Wydaje się, że w analogu bardziej, niż w jakiejkolwiek innej dziedzinie audio, mamy możność napotkania na prawdziwą legendę.
Przykłady pierwsze z brzegu, których szczęśliwym właścicielem mam okazję być : Sondek LP12 i Technics "12".
Pozwolę sobię zamieścić zdjęcie "wnętrz" Cymbiosis - jednego z pierwszych dealerów Sondeka (właściciel jest też, swoją drogą, żywą legendą i prawdziwym autorytetem w dziedzinie strojenia LP12), oraz zachęcić do dyskusji/innych wpisów o takich właśnie legendach
Legendy, czyli "classic audio" w gramofonach, ramionach itd..?
Legendy, czyli ikony w analogu, produkty kultowe :). Zarówno Sondek, jak i ów Technics, IMHO, do takich ikon się zaliczają. Obydwa mają swoje strony w Wikipedii, obydwa wzbudzają również wiele kontrowersji ;). No i oczywiście - tak - również ramiona, wkładki, etc...
A tu cena dość szokująca ;
http://www.djshop.pl/k1,gramofony/i1261,technics,technics-sl-1210-mk2-.html
Czytałem gdzieś ostatnio, że mają wznowić produkcję, ceny spadną :)
Cytat: gratefullde w Czerwiec 01, 2014, 19:37ceny spadną
Taaa....
Tak samo jak z Denonem DP-100Anniversary - promocyjnie 10k kosztował :)
No cóż - w spadek cen to ja nie wieżę. Natomiast - cena Technicsa porównywalna do Sondeka, albo Transrotora to już gigantyczne nieporozumienie ... Nie wiem, czy zdażyła się chociaż jedna osoba, która toto kupiła - ja swój kupiłem za 1800pln, i - co tu dużo ukrywać - legenda legendą, ale tyle on jest wart ...
Ja kupiłem Sondeka z SME3009III i Shure V-15 od kolegi z AS za 3k zł.
Gramofon był w stanie kolekcjonerskim. Sprzedałem go za tyle samo.
O jakim 1210 za 12 tysięcy złotych my tu mówimy?
Ludziom to czasami w dekiel wali.
Ale mamy go za to za darmo w główce forum :)
Za te pieniądze to ten 1210 powinien trafić z "Legend" do Audio Voodoo. Kogoś nieźle trzasło :)
Dla mnie jako posiadacza nowego SL-1210 MK2 to niech sobie cena będzie dwa razy taka :)
Ale po za tym to też podzielam wasze zdanie że tyle to on nie jest warty bo za takie pieniądze to można już kupić fajniejszy sprzęt .
A to tak na poprawę humoru:
To TOP 5 to może i najdroższe, ale czy najlepsze? Większy przyrost masy niż jakości dźwięku w stosunku do ceny. Technologia zaczyna wyprzedzać winyl z którego więcej wycisnąć się nie da. Jeszcze te 300 kg w pokoju i tony kurzu do wytarcia z takiego wehikułu.
Ciekawy jestem jak w odsłuchu wypadły by dużo tańsze konstrukcje z tym przyrostem formy nad treścią.
E tam, Sławku, gdybyśmy spali na pieniądzach, pewnie byśmy sobie kupili po takim kolosie, hehehe
Cytat: qqrydza w Wrzesień 28, 2014, 01:53
Zastanawiałem się gdzie go wrzucić i postanowiłem zrobić to tutaj. Ta konstrukcja niewątpliwie będzie legendarna.
http://allegro.pl/gramofon-kartogen-audio-armatura-i4647296757.html
Brałem jeszcze pod uwagę tematy: aukcje z efektem WOW lub uśmiech numeru. Postawiłem jednak na legendarną armaturę.
Nic o tej konstrukcji nie wiemy ,żadnych danych. Czas pokaże co z tego wyjdzie.
Tak, tak, bo to dobre miejsce na legendy. A w tej cenie będą problemy.
Legendę w audio buduje się na jakości dźwięku. Tak mi się wydaje. Akurat polerka, stolarka, a wręcz snycerka- są mniej ważne na tym etapie.
W tym przypadku wszystko postawiono na głowie. Następuje próba sprzedania - ponoć pięknego, nie wiem, nie moja bajka- mebla o funkcji dodatkowej- gramofon.
To, że Ty wiesz, to ja wiem 8)
Cytat: qqrydza w Wrzesień 28, 2014, 12:18
Panowie, ja to wszystko wiem. Nie wyczuliście sarkazmu?
Ależ oczywiście że wyczuliśmy, tylko walimy głupa-)
Dość podobną drogą swego czasu szedł pewien konstruktor stawiający karnisze na płytach nagrobkowych. Ch.. z dźwiękiem, parametrami, ładnie wyszło- dawać kasę :)
Też legenda w kategorii: Ładny mebel o funkcji dodatkowej związanej luźno z audio.
