Integra Linear Audio Research IA30 MKII

Zaczęty przez Kangie, Luty 15, 2019, 18:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

To podobnie jak mój tranzystorowy Marantz też pierwsze kilka watów mam w klasie A to mi wystarcza.
Szkoda, że nie będzie monobloków bo mój preamp CL-36 jest na tyle dobry, że nie zamierzam się go pozbywać.
Za to lampowa końcówka mocy by mnie interesowała, jeszcze nie teraz ale trzeba by się zacząć za czymś rozglądać.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Kangie

Cytat: Piterski w Luty 21, 2019, 13:30Za to lampowa końcówka mocy by mnie interesowała, jeszcze nie teraz ale trzeba by się zacząć za czymś rozglądać.
Słyszałem lampową końcówkę mocy BAT VK-60 MKII na diabłach 6C33s w akcji najpierw z moimi Yamahami NS-1000M i potem Audio Physic Caldera. Preamp liniowy McIntosh. Dobre źródło analogowe (gramofon) i cyfrowe (CD). Salon otwarty ok. 35mkw. To było piękne granie.

Piterski

Z ciekawości jak o tym pisałeś zerknąłem ale mają wejścia XLR a mój preamp ma tylko RCA.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

LampowY

Piotrek, tak jak każdy BAT (oprócz nielicznych preampów).
Nawet w nazwie jest to zaszyte.

Piterski

To co ewentualnie bawic się z przejściówka XLR-RCA?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GB

A czy jest ktoś w stanie mi wyjaśnić co daje końcówka mocy? Po co się je stosuje?

______________
Pozdrawiam,
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

LampowY


Zawsze jest gdzieś końcówka mocy. Nawet jeśli jest to wzmacniacz zintegrowany  :)

Moriarty

Cytat: Kangie w Luty 19, 2019, 11:26
Moriarty, brałem je pod uwagę, ale z dostępnością nie było łatwo. Powiedz mi jak spisuje się u Ciebie bas. Gdzieś doszły mnie słuchy, że RFT nie mają tak obfitego i tłustego basu jak PSVANE.
Bas jest u mnie w sam raz pod moje wymagania :). To znaczy wiem, że mogłoby być lepiej, ale nie cierpię. Jest trochę misiowato, natomiast barwa jest fajna. Słucham różnej muzyki, ale z silną dominantą klasyki i akustycznego jazzu. Drum&bass i techno to raczej nie moje klimaty, rzadko mam okazję zatem zastanawiać się, czy bas nie powinien kopać mnie po brzuchu z większym impetem. :D

Fakt, EL34 mają opinię mało wyrazistych w tym paśmie, w dodatku mój wzmacniacz (Yaqin MS-30L) w wersji fabrycznej generalnie z basem niedomaga, to jego pięta achillesowa. Gdy oddawałem go do zmodowania, usłyszałem, że z autobiasem będzie w dolnym rejestrze o wiele lepiej. I faktycznie, jest lepiej. To, że generalnie podzespoły zostały wymienione na lepsze gdzie się tylko dało, na pewno też miało znaczenie. Na przykład każda z ośmiu lampek sterujących, pierwotnie z jakimś takim sobie kondem, dostała własnego Mundorfa Supreme.

EL34 RFT rzeczywiście nie ma opinii lampy wybitnej na dole. Gdybym odczuwał głęboką potrzebę poprawy w tym zakresie - a na szczęście nie odczuwam!  >:D - prawdopodobnie zastąpiłbym EL34 lampami KT77 Gold Lion, które uważane są za bardziej uniwersalne, z lepszym od EL34 basem. 6CA7 też zdaje się mają lepszy bas od EL34. No ale wtedy nie miałbym takiej boskiej średnicy i aksamitnych wysokich, jakie daje RFT. Więc z mojej perspektywy byłby to kiepski interes.

No chyba że wejdę w kryzys wieku mocno pobalzakowskiego i zacznę słuchać ostrego metalu! :P

Ogólnie uważam RFT za optymalny wybór ze względu na wybitną w swojej kategorii jakość dźwięku (średnica!!!), jak i ponadprzeciętną żywotność. Powszechnie uważa się, że ciężko je zajechać, to chyba prawda. Na wymianę kwadry lamp co parę miesięcy zwyczajnie nie byłoby mnie stać. 
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

jajacek1410

Cytat: Moriarty w Luty 21, 2019, 21:12EL34 mają opinię mało wyrazistych w tym paśmie
Miałem Yaqina 10L i pod względem basu pokonał kilka tranzystorów, w tym mocnego NADa 372. Gdyby nie niedomagania na średnicy to bym go nie sprzedał.

