Let's do it together, czyli zróbmy to razem. Małpujemy preamp Kondo KSL-M7 Line.

Zaczęty przez McGyver, Maj 05, 2017, 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

tomekkk1

Cytat: marcin32 w Luty 13, 2019, 22:21Z opisu na płytce 200v. Dla mnie to było jasne. tu 7v tu 200V.

200V masz dać z transformatora (z uzwojenia wtórnego), a nie 230V z sieci... ;)

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

marcin32


Cieszę się że nie wpoiłem tego z powrotem w system tylko obmierzyłem i dowiedziałem się o tym

tomekkk1

Cieszymy się, że podzieliłeś się problemem zanim było za późno. To było bardzo niebezpieczne - dla życia, zdrowia i sprzętu ;)

marcin32


To ja dziękuje bardzo za pomoc.

Prawdopodobnie mam trafo 1: 1, czy mogę podłączyć dwa. Tzn to co mam 9v i drugie na 200V (jaka tu może być tolerancja),


McGyver

Remont skończony, ogarniam poremontowy sajgon (trzeba było całkowicie opróżnić dwa pomieszczenia i upchnąć te wszystkie graty w trzecim pomieszczeniu gdzie obecnie poruszam się ścieżkami o szerokości 30cm). Postaram się jak najszybciej odgruzować warsztat.

LampowY

OK. Bo trochę z tym pre w rozkroku stoję  :-\
Mam pewne plany co do zakupu końcówki mocy ale nie wiem do jakiego pre mam ją odnieść.
Najchętniej do docelowej oczywiście.

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

McGyver

Planuję w małpiarni wszcząć budowę. Tylko nie mogę się zdecydować, push pull na EL84 w stylu Audio Note czy SET na 2A3 lub 300B w stylu Sun Audio.

LampowY

Jedno i drugie.
Kwestia tylko co ma być pierwsze. Postuluję o SET w wersji stereofonicznej końcówki jaki i monobloku :)

A jak SET to przeważnie ludziska mają skuteczność kolumn powyżej 90dB i do tego trzeba preamp najpierw dostosować   :)

tomekkk1

Sugerowałbym - i z pewnością zgodzi się tu kilka osób ze mną, zanim nastąpią jakiekolwiek nowe tematy wcześniej wspomniane, aby zakończyć tematy już istniejące. Myślę że z grubsza wiadomo o co chodzi ;)
W tej chwili temat Pre stoi na ścieżce gdzie:
Nie poczyniono żadnych kroków w kierunku likwidacji uprzykrzającego słuchanie szumu;
Są osoby wciąż czekające na swoje urządzenia.

W tej chwili jakiekolwiek nowo rozpoczęte projekty mogą zostać pesymistycznie i chłodno odebrane - biorąc pod uwagę okoliczności takie, jak wszelkie zasoby czasowe osób zaangażowanych w rozpoczęte projekty...

gratefullde

Mówiąc krótko: Adam, pre dla Maćka musi być już. A masz niezła obsuwę czasową...
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

LampowY

Albo rzetelna informacja, że nie będzie żadnego innego to zacznę szukać kogoś kto się z tym upora...

McGyver

Cytat: AudioAddicted w Luty 17, 2019, 18:53Są osoby wciąż czekające na swoje urządzenia.
Nie no, tak to nie jest. Coś chyba źle zrozumiałeś. Dostali wszyscy. Natomiast wyniknęła kwestia szumu, który na wysokoefektywnych kolumnach faktycznie jest uciążliwy.
I dlatego uzgodniłem z Maćkiem, że wyślę mu inną wersję preampa, o niskim wzmocnieniu. Jeżeli go zaakceptuje, to sobie go zatrzyma zamiast tego który już dostał.
Prace nad tym drugim pre będę w tym tygodniu kończył. Zanim to nie nastąpi oczywiście nie zacznę żadnego nowego projektu.
W międzyczasie zrobiłem pre na ECC88. Nie szumi, ale brzmieniowo jest wyraźnie słabszy od tego na 12AY7 więc ze względów brzmieniowych ani nie będę go wdrażał, ani też nie informowałem o tym na forum uznawszy tą konstrukcję za dead end.
BTW, trafił do mnie fabryczny preamp Opery. Też na ECC88. Ten gra jeszcze słabiej od tego "dead end", a przy tym ... szumi.
Testuję jeszcze jeden preamp, na ECC82. Szumieć nie szumi, ale brzmieniowo wypada najsłabiej ze wszystkich więc to jeszcze gorszy dead end niż ECC88.

LampowY

Adam, mniej więcej jakieś ramy czasowe?
Po prostu ktoś trzyma dla mnie Passy, których nie chce brać w ciemno tylko przetestować z docelowym preampem z docelowymi elementami i lampami.
Coś człowiekowi muszę napisać bo on na mnie naciska.

gratefullde

Adam, zostań przy 12ay7 i nie kombinuj. Te lampy są super. Moje Amperexy grają zarąbiście. A do przetestowania jest też sporo innych ze starej produkcji. Problem szumu musi być w czymś innym. Ja nie wiem w czym ale przestałem się już tym przejmować, całe życie coś szumi to w sumie nie problem.
Wykonaj tego preampa Maćkowi bo mi szkoda Kolegi... Już nawet do loży nie zagląda...
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

McGyver

Cytat: LampowY w Luty 17, 2019, 20:22
Adam, mniej więcej jakieś ramy czasowe?
Po prostu ktoś trzyma dla mnie Passy, których nie chce brać w ciemno tylko przetestować z docelowym preampem z docelowymi elementami i lampami.
Coś człowiekowi muszę napisać bo on na mnie naciska.
Jak napisałem powyżej, prace nad tym preampem będę w tym tygodniu kończył.
Co do Passów, zapytaj człowieka jaką one mają oporność wejściową, bo to może być problem dla jakiegokolwiek pre lampowego. Lepiej wiedzieć zawczasu czy to w ogóle może mieć sens.