Dajmy spokój konstruktorowi ,jak pisałem rynek to zweryfikuje.
Odbędzie się to kosztem paru niewinnych duszyczek :)
No dobra, a Fonica?
Gramofon w kształcie klucza wiolinowego, powiem Wam, że stał się uznanym dziełem sztuki desingnerskiej i często pojawia się w necie. Można powiedzieć, że żyje swoim, niezależnym od dźwięku jaki reprodukuje, życiem.
(http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/13/b9/fd/13b9fdea693162d1235411b63c86a393.jpg)
Fonica chce za swój drapak + ich ramię 5000euro i jest to cena zobowiązująca do grania wybitnego. Jeśli chodzi o gramofon Kartogen to boję się zapytać twórcę o szczegóły ,żeby nie dostać bana ,jak dostał kolega Zontek pytając się o łożysko.
Jakie łożysko? A kogo to obchodzi z targetu, do którego jest to wycelowane?
Jak widać nawet ramię nie ma żadnego znaczenia.
Jest moda na gramofony a w dodatku wyglądające "kosmicznie" to czas na sprzedawców takich mebli. Mnie to nie dziwi. Jak to zagra jest sprawą marginalną. To nie jest towar dla audiofila/melomana tylko dla snoba.
Hej Maciek! Facet sprzedaje swój produkt i z czystej ciekawości ludzie interesują się co pod maska siedzi. O gustach nie ma co dyskutować ,ale założenia techniczne to co innego.
Śledziłem chwilę poczynania tego kolegi podczas tworzenia tego napędu na AS.
On sie raczej zajmuje stolarką z tego co pamiętam. Do budowy gramofonu potrzebna jest chyba wiedza wykraczająca poza hebel i papier ścierny :)
Myślę, że od strony technicznej wiele się nie dowiemy.
W pewnej piaskownicy na terenie przedszkola, jeden twórca foremki spytał drugiego twórcę, w przeciwległym kącie piaskownicy, o proporcje mieszanki piasku i wody. Ten pytany stwierdził najpewniej, że to niecna próba podebrania patentu, wpadł w histerię i naskarżył opiekunce w spodniach, panu Cir. Twórca pierwszej foremki dostał zakaz zbliżania się do piaskownicy w celu uniemożliwienia kradzieży patentu, a przede wszystkim dla świętego spokoju.
Dajcie pokój Azusowi, pisał przecież, że pomoc techniczna to Andrzej Analogowy i kolega z USA.
Bardzo, ale to bardzo nie podoba mi się sytuacja gdy konstruktor pyta, pokazując nieskończony, niekompletny gramofon, z którego wystają śruby, czy ktoś jest chętny wziąć za 15 tys. peelenów, bo może zacznie wiekszą produkcję jak będą chętni. To mnie obraża! Daję tu i teraz temu wyraz.
Ale ja się nie czepiam. Jest produkt są pytania. Ot wszystko.Nie ma w moim zainteresowaniu nic podstępnego. Wczoraj byłem w salonie motoryzacyjnym i dostałem pełna odpowiedź na pytania które zadałem o konkretny model samochodu .
Spokojnie, nie ma się co szczypać po dupie. Ten wyszedł tak, następny będzie inny i jest nadzieja że będzie lepszy. To i tak trzeba mieć sporo odwagi aby puścić to na forum gdzie wszyscy wydają swoje własne opinie mniej lub bardziej pozytywne. Wygląd to kwestia gustu, który i tak ma każdy inny a jak to się będzie zgrywało ze sprzętem i co z tego można wyciągnąć fonicznie - to się dopiero okaże. Goś już wie jakie błędy popełnił, co można poprawić, co się podoba a co nie no i co trzeba dopracować.
A swoją drogą jakieś testy i podstawowe parametry by się przydały choć znam przypadki gdzie renomowani "twórcy" audio o tym też zapomnieli.
Rynek zdecyduje co dalej.
Hehe... 15k zł za sam napęd CHGW jak i z czego zrobiony :)
15k to kosztuje nowy Transrotor Z1 z ich firmowym ramieniem i Goldringiem 1012
Może jednak Azus puści farbę i się dowiemy za co te 15 tysi. Póki co, to tak na oko jest ze trzy razy cięższy niż Z1 :)
Na audio stereo jak się P.Zontek zapytał o łożysko, to do dnia dzisiejszego ma bana w tym temacie.
Brakuje nam tu fanów Technicsa chyba. Haaaalo! Zapraszamy!!!
Złoty gramofon to i złote płyty! Synergia.Gdzie można takie złote płyty nabyć? Czyżby szejkowie lub Rosjanie tłoczyli ,a my nic o tym nie wiemy? :o
Don Wasyl je klepie w którejś z willi w Zgierzu.