Cytat: Moriarty w Luty 21, 2019, 21:12No chyba że wejdę w kryzys wieku mocno pobalzakowskiego i zacznę słuchać ostrego metalu!
To miał być taki żart. He he... A ja właśnie tak mam. Im starzej tym ostrzej.
Nie trać nadziei. Wszystko przed Tobą ;)
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

Kangie

Cytat: Moriarty w Luty 21, 2019, 21:12Bas jest u mnie w sam raz pod moje wymagania :) (...)
Dzięki za podzielenie się doświadczeniem. Mam w planie NOSy EL34. Swojego czasu szukałem Mullardów z epoki, jednak cena była zaporowa. pomyślę o RFT.

octagon

Rewelacyjny bas z lamp EL34 jest z wzmacniacza VTL IT-85. Porównywałem bezpośrednio z moją hybrydą i był lepszy. Niestety cena też:)

marekw 76

Cytat: dino w Luty 20, 2019, 22:45Czyli KT150 zostały w starych obudowach ? Bo wydawało mi się, że wylądują w nich EL34 ?
Niestety nie mam takiej wiedzy... Słuchałem tylko KT150 w październiku 2017 i do dziś tęsknię za tym co usłyszałem. Będę jeszcze musiał koniecznie postawić nową 50-50 obok swojej hybrydy i porównać. Ale to raczej w dalszej (niestety) przyszłości.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

octagon

Mój LAR IA-200HB z nowymi bokami z olejowanego dębu oraz z srebrnym detalem. Poprzednio boki były wybarwione na kolor zbliżony do drewna merbau a detal był w czarnym połysku. Ta konstrukcja ma wielki potencjał jeśli chodzi o projekt plastyczny. Oczywiście w każdej chwili mogę powrócić do poprzedniej wersji:)

Kangie

Dawid, bardzo ładne boczki. Świetna sprawa gdy je widać. U mnie boczki są raczej schowane/przykryte, ale i tak cieszę się z tego "drewnianego" ornamentu fundowanego w standardzie.

Widzę brak czerwonego kółeczka. Czyżbyś miał wstawiona drabinkę rezystorową? I które kolumny zasilasz hybrydą?

P.S. Wzornictwo tych integr też mnie kiedyś urzekło. Lubię ten design. Mam znajomego, który nie cierpi jak on to mówi "surowego" wyglądu LARów i woli wzornictwo Accuphase.

EmilioE

ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

octagon

Cytat: Kangie w Styczeń 29, 2020, 10:53Widzę brak czerwonego kółeczka. Czyżbyś miał wstawiona drabinkę rezystorową? I które kolumny zasilasz hybrydą?

Tak, ma wstawioną drabinkę rezystorową. Zasilam kolumny KEF R900.


dino

Cytat: octagon w Styczeń 29, 2020, 09:22Mój LAR IA-200HB z nowymi bokami z olejowanego dębu oraz z srebrnym detalem.
Śliczny ! P. Czyżewski to widział ?

octagon

Cytat: dino w Styczeń 29, 2020, 21:49Śliczny ! P. Czyżewski to widział ?

Oczywiście, sam to zrobił:)

EmilioE

Wreszcie wczoraj, po długich, wielomiesięcznych rozważaniach, udałem się do Pana Czyżewskiego, celem dokonania upgrade'u mojej 30-tki. Pan Eugeniusz był tak miły, że zawiozłem mu sprzęt rano, zostawiłem, a po trzech godzinach odebrałem gotowego. W międzyczasie delektowałem się piękną pogodą, leżąc nad Odrą i czytając książkę. Mam teraz przedwzmacniacz na dwóch lampach oraz drabinkę Khozmo. Za mną dopiero jeden wieczór odsłuchów, więc na razie podzielę się wstępnymi wrażeniami, ale jedno jest pewne: zniknęła mgiełka w tle wydarzeń na scenie, dźwięk jest teraz czysty jak kryształ. Szczególnie słychać to w klawiszach fortepianu, które pięknie wybrzmiewają, a także w trąbce, które potrafi przyciąć, tak jak trzeba. Co ciekawe, moje źródło Pioneer N70AE, które wydawało mi się bardzo gładkie, teraz słyszę, że jednak będzie co robić w tych obszarach    :D
Podsumowując pierwsze wrażenia, tak zupełnie na świeżo, IA30 mkII brzmi teraz jak wzmacniacz w klasie, którą trudno przyporządkować. Ma przejrzystość i dokładność tranzystora wraz z napowietrzeniem i wybrzmieniami lampy. Zniknęła uprzedni delikatny sznyt muzykalności, który wygładzał brzmienie, ale też było to słychać jako odstępstwo od wzorca. Przyszła mi do głowy jedna myśl: w systemach, gdzie LAR jest najlepszym elementem toru, dobrze zostawić Alpsa, bo drabina bezlitośnie obnaży niedostatki toru. W systemach aspirujących - tylko Khozmo.
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

Kangie

Ja z Khozmo musiałem zrezygnować. Miałem dwa egzemplarze. Oba z czasem nieprzyjemnie szeleściły / trzeszczały podczas kręcenia.  Efekt nie do zniesienia dla mnie na dłuższą metę. Powrót do Alpsa nie był bolesny. Gładko i przyjemnie. I nic k....a nie szeleści ;)
Aspiracje były, ale życie zweryfikowało co ważniejsze ;)

tomasz_pianista

U mnie Khozmo chodzi bez zarzutów, co prawda użytkuję dopiero rok, ale jestem zadowolony.

Dźwięk jest znacznie lepszy wobec przedwzmacniaczy, które miałem.
Grupa ratowania poziomu.

Kangie


Piterski

Kozmo robi też pasywki ma przekaźnikach a to będzie jednak trochę inna konstrukcja niż drabinka.
Stosuje je w swoich wzmacniaczach Circle Audio, a i Lampizator też wypuścił pasywkę na tym module.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Kangie

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale taka drabinka w osobnej skrzyneczce osobnego preampu ma inne warunki pracy niz w lampowej integrze z lampami wewnątrz. Gorąco jak na pustyni i trochę kurzu znajdzie się wewnątrz po roku czy dwóch. To tego dochodzi tarcie i siłą rzeczy zużycie materiału.