Pj debut 3 z akrylowym talerzem

Zaczęty przez amati74, Wrzesień 20, 2016, 18:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

amati74

Witam
Może ktos wie czy to w tym pj-cie powinno sie stosowac mate na talerz . Ramie w tym gramofonie to bajprostsz ramie pj
Dzieki

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Księgowy

Ja przeważnie na talerz kładę płyty, czasami do góry nogami.  ;D ;D ;D
Pro-Ject Debiut III Esprit, Pro-Ject Box SE II, Ortofon Alfa, PM6003, CD6003, Heco Celano 501, Qed 350 xt

Księgowy

... a tak poważnie nie stosuję mat. Ważniejsze na czym stoi gramofon. Nie ta półka, żeby kupować maty w cenie kilku płyt.
Pro-Ject Debiut III Esprit, Pro-Ject Box SE II, Ortofon Alfa, PM6003, CD6003, Heco Celano 501, Qed 350 xt

frywolny trucht

Napiszę z pamięci i mogę chlapnąć. Czy mi się wydaję, czy akryl lubi się elektryzować? Trzeba uważać, żeby nie szorować. Z drugiej strony, po co pytać? Lepiej samemu sprawdzić różne opcje i się pochwalić :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GregWatson

Miałem takiego PJ, którego trochę upgradowałem m.in zmieniając talerz na akrylowy i nic tam nie elektryzowało pod warunkiem że nie było maty filcowej. Sam akryl nie wykazywał nadmiernej pobudliwości do elektryzowania się.

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=252.0
Trochę tego i trochę tamtego też.

amati74

#5
Moj talerz tez sie nie elktryzuje ,  tak mi sie zdaje :-) ciekawi mnie czy  jesli jest mata na talerzu to  plyta jest troche wyzej względem ramienia i czy wtedy moze byc jaka roznic , a moze sie myle ?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

frywolny trucht

Oczywiście, wysokość ramienia VTA powinno się skorygować po nałożeniu maty.
Im grubsza mata i krótsze ramię- tym więcej będzie różnic w dźwięku. Ogólnie równowaga tonalna przesuwać się w dół  wraz z nakładaniem coraz grubszych mat- bez korygowania VTA.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

amati74

W tym ramieniu moge VTA skorygowac tylko w myslach

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Piterski

Mi się wydaje, że w tym dolnym pierścieniu masz z boku otwór z wkręconą śrubą i w ten sposób masz możliwość podnosić i opuszczać cały kardan.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

W instrukcji nie ma nic o VTA, można za to zmienić azymut. Dziwny wybór priorytetów  :o
http://www.project-audio.com/inhalt/en/manual/manual_debut.pdf
To ramię jest nieco inne od tego "ze śrubką do VTA"
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Raczej nie zrobili tego jako lity element, no chyba że śruba jest ukryta w części osadzonej w plincie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

robiz

Regulacja VTA w PJ zaczyna sie chyba od modelu Xpression, niżej to dupa zbita....
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

Lyset

Cytat: robiz w Wrzesień 23, 2016, 13:05
Regulacja VTA w PJ zaczyna sie chyba od modelu Xpression, niżej to dupa zbita....
Nie do konca tak jest.Prosty model,czyli RPM 1.3 Genie,posiada regulacje VTA.
Kenwood BLM802WH/Kenwood BM450/Braun BT5090/Yamaha XSR900/Yamaha XF425

amati74

Panowie prosze o porade , a mianowicie moj PJ DIII ma kabel RCA wlutowany na stale , a chcialbym go zmienic tak zeby cały moj "tor" i analog i digital gral z takich samych kablach RCA , pytanie jest takie jak zabezpieczyc wszytko w gramofonie by nie ulegolo zepsuciu gdy bede musiał odwrócic gramofon do gory nogami zeby dostac sie do miejsca przylutowania kabli.

amati74


frywolny trucht

Zdjąć talerz, ciężarek antyskatingu, ciężarek przeciwwagi, zabezpieczyć ramię w uchwycie, zamontować wkręty na czas transportu, zamknąć pokrywę, podłożyć coś miękkiego i na tym do góry nogami położyć gramofon? Chyba tyle.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

amati74

No to ciach i zrobione dzieki za pomoc:-)

amati74