu główne

Fonica G-601A

Zaczęty przez dyletant, Marzec 06, 2017, 21:20

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

pan-troglodytes

Cytat: Piterski w Marzec 08, 2017, 12:00Ta nie ma ścieżki do ustawienia azymutu.

Ma. Strona druga, ścieżka 5.


malg

Cytat: malg w Marzec 08, 2017, 10:58
Płyta testowa - ja polecam inną - ale droższą
http://winyle.pl/albumy/5728-plyta-testowa-hi-fi-news-analogue-test-lp.html

Ma też dokładniejsze sciezki do ustawiania antyskatingu az do 18dB
ma szablon, opis scieżek i kalibracji

christo

Czasami w sieci trafia się płyta Hi-Fi Sound'75. Mnie udało się taką kupić parę lat temu za niewielkie pieniądze.

O proszę:
https://www.discogs.com/sell/release/1160030?ev=rb&condition=Near+Mint+%28NM+or+M-%29
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

Piterski

Cytat: pan-troglodytes w Marzec 08, 2017, 12:22
Cytat: Piterski w Marzec 08, 2017, 12:00Ta nie ma ścieżki do ustawienia azymutu.
Sprawdzę w domu.
Jesteście pewni, że ma podawany sygnał osobno dla prawego i lewego kanału?

Ma. Strona druga, ścieżka 5.


Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

ostatnio pojawiła się też płyta: GN Records

http://recordclean.com.au/4/20840/40412.html

malg


dyletant

Cytat: frywolny trucht w Marzec 08, 2017, 08:55Najprościej kupić/ pożyczyć takie coś: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=398.0, a najtaniej zapolować na takie coś jak pokazał il cattivo w tym wątku ( czyli wersja papierowa geo disc).

Trochę drogi zakup:(. Dodatkowo są pewne  ograniczenia - tylko jeden wariant ustawień. Przy szablonie papierowym drukowanym możliwości rysuje się znacznie więcej. Do dyspozycji jest Stevenson, Lofgren i Baerwald + dowolny błąd wydruku:).

Biorąc pod, że to ramię Micro Seiki - nie może być przecież inaczej! - to chyba jednak skorzystam z proponowanego vinylengine i tak zagra wybornie z AT95e.

Do używanej płyty testowej jakoś nie jestem przekonany. Różnie mogły być użytkowane. Ze wględu na cenę i możliwość ustawienia azymutu chyba skłonie się do prozycji malga. Taka droga środka pomiędzy najtańszą a Clearaudio o cenie już abstrakcyjnej http://winyle.pl/plyty-testowe/4303-plyta-testowa-clearaudio-frequency-response-test-record.html.

Ustawienie  VTA przy tym ramieniu realizowane jest po poluzowaniu wzkazanej śrubki na pierścieniu i unoszenie/opuszczanie kolumny ramienia. Maksymalne opuszczenie ramienia jest zdeterminowane przez wysokość pierścienia. Zapewne w przytoczonej instrukcji serwisowej jest precyzyjniej opisane. Teraz już tak się nie pisze :(.

frywolny trucht

Czy mi się wydaję, czy żaden inny PRL-owski gramofon nie posiada regulacji VTA przeznaczonej dla użytkownika?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Czy to jest śrubka mocująca zawieszenie windy? Jeśli tak to może da się podnieść windę, a wtedy będziesz mógł niżej opuścić ramię.

dyletant

Taka swojska Polska implementacja. Śrubkę od windy można poluzować ale już windy podnieść wyżej nie można gdyż górna część kolumny jest pogrubiona (czyli winda i pierscień VTA pocieniona:)).

Cytat: frywolny trucht w Marzec 08, 2017, 20:04
Czy mi się wydaję, czy żaden inny PRL-owski gramofon nie posiada regulacji VTA przeznaczonej dla użytkownika?

Posiada ale regulować można tylko do góry >:(.

