Pro-Ject The Classic

Zaczęty przez pan-troglodytes, Marzec 09, 2017, 12:16

Poprzedni wątek - Następny wątek

pan-troglodytes

Cytat: tomasz_pianista w Marzec 10, 2017, 09:19Czy do Fontesa dostaje się paragon?

Trochę impertynenckie pytanie, nie sądzisz? Tak, dostaje się paragon.

pan-troglodytes

Cytat: tomasz_pianista w Marzec 10, 2017, 09:19Nie rozumiem dlaczego ktoś decyduje się na zakup PJ, skoro za te pieniądze można wyrwać Sondeka w dobrym stanie z lepszym ramieniem

:)

Nie musisz rozumieć. Ale wyrwij. Daję 4000 (więc jeszcze 500 zarobisz), za Sondeka z lepszym ramieniem. Proszę żeby gramofon był w dobrym stanie.
The Classic kosztował 3500 z wkładką.

pan-troglodytes

Cytat: Piterski w Marzec 10, 2017, 08:41nasuwa się pytanie czy próbowałeś porównać te dwa gramofony do siebie ale pod względem walorów brzmieniowych?

W zestawie słuchawkowym będzie ciężko. Ale w "kolumnowym" postaram się to zrobić w weekend.
Najlepiej mam rozpoznany temat porównania SL-1210 z AT150SA vs Ad Fontes z OC-9III ale nie wiem czy takie porównanie kogokolwiek interesuje (no i trochę nie ten wątek). Te gramofony grają u mnie obok siebie.



frywolny trucht

Jak to wypada? Te porównania nie oznaczają, że AF jest referencją, tylko kupa ludzi to ma i jest ciekawa jak inne grają w porównaniu do niego.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GP412

..na poziomie dobrych decków DD Technicsa..nie żebym był fanem Technicsa ale..wow&fluter Technicsa to 0,03 a Pro-jecta 0,11..eee..jakby nie patrzeć to nie to samo..
Lubię gramofony..i kukam w wkładeczki

pan-troglodytes

Postaram się napisać parę słów odnośnie porównań Technics - AF w odpowiednim wątku wieczorem. W telegraficznym skrócie - to doskonale uzupełniające się gramofony.

pan-troglodytes

Cytat: GP412 w Marzec 10, 2017, 10:43nie żebym był fanem Technicsa ale..wow&fluter Technicsa to 0,03 a Pro-jecta 0,11..eee..jakby nie patrzeć to nie to samo.

Piszę o tym co udało mi się zmierzyć chałupniczymi metodami - płyta testowa i oscyloskop, względnie iPhone. Nie ma różnic pomiędzy kołysaniem dźwięku Technicsa i Pro-Jecta. Pro-Ject jest najcichszym deckiem jakiego miałem w domu - to z kolei refleksja ze słuchania muzyki na słuchawkach (po to kupiłem ten gramofon)

pan-troglodytes

@Piterski - w wątku o Ad Fontes napisałem kilka słów odnośnie porównania Pro-Jecta The Classic z Fontkiem.

jarojaw

Cytat: pan-troglodytes w Marzec 10, 2017, 09:35The Classic kosztował 3500 z wkładką.
Jeżeli to nie tajemnica to gdzie?? jest dostępny za tą cenę. Jak tajemnica to poproszę na PW :)
Analog:Dual CS-5000 z AT440MLb / Goldring 2100, pre Haiku-Audio SOL MM , AKAI GX636D,Kenwood KX-1100HX
Atoll IN200SE , streamer NovaFidelity X40 ,
Kolumny - Tannoy Revolution XT8F

Flaem

Dzień dobry.
Panowie szukam gramofonu do 4.000 zł
Waham się między The Classic, a Pro-Ject X1 Pick It S2
Który z nich polecacie ?

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.


Piterski

Nie słuchałem ich ale po konstrukcji stawiał bym na Pro-ject The Classic.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

tomasz_pianista

Ja też stawiałbym na classic. Z resztą ostatnio słucham dużo na moim niedokończonym Thorensie 150 z Jelco 250, subchassis jest na gumowych absorberach zamiast oryginalnych sprężyn. Od półtora roku nie mam kiedy zająć się dokończeniem obudowy - a docelowo ma tu być lakier piano black. No ale już można słuchać.

Dźwięk jest zaskakująco dobry, właściwie nie ma się do czego przyczepić, a wkładka to tylko Ortofon MC vivo red - podstawowe MC. Jelco 250 było dla mnie bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Szkoda, że te ramionka już nie są dostępne, jak i właściwie wszystkie produkty tej firmy.

