Ortofon Rohmann

Zaczęty przez MAC, Wrzesień 03, 2017, 19:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

christo

Cytat: Therion w Listopad 01, 2017, 03:06Tak można powiedzieć o każdym zestawie. Zawsze znajdzie lepszy, godniejszy. Mój set jest zgrany.
Adam, Krzysztof miał na myśli LAR'a a nie resztę toru. Zresztą sam doszedłeś już do podobnego wniosku, że LAR to ciut mało dla Romka... A tak nawiasem mówiąc - oc9 zostaje czy będzie szukać nowego domu? Jak coś to daj znać - zawsze chciałem popróbować tej wkładki i skonfrontować ją z denonem. :)
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

gratefullde

LAR to naprawdę słaby element. Ale o tym już pisano. Może idź w kierunku pre maszy, lampowego? Ma na zbyciu.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Therion

Cytat: christo w Listopad 01, 2017, 09:14Adam, Krzysztof miał na myśli LAR'a a nie resztę toru.

Jasne. Dla mnie set zawsze oznaczało "pakiet / całość", pewnie dlatego źle zrozumiałem Krzysztofa.

Pytałem p. Eugeniusza, czy zrobił kiedykolwiek LAR-2, potwierdził, ale tylko 1szt na czyjeś specjalne zamówienie jako "dual mono". Tak więc chcąc wejść wyżej, to nie trafa musze dokupić, tylko lepszy phono stage.

Mój plan był taki, że chciałem mieć 2 wkładki o skrajnie różnym charakterze: Denon103R i OC9. Teraz co prawda doszła 3cia, ale z powodu swojej wyjątkowości i rzadkości, z czasem być może stanie się wkładką "od święta", tak więc póki finanse mnie jakoś nie duszą, zachowam wszystkie 3szt.




HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

MAC

Pomyśl o drugim ramieniu w TR.
Oczywiście nie wszystko od razu ale z czasem.
Jeśli masz więcej niż jedną ulubioną wkładkę to nie będziesz przecież przekładał co chwila headshella i ustawiał vta.
Gramofon masz przystosowany do rozbudowy a to juz połowa sukcesu.

Therion

Te 3 wkładki mają zbliżoną wysokość, więc VTA nie zaczepiam, jest w granicach przyzwoitości. Denon jest ciut wyższy, ale to niewielka różnica. Zwykle przestawiam tylko wagę, OC9 1,5g a Denon i Rohmann mają po 2,5g.

Mam w planie drugie ramię, SME albo J750, ale to na spokojnie. Fakt faktem, że kupując Tr Maxa, ucieszyła mnie możliwość dołożenia drugiego ramienia i stanowiło to plus dodatni wyboru tego właśnie drapaka.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

Uważam, by nie wpaść w jakąś schizę, ale strasznie się boję o tego Rohmanna. Chyba najbardziej z powodu tej jego rzadkości oraz tego, jak pięknie gra. Boję się, by nie zrobić mu kuku, dlatego zakładanie osłonki na igłę to istny koszmar. Ona ma strasznie mały margines błędu. Nie pomaga świadomość, że jest taki moment, w którym igła jest w stanie dotknąć tej osłony i się złamać. Ale nie mam innego pomysłu na zabezpieczenie Rohmanna. Jeżeli macie jakiś to poproszę.

AT ma fajną osłonkę. Denon też. Ortofon mi przysporzy wielu siwych włosów.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

tomasz_pianista

Olej tą osłonkę. Zamów sobie akwarium na cały gramofon:)
Grupa ratowania poziomu.