Zauwazyłem jeszcze jedną przypadłość związaną okablowaniem. Headshell ma 4 piny ale podłączenie sygnału za ramieniem to już złącze DIN .. oczywisty wniosek: masy z obu kanałów są zmostkowane 8).

rudy-102

Cytat: dyletant w Marzec 08, 2017, 20:58Headshell ma 4 piny ale podłączenie sygnału za ramieniem to już złącze DIN .. oczywisty wniosek: masy z obu kanałów są zmostkowane 8).
Jak wyprowadzisz to na RCA to możesz rozdzielić. Potem to i tak gdzieś po drodze będzie zmostkowane.
Z ramienia powinno wychodzić pięć kabli. Dwa kanały i masa ramienia. To ostatnie dajesz na GDN.

Piterski

Cytat: pan-troglodytes w Marzec 08, 2017, 12:22
Cytat: Piterski w Marzec 08, 2017, 12:00Ta nie ma ścieżki do ustawienia azymutu.

Ma. Strona druga, ścieżka 5.

No i sprawdziłem.
Na tej płycie nie ustawisz azymutu tak dokładnie jak ja płytą, którą ja pokazałem.
Tu jest tylko jednakowy sygnał podany na oba kanały w "mojej" ustawiasz azymut w oparciu o przesłuchy między kanałami i to dopiero działa.

PS. Przy okazji mam obie płyty, żeby nie było, że nie wiem o czym mówię i chwalę to co mam.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

Cytat: rudy-102 w Marzec 08, 2017, 21:14
Z ramienia powinno wychodzić pięć kabli. Dwa kanały i masa ramienia. To ostatnie dajesz na GDN.
Nie z kazdego, czasami nie ma tego 5-ego GND


Cytat: dyletant w Marzec 08, 2017, 20:58Headshell ma 4 piny ale podłączenie sygnału za ramieniem to już złącze DIN .. oczywisty wniosek: masy z obu kanałów są zmostkowane 8).
Z z rozdzieleniem mas to bardzo dobry pomysł, i powinieneś go koniecznie zastosować


dyletant

Piterski "nie" pomagasz ;) - wracam do punktu wyjścia.


W kwestii sygnału to musiałbym wejście DIN z ramienia wydłutować żeby przerobić na pełne RCA. Poszedłem na kompromis:  ze złącza DIN masa rozdzielona pomiędzy kanały, po sygnale na kanał + GDN. W ten sposób nie ingeruję w oryginał.

Póki co musi wystarczyć. Muza brzdąka w liwingrumie bez dywanu 8).


malg

Cytat: Piterski w Marzec 08, 2017, 21:28
No i sprawdziłem.
Na tej płycie nie ustawisz azymutu tak dokładnie jak ja płytą, którą ja pokazałem.
Tu jest tylko jednakowy sygnał podany na oba kanały w "mojej" ustawiasz azymut w oparciu o przesłuchy między kanałami i to dopiero działa.
PS. Przy okazji mam obie płyty, żeby nie było, że nie wiem o czym mówię i chwalę to co mam.
Pioterk to kwestia metody pomiaru.
Na HIFINews ścieżka B5 jest tak nagrana, ze jeżeli słuchasz jej stereo, to sygnał powinien być równy w obu kanałach.
Natomiast gdy słychasz jej mono to sygnał znika.
W przypadku kolumn przestajesz go słyszec, w przypadku oscyloskopu nie widzisz go na ekranie.

Cytat: Piterski w Marzec 08, 2017, 21:28
PS. Przy okazji mam obie płyty, żeby nie było, że nie wiem o czym mówię i chwalę to co mam.
Nie doczytałes opisu
" ..... adjust for minimum mono output"

Niezbyt dosłowne tłumaczenie:
"Sciezka ta służy do regulacji azymutu wkładki. Aby przekonac się, że igła jest ustawiona prostopadle do powierzchni płyty odwtórz ścieżkę w trybie stereo - powinieneś słyszeć identyczny sygnał z każdego głośnika, jeżeli przełączysz wzmacniacz w tryb mono - nie usłyszysz żadnego dźwięku"
Oczywiście o oscyloskopie nie ma tu mowy, ale można się domyśleć że na oscyloskopie w trybie stereo będą równe sygnały, a trybie mono minimalne (przesłuchy).




