Magnetofony szpulowe

Zaczęty przez Yacek, Maj 27, 2014, 22:51

Poprzedni wątek - Następny wątek

gratefullde

Co kupił, co kupił zatem, co?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Nic nie kupił bo on je miał tylko dla oznoby.
sly

frywolny trucht

Eeeee. Fenek? Taki troll z AS?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Chodzi, że tera jest fatalny okres na śpulaki bo rozchodzą się jak gorące bułki zaś i cena mało atrakcyjna.
Ja biorę na przeczekanie chiba, że się o coś fajnego potknę. Ale na siłę nie szukam.

frywolny trucht

Dopóki jakiś cyfrowy format nie weźmie tych wszystkich typów plików różnorakich za pysk, jak kiedyś  format CD, tak będzie się to rozłaziło na boki. Streaming? Np na HD Tracks jest taka komedia plikowa, co płyta to inny format dostępny, a ceny po wuju, wybór też bez szału... W tej sytuacji ceny gramofonów, szpulaków, płyt winylowych, master tape- tanieć nie będą.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Muzykę w formatach cyfrowych ogarnęło jakieś szaleństwo. Przypadkiem stałem się właścicielem DAC o możliwościach DSD 256, gdzie jeden plik spokojnie przekracza 1GB. Wybór muzyki w tym formacie lichy tak, że szkoda gadać, tymczasem wchodzi DSD 512 :) Ja pierdzielę, komu to? Do słuchania muzyki? Jakiej? Trzech sampli?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Dlatego ja spróbowałem gęstych, nie powaliły i trzymam sie normalnych PCMów.
I słucham muzyki.

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

miniabyr

E tam nie przesadzajcie że ceny magnetofonów są teraz wysokie. Są wyższe niż 10 lat temu ,ale i tak nie są to ceny które zwalają z nóg. Paradoksalnie te magnetofony z półki profesjonalnej są niższe niż magnetofony półprofesjonalne które wizualnie ładnie wyglądają.Dla mnie jedyny problem ,to cena nagranych profesjonalnie taśm. To przegięcie takie samo jak cena kabli i mnóstwa innych rzeczy z naszego światka.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Magreeltoreel

Cytat: miniabyr w Luty 20, 2016, 20:51E tam nie przesadzajcie że ceny magnetofonów są teraz wysokie.

Zgadza się, kiedyś jak były produkowane takie Studery Revoxy Otari czy Teac to nikogo stać na nie nie było, bo to był hi end cenowy, to było raczej wszystko dostępne w kwestii marzeń.
Kupiłem w 1993 albo 1994 pierwszy trzy-głowicowy magnetofon kasetowy i musiałem spłacać kilka miesięcy. A pamiętam że półki były zapełnione, niestety gotówki ludzie nie mieli 90% odwiedzających salony audio wzdychała do różnych klocków, patrzyła na nie słuchała jak graja w sklepie i powracała do domu z marzeniami w głowie.
Dzisiaj nie można narzekać, chwała rozwojowi niech Ci których cieszą przetworniki, kable, wtyczki się cieszą z tego co ich cieszy.
Nas może cieszyć wtórny rynek który np w Polsce jest ogromny, wyciągasz 2,3 tys zł i masz maszynę marzeń chcesz coś pro wydajesz 5,8 tys i masz pro, chcesz coś extra wydajesz 15 tys i masz ekstra.Czy to drogo dla jednego drogo dla drugiego normalna cena.Porównam to do wyprodukowania czegoś podobnego w dzisiejszym świecie, przetworniki , słuchawki kable produkują się masowo dlaczego wszyscy nam to cisną? bo to są małe nakłady...można spróbować wyprodukować magnetofon szpulowy czemu nie ale wiem że cena to nie będzie niska to będzie kosmos.
Wystarczy zobaczyć ile biorą firmy które odnawiają maszyny Studer czy inne to jest kosmiczny pieniądz.
Cieszmy się że żyjemy w tych czasach, gdybyśmy mieli żyć w latach 70/80 nawet na oczy nie widzielibyśmy takich maszyn, jedynie słuchalibyśmy jak radio nadaje z ich pośrednictwem.
Pozdrawiam