Piterski

Uważam że powinieneś sobie dać spokój z słonką.
Rozumiem, że sam sprzątasz swój "ołtarzyk".
Złamać igłę to trzeba się postarać i możesz to łatwo zrobić jeśli z tą osłonką jest taki feler.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

LAR jak dostanie Verto gra rewelacyjnie (można go już dostać w granicach 2,5 k) on naprawdę robi dobrą robotę. Mam 103R i zdecydowanie lepszą Quintet Black, chciałbym kiedyś porównać Rohmanna do Quintet Black czy grają podobnie czy też zupełnie inaczej. W każdym razie dodanie do LARa Ortofona Verto dało niesamowitego kopa i brzmienie na zupełnie innym poziomie. To jest dobra kombinacja. Polecam.
Trochę tego i trochę tamtego też.

cdt

Mi Ondrej właśnie wyciąga trafa lundahla z denona . Są troche inne niz te w verto ale i tak robie z nich wzmocnienie . Ciekawe jak zagrają . Będą pewnie z tego co mi Konstruktor tłumaczył troche ciemniejsze z racji budowy . W każdym razie pewnie i tak nie zostaną ze mną długo . Zamówione pre Mirka ma tylko sekcję MC .

EmilioE

Jeśli nie masz małych dzieci w domu, to nic nie powinno się jej przytrafić.
Mnie Ortofona Salsę (bez osłonki) załatwiła paluszkiem córcia.
Jak zobaczyłem stan wkładki po tym jak jej dotknęła paluszkiem, to... nogi mi się ugięły pode mną.
Chyba, że masz panią do sprzątania, która ze szmatą szoruje sprzęt  ;o)
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

MAC

Żadne osłonki tylko akwarium na cały gramofon.

Na swój zamawiam jeszcze w tym tygodniu.

vasa

Cytat: Therion w Listopad 01, 2017, 10:49chcąc wejść wyżej, to nie trafa musze dokupić, tylko lepszy phono stage.
Jeżeli nie wypróbujesz LAR-a z dobrymi trafami to palniesz głupotę.
Słuchaj Grega a nie kabli.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

MAC

Nikt tu kabli nie poleca to 1 (za to LARa i Verto do znudzenia). A 2, spotkałem kiedyś kilka razy Theriona u starego. Uwierzcie mi, że to duży chłopiec i nie potrzebuje aż tylu rad. Dajcie mu iść własna drogą. Póki co jak widać droga jest słuszna.

vasa

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

dyletant

Cytat: Therion w Listopad 01, 2017, 11:18Ale nie mam innego pomysłu na zabezpieczenie Rohmanna. Jeżeli macie jakiś to poproszę.

Trudna miłość z jednorozcami :-).  jedna rada nie używać i schować do pudełka.. Albo sejfu tak się robi z dziełami sztuki. Lub wystawić kartkę typu Obcy zakaz dotykania... Albo Nie deptac trawnika  a samemu uważać i cieszyć się słuchanie:-).  Pamiętać należy że nie używane organy mają tendencję do zaniku a farba na dziełach sztuki z czasem też plowieje. Chyba piękniej zestarzec się razem nawet przy Lar z trafo niż cieszyć się lizakiem w papierku lub zastanawiać się nad  drutem.

Therion

Cytat: Piterski w Listopad 01, 2017, 11:29Rozumiem, że sam sprzątasz swój "ołtarzyk".

Sam, ale ramię wisi niemal nad podłogą. Nie może wkładka wisieć beż żadnej osłony..


Cytat: vasa w Listopad 01, 2017, 18:58Jeżeli nie wypróbujesz LAR-a z dobrymi trafami to palniesz głupotę.

Wypróbowałem trafa Audio Technika. Nie było lepiej tylko głośniej. Ale tuż po tych eksperymentach uszkodził mi się LPS-1. Nie do końca wiem, czy to przypadek.

Cytat: masza w Listopad 01, 2017, 15:12Żadne osłonki tylko akwarium na cały gramofon.

Myślę i o tym. To, co wkleiłeś, wygląda fajnie.


Póki co, zdejmuję za każdym razem headshell i zakładam osłonkę "pod światło".
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

malg

Cytat: Therion w Listopad 01, 2017, 11:18
Uważam, by nie wpaść w jakąś schizę, ale strasznie się boję o tego Rohmanna. Chyba najbardziej z powodu tej jego rzadkości oraz tego, jak pięknie gra. Boję się, by nie zrobić mu kuku, dlatego zakładanie osłonki na igłę to istny koszmar. Ona ma strasznie mały margines błędu. Nie pomaga świadomość, że jest taki moment, w którym igła jest w stanie dotknąć tej osłony i się złamać. Ale nie mam innego pomysłu na zabezpieczenie Rohmanna. Jeżeli macie jakiś to poproszę.
A może tą osłonke trzeba by spróbować zakładać od dolu a nie od czoła, albo skośnie od czoła i dołu
Ale w każdym przypadku trzeba uważać, bez osłonki też

dyletant

Cytat: malg w Listopad 01, 2017, 21:25Ale w każdym przypadku trzeba uważać, bez osłonki też
Brzmi jak poradnika antykoncepcji. Każdorazowo zakładanie i zdejmowanie to z 5 minut stresu. A to już czas wystarczający aby cieszyć się ulubionym utworem.:-)

