Audio-Technica ATLP 120 wcale nie taka beznadziejna??

Zaczęty przez marekw 76, Kwiecień 10, 2019, 15:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

marekw 76

Cześć,.
Jako, że mój AdFontes lekko zaniemógł, oprócz "popykiwania" o którym pisałem w stosownym wątku (już naprawione dzięki Piterskiemu- dzięki Piotr) przestał trzymać obroty :( i łożysko wraz ze sterownikiem i silnikiem pojechały do Andrzeja zacząłem myśleć o porzuceniu analogu (myśleć tylko, uprzedzam).
Od dłuższego czasu wcale nie słuchałem winyli bo nie miałem na czym :( Tak przynajmniej mi się wydawało.
Ale wczoraj mnie tknęło i na swój gramofon rezerwowy (służący tylko do posłuchania płyt tzw styranych i jak znajomi na wódkę wpadną i koniecznie chcą gramofon) założyłem Denona DL110, Qrwa to gra! W porównaniu z shurem 97 xe granie jest rewelacyjne! Tą AT mam kilka lat a dopiero teraz założyłem jej Denona. Jak myślicie ten Denon taki zajebisty czy może ta Audio Technika nie taka ostatnia? Denon grał świetnie na AF ale powiem szczerze, że (o ile pamiętam) to przepaści nie ma...
Wiem, że może ocieram się o zlinczowanie ale zwyczajnie jestem w szoku. I co Wy na to? Chyba, że ta Audio Technika (nota bene zakupiona w Niemczech) jest lepsza niż ta na krajowy rynek ale jakoś w to nie wierzę...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Kangie

Audio-Technica to jedna z moich ulubionych marek audio. Szczególnie podobają mi się ramiona gramofonowe z epoki - tego producenta. Wkładki gramofonowe, windy, słuchawki. Mają tego sporo. I ceny sensowne.

vasa

Cytat: marekw 76 w Kwiecień 10, 2019, 15:14Jak myślicie ten Denon taki zajebisty czy może ta Audio Technika nie taka ostatnia?
Twoja AT to przyzwoita karuzela dla wkładek MM i MCHO. Kręci równo, ma przyzwoity odstęp od szumów silnika i dopóki nie wpadniesz na pomysł żeby tam założyć wkładkę która wymaga 65-70dB wzmocnienia to będzie fajnie grało. Denon DL110 to fantastyczna wkładka i razem to musi świetnie grać.
Pytanie czy Twój Fontek nie jest zbyt głośny na łożysku do OC9 bo ta wkładka to jednak inna liga i nie powinieneś mieć żadnyc wątpliwości która gra lepiej :o
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Na Denonie ma pewnie grubsze bardziej mięsiste granie niż na AT-OC9. Tak przynajmniej przypuszczam.
Ja pamiętam, że jak robiłem przesiadkę z AdFontesa to okazało się, że ta sama wkładka gra bardziej precyzyjnie i detalicznie. Może pewne informacje były zakłócane przez łożysko, ale łożyska jako takiego nie słyszałem tak więc może to jednak kwestia lepszego ramienia jakim okazało się być MA-505.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

marekw 76

Miałem na myśli, że kiedy Denon był zawieszony na ADFontesie to było lepiej niż na AT LP120 ale nie było przepaści. AT OC9 to jednak inna, wyższa jakość i genialne granie. Łożyska też nigdy nie usłyszałem w Fontku. Dodatkowo wcale nie chcę twierdzić, iż Audio Technika LP 120 jest porównywalna z AdFontesem bo to bzdura ale mimo wszystko nie jest taka zła, jeśli zapewnimy jej dobrą wkładkę i niezłe pre.
W tym co napisałem chodziło mi tylko o to, że panuje opinia, iż na AT LP120 nie warto wieszać żadnych wkładek lepszych niż AT95, sprawdziłem i to nieprawda. Porządna wkładka zagra bardzo przyzwoicie nawet na tym kiepskim gramofonie. Może ten temat jest troszkę naiwny i durny ale... chciałem zwyczajnie podzielić się wrażeniami.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

marekw 76

Dodam jeszcze, że gramofonu pozbawiony byłem od lipca 2018 - przeprowadzka związana z powrotem do kraju, potem dłuuuuugi remont. Sprzęt rozstawiłem dopiero pod koniec roku... Na gramofon wcale czasu nie było a kiedy troszkę się ogarnąłem to mój AF zaczął mi robić psikusy...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

wiki

Cytat: marekw 76 w Kwiecień 10, 2019, 20:45Może ten temat jest troszkę naiwny i durny ale... chciałem zwyczajnie podzielić się wrażeniami.
Spoko... Dzieł się dalej, a my z chęcią poczytamy😀😀😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

marekw 76

Oj bo ja się zwyczajnie cieszę, że sobie przez ostatnie dwa dni posłuchałem winylków :smok: Na nie najgorszym poziomie :)
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Piterski

To co piszesz wcale nie jest naiwne czy głupie. Sam poprawiałem dwa takie "rupiecie" jeden stary drugi z nowej produkcji i z przyzwoitą wkładką taką raczej z epoki dawało to przyjemność z obcowania z winylem i tylko jeśli chce się to robić na poważnie to warto poszukać czegoś lepszego.

