Art Dj Pre II

Zaczęty przez GregWatson, Styczeń 23, 2016, 12:58

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Chciałbym do zestawu MICRO SEIKI MB-14 dokupić znajomemu właśnie to pre. Będzie miał tam w zasadzie wkładki MM i na początku trochę słabszy wzmacniacz (wieżyczka).
Czy biorąc pod uwagę cena/możliwości uważacie, że jest to lepszy zakup niż np; NAD PP-1 czy też najtańsze Pro-Jecty już tych Vivanco czy Monacor oczywiście nie biorę pod uwagę.


Trochę specyfikacji:

Przedwzmacniacz gramofonowy stereo Art DJ PRE II
• pozwala na podłączenie gramofonu do karty muzycznej lub rejestratora
• pasmo przenoszenia: 10 Hz- 50 kHz (+/- 0.5 dB)
• zniekształcenia: 0.01 % przy 1 kHz
• stosunek sygnał/szum" 90 dB
• impedancja wejściowa: 47 kΩ
• maksymalny sygnał wejściowy: 40mV RMS przy 1kHz
• maksymalne wzmocnienie: 45 dB przy 1 kHz
• złącza wejściowe/wyjściowe: IN (2x RCA), OUT (2x RCA)
• maksymalny poziom wyjściowy: +6dBu (1,4V RMS)
• typ filtra: górnoprzepustowy, włączany (-3dB/22 Hz)
• zasilanie: 9-12V DC, 150 mA
• zasilacz w zestawie
• wymiary: 44.5 x 107 mm x 89 mm
• waga: 0.57 kg

Co prawda cena waha się w granicach 200 zł ale używkę można już dostać za ok 150 zł. Jeśli mieliście to jakie są Wasze doświadczenia z tym preampem. ? Czy w cenie np 150 zł wyłapię coś lepszego?

A co piszą o nim inni:

DJ PRE II to wysokiej jakości przedwzmacniacz gramofonowy zaprojektowany do pracy w domu jak i studio. Działa on jako interfejs pomiędzy gramofonem a systemem rejestrującym dźwięk. Pojemność wejścia analogowego można przełączać pomiędzy 100pF i 200pF. Przełączany filtr górnoprzepustowy usuwa hałas gramofonu zostawiając nietknięty dźwięk. Przedni regulator wzmocnienia oraz dioda sygnału przesterowania umożliwiają optymalizację wzmocnienia przedwzmacniacza w szerokim zakresie różnego rodzajów źródeł dźwięku. Wbudowany nisko szumowy przedwzmacniacz Phono jest bardzo dokładny i precyzyjnie spełnia standardy RIAA. Wyjście liniowe posiada niską impedancję i może pracować z każdą kartą dźwiękową.

DJ PRE II jest wykonany w całości z anodowanego aluminium, w kolorze czarnym. Urządzenie można zasilać z różnych zewnętrznych zasilaczy.

Jeżeli potrzebujesz nagłośnić i poddać korekcji swoje nagrania winylowe, i następnie podłączyć do swojej dźwiękowej stacji roboczej, karty muzycznej czy po prostu do monitorów, DJ PRE II zapewni nieskazitelnie czystą reprodukcję dźwięku mieszcząc się w poręcznej i wytrzymałej obudowie.

Trochę tego i trochę tamtego też.

elem

200 zł mówisz...Nie znam tego pre ale czy nie lepiej kupić za nieco więcej wzmacniacz z wbudowanym pre, skoro jest do dyspozycji tylko "wieżyczka" ?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

GregWatson

Pewnie, że tak byłoby najlepiej ale póki co renta jest mała.  :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

axolotl

Mialem, sprzedalem. Kupilem uzywany za 100 zl. Bardzo fajny preamp, mozna znalesc wpisy , ze jest niedoceniany. Jedyna wada, oczoje ...... diody i brak wlacznika. W moim zostal dodany taki pstryczek.

GregWatson

Czytam o nim tu i tam i z tego co widzę to więcej zadowolonych niż sceptyków. Światełko można ładnie zakleić. Ale zawsze warto popytać u siebie co i jak.  :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

axolotl

Małe wyjaśnienie. Bardzo dobry preamp. Sprzedałem tylko dlatego ze zastopowalem przygodę z winylem a gramiaka podpiąłem pod wejscie w amplitunerze. Jak kiedyś kupie lepszy gramofon to pewnie znów kupie arta.

