Autor Wątek: Blog Therion'a  (Przeczytany 2508 razy)

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 17, 2018, 07:26 »
Miniabyr, bo ta nasza polska Chinka choć ładna, nie ma jeszcze wprawy. Oddaj się w ręce MISTRZYNI.

Nie wiem czy to ASMR, czy coś innego, ale ten jej szept... No, ma coś w sobie dziewucha.

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>


Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Melepeta

  • maniak
  • *****
  • Wiadomości: 699
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 17, 2018, 21:12 »
Jak stwierdził Peter Gabriel: nie lubię słuchawek, to kondomy dla uszu :)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 18, 2018, 15:49 »
Świetny trójstronicowy album. Idelany klimat na długi wieczór, plyty nagrane bdb + możliwość pobrania wave.


Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 20, 2018, 19:00 »
I dziś kolejne dwa zakupy:



Fajna płyta, dobrze nagrana. Ogromny plus dodatni za jakość wydania i książeczkę wewnątrz. Niestety, są też trzy minusy: jeden za możliwość ściągnięcia wersji cyfrowej tylko w MP3 (320 na szczęście), drugi za brak koperty foliowej, trzeci za cenę.



Kupiłem, bo bardzo lubię tę muzykę na CD a poza tym służy mi do testowania możliwości sprzętów.
Ciekawe wydanie płyty - jest tłoczona na pół przeźroczystym winylu, co daje fajny efekt. Plus za zabezpieczenie płyty kopertą foliową. Minusy: brak możliwości ściągnięcia wersji cyfrowej i jak za tę cenę, podstawowa publikacja wewnątrz.
Dźwięk ... Dla tych, którzy muzyki oddzielnie nie słuchali bedzie wow! Ja jeszcze muszę się wsłuchać, czy gra lepiej niż moje, kapitalnie nagrane CD.

Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 20, 2018, 19:02 »
Tak wygląda ta płyta.
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 24, 2018, 14:54 »
No i niestety, plyta jest pozbawiona kinowego basu. Widocznie nie tak łatwo zarejestrować taki bas na winylu
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline plastik1989

  • maniak
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Gościu z mojego awatara to nie ja, tylko mój pies.
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 19, 2018, 13:17 »
No i niestety, plyta jest pozbawiona kinowego basu. Widocznie nie tak łatwo zarejestrować taki bas na winylu

Bo w kinie to jest jedno wielkie buuuu i buuuuu. Nic taki „bas” nie ma wspólnego z prawdziwym dźwiękiem... Jak w kinie jest scena ze ktoś np. zamyka drzwi od samochodu i słychać jebniecie jakby sie dom walił, jak to sie ma do realnego dzwieku jakie wydają takie drzwi..? W kinie podbicie wyższego basu masz o kilkadziesiąt decybeli i jak oczekujesz tego z linowo nagranej płyty na względnie linowym systemie, to nic z tego nie wyjdzie.
.

Offline Eternal Seeker

  • maniak
  • ***
  • Wiadomości: 235
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 19, 2018, 18:41 »
Dlatego płyty z muzyką filmową powinni wydawać na SACD lub blu-rayu w Multi Chanel  ;)
Wzmacniacz Dubiel Acoustics OTL 6AS7 + kolumny Altec Lansing model 604 + odtwarzacz CD Nirvana ,CA 851N,gramofon Pro-Ject 2Xperience SB DC z wkładką Dynavector ,Phonomaster Dubiela ,wersja modowana przez Konstruktora  .

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 31, 2018, 08:35 »
W kinie podbicie wyższego basu masz o kilkadziesiąt decybeli i jak oczekujesz tego z linowo nagranej płyty na względnie linowym systemie, to nic z tego nie wyjdzie.


Porównywałem nie z kinem, tylko z CD. Na CD taki bass jessst :)
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 16, 2018, 19:32 »
Właśnie słucham

Ależ mi się podoba!

Mam jeszcze i tę wersję preferuję, ale mimo to Karajan też daje radę :)

Oprócz zawartości, są świetnie nagrane. Scena rewelacyjna na głębokość i szerokość. Wokale, smyczki, harfa... Samo słodkie.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2018, 19:50 wysłana przez Therion »
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 16, 2018, 20:04 »
I przechwaliłem Karajana. Gdy doszło do najbardziej znanej arii, to tak, jakby mi w gramofonie obroty siadły. Ech... Szkoda. No jest to jakaś interpretacja, ale wolę tę najbardziej znaną, "szybszą".

Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 01, 2018, 18:10 »
"Nigdy nie mów nigdy"

Przeprosiłem jogurta. Jako, że wcześniej go sprzedałem, musiałem ponownie kupić. Dotarł. Od kilku dni, wygrzewam Denon DL-103R.

Wczoraj pograł ok 5h więc już trochę się rozruszał, dlatego dziś postanowiłem ponownie zestawić go z ATOC9 i Rohmannem. Ale tym razem postanowiłem nie wyłapywać niuansów, bo pamiętam, że nimi wówczas przegrał a skupić się na ogólnym odbiorze i wrażeniu.

Zwykle do porównań wybieram najlepiej nagrane płyty, ale tym razem, dla odmiany, położyłem na talerzu Chris'a Rea "Auberge". Nic szczególnego, wydana w UK, nagrana zupełnie zwyczajnie, poprawnie, ale beznamiętnie. Realizator najwyraźniej uznał, żadne fajerwerki nie są potrzebne, głos Chrisa załatwi sprawę, więc po co się szarpać.