Hmm. Jakoś ten wątek nie chce być poważny :)
Bo Technics w tym kolorze nie może być poważny ;D
Widzę zaniepokojone dusze,..;0), moim projektem,.... tak jak ktoś napisał, iż nie informuję o parametrach, będą jak będzie skończony, na razie uruchomiłem napęd, wykonany przez Pana Andrzeja, nie słyszalny silnik, w dużej stalowej obudowie, dobrany z wielu polecanych , Paweł też dołożył swoją cegiełkę, rozmawialiśmy telefonicznie o projekcie, a jak już pokazałem co mi wyszło to kontakt się urwał, o blokach na AS nic nie wiem, tylko o incydencie z wąsami;0),...tutaj się dopiero dowiaduje, że się na mnie pogniewał.
...a co do mojej konstrukcji,mam kilka łożysk, wszelakiego rodzaju do ciężkich talerzy, i tutaj już wcześniej pomagał mi Tom,...swoimi detalami,..ale wcale nie musiał, bo mam dostęp do frezarek numerycznych, (dalej amerykanie myślą, że nie mamy dostępu do technologi), publikowałem zdjęcia łożysk, i też będzie tafla magnetyczna ,...tylko rozważam, bo szybki rozruch startuje bez żadnego problemu na jednym pasku, i najważniejsza rzecz ramię, będzie jednak mojego autorstwa, na pewno bardzo kontrowersyjne jak cała reszta,i będzie następne zdziwienie;0)i tutaj już cyklu nie pokażę.
To już na pewno widzieliście, zasilanie napędu jest w plincie z podłączeniem silnika, ale jest jeszcze możliwość podłączenia silnika zewnętrznego, do widocznego gniazda w panelu z tym samym sterowaniem, całośc spoczywa na warstwach absorberów spodu plinty i podstawach kolców, nie widać, iż jest wtopione w tuleje,.. parametry podam z N talerza.
czyli pomału się robi, bo zajęty jestem kolumnami.
[Autor usunął zdjęcia]
Cytat: Azus w Listopad 15, 2014, 23:29też będzie tafla magnetyczna
Gdzie chcesz umieścić magnesy ?
I czy jedynie odciążające czy pełna lewitacja?
Nie widzę potrzeby stosowania pola, talerz stabilnie pracuje, ale jeśli było by takowe życzenie, projekt jet przygotowany na taką ewentualność, rdzenie mogę wykonać i wkleić, nie ma problemu, ale przy tym łożysku nie ma potrzeby, choć jak ktoś sobie za życzy można obliczyć wagę talerza i wykonać pole.
Tak z ramieniem Grece, które nie pasuje do mojej konstrukcji, choć brzmienie jest prawidłowe, i nie chcę się wypowiadać dalej, bo wg mnie ramię musi być zespołem całej konstrukcji, prawidłowej projektu Armatury,...bez posiłkowania się topowymi ramionami, praktycznie projekt budzi zainteresowanie za granicą więc na nie przychylne wpisy polskich u serów jestem uodporniony.
Zresztą Zontek miał tą samą sytuację, co ja teraz z gramofonem, opisywaną w High Fidelity.
Azus, 25 000zl to juz kawal pieniadza. Za to mozna zrobic gramofon marzenie, z wybitnym ramieniem (albo) dwoma, z porzadna wkladka MC LO.
Samodzielnie zaprojektowac i zbudowac "grajace" ramie gramofonowe to wg mnie proszenie sie o klopoty. Efekt pracy? Nie chce pisac. Swoje wiem. Ludzie potrafiacy budowac takie cuda juz dawno nie zyja, albo sa bardzo starzy. Nie wiem czy miales okazje przygladac sie wybitnym japonskim konstrukcjom ramion z epoki. Albo chociazby SME, Thales. Technologia CNC tutaj niewiele pomoze, bo na ramie trzeba miec pomysl i mozliwosci przeprowadzenia wielu prob, pomiarow dgan, rezonansow itp. Pan Zenek z pobliskiego warsztatu nie ma szans powodzenia. Bezmyslne struganie rurek na Kardanie, czy unipivicie to nie jest to. To nie ma prawa zagrac. To odtworzy dzwiek, ale pogubi szczegoly, doda od siebie niepozadane pasozytnicze drgania. To prostych wkladek MM moze to sie nada, ale o MC mozna zapomniec. Nie pomoze dodawanie masy, ani zwiekszanie dlugosci. Rzecz trzeba umiec zrobic. Oczywiscie wielu klientow da sie omamic marketingiem, kupia, zwlaszcza jak Kolka Wzajemnej Adoracji chwala po forach. Zapytaj sie ilu ludzi (nawet tych co nazywaja siebie konstruktorami) ma pojecie o kompensacji dynamicznej w ramionach, co to jest, jak dziala, co dobrego daje? Zdaje sie ze kilka takich osob sie znajdzie.