GregWatson

Zobaczmy co on ma tam w środku:

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

I udało mi się jeszcze w gąszczu forów audio znaleźć kilka ciekawych uwag co do użytkowania tego pre. Jako, że sama instrukcja jest mierna to pozwolę sobie zacytować kolegę ahaja, który napisał:

"Cart loading - dodajesz pojemność na wejściu, 100 albo 200pF. W zależności od wkładki. Nie należy przesadzać, bo każdy kabel na drodze od wkładki do wejścia preampa ma swoją pojemność, którą należy do tego dodać.
Im mniej tym lepiej.

Filtr subsoniczny, obcina najniższe pasmo, poniżej 20Hz z reguły.

Flat - płaskie pasmo bez obcięcia.

Low cut - niskie obcięte. Zapinasz to jak widzisz, że membrany w kolumnach zaczynają falować - to od napędu pochodzi. Może się również wzbudzać, jeśli kolumny stoją za blisko gramofonu. Po to się to włącza."



Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

No i kupiony. Jak tylko dotrze to trochę pomęczę i coś klepnę czy warto i na jakim poziomie gra.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#9
Już zabieramy się za jakieś pierwsze testy. Pierwsze plusy i minusy po wyciągnięciu z opakowania:


PLUSY:
- bardzo mały, zgrabny i ładnie się prezentuje, początkowo myślałem że będzie znacznie większy. Jest mniejszy od najsłabszych Pro-Jectów oraz NAD-ów (PP1, PP2i, PP3),
- boki oraz nóżki to warstwa wyprofilowanej gumy dzięki czemu ładnie trzyma się podłoża,
- jak na taki mały i w tak niskiej cenie posiada dodatkowe funkcje czego brakuje konkurencji,


MINUSY:
- dioda POWER daje tak po oczach jak lampa na przesłuchaniu u Niemca,



W miarę dalszych testów będziemy dopisywać plusy i minusy.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#10
No cóż, lecą pierwsze płyty przez Art Dj Pre II i muszę przyznać iż jeśli chodzi o cena/możliwości to jest on całkiem przyzwoity. Dużą robotę robi możliwość operowania GAINem - można dostosować sobie parametry odsłuchu do swoich upodobań. Próbowałem manipulować zarówno filtrami jak i pojemnościami - minimalne zmiany odczuć można. Później spróbuję na kilku innych wkładkach i zobaczymy jak to wygląda.

Zestaw testowy: NAD C356BEE + Art Dj Pre II + Micro Seiki MB-14 + wkladka JVC Z-1S

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#11
O niebieskiej porażającej światłem diodzie już pisałem ale mając na uwadze to, że producent (projektant) umieścił na panelu przednim tyle światełek i przycisków to ta jeszcze jedna włącz/wyłącz byłaby dopełnieniem szczęścia i zdeklasowaniem konkurencji jeśli chodzi o tą półkę cenową. Sam wygląd jest w porównaniu z innymi preampami podobnej klasy naprawdę imponujący. Szkoda tylko iż uruchamianie tego urządzenia musi się odbywać za pomocą wkładania zasilacza do listwy/gniazdka. Jednakże zaklejenie niebieskiej diody też jest jakimś rozwiązaniem ale czy tak to miało wyglądać.?
Mimo tych dwóch wad:
- mocno świecąca niebieska dioda,
- brak przycisku włącz/wyłącz
uważam ten preamp za bardzo udany model, który może konkurować śmiało z preampami znacznie droższymi.

Mogę jedynie nawiązać porównanie do modelu preampa NADa PP2i, który to wydaje mi się minimalnie lepszy (ze względu na swoje charakterystyczne brzmienie) a cena jego w zależności od odmiany (PP2i, PP2e itd) waha się granicach 500- 600 zł

Jeśli zaczynacie walkę z winylem to na początek polecam ten właśnie preamp, który można już dostać w granicach 150 zł (używka na gwarancji).

