Hi-endowy pre Haiku Ganymede

Zaczęty przez julius-6, Wrzesień 11, 2017, 11:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

julius-6

Witam,
w ostatnich dniach szykuję się do zakupu dobrego Pre gramofonowego.

Słuchałem LAR-LPS1, jakiegoś Cambridge, Haiku Sol MM, Soneteera http://www.hifichoice.pl/sonneteer-sedley-test,79,9 , a wczoraj słynnej Husariaa V2. Punktem odniesienia jest lampowe pre Haiku Ganymede - do odsłuchów dysponuję zintegrowanym preampem, który może obsługiwać także końcówkę mocy, a także modyfikować barwę brzmienia za pomocą lamp bez sprzężenia zwrotnego (daje to bardzo fajny, naturalny dźwięk, pozwala 'wyciągnąć' kiepskie realizaje winyli)

Haiku Ganymede to lampowe Pre z dość wysokiej półki cenowej - sam preamp kosztuje ok 5000zł , wersja z gałkami od regulacji głośności i Pre słuchawkowym to już grubsza sprawa bo 7800zł.

Postanowiłem przed zakupem skonfrontować go z najlepszym co jest znane, a więc z Husarią - wyniki eksperymentu szerzej opisane ną na sąsiednim forum Winyl.net w wątku Husarki, w skrócie mówiąc: klasowo jest to PRE grające w tym samym świecie co słynna Husaria, brzmieniowo wygląda to jednak zdecydowanie inaczej. Ganymede z wkadką MM robi to co daje wkładka MC - tworzy kapitalną przestrzeń. Gra bardzo jasno ze świetną dynamiką, soczyście, wręcz trochę krzykliwie na górze. Nie zabraknie detalu, ani muzykalności. Husarka gra jak na tranzystor przystało - mocno, z trochę lepszym wykopem i głębszym basem.

Mam we Wrocławiu Ganymede do końca tygodnia, jeżeli jest tutaj ktoś, kto chciałby potestować naprawdę klasowe PRE lub powównać ze swoim - chętnie się umówię i spotkam, mile widziane osoby z klasowymi wkładami MM i MC i ciemniejszymi systemami, w których Gany odnajduje się idealnie.

Piterski

julius-6 nie mogę namierzyć Twojego wątku na sąsiednim winylowym forum.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

#2
Trzeba obrócić ten kadr bo szyja boli ;)

Cytat: julius-6 w Wrzesień 11, 2017, 11:11mile widziane osoby z klasowymi wkładami MM i MC i ciemniejszymi systemami, w których Gany odnajduje się idealnie.

Hmmm. Zawsze myślałem, że komponent nie powinien za dużo od siebie dodawać. Może ze dwa promile ;) A tutaj atutem jest rozjaśnianie ciemnych systemów? I to klasowych ( cokolwiek to znaczy).
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

julius-6

Cytat: Piterski w Październik 26, 2017, 21:20
julius-6 nie mogę namierzyć Twojego wątku na sąsiednim winylowym forum.
tutaj można poczytać:  https://www.winyl.net/viewtopic.php?t=8404&start=210 

Co do jasnego / ciemnego grania (cokolwiek to znaczy)  :
Ganymede, które miałem to klocek systemowy właściciela i twórcy Haiku-Audio - Wiktora Krzaka, był on strojony stricte pod jego potrzeby.
Ja ostatecznie wylądowałem z Husarią v1 - przynajmniej na razie, bo to rozwiązanie tańsze, a i do MC trochę mnie ciągnie, a z lampami w Pre gramofonowym robi się bardzo kosztownie. :(

Szkoda, że nie znalazło się więcej chętnych na odsłuchy, bo są różne gramofony, wkładki, systemy i fajnie byłoby to skonfrontować. Ja Ganymede cały czas mam z tyłu głowy, bo reglacja barwy oparta na lampach to kapitalna sprawa przy tak różnych realizacjach płyt.

Jakub

A jak ta regulacja jest tam zrobiona? Masz jakiś schemat?

julius-6

Nie znam się na tym ;]
Tutaj jest jak powstawała jedna z pierwszych wersji :
http://alek.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=28763&start=30

Jakub