Przygody Taniofila

Zaczęty przez Jakub, Listopad 04, 2017, 19:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Cytat: gratefullde w Grudzień 03, 2018, 12:48Elektroniczne L4? Ponoć dziś rekord padł... 17 zwolnień/sekundę ...

Zawrotna ilość i się sypnął system  :)  I pomyśleć że w 1961 r Ruscy wysłali pierwszego człowieka w kosmos i przeżył. 

Trochę tego i trochę tamtego też.

tomekkk1

Cytat: GregWatson w Grudzień 03, 2018, 17:17I pomyśleć że w 1961 r Ruscy wysłali pierwszego człowieka w kosmos i przeżył.

Przeżył jedynie dlatego, że nie powiedziano gdzie leci ;D

McGyver

Cytat: GregWatson w Grudzień 03, 2018, 17:17I pomyśleć że w 1961 r Ruscy wysłali pierwszego człowieka w kosmos i przeżył. 
Kawał o tamtych czasach:

-Panie majster, panie majster!
-No i co się tak drzesz Bolek?
-A no bo ruskie w kosmos polecieli!
-Wszystkie??
-Nie, tylko jeden.
-No to czego mi dupę zawracasz?

dino


LampowY

Zmówiliście się?  ;D
Znajomy wczoraj mi podesłał fotkę i polecał zakup :)



miniabyr

Mam wszystkie nowe Kaśki . 8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

McGyver

Cytat: LampowY w Grudzień 09, 2018, 17:47Znajomy wczoraj mi podesłał fotkę i polecał zakup
Kup i napisz w barku jak smakuje. To jest 10YO, tak?

LampowY


dino

Cytat: Jakub w Styczeń 05, 2019, 20:59O mniejszy spadek na 20Hz nie walczyłem, bo na płytach winylowych zazwyczaj i tak nic nie ma poniżej 40Hz, zwłaszcza na tych starych z jazzem.
Oj jest i to sporo.
Na niskim dole masz często ambient dlatego ja obrabiając cyfrowe ripy zaczynam cięcie od 20Hż.
Efekt "motyla" kiedyś mi się zdarzał. Z obecnym zestawem bez filtra subsonicznego nie miałem go nigdy.
I nie jestem do końca pewny czy to nie jest jednak spowodowane sprzężeniami mechaniczno-akustycznymi bo bywało, że pojawiał się bez płyty na talerzu.

dino

Jak miałem Duala 741 na dużej komodzie z płyty meblowej a do tego blisko ustawione Vify XT2 to mi się zdarzało. Potem odizolowałem gramiaka granitem i gumą i wtedy już tylko czasami na rozbiegówkach.
Bawiłem się w obróbkę ripów z winyli i wtedy zauważyłem, że cięcie za mocno na dole powoduje, że winyl zaczyna brzmieć jak CD.
Teraz używam filtrów bardzo oszczędnie a czasami wcale.

elem

A skąd się biorą te subsoniczne dźwięki skoro najniższego basu na winylu nie ma?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

vasa

#86
Cytat: elem w Styczeń 06, 2019, 00:05
A skąd się biorą te subsoniczne dźwięki skoro najniższego basu na winylu nie ma?
One z powietrza, ziemi i łożyska przybywają.

[emoji485][emoji377]
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

elem

Otóż to, filtr subsoniczny ich nie usunie a jedynie nie przepuści. Lepiej sie ich pozbyc wczesniej :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

dino

Nie wiem co to za Rudy van ale cięcie poniżej 40Hz uważam za barbarzyństwo.  :o
Szczególnie przy klasyce ja słyszę na bardzo niskich częstotliwościach salę (czasami nawet wentylacje czy stuki z publiczności). Może to nie jest ideał ale odwzorowuje naturalny przekaz i moim zdaniem nadaje muzyce z winyli swoisty posmak.
20Hz praktycznie nie funkcjonuje w skali instrumentów (do A2 - 27.5Hz schodzi np kontrafagot) ale nie można zapominać o harmonicznych i rezonansach bo te się mogą odezwać bardzo nisko.
Rezonanse wkładki powinniśmy trzymać o okolicach 8Hz. Pozostaje główne źródło szumów czyli (jak zauważył Vasa) łożyska, plus szumy rowka.
I te ew można ciąć (od 20Hz).
W Twoim przypadku (jak już sam zauważyłeś) problemem może być tez specyfikacja starej RIAA, która nie wycinała pasma od 4 do 10Hz.
Dlatego ja używam IEC RIAA bo poniżej 10Hz delikatnie tnie już w fazie korekcji i nie ma tak dużego problemu z "motylkiem" czy innymi syfami.

Myszor

Też tak uważam jak dino.
Do 20hz schodzą organy. Fortepianowi też niewiele brakuje.
Filtr subsoniczny powinien ciąć poniżej 20hz.

Myszor

3db do przeżycia :) niemniej wycinanie wszystkiego jak leci poniżej 40hz to przesada. Nie mam filtra we wzmacniaczu.

dino

Jak użyjesz IEC RIAA to będzie lepsze moim zdaniem rozwiązanie bo filtr we wzmacniaczu pracuje już w "gorszych" warunkach.
Phono wzmacnia przy MC ponad 60dB (cześć z tego wzmacnia head amp) wiec im wcześniej wytniesz to co niepotrzebne tym lepiej. Potem duże nachylenia filtrów wpływają mocno na fazę.

Lyset

'Discipline' tez kupilem niedawno.Mam na mysli reedycje.Musze dosc mocno potencjometrem w prawo przekrecic.Tez tak masz?
Kenwood BLM802WH/Kenwood BM450/Braun BT5090/Yamaha XSR900/Yamaha XF425

Lyset

Dzieki za odpowiedz Jakub.Juz myslalem zeby odniesc ten album do sklepu.
Ma ktos starsze bicie tego materialu?
Kenwood BLM802WH/Kenwood BM450/Braun BT5090/Yamaha XSR900/Yamaha XF425

gratefullde

Cytat: Jakub w Luty 11, 2019, 21:50
Dzisiaj słucham szalonego Jasia. Choć akurat w tej odsłonie mało szalony.



Świetna muzyka na wietrzny wieczór. Skład też niczego sobie.
http://www.tzadik.com/index.php?catalog=8303
Uwielbiam. Czym bardziej szalony tym lepiej.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9




gratefullde

Kupowałem na allegro, płyta wychodziła w okolicach 55 zł z przesyłką...
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9