Zycze powodzenia w projekcie. Latwo nie jest. Naped wyglada solidnie. Potrzebny porzadny stolik. Az prosi sie zapodac tam porzadne ramie i wkladke, tylko cena znowu podskoczy ;-)
Cena na ten czas jest nie do przyjęcia, ja wiem, ale wcale taka nie musi być, wszystko będzie zależeć ode mnie, i za jakie grosze będę oddawał, o sprzedaż absolutnie się nie martwię, mam swoich klientów, których obdzieliłem swoimi konstrukcjami systemowymi i z niecierpliwością czekają na gramofon.
Widzę kangie, że bardziej się przejmujesz niż ja.
Dodam iż wykonywane i montowane będą 3 ramiona, znaczy możliwość, tak jest przygotowany gramofon, cena będzie umowna, po prostu negocjowana, będzie też dedykowane lampowe pre gramofonowe, tak będą wyglądać przedwzmacniacze, jak końcówki mojego projektu i wykonania.
[Autor usunął zdjęcia]
Czy gramofon Zontek albo Kartogen są już legendami za życia?
Podpowiem,ze wyprodukowano ich razem pewnie ze 30 sztuk-(słownie trzydzieści).
Więc o czym jest ten watek?
O gramofonowych legendach?
Czy o polemice Pana AZUSA z pozostałymi?
Proponuje rockport system sirius dla mnie najlepszy gramiak swiata.
Cena obecnie 53500 usd.
U nas pewnie z 250000 pln.
Micro Seiki SX-8000 II (1984 - ?)
Nakamichi TX-1000 (1982 - 1985)
Revox B795 (1979 - 1984)
Thorens Prestige (1982 - 1992)
Zdjęcia tak jak lista wyżej :)
O, kwakwa, tego Thorensa pierwszy raz widzę. To w ogóle jest do kupienia ?
Ten Thorens był wykonany na 101 rocznicę założenia firmy - nie wiedziałem, że to aż taka stara firma. Miało być wykonanych 101 sztuk, ale był dostępny na zamówienie i w 1993 kosztował 15000$. Więc może zrobiono więcej niż 101 sztuk. Oczywiście, najlepiej sprzedawał się w Japonii :)
Piekny skubany, taki.. dostojny, jak stary mebel, zero industrialu, brawo dla designera.
Tak jak pisze neomammut,natomiast co Thorens prezentuje swoimi modelami dziś?
Ale, to co napisałeś można odnieść do wielu firm, niektóre już nie istnieją, Zobacz co się stało z Philipsem - kiedyś źródło wielu doskonałych rozwiązań. Sony? Pioneer? Micro Seiki? Smutne to wszystko...
Smutne,Thorens tak mi się nawinął,bo mam spory sentyment do tej marki. Miałem cudowny garmiaczek td 125 mkII z silnikiem Papsta i do dziś nie rozumiem dlaczego go sprzedałem :o
dla mnie legendą jest mój obecny Garrard 401 ( by Loricraft Audio ) ;D , egzemplarz do którego wzdychałem lata , aż nadarzyła się sposobność zakupu
poprzednio posiadany VPI Classic musiał uznać w każdym aspekcie przewagę starszego klasyka
O tak,Garrard by Loricraft to reimyo,jak mawiają Japończycy :)
Cytat: stary audiofil w Luty 13, 2015, 19:54
Czy gramofon Zontek albo Kartogen są już legendami za życia?
Podpowiem,ze wyprodukowano ich razem pewnie ze 30 sztuk-(słownie trzydzieści).
Więc o czym jest ten watek?
O gramofonowych legendach?
Czy o polemice Pana AZUSA z pozostałymi?
Proponuje rockport system sirius dla mnie najlepszy gramiak swiata.
Cena obecnie 53500 usd.
U nas pewnie z 250000 pln.
Akurat Zontek stał się legendą w Polsce dzięki ... Tobie ;).
Pozdro
Cytat: neomammut w Luty 13, 2015, 21:13
Micro Seiki SX-8000 II (1984 - ?)
Nakamichi TX-1000 (1982 - 1985)
Revox B795 (1979 - 1984)
Thorens Prestige (1982 - 1992)
Zdjęcia tak jak lista wyżej :)
Piekne gramofony pokazales. Dziekuje.
To jest prawdziwa inzynieria. Kolejne pokolenia beda mogly tylko pomarzyc o tym, co kiedys potrafiono zaprojektowac i wykonac. Wystarczy spojrzec na te cudne ramiona. O napedach nie wspomne...