Z tytułowym gramofonem Audio Techniki nie miałem do czynienia więc się nie wypowiem. Na pewno nieźle wygląda przynajmniej na zdjęciach.
Mam kolegę, któremu winyle odradzałem i dlatego w tajemnicy kupił jakiegoś taniego drapaka na którym nie zawiesi żadnej przyzwoitej wkładki.
Kiedy więc zaczął szukać czegoś nowego to poradziłem mu Sony od nas z forum. Do tego założymy TA-OC9 i już sobie wyobrażam jego minę :-)
Śmiałem się, że zacznie szukać lepszego CD bo mu obecne przestanie wystarczać.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

marekw 76

Powiem szczerze, że mój AdFontes tak dał mi popalić, że sam łypałem wzrokiem na ten Sony od Blackholesun'a ale odpuściłem bo mam nadzieję, że coś zwyczajnie stało się ze sterownikiem a Andrzej obiecał serwis i ewentualną naprawę. Co do tej Audio Techniki to już dawno planowałem ją sprzedać ale myślę, że nie warto. Wywaliłem z niej przedwzmacniacz i dołożyłem uziemienie więc za taką "grzebaną" mógłbym wziąć pewnie tylko grosze a ja nie mam z nią opisywanych w internecie problemów (antyskating nie działający czy też problemy ze słyszalnym łożyskiem). Młody rośnie i może kiedyś będzie miał na start a ja wówczas kupię sobie jakiegoś fajnego Pioneera bądź innego Kenwooda z epoki. Tym bardziej, że mam wrażenie, iż ta debilna moda na winyle wśród młodzieży powoli przemija a to może tylko pozytywnie wpłynąć w przyszłości na ceny - zarówno płyt, sprzętów czy wkładek.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Piterski

Andrzej Cię w potrzebie nie zostawi to jest pewne.
Mi też stary sterownik świrował i Andrzej wymieniał mi w nim potencjometr.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

marekw 76

Cytat: Piterski w Kwiecień 11, 2019, 13:42Andrzej Cię w potrzebie nie zostawi to jest pewne.
Mi też stary sterownik świrował i Andrzej wymieniał mi w nim potencjometr.
No, to jest fakt. Jeszcze nigdy mnie nie zostawił na lodzie. A mój AF troszkę już przeżył... Podróż Polska - Irlandia i z powrotem :) Naprawiał mi już obydwa ramiona :) To naprawdę bardzo miły i porządny człowiek.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Old Man Kensey

Marek, trzymaj się tam i pasji winylowej też się trzymaj. I porzuć te myśli o porzuceniu winyli  ;D Andrzej naprawi Ci wszystko elegancko i znów będzie pięknie!

Jeszcze coś może tak ogólnie o sprzęcie grającym napiszę... otóż wydaje mi się, iż każde najpodlejsze nawet urządzenie wymaga, aby od czasu do czasu je uruchomić, choćby na krótką chwilkę. Zapobiega to wielu różnym dziwnym usterkom, które biorą się z tej właśnie bezczynności. Tak jest np. z samochodami - zostawcie go na miesiąc w bezruchu i ani chybi, musi się jakaś awaria trafić :[
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

marekw 76

Z pewnością winyli nie porzucę. Kocham je od dziecka. Andrzej już testuje i był maleńki problem z silnikiem i łożyskiem ale sterownik działa perfekcyjnie. Wierzę, że już wkrótce AF zagra tak jak kiedyś! Póki co dobrze mieć choć tą Audio Technikę ;)
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Therion

#14
Cytat: marekw 76 w Kwiecień 10, 2019, 15:14zacząłem myśleć o porzuceniu analogu


Tez tak miałem. Ostatecznie kupiłem inny gramofon.

AdFontes jest fajny, wiele mu zawdzięczam, ale jest mega wymagający.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

Cytat: marekw 76 w Kwiecień 10, 2019, 20:45AT OC9 to jednak inna, wyższa jakość i genialne granie.

Jest wymagająca, potrafi byc też męcząca jezeli sprzęt jest źle dobrany.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

dino

Cytat: Therion w Kwiecień 12, 2019, 19:55AT OC9 to jednak inna, wyższa jakość i genialne granie.


Jest wymagająca, potrafi byc też męcząca jezeli sprzęt jest źle dobrany.
Pszczółeczka
>:D