LampowY

Aleph 1 oryginały.
Grają teraz z moim poprzednim pre ARC L26.

Ale przede wszystkim to pre ma grać z moimi GM70.
Resztę ewentualnych zabawek będę pasował pod pre.


The unbalanced input impedance of the amplifier is a nominal 10 Kohm.  In balanced mode,the input impedance is higher, with a differential impedance of 25 Kohm

McGyver

Cytat: LampowY w Luty 17, 2019, 20:31Aleph 1 oryginały
Oporność wejściowa 10kohm  :(  Wymaga jebutnej pojemności kondensatorów sygnałowych, inaczej będzie odfiltrowywać bas.


McGyver

Z pojemnością 2,2uF zejdzie się z F3 do ~5Hz co jest wystarczające. Natomiast dobre kondy o tej pojemności są wielkie jak paprykarz szczeciński i drogie.

tomekkk1

Dzięki Adam za wyjaśnienia.
Prawda jest taka, że mi również podoba się brzmienie 12AY7 i duże wzmocnienie jest przeze mnie bardzo pożądane, tylko ten nieszczęsny szum. Trochę zmian i u mnie szum się odrobinę zmniejszył - dlatego wierzę, że da się ten problem rozwiązać (lub wyraźnie), bez rezygnacji ze stosowania 12AY7 / 6072A. Daleko jednak jest do stwierdzenia, że jest dostatecznie.
W przypadku mojego SET'a na "diabełkach" mogę ustawić 90% na jego pokrętle głośności i jest dobrze. Używając tylko tego jednego wzmacniacza zignorowałbym ten problem zupełnie i nie zawracałbym nikomu głowy.
Z tym, że im mocniejszy wzmacniacz używam, tym szum zaczyna się wcześniej - trochę mocniejszy SET (ponownie 6S33C) kolegi i powyżej ustawienia głośności powyżej około 60% już się robi nieprzyjemnie. W przypadku Push-Pull'a to zaledwie 45% ustawienia głośności.

Pre, o którym traktuje ten wątek nie jest pierwszym urządzeniem wykorzystującym te lampy i nie sądzę by jakiekolwiek pre stworzone wcześniej posiadały stosunek sygnał szum na poziomie 25dB. Aktualnie w drodze na miejsce Lampowego Push-Pull'a przybywa znacznie mocniejsza, tranzystorowa końcówka mocy...

Przedwzmacniacz ma spore wzmocnienie i to jest zrozumiałe. Ale on nie wzmacnia szumu już otrzymanego na wejściu. Gdyby tak było wyglądało by na to, że szum wzmacnia np. dwudziestokrotnie, a jednocześnie sygnał pięciokrotnie - co jest nonsensem. Wygląda na to, że wzmacnia szum, który gdzieś powstaje w nim. W jednym, lub w wielu miejscach.

Na tym etapie ktoś (choćby złośliwie) mógłby zapytać o jakiekolwiek wyliczenia SNR i czy w ogóle ktokolwiek użył oscyloskopu by zobaczyć jak to wygląda na wyjściu. Z mojej strony nie ma złośliwości, tylko zwyczajna troska o jakość muzyki, do odtwarzania której owe pre zostało przeze mnie nabyte :)
Pytanie pozostaje otwarte.

LampowY

Cytat: McGyver w Luty 17, 2019, 20:38
Cytat: LampowY w Luty 17, 2019, 20:31Aleph 1 oryginały
Oporność wejściowa 10kohm  :(  Wymaga jebutnej pojemności kondensatorów sygnałowych, inaczej będzie odfiltrowywać bas.


Adam, tym nie ma co się przejmować. Kondy zawsze można zmienić. Punktem wyjściowym sa moje GMy, które lubią się impedancyjnie z pre tym co jest.

A co do użytych lamp... Oczywiście nie robiłem bezpośredniego porównania ale z pamięci to pre malga na 12AY7 chyba bardziej mi sie podobało niż na ECC81  :o Możliwe to?

Piterski

Grzegorz (Malg) był tak miły, że porzyczył mi swój zlampizowany CD i preamp o którym mówicie.
Ja mam stricte lampowy preamp Luxman CL-36. Siedzą w nim lampy jak na zdjęciu poniżej. Ten preamp jest naprawdę zadziwiająco cichy, cieżko usłyszeć z niego jakikolwiek szum.
Moja końcówka Marantz Sm-9 ma regulacje wzmocnienia. Początkowo kiedy przywiozłem preamp Grzegorza i go podpiąłem to zaskoczył mnie bardzo wysoki poziom szumu, czy to na pustym czy zapiętym wejściu.
Nie słuchałem go początkowo więc sobie z tym nie robiłem kłopotu.
Tuż przed weekendem przestawiłem go razem z Luxmanem na górna polkę by mi było łatwo przekładać kable IC i zmniejszyłem wzmocnienie końcówki (taka wewnętrzna regulacje głośności, coś jak przedwzmacniacz z osobną regulacją na każdy kanał) i już ten szum jest znacznie cichszy, można by powiedzieć że pomijalny. Gałkę wzmocnienia ustawiam 2 kreski powyżej 9, ale jest słyszalny delikatny brum trafa.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.