Sony PS-B80 (1978 - 1982)
http://www.thevintageknob.org/sony-PS-B80.html
(https://farm9.staticflickr.com/8734/16878534981_c9518e196f_o.jpg)
Film poglądowy, prezentujący funkcje :)
Piękny, ile kosztują teraz takie cacka?
Rzeczywiście piękne. Podejrzewam, że nie łatwo je kupić.
Jeszcze nigdy nie widziałem tego modelu na rynku wtórnym..., w 1978 kosztował 200,000¥...
Cytat: neomammut w Marzec 21, 2015, 12:27
Jeszcze nigdy nie widziałem tego modelu na rynku wtórnym..., w 1978 kosztował 200,000¥...
No to gdyby był,to Twoim zdaniem ile by kosztował? One w ogóle trafiły do Europy?
Jednak bywał na akcjach, ostatnia jego cena z 2013 roku to €624,99 - czyli trza polować :)
Marcin proponuję wspólnymi siłami założyć muzeum Sony. Mieli tyle ciekawych modeli od serii R począwszy. Ja mogę zapolować na ich elektrostaty.
Cytat: neomammut w Marzec 21, 2015, 12:52
Jednak bywał na akcjach, ostatnia jego cena z 2013 roku to €624,99 - czyli trza polować :)
Heh w dobrym stanie z papierami, w tym budżecie,kupiłbym w ciemno!
Centrowanie płyty przed odtwarzaniem.
Patrząc na te dwa ostatnie filmiki,zaczynam rozumieć neo,kiedy retorycznie pytał,co w dzisiejszych konstrukcjach paskowych powoduje ustalanie tak odrealnionych cen. Z inżynierskiego punktu widzenia,żądanie takich kwot za belt drive jest hucpiarskie i bezczelne a inowacyjności w obecnych drapakach,względem tych tu prezentowanych,jest tyle co kot napłakał. Świat psieje.
O tym cacku Nakamichi pisaliśmy juz w "szalonych sprzętach".
Doczytałem, że TX-1000 był robiony dla Nakamichi przez Micro-Seiki. Air Force One , to tez inzynier z Micro-Seiki. Przypadek? A może ten sam gość? Mogliby ten patent wykorzystać w AFO, chyba zmieściłby się w cenie.
Niecentrycznych płyt jest mało ale ponoć nawet te centryczne w 99,9%, po regulacji Nakamichi graja jednak lepiej.
http://www.positive-feedback.com/Issue33/tx1000.htm
Micro Seiki. Nie mam pytan. Przykro jak po 30 latach intensywnej pracy przy gramofonach i calym osprzecie do nich - firma znika z rynku, aby przekazac paleczke "cyfrze"...
Cytat: Szymon w Marzec 21, 2015, 12:59
Marcin proponuję wspólnymi siłami założyć muzeum Sony. Mieli tyle ciekawych modeli od serii R począwszy. Ja mogę zapolować na ich elektrostaty.
Nie jest to głupi pomysł :)
Przedstawiam Wam kolejny gramofon, tym razem jest to wyrób SHAPR/OPTONICA RP-7100, RP-9100. Rok produkcji, na pewno 1981/1982, do kiedy i od kiedy, nie wiem.
(https://farm8.staticflickr.com/7596/16696324600_01cdf8bebd_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7594/16882537172_e64240f4b3_z.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7644/16882725151_e3fb09af64_o.jpg)
Gramofony miały, prócz napędu bezpośredniego, regulacji Pitch i takich tam rozwiązań, zaimplementowaną funkcję APMS (Auto Programable Music Selector). Czyli, można było sobie posłuchać np. trzeciego utworu z drugiej strony płyty za pomocą dwóch przycisków :)
Działa to tak:
Do gramofonu dołączany był pilot jak do odtwarzacza CD :D
Jeszcze odnośnie Nakamichi, warto pokazać filmik z gramofonem Dragon CT, widać tam zabieg przed i po :)
No i kolejna legenda.
Nikt by nie podejrzewał tej firmy, a jednak :)
Onkyo PX-100M (1981 - 1983), cena w 1982 - 500,000¥
Co prawda, jest to sama podstawa, ale dzięki temu ramię można sobie dobrać, no i obsługuję płyty 78RPM :)
(https://farm9.staticflickr.com/8707/16709334530_7fbda3175b_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7594/16895526092_a304497d89_o.jpg)
(https://farm9.staticflickr.com/8686/16709334690_bd3feb11c6_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7641/16896753625_b166da1e59_o.jpg)
Gdyby ktoś chciał kupić http://www.audioscope.net/onkyo-px100m-p-2083.html?osCsid=b443bd6865dc8d40c2579649bcabf93c :)
Zastanawia mnie mocowanie uchwytów do podniesienia talerza. Cena wporzo, ale na tym portalu często takie latają od czapy :)
Waga talerza: 10kg. Jest dodatkowy silnik służący tylko do pomocy przy ruszaniu :)
Chodzi mi o sposób mocowania uchwytów. No jak one podnoszą talerz? Jest inne zdjęcie, gdzie talerz nie ma żadnych otworów na nie. Pomijam, że sam talerz podrapany, całość warta max czysta złotych :)
Zaślepki na otworki som. A uchwyty służą do pomocy przy demontażu talerza, np. podczas serwisu :)
Mówisz...