GregWatson

Nie ma na to dobrego patentu. Najlepiej zdaje egzamin zabezpieczenie dużą pokrywą. Na tym etapie to już trza uważać na dewocjonalia. Trzeba się przyzwyczaić.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Therion

#120
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i rady. Aby już zakończyć temat osłonki igły czy gramofonu, zrobiłem parę zdjęć, które ostatecznie wyjaśnią, dlaczego niektóre rozwiazania nie są możliwe.

Cytat: malg w Listopad 01, 2017, 21:25A może tą osłonke trzeba by spróbować zakładać od dolu a nie od czoła, albo skośnie od czoła i dołu

Osłonkę należy zakładać od dołu przesuwając ją w górę po skosie. W pewnym momencie, na górze osłonki jest "belka" (foto1) która opiera się o pochyloną krawędź wkładki. Należy kontynuować ten wymuszony ruch, nie próbując jednak kiwać osłonką w przód i w tył, bo będzie crash. Najbardziej stresujący jest ostatni etap nasuwania, ponieważ odległość igły od osłonki dzieli 1 mm lub mniej. Do tego dochodzą odgłosy skrzypienia (tak, jakby igła przesuwała się po plexi) - ale to złudzenie, ten dźwięk wydają boczne ścianki osłonki przesuwające się po wkładce. Całość wrażeń dopełnia fakt, że osłonka jest półmatowa i tak naprawdę nie widać, czy igła przeżyła operację czy nie. Trzeba "zapuszczać żurawia" w szczeliny, żeby się upewnić, że ruch był bezkolizyjny.
Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że nie da się tego zrobić po pijaku, dlatego Rohmann wymusza abstynencję.

Co do pozostawienia igły bez osłony, to chyba kolejne zdjęcia wyjaśniają, że nie jest to możliwe. Ramię zwisa tuż nad krawędzią mebla, na wysokości nosa mojego psa. Pies jest kochany, nie gryzie ani sprzętu ani kolumn, ale nawet przechodząc mógłby zaczepić pyskiem lub uchem, dlatego ramię po słuchaniu zwykle przesuwam nad talerz i tak zostawiam, lub zupełnie demontuję headshell i chowam w szufladzie

Dziecko już jest duże, z jej strony nic mi nie grozi, ale czasami wpadają do nas dzieci sąsiadów, a to już jest groźne. Mimo próśb o niezbliżanie się, w AdFontes już miałem wkładkę przekręconą na bok.

I to tyle. Jeszcze raz dzięki za porady.

LAR-1 jest jaki jest, macie rację, że da się z Rohmanna wycisnąć więcej i z czasem na pewno to zrobię. Tak czy siak, AT OC9 która tak mi pięknie pogrywała, przy Rohmannie ze wstydu schowała się do szuflady, co dowodzi, że Ortofon zabrzmiał dokładnie tak, jak opowiadaliście - przebił AT, dodając fun z Denona 103R. Mając wszystkie te wkładki w pełni rozumiem co mieliście na myśli.

Całość dopełnia smaczek wyjątkowości i rzadkości (jak ktoś ładnie napisał - jednorożca) oraz możliwość przebywania w tak Zacnym Klubie Farciarzy - Słuchaczy Rohmanna.

Dziękuję! :)
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

#121
A swoją drogą... Niezły z niego przystojniacha.

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

MAC

Cytat: Therion w Listopad 01, 2017, 23:12Ramię zwisa tuż nad krawędzią mebla,

Załóż docisk i zaparkuj ramię nad talerzem przy docisku.

Therion

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.