Odsłuch rozpocząłem od AT-OC9ML/II. Zagrała to ładnie, poprawnie, ale też i nie starała się zrobić z tego wydarzenia żadnego "widowiska". Skoro realizator to olał, to i ona nie dodawała niczego od siebie. Scenę zarysowała bardziej w głąb, ale o ile zwykle robi to w sposób imponujący, to tym razem ziewając odwaliła pańszczyznę. To zajebista wkładka, znam jej możliwości, trudno ją przebić, ale dla przeciętnych nagrań nie stara się być nadopiekuńcza.

Zmiana na Rohmanna. Jest lepiej. Scena i szczegóły w sumie podobne, ale słychać szlachetniejszy rys, próbę złagodzenia przykrych doznań z racji przeciętnej realizacji nagrania, ale uważnie, bez odstępstwa dla naturalnego brzmienia, bez zbytniego ubarwiania. AT miała to w d*pie, Rohmann się przynajmniej stara. Nic dziwnego, jako nowy, kosztował ok 10k zł podczas gdy warość AT stanowi zaledwie ułamek tej kwoty. Tak, wiem, wiem, nie zawsze droższe musi oznaczać lepsze, ale w tym przypadku jest.

Teraz czas na Denona DL-103R ( z przebiegiem jak wspomniałem ok. 5h). No właśnie. Stało się to, czego oczekiwałem i za czym tęskniłem przy tak beznamiętnie zrealizowanych płytach a co pamiętałem, że jogurt potrafi. W muzyce pojawiły się dodatkowe emocje. Popodbijał basy na średnicy, posłodził górę, kilkukrotnie powiększył głowę Chrisa i dopompował scenę na szerokość odpychając gitarę pół metra w bok. Zrobiło się milej. Pewnie realizator spadł by ze stołka, bo on tak tego nie rejestrował, ale odbiór jest zdecydowanie milszy.
Do tego Denona pasowałaby reklama: "Znużyłeś się swoim życiem? Kup DL-103R, na nowo pokoloruje twój świat". Ta wkładka to właśnie coś takiego, jak robienie zdjęć ze wszelkimi możliwymi podbiciami kolorów. Albo oglądanie TV na ustawieniach "sklepowych". Albo włożenie różowych okularów w pochmurny dzień. I na takie okazje warto ją mieć. Dla płyt, którym realizator odebrał emocje.
A co Denon robi z dobrze zrealizowanymi płytami? Z pokorą oddaje wyższość AT-OC9ML/II. Po prostu. Nawet bez próby rywalizacji. I dlatego kiedyś ją sprzedałem. Po czasie przyznaję jednak, to był błąd - warto ją gdzieś tam w szufladzie mieć. Na pochmurne dni. Na beznamiętnie realizacje.

A AT-OC9ML/II ? Świetna w swojej cenie. Przy dobrze zrealizowanych płytach - zachwycająca. Dla beznamiętnie zrealizowanych - beznamiętna.

Ponad nimi króluje Ortofon Rohmann. Ktoś kiedyś napisał, że jest połączeniem najlepszych cech AT-OC9ML/II i DL-103R. Mogę tylko powiedzieć, że to święte słowa. Dokładnie taka jest. Plus wyraźnie wyczuwalny "rys szlachetny". Coś jak w autach klasa premium. W porównaniu ze "zwykłymi" autami różnicę czuć we wszystkim - od odgłosu zamykanych drzwi, po wrażenia związane z wciśnięciem każdego przycisku. I tak jest z Rohmannem. To taki AT DL Plus :) Duuuży plus.
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline tomasz_pianista

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 902
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 01, 2018, 20:06 »
Ja bardzo lubię wkładki Denona. Gram też na SUT Denona i całość brzmi świetnie. Masz jedno ramię w swoim gramofonie?
Grupa ratowania poziomu.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 02, 2018, 14:08 »
brakuje mi miejsca na drugie. Ale nie cierpię z tego powodu jakoś strasznie.
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 05, 2018, 00:44 »
Roger Waters - zajebisty koncert.

Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 05, 2018, 20:33 »
Roger
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 05, 2018, 20:34 »
Początek koncertu. Wszystkie głośniki, łącznie z efektowymi z tyłu, odtwarzały nadmorskie odgłosy: szum fal, wiatru, krzyki mew. Na pierwszym planie kobieta, zapewne arabka, w chuście.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2018, 20:56 wysłana przez Therion »
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 05, 2018, 20:50 »
Waters w niezłej kondycji
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2018, 20:56 wysłana przez Therion »
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Online rudy-102

  • maniak
  • *******
  • Wiadomości: 9156
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 05, 2018, 21:28 »
Roger Waters - zajebisty koncert.


Czy to jest rzygający trampek?

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 05, 2018, 22:37 »
Jess Wolfe i Holly Laessig dawały radę
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 05, 2018, 22:38 »
Czy to jest rzygający trampek?
Yes
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 05, 2018, 22:40 »
Krakowskie dzieciaki przebrane za zakładników ISIS
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 05, 2018, 23:04 »
Dalej już była tylko polityczna jatka
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 05, 2018, 23:06 »
Światem rządzą świnie. Pozostań człowiekiem
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Offline Therion

  • Moderator
  • *******
  • Wiadomości: 803
Odp: Blog Therion'a
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 05, 2018, 23:08 »
Na ekranie przez chwilę pojawił się nawet Tusk
Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Marantz NA6005, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  AKG K702. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.