Życie jest zbyt krótkie na nudne hi-fi

frywolny trucht

Ale Ty zgrabnie wplątałeś realia poperelowskiej Polski. Tak, ja też pamiętam to smętne uczuciue, gdy stałem z przyklejonym nosem do szklanej szafki w której stały magnetofony Akai. Najwyżej stał GX-95. Ech to było marzenie, którego nie spełniłem w sumie do dziś  ;D
Przy czym spodziewam się, że w tym czasie w zgniłym RFN-ie ludzie na bieżąco kupowali takie magnetofony bez wyrzeczeń wielkich, a paroletnich pozbywali się za grosze, a nawet i za darmo. Jak jakieś studio pozbywało się magnetofonów studyjnych po 15-20 latach, pewnie było baaaardzo tanio. Teraz są one otoczone zaś nimbem legendy. Kiedyś złom na śmietnik, dziś legendarna maszyna, nagrała Bad Boys Blue  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

miniabyr

Nie ma sie co licytować . Za PRL nie stać chyba nikogo na" zbytki" z Pewexu . Teraz to  nadrabiamy . Mi sprawia to przyjemnośc. Nie przypominam sobie abym w latach 70' widział w Pewexie  szpulaki......może źle patrzyłem a może (raczej na pewno) tam też były braki. 8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

pmcomp

To nie tak. W latach 70-90 żadne studio w RFN nie wyzbywało się magnetofonow szpulowych. To był sprzet do ... działalnosci polegajacej na zarabianiu pieniędzy. Albo placiły firmy (rozgloscnie prywatne i komercyjne) albo rządy (rozglosnie państwowe). Podobnie w studiach nagraniowych, albo prywatne albo rządowe.
Tam jimt tego sprzetu nie wyrzucal tylko go serwisowal zgodnie z odpowiednimi procedurmi. Po czasie x przglad. Po czasie y wymiana glowic, po czasie z wymiana paska czy hamulcow. Dopiero po czasie 20-u czu 30-u tysiecy godzin pracy wymiana na nowy. Takich zlowow juz nie ma. Bo tafily dawno temu na przemial. Teraz mozna kupic magnetofony po przebiegi kilku czy kilkunastu tysiecy godzin, ktore przez ostatnie powiedzmy 2o lat staly w magazynku. Sam widzialem takie przechodzone Telefunkeny w Polskim Radio w Sali Lutoslawskiego na Modzelwskiego.

Yo jest profesjonalny sprzet i porzadnie serwisowany bedzie sluzyl w do owych warukach przez nastepne dziesiat lat. Pamietajcie ze np. w radio on chodzil 365/24/7. A u mńie w domu gra kilka godzin na miesiac.

I to mi się podoba.

:)

Pozdro

miniabyr

Piotrek nie filozuj tylko wracaj z tej wyspy bo wódka stygnie!
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

pmcomp

Heh, akurat wódy to mi nie brakowało. Napisałem, że zabrałem ze sobą dwa literki. Aż za dużo.

rollins

Hej. Mam pytanie. Jak kalibrujecie swoje magnetofony - mam na myśli te profesjonalne z we/wy symetrycznymi? Na +4dB czy mniej?  Przy wejściach urządzeń konsumenckich z reguły -10dB ustawienie na +4dB może powodować przestery. Zastanawiam się czy 0dB nie będzie optymalne?

mirek24

#692
Cytat: rollins w Luty 24, 2016, 19:58
Hej. Mam pytanie. Jak kalibrujecie swoje magnetofony - mam na myśli te profesjonalne z we/wy symetrycznymi? Na +4dB czy mniej?  Przy wejściach urządzeń konsumenckich z reguły -10dB ustawienie na +4dB może powodować przestery. Zastanawiam się czy 0dB nie będzie optymalne?

320nW/m2 - dla PR99 dla 0VU

514nW/m2 - dla A807 dla 0VU - tutaj warunkiem koniecznym jest użycie grubej taśmy

szkoły są różne....

poziom zapisu nie wpływa wymienność nagrań, przecież nikt dolby nie używa, myślę że ustawienie na określony poziom zniekształceń np. 2% dla +3db VU  miało by pewien sens, ale to nie koszerne jest.

pozdrawiam


pmcomp

Szczerze to ja nie rozumiem pytania.
Mirek odpowiedział ... kalibracja 0dB powinna być wykonana z wynikiem ... 0dB. A jak potem będziesz nagrywać to wyłącznie Twoja prywatna sprawa :). A zero jest i powinno byc zerem. Dla danej taśmy oczywiście.

Pozdro

rollins

No tak ale np. w a807 dla wzorcówki nagranej strumieniem 320nW/m 1kHz 0 dB ustawiasz na wyjściu + 2 dB.

pmcomp

Choroba się rozprzestrzenia jak Ebola :).
Mamy na forum nowego kolegę który zakupił A80. Mam nadzieję, że się tu zamelduje.

Pozdro

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

miniabyr

To prawda że mamy nowego zawodnika z zawodową maszyną . Epidemia się rozlewa na lud audiomaniakalny
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

kawosz

No i ja dostaje zdrowej zazdrość a jeszcze 99 się do końca nie nacieszyłem  :) Włącza się audiofilskie swędzenie  ;D . Na szczęście albo nieszczęście nie mam wolnej kasy więc problem na razie nie istnieje  ;D . Gratulacje dla nowego Kolegi  :)

misio1973

A z kąt kolega to cudo przygarnoł ?
Art Deco 15syg ,Lampizator L7 ,Lar 30mkII, serwer caps, gramofon GOLDENOTE Bellavista Signature