Gramofonowe legendy

Zaczęty przez Wireless, Maj 28, 2014, 13:57

Poprzedni wątek - Następny wątek

neomammut

Ale, to co napisałeś można odnieść do wielu firm, niektóre już nie istnieją, Zobacz co się stało z Philipsem - kiedyś źródło wielu doskonałych rozwiązań. Sony? Pioneer? Micro Seiki? Smutne to wszystko...

jamówię

Smutne,Thorens tak mi się nawinął,bo mam spory sentyment do tej marki. Miałem cudowny garmiaczek td 125 mkII z silnikiem Papsta i do dziś nie rozumiem dlaczego go sprzedałem :o

intenser

dla mnie legendą jest mój obecny Garrard 401 ( by Loricraft Audio ) ;D , egzemplarz do którego wzdychałem lata , aż nadarzyła się sposobność zakupu

poprzednio posiadany VPI Classic musiał uznać w każdym aspekcie przewagę starszego klasyka

jamówię

O tak,Garrard by Loricraft to reimyo,jak mawiają Japończycy :)

pmcomp

Cytat: stary audiofil w Luty 13, 2015, 19:54
Czy gramofon Zontek albo Kartogen są już legendami za życia?
Podpowiem,ze wyprodukowano ich razem pewnie ze 30 sztuk-(słownie trzydzieści).
Więc o czym jest ten watek?
O gramofonowych legendach?
Czy o polemice Pana AZUSA z pozostałymi?

Proponuje rockport system sirius dla mnie najlepszy gramiak swiata.
Cena obecnie 53500 usd.
U nas pewnie z 250000 pln.

Akurat Zontek stał się legendą w Polsce dzięki ... Tobie ;).

Pozdro

kangie

Cytat: neomammut w Luty 13, 2015, 21:13
Micro Seiki SX-8000 II (1984 - ?)
Nakamichi TX-1000 (1982 - 1985)
Revox B795 (1979 - 1984)
Thorens Prestige (1982 - 1992)
Zdjęcia tak jak lista wyżej :)

Piekne gramofony pokazales. Dziekuje.

To jest prawdziwa inzynieria. Kolejne pokolenia beda mogly tylko pomarzyc o tym, co kiedys potrafiono zaprojektowac i wykonac. Wystarczy spojrzec na te cudne ramiona. O napedach nie wspomne...

neomammut

Sony PS-B80 (1978 - 1982)
http://www.thevintageknob.org/sony-PS-B80.html


Film poglądowy, prezentujący funkcje :)

jamówię

Piękny, ile kosztują teraz takie cacka?

gratefullde

Rzeczywiście piękne. Podejrzewam,  że nie łatwo je kupić. 
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

neomammut

Jeszcze nigdy nie widziałem tego modelu na rynku wtórnym..., w 1978 kosztował 200,000¥...

jamówię

Cytat: neomammut w Marzec 21, 2015, 12:27
Jeszcze nigdy nie widziałem tego modelu na rynku wtórnym..., w 1978 kosztował 200,000¥...

No to gdyby był,to Twoim zdaniem ile by kosztował? One w ogóle trafiły do Europy?

neomammut

Jednak bywał na akcjach, ostatnia jego cena z 2013 roku to €624,99 - czyli trza polować :)

Szymon

Marcin proponuję wspólnymi siłami założyć muzeum Sony. Mieli tyle ciekawych modeli od serii R począwszy. Ja mogę zapolować na ich elektrostaty.

jamówię

Cytat: neomammut w Marzec 21, 2015, 12:52
Jednak bywał na akcjach, ostatnia jego cena z 2013 roku to €624,99 - czyli trza polować :)


Heh w dobrym stanie z papierami, w tym budżecie,kupiłbym w ciemno!

frywolny trucht

Centrowanie płyty przed odtwarzaniem.


ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

jamówię

Patrząc na te dwa ostatnie filmiki,zaczynam rozumieć neo,kiedy retorycznie pytał,co w dzisiejszych konstrukcjach paskowych powoduje ustalanie tak odrealnionych cen. Z inżynierskiego punktu widzenia,żądanie takich kwot za belt drive jest hucpiarskie i bezczelne a inowacyjności w obecnych drapakach,względem tych tu prezentowanych,jest tyle co kot napłakał. Świat psieje.

elem

O tym cacku Nakamichi pisaliśmy juz w "szalonych sprzętach".

Doczytałem, że TX-1000 był robiony dla Nakamichi przez Micro-Seiki. Air Force One , to tez inzynier z Micro-Seiki. Przypadek? A może ten sam gość? Mogliby ten patent wykorzystać w AFO, chyba zmieściłby się w cenie.

Niecentrycznych płyt jest mało ale ponoć nawet te centryczne w 99,9%, po regulacji Nakamichi graja jednak lepiej.

http://www.positive-feedback.com/Issue33/tx1000.htm
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

kangie

Micro Seiki. Nie mam pytan. Przykro jak po 30 latach intensywnej pracy przy gramofonach i calym osprzecie do nich - firma znika z rynku, aby przekazac paleczke "cyfrze"...

neomammut

Cytat: Szymon w Marzec 21, 2015, 12:59
Marcin proponuję wspólnymi siłami założyć muzeum Sony. Mieli tyle ciekawych modeli od serii R począwszy. Ja mogę zapolować na ich elektrostaty.
Nie jest to głupi pomysł :)

Przedstawiam Wam kolejny gramofon, tym razem jest to wyrób SHAPR/OPTONICA RP-7100, RP-9100. Rok produkcji, na pewno 1981/1982, do kiedy i od kiedy, nie wiem.





Gramofony miały, prócz napędu bezpośredniego, regulacji Pitch i takich tam rozwiązań, zaimplementowaną funkcję APMS (Auto Programable Music Selector). Czyli, można było sobie posłuchać np. trzeciego utworu z drugiej strony płyty za pomocą dwóch przycisków :)

Działa to tak:


Do gramofonu dołączany był pilot jak do odtwarzacza CD :D

neomammut

Jeszcze odnośnie Nakamichi, warto pokazać filmik z gramofonem Dragon CT, widać tam zabieg przed i po :)

neomammut

No i kolejna legenda.

Nikt by nie podejrzewał tej firmy, a jednak :)
Onkyo PX-100M (1981 - 1983), cena w 1982 - 500,000¥
Co prawda, jest to sama podstawa, ale dzięki temu ramię można sobie dobrać, no i obsługuję płyty 78RPM :)






Gdyby ktoś chciał kupić http://www.audioscope.net/onkyo-px100m-p-2083.html?osCsid=b443bd6865dc8d40c2579649bcabf93c :)

frywolny trucht

Zastanawia mnie mocowanie uchwytów do podniesienia talerza. Cena wporzo, ale na tym portalu często takie latają od czapy :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

neomammut

Waga talerza: 10kg. Jest dodatkowy silnik służący tylko do pomocy przy ruszaniu :)

frywolny trucht

Chodzi mi o sposób mocowania uchwytów. No jak one podnoszą talerz? Jest inne zdjęcie, gdzie talerz nie ma żadnych otworów na nie. Pomijam, że sam talerz podrapany, całość warta max czysta złotych :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

neomammut

Zaślepki na otworki som. A uchwyty służą do pomocy przy demontażu talerza, np. podczas serwisu :)