No bo coś musi być, raz tak, raz tak..., może mata jakaś, choć też nie :)
Niżej lepsza fotka po zdemontowaniu talerza:
(https://farm9.staticflickr.com/8687/16277073993_93f5048e32_o.jpg)
Cytat: neomammut w Marzec 22, 2015, 20:15
Waga talerza: 10kg. Jest dodatkowy silnik służący tylko do pomocy przy ruszaniu :)
Czyzby to byla miedz? 10kg miedzi troche kosztuje...
Bardzo możliwe :)
Technics SL-1000MK2 (1975-1982)
Technics w zasadzie był znany ze sporej ilości patentów na silniki DD (Direct Drive). Pierwszy jego super produkt to właśnie SL-1000MK2. Innowacyjność polegała na doborze plinty oraz ramienia i wkładki. To jego pierwszy tego typu produkt, który cieszył się w Japonii dużym powodzeniem.
(https://farm8.staticflickr.com/7626/16288842183_8c0d15db03_o.jpg)
(https://farm9.staticflickr.com/8748/16882954926_c1ba25b9b1_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7588/16722680299_b5e1737dee_o.jpg)
Technics SL-1200MK2 (od 1977), prezentacja w 1972 roku modelu SL-1200
W 1977 roku, Technics postanowił zrobić dobrej klasy gramofon, z dobrym napędem Direct Drive. Nie była to jednak konstrukcja przeznaczona dla DJ`ów, mamy dopiero końcówkę lat 70`tych. Jednak Technics produkował ten model pod różnymi numerkami w zasadzie w niezmienionej formie do końca zamknięcia firmy w 2003 roku podajże? W latach 80`tych polubili ten model DJ`eje właśnie za niezawodny napęd. Technics ustanowił standard dla gramofonów dostępnych dla muzyków, rozgłośni i studiów nagraniowych. Był to pierwszy produkt HI-FI, który został doceniony przez strefę PRO.
(https://farm9.staticflickr.com/8744/16883152086_4a2df3dbbf_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7588/16721632320_5cf9097e2b_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7613/16289041023_88bdc35b74_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7283/16908053981_9f7d3c84dc_o.jpg)
To nawet nie byłem świadomy jaką mam u siebie legendę ;)
Ja jestem zaskoczony prezentowanym tu "blatem" Onkyo :o I ta cena z linku po prostu boli :)
.
Ja mam DP-47F i sobie chwalę :) Ale z Denona był jeszcze jeden gagatek :)
Denon DP-100 (1981 - 1985)
(https://farm9.staticflickr.com/8695/16325221184_e4bf5fa7f3_o.jpg)
(https://farm8.staticflickr.com/7288/16327543983_2fe8ceefe9_o.jpg)
Rewolucją był napęd talerza, chyba jedyny tak potężny, nikt nie zrobił chyba nic podobnego :) Tak, był dostępny na rynku konsumenckim :)
(https://farm8.staticflickr.com/7283/16760152540_f4a5d16e0d_o.jpg)
Dostępny był także z dodatkową plintą DK-1000 i miał wtedy oznaczenie DP-100M
(https://farm9.staticflickr.com/8735/16946291252_11bdd856d5_o.jpg)
Kenwood L-07D (MKII) (1979 - 1984)
Tak, nawet Kenwood zrobił kiedyś fajny gramofon z regulacją wysokości ramienia :)
(https://farm8.staticflickr.com/7286/16325298334_c6c5748b17_o.jpg)
Tak skwitował ten gramofon podobno jeden z recenzentów: "...they only made it once - and never will again..." :)
(https://farm9.staticflickr.com/8709/16946370092_11554067f3_o.jpg)
(https://farm9.staticflickr.com/8721/16946368112_c61e61b8e8_o.jpg)
1926 Western Electric Turntable 2A
Pierwszy gramofon z prędkością 33 1/3 używany w rozgłośniach radiowych i filmach.