Piterski

Wiem jak to działa, czytałem ale z doświadczenia wiem jaka jest precyzja na sygnałach na oba kanały, a jaki przy przesłuchach między kanałowych. To tak trochę jak z pomiarem linijką i mikrometrem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

#42
Jak to się stało, że zeszliśmy na pomiar azymutu w gramofonie, który nie ma takiej możliwości?
Nie mniej ogłaszam G-601- z braciszkami o tym samym ramieniu- najbardziej zaawansowaną polską konstrukcją czasu PRL :) Nie dość, że fabryczny headshell pozwalał na ustawienie kąta prowadzenia i przesięgu, to jeszcze jest regulacja VTA!
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Cytat: frywolny trucht w Marzec 09, 2017, 09:28Jak to się stało, że zeszliśmy na pomiar azymutu w gramofonie, który nie ma takiej możliwości?
Do tego wystarczy założyć odpowiedni headshell.
Mój dziadek miał ten gramofon i żałuje, że został zezłomowany bo teraz na pewno bym go przywrócił do pełnej funkcjonalności.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

pan-troglodytes

Cytat: Piterski w Marzec 09, 2017, 09:56Do tego wystarczy założyć odpowiedni headshell.

... albo mieć odpowiednio wyrobione gniazdo w ramieniu, z tzw. luzami fabrycznymi ;)
 

pan-troglodytes

Cytat: Piterski w Marzec 09, 2017, 08:29Wiem jak to działa, czytałem ale z doświadczenia wiem jaka jest precyzja na sygnałach na oba kanały, a jaki przy przesłuchach między kanałowych. To tak trochę jak z pomiarem linijką i mikrometrem.

Ja natomiast z doświadczenia wiem, że dobrze jest mieć kilka płyt testowych bo wyniki różnią się nie tylko ze względu na użytą metodę pomiaru ale również z uwagi na różne umieszczenie ścieżki testowej na płycie i różnie działające w związku z tym siły boczne na wkładkę. Antyskating zawsze działa inaczej na różnych ramionach. To oczywiście aptekarskie dywagacje, nie mające wiele sensu w przypadku polskich wyrobów gramofonowych z czasów PRL.


dyletant

Cytat: pan-troglodytes w Marzec 09, 2017, 09:58albo mieć odpowiednio wyrobione gniazdo w ramieniu, z tzw. luzami fabrycznymi

Kolegi ojciec nazywa to luzem technicznym ;). Nie definiował już kiedy jego wartości przechodzą płynnie w wady fabryczne.  Obecny headshell wyskakuje przy montażu co przesądza o jego jakości .. lub precyzją wykonania mocowania ramienia. Na oryginalnym headshellu jest możliwość obrotu o "kilka" stopni na mocowaniu.




Cytat: pan-troglodytes w Marzec 09, 2017, 10:06Antyskating zawsze działa inaczej na różnych ramionach. To oczywiście aptekarskie dywagacje, nie mające wiele sensu w przypadku polskich wyrobów gramofonowych z czasów PRL.

Zakładając, że przygoda z gramofonem nie zakończy się wraz z pierwszą fascynacją po dwóch kwartałach to wolałbym wybrać produkt , który sprawdzi się także przy bardziej zaawansowanych konstrukcjach.
Pragmatyzm podpowiada mi, że to gramofon to jednak drugie źródło. Granie z plików wymaga mniej wstawiania.



frywolny trucht

Cytat: Piterski w Marzec 09, 2017, 09:56Do tego wystarczy założyć odpowiedni headshell.

Ale to już jest indywidualny tuning. Poza tym w paru przypadkach zamiana może się nie udać, ponieważ chyba nikt już nie produkuje poprzeginanych uchwytów  ;D


ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

pan-troglodytes

Cytat: dyletant w Marzec 09, 2017, 10:48Pragmatyzm podpowiada mi, że to gramofon to jednak drugie źródło. Granie z plików wymaga mniej wstawiania.

Wstawania :)

Też tak kiedyś myślałem ale mi przeszło. A od kiedy używam gramofonu również w systemie słuchawkowym - przeszło mi razy dwa .