PJ Classic to właściwie bardzo podobna koncepcja, tylko oczywiście inny talerz, łożysko, ramię i silnik:P Niestety wszystkie te elementy mają bardzo duży wpływ na efekt końcowy, a powyższe części w Pj są jakościowo co najwyżej OK. Natomiast ze współczesnych gramofonów w tej cenie to chyba jeden z lepszych wyrobów.
Grupa ratowania poziomu.

Bacek

Cytat: pan-troglodytes w Marzec 09, 2017, 12:37Ten Dual miał jeszcze kilka innych wad, między innymi mocno "spracowane" łożysko, delikatnie krzywy talerz, opadającą pokrywę
No to musiał byc nieźle doświadczony przez życie. Kiedyś miałem 505-3 i był super cichy i żadnych opisanych przez Ciebie przywar nie miał.
Jedynie mechanika od załączania zasilania czasem nie kontaktowała i wymagała przeglądu.

Bombadil

Cytat: tomasz_pianista w Wrzesień 18, 2022, 14:58Ja też stawiałbym na classic. Z resztą ostatnio słucham dużo na moim niedokończonym Thorensie 150 z Jelco 250, subchassis jest na gumowych absorberach zamiast oryginalnych sprężyn[/quote

Witam!
Czy można się dowiedzieć jak subchassis jest osadzone na gumowych absorberach oraz jakie to absorbery?

tomasz_pianista

Miło, że forum znowu działa. To zdjęcie z sieci - zamiast sprężyny w zawieszeniu masz gumowy "tłumik". Można użyć gumy o różnej twardości, sorbothanu, czy czego tam nie wymyślą.

U mnie, przyznam się szczerze - są mieszanki podkładek gumowych o róznej twardości, ale nie jestem ekspertem od skali twardości Shore'a, to co wynalazłem w różnych częściach i szpargałach włożyłem do "tłumików".
Grupa ratowania poziomu.

Bombadil

Dziękuję za odpowiedź. Spróbuję poeksperymentować. Bo już chciałem kupować nowe sprężyny.

tomasz_pianista

Pytanie jaki masz gramofon i co chcesz, zmienić lub osiągnąć. Ustawianie zawieszenia jest czasochłonne i w przypadku np.wymiany ramienia dochodzi czesto inna masa układu i inne problemy z tym związane.
Grupa ratowania poziomu.

Bombadil

Thorens TD150 Mk2 ramię (Kugel TP13a) gdzieś tak od 15 lat a w pudełku gdzieś tak od pięciu lat leży sme 3009 s2 improved a w drugim pudełku Rega Rb250...

tomasz_pianista

Moim zdaniem przy zmianie ramienia warto pomyśleć nad usztywnieniem - inaczej będziesz musiał zupełnie zmienić okablowanie ramion SME lub rega (kabel z ramienia zupelnie zepsuje pracę zawieszenia), do tego ramię SME jest cięższe od oryginału i to też wpływa na pracę sprężyn.

Warto też zmienić plintę:P ta moja jest szersza o kilka centymetrów, przez co spokojnie zmieści się SME lub inne ramię. Wygląd to kwestia gustu, ale oryginał, mimo że z drewna tekowego, dla mnie wygląda zbyt "vintage".
Grupa ratowania poziomu.

Bombadil

Usztywnienie? Chodzi o poprzeczny element łączący subchasis i armboard? Bo taki miałem plan. Natomiast na okablowanie ramienia mam licę nawojową w bawełnie. Deski z litego drewna na plintę też mam oraz matę wytłumiającą. Nie wiem tylko z czego najkorzystniej wykonać armboard.

tomasz_pianista

Pisałem o usztywnieniu zawieszenia:) Jeśli chodzi o armboard, to na początku chciałem jakieś fajne drewno - stolarz mi odradził, powiedział, że sklejka będzie mniej podatna na wilgoć i nie będzie się odkształcać w przyszłości. Są też dostępne akrylowe, ale nigdy nie testowałem.

Bądź ostrożny przy zdejmowaniu górnej płyty, tego cienkiego kawałka aluminium. Najlepiej rozgrzać suszarką, aż klej puści i bardzo powoli zdejmować.

Kiedyś takie coś zrobiłem - TD150 mk II z Regą 250. To już pewnie 10 lat temu:P Plinta jest nieoryginalna, ale wymiary ma zgodne z oryginałem. Moim zdaniem ten gramofon nie najlepiej wygląda w tak małej obudowie i innymi ramionami. Oryginalne Thorensowskie TP13 jest bardzo skromne w rozmiarach i jakoś się zgrywa wizualnie z małą plintą, ale już np. Rega na tej oryginalnej plincie już się trochę kłóci.

Mój armboard w tym moim nowszym projekcie TD150 jest o 2,5cm szerszy, sama plinta też jest bardziej masywna i gramofon wygląda bardzo proporcjonalnie zarówno z Jelco, SME czy Regą.

Grupa ratowania poziomu.