(http://1.bp.blogspot.com/_NVQujPOPx2c/S7uEzh0FqjI/AAAAAAAAOXg/QuSpbqtq-wk/s640/WETT1-1.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/_NVQujPOPx2c/S7uEzbC7CXI/AAAAAAAAOXY/vJYEZyL4vCE/s640/WETT2-1.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/_NVQujPOPx2c/S7uF2HWkZnI/AAAAAAAAOXo/NHwVcCiAQZo/s640/zen.jpg)
(http://3.bp.blogspot.com/_NVQujPOPx2c/S7uF2l_bx3I/AAAAAAAAOXw/C4SvKJjUb3I/s640/transtable-1.jpg)
Źródło:
- http://www.itishifi.com/2010/04/1926-western-electric-turntable-2a.html
- http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1646-1926-Western-Electric-Turntable-2A
Zarąbioza ;D
Piękny ;)
To się nazywa dopiero stabilizacja obrotów :)
I nikt tematu nie kontynuował?! A fe! :D
No to na drugi początek moje marzenie, może kiedyś trafię:
Micro Seiki DD-100 (1976 - 1979)
(https://c2.staticflickr.com/6/5467/16906932843_d58ac8e834_o.jpg)
(https://c2.staticflickr.com/8/7757/17527273885_dcbb4f9a45_o.jpg)
(https://c2.staticflickr.com/8/7773/17525039862_da164ca5d2_z.jpg)(https://c2.staticflickr.com/6/5468/17527090631_736da28983_z.jpg)
Patrzę, że zdjęcia azusowej legendy pierun trafił.
No nic. To może taka legenda? Mechaniczna:
Cytat: Azus w Listopad 15, 2014, 23:29
Widzę zaniepokojone dusze,..;0), moim projektem,.... tak jak ktoś napisał, iż nie informuję o parametrach, będą jak będzie skończony, na razie uruchomiłem napęd, wykonany przez Pana Andrzeja, nie słyszalny silnik, w dużej stalowej obudowie, dobrany z wielu polecanych , Paweł też dołożył swoją cegiełkę, rozmawialiśmy telefonicznie o projekcie, a jak już pokazałem co mi wyszło to kontakt się urwał, o blokach na AS nic nie wiem, tylko o incydencie z wąsami;0),...tutaj się dopiero dowiaduje, że się na mnie pogniewał.
...a co do mojej konstrukcji,mam kilka łożysk, wszelakiego rodzaju do ciężkich talerzy, i tutaj już wcześniej pomagał mi Tom,...swoimi detalami,..ale wcale nie musiał, bo mam dostęp do frezarek numerycznych, (dalej amerykanie myślą, że nie mamy dostępu do technologi), publikowałem zdjęcia łożysk, i też będzie tafla magnetyczna ,...tylko rozważam, bo szybki rozruch startuje bez żadnego problemu na jednym pasku, i najważniejsza rzecz ramię, będzie jednak mojego autorstwa, na pewno bardzo kontrowersyjne jak cała reszta,i będzie następne zdziwienie;0)i tutaj już cyklu nie pokażę.
To już na pewno widzieliście, zasilanie napędu jest w plincie z podłączeniem silnika, ale jest jeszcze możliwość podłączenia silnika zewnętrznego, do widocznego gniazda w panelu z tym samym sterowaniem, całośc spoczywa na warstwach absorberów spodu plinty i podstawach kolców, nie widać, iż jest wtopione w tuleje,.. parametry podam z N talerza.
czyli pomału się robi, bo zajęty jestem kolumnami.
Armatura została zakończona:.
http://www.monoandstereo.com/2016/02/kartogen-audio-design-armatura-flagship.html
Bardzo ciekawi mnie jak działa to ramię umieszczone z tyłu:
(https://3.bp.blogspot.com/-Lu4pIRsINw4/VtMXAYYaMBI/AAAAAAABSvU/ibkLV2AQQDA/s640/12764348_1996903450533920_3713791685927576161_o-1.jpg)
Czy ktos może mnie objasnic ??? A może talerz kręci się do tyłu i muzyka gra takowosz?
Dziękuję.
Pozdro
Pewnie trzeba je przekładać nad całym talerzem :)
Można też zamontować wkładkę tyłem do przodu...
To jest maszyna do skreczowania.
(http://i1.wp.com/www.techweez.com/wp-content/uploads/2015/11/scratch.gif?resize=500%2C276)
Cytat: Jakub w Marzec 29, 2016, 19:42
Można też zamontować wkładkę tyłem do przodu...
I to mi sie podoba. Taka prosta odpowiedź :). A miniabyr na pewno nam napisze jak wtedy taką wkładkę skalibrować. Co z przesięgiem?
:)
E to nieladnie nabijać się z Azusa. Dajcie chłopinie spokój ,niech sobie robi gramofony ku uciesze jego i szczęściu kupujących. 8)
A ktoś to kupił? Bo mam wrażenie, że gość tylko wozi ten gramofon z miejsca w miejsce i robi zdjęcia dla picu.