Próbowałem porównać także do Pro-Ject Phono Box SE II ale tu jest niestety za daleko. Nie ta półka i nie te możliwości.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#12
Teraz trochę na wkładce Micro Seiki VF-3200/e podobnej w brzmieniu do AT-95 ale mam wrażenie że pewne pasma brzmią ciut lepiej.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

No i jeszcze jedna płyta, tym razem w akcji AT-440 MLa.
Trochę tego i trochę tamtego też.

rudy-102

Niebieską diodę można wylutować i zastąpić jakąś bardziej przyjazną o mniejszym natężeniu światła. Koszt nowej diody to około 1 zł.

GregWatson

Można nawet zakleić czarnym plastrem (taśmą izolacyjną z plastiku) trochę będzie przez niego widać i to dobrze a na kablu od zasilacza zamontować wyłącznik przelotowy (chyba będzie tak lepiej niż w samym przednim panelu).
Popatrz takie drobne detale a tyle wnoszą negatywnego.
Trochę tego i trochę tamtego też.

rudy-102

Można też przedwzmacniacz postawić za gramofonem, albo za wzmacniaczem. Przecież jak już raz się ustawi wzmocnienie i obciążenie to już nic nie trzeba grzebać. Ma po prostu działać. Ja nawet LARa postawiłem za gramofonem mimo, że ma bardzo sympatyczną, symbolicznie świecącą na zielono diodę.

GregWatson

Wiesz jak to jest, jak chcesz psa uderzyć to kij zawsze się znajdzie.  :) :) :)

Trochę tego i trochę tamtego też.

rudy-102

Ja nikogo nie chcę bić. Mnie tylko denerwuje wszechobecność jasnych, niebieskich diod. Pewnie taka moda.
A o tym przedwzmacniaczu słyszałem dużo dobrego. Mój szwagier jest DJ`em i zanim kupił sobie nowy mikser to miał takie dwa. Chwali do dziś.

GregWatson

Cytat: rudy-102 w Luty 29, 2016, 14:18Ja nikogo nie chcę bić.

Ja to w stosunku do siebie tak napisałem. :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

No i cóż, kończymy odsłuchy na AT-440 MLa i to jest już tak na pograniczu bowiem kończą się powoli umiejętności tego pre a z lepszym już z tej wkładki wyciągnie się więcej.

Podsumowując, producent zaprezentował ciekawe pre w bardzo konkurencyjnej i atrakcyjnej cenie. Jeśli chodzi o wygląd i możliwości to zdecydowanie przewyższa zarówno pierwsze NAD- jak i pierwsze Pro-Jecty. O ile już co niektóre posiadają filtry jak i możliwość regulacji pojemnościami tak ten dodatkowo posiada pokrętło GAIN, które umożliwia regulację "brzmienia" w "locie". A co najważniejsze samo pre brzmieniowo neutralne więc nie wypacza nam dźwięku jak i nie "podkręca" niektórych zakresów muzyki.

I jak napisałem wcześniej, pierwszy bardziej poważniejsze pre na drodze do zaprzyjaźnienia się z winylami. Jeśli spodoba się to jesteście na najlepszej drodze do zaaklimatyzowania się w świecie czarnych placków.
Trochę tego i trochę tamtego też.

rudy-102

Cytat: GregWatson w Luty 29, 2016, 18:42No i cóż, kończymy odsłuchy na AT-440 MLa i to jest już tak na pograniczu bowiem kończą się powoli umiejętności tego pre a z lepszym już z tej wkładki wyciągnie się więcej.
No i chyba nic dziwnego bo to pre zrobione jest do wkładek typu Ortofon Concorde.
Taki Ortofon OM-5 lub 10 będzie z nim bardzo dobrze współpracował.

GregWatson

Nie mam AT-95ET ale chyba też będzie dobrym zestawem do tego pre.
Trochę tego i trochę tamtego też.

paul_67

AT 95 E jak najbardziej.Bardzo dobrze współpracuje z tą wkładką.Natomiast AT 440 MLa to już trochę za wysokie progi i ART trochę ogranicza jej brzmienie.W moim systemie 440 lepiej zagrała z pre wbudowanym w Musical Fidelity A2. 

GregWatson

Cytat: paul_67 w Luty 29, 2016, 19:31Natomiast AT 440 MLa to już trochę za wysokie progi i ART trochę ogranicza jej brzmienie.

Też tak to odczułem. Pełna zgoda.
Trochę tego i trochę tamtego też.