A niech sobie wozi .Jak kiedyś napisałem odnośnie Armatury że rynek zweryfikuje wszystko. I pisałem to bez cienia złośliwości. Luz. ;D
Co by nie mówić, ten gramofon jest tutaj prezentowany drugi raz. Jak żaden. Inna sprawa, że zdjęcia pousuwane, trza będzie poczyścić, bo hektary połaci zajmują, a nic nie widać.
Cytat: miniabyr w Marzec 29, 2016, 19:57
E to nieladnie nabijać się z Azusa. Dajcie chłopinie spokój ,niech sobie robi gramofony ku uciesze jego i szczęściu kupujących. 8)
Ja się raczej nabijam z serwisu mono stereo, który zamieścił to zdjęcie i opis. Dobrej laurki to im nie wystawia, nie mają pojęcia o gramofonach :).
Teraz nadążam.
http://www.monoandstereo.com/2016/02/kartogen-audio-design-armatura-flagship.html
Jak zawsze w takich zestawieniach brakuje moich dwóch typów, więc uzupełnię.
Aiwa LP-3000E
Akai AP-L95
Ta Aiwa za pierwszym razem trafiła na początek utworu, za drugim razem nie. Czyli nie ma fotokomórki tylko przypisany podział na strefy?
Tak w ogóle to witaj ;D
Witaj, witajcie! Wkrótce nadrobię zaległości z powitaniem.
Aiwa jak najbardziej posiada fotokomòrkę wbudowaną w headshella. Rozpoznaje koniec i początek tracka wychwytując ròżnice oodbicia światła od powierzchni płyty.
taki fajny wątek odkopałem :)
Micro Seiki SX 8000 II z bardzo ciekawym kijem MAX-282
http://www.thevintageknob.org/micro_seiki-MAX-282.html
Ten model też ciekawy.AP-M1 ma jakiś magiczny szpindel :
"Newly developed tapered spindle shaft with a self-adjusting centering mechanism consisting of spring and damping oil to ensure the record is properly centered."
http://www.thevintageknob.org/micro_seiki-AP-M1.html
Albo takie dwa. :o
Cytat: elem w Styczeń 17, 2018, 21:37
Ten model też ciekawy.AP-M1 ma jakiś magiczny szpindel :
"Newly developed tapered spindle shaft with a self-adjusting centering mechanism consisting of spring and damping oil to ensure the record is properly centered."
http://www.thevintageknob.org/micro_seiki-AP-M1.html
Ciekawy ten samocentrujący mechanizm szpindla zwłaszcza,
że dziurki w vinylach mogą mieć trzy wymairy: 7.10, 7.15 i 7.20 mm (to wynika z niedokładności przeliczania z cali)
Ciekawe jak on się dopasowuje w pionie, chyba tą sprężyną z tłumikiem olejowym,
spręzyna musi być bardzo dokładna, bo vinyl przecież nie jest ciężki
Audio-Technica AT 666. Prosty (chyba? ) patent. Dlaczego nikt tego nie stosuje teraz?
https://www.youtube.com/watch?v=Jo-oi_4qHLI
Cytat: malg w Styczeń 17, 2018, 21:51Ciekawe jak on się dopasowuje w pionie, chyba tą sprężyną z tłumikiem olejowym,
spręzyna musi być bardzo dokładna, bo vinyl przecież nie jest ciężki
Inżynierowie z Micro Seiki są nie z tej ziemi :) Pisze "są", bo przecież Air Force One to projekt człowieka z Micro Seiki.
Cytat: GregWatson w Styczeń 17, 2018, 21:38
Albo takie dwa. :o
Jako żywo Air Force III. Ta sama ręka?
Cytat: elem w Styczeń 17, 2018, 21:52Audio-Technica AT 666. Prosty (chyba? ) patent. Dlaczego nikt tego nie stosuje teraz?
na aukcji prawie 2000$... A takie proste urządzenie. i tak by życie ułatwiło.
Przysysanie płyty mają dzisiaj modele TechDas. Cenę wszyscy znamy :)
Audiotechnica sprzedawała również sam talerz z reczną pompka, do montażu we własnej plincie.
Takie usztywnienie płyty nie tylko ułatwia życie z pofalowanymi płytami ale równiez poprawia dźwięk.
Cytat: elem w Styczeń 17, 2018, 21:52Audio-Technica AT 666. Prosty (chyba? ) patent. Dlaczego nikt tego nie stosuje teraz?
dobre
Cytat: elem w Styczeń 18, 2018, 09:03Audiotechnica sprzedawała również sam talerz z reczną pompka, do montażu we własnej plincie.
Takie usztywnienie płyty nie tylko ułatwia życie z pofalowanymi płytami ale równiez poprawia dźwięk.
Andrzej do Fonciaka mógłby zrobić...
666. To dzieło szatana, a nie żadne tam proste.
(https://media1.tenor.com/images/039e09a6986dfd52c119d03804c79dc3/tenor.gif